konto usunięte
Temat: Zbędny wydatek czy alternatywny kanał dotracia z...
Od dłuższego czasu, wielu specjalistów w zakresie marketingu frmaceutycznego stara się mnie przekonać, iż inwestowanie w edukację i promocję leków Rx w internecie się nie opłaca. Słyszę zdania, mówiące iż internet nie jest dla lekarzy...Badanie PROMOtest przeprowadzone przez firmę Dendrite w 2005 r. na podstawie nakwiększych Polskich portali medycznych wskazuje iż specjalności lekarskie takie jak onkolodzy korzystający z internetu stanowiwą 69% ogółu, interniści (67%), gastrolodzy (59%) i kardiolodzy (50%). Na końcu stawki plasują się: dermatolodzy (30%), pediatrzy (28%) i okuliści (27%), a stawkę zamykają ginekolodzy (21%).
http://dentonet.com.pl/?s=2&sID=84&a=4&pID=3288
Na koniec dodam, iż podczas ostatnich targów Online Marketing & eDetailing Europe 2007 w Berlinie padły następujące dane* dotyczące aktywności europejskich lekarzy ogółem:
- 85% lekarzy korzysta z internetu
- każdy lekarz spędza średnio 6 godzin tygodniowo w internecie
- 2/3 czasu poświęca na poszukiwanie informacji związanych z zawodem
- 83% to portale specjalistyczne
- 71% to czasopisma specjalistyczne
- 69% to wyszukiwarki literatury
- 52% to informacje o lekach na receptę
Czy w związku z tym wydatki firm farmaceutycznych na internet powinny być nadal na poziomie od 3-5% czy więcej? Dlaczego tak się dzieje?
Zapraszam do dyskusji,
Marcin
* "Comprehend physicians’ online behavior and learn to tailorcontent of your online campaigns to meet their expectations and needs"Pavel Sedlacek, Team leader marketing, Pfizer Czech republic; Berlin 2007Marcin G. edytował(a) ten post dnia 20.06.07 o godzinie 20:50