konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Generalnie w poruszanym tu temacie, jest wyraźnie podany powód, dla którego web 2.0 w farmamarketingu jest ograniczone i tak wolno się rozwija. Natomiast nie widzę również podstawy aby sądzić, że stworzenie logowania do serwisu tworzy serwis społecznościowy. Wtedy trzeba by przyjąć, że wszystkie podstrony, które wymagają logowania się lekarzy, ze względu na zamieszczaną na nich treść tworzą serwis społecznościowy. Co jest oczywiście bzdurą. Chyba, że Panie Dariuszu ma Pan jakiś konkretny argument?

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Panie Michale, znam powody dlaczego WEB 2.0 w marketingu farmaceutycznym jest ograniczone;)

Odnośnie logowania był to z mojej strony taki prztyczek w stronę jednej z agencji farma marketingowej, ale ten temat zamykamy :)

Odnośnie samego WEB 2.0 wokół i dla farmacji. Zacznijmy od tego, że dyskusja "kręciła" się wokół Homeopatiaok.pl której koncepcję miałem przyjemność tworzyć. Homeopatiaok.pl jest dedykowana osobom zainteresowanym leczeniem niekonwencjonalnym, posiada odpowiedni zasób informacji, często niedostępnych w innych miejscach sieci. Dzięki temu staje się dla grupy docelowej interesująca. Jest to jeden z elementów tworzenia społeczności wokół farmacji - dajemy określoną wiedzę grupie docelowej plus możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami a jak w pobliżu są konsultacje ze specjalistą medycznym to już super (serwisy Active Pharma obrazują to doskonale).

Inaczej ma się sprawa z specjalistami medycznymi. Stworzenie społeczności specjalistów medycznych jest trudne ale nie niemożliwe. Nawet przy ograniczeniach jakie narzuca Ustawa prawo farmaceutyczne.

Jednakże to co obserwujemy jako rozwój WEB 2.0 czy to w kierunku pacjent, czy specjalista medyczny może i spełnia wszelkie wymagania jakie stawia się podręcznikowo serwisom społecznościowym ale brakuje tego czegoś, co powoduje, ze ludzie sami się angażują (popatrzmy na homeopatieok.pl - galeria, biblioteka, blog, itp - aktywizujemy użytkowników).

Obserwując serwisy szczególnie dedykowane pacjentom (a to z uwagi, iż agencja którą reprezentuję zajmuje się szeroko rozumianym Buzz i WoM dla farmacji)często widzę próby tworzenia społeczności na siłę.... zbierania "wejść" na serwis poprzez konkursy, materiały do poprania itp. zapominając po akcji o użytkowniku. Nie tędy droga :)

Podsumowując za długi wywód... zanim stworzy się serwis, wręcz zanim się w ogóle zacznie tworzyć koncepcję należy po pierwsze przeprowadzić badanie fokusowe pod kątem zapotrzebowania na taki model komunikacji (lekarz, pacjent) a po drugie podejść do tego od strony socjologiczno - psychologicznej.
Często sieć pokazuje, że podejście jest tylko informatyczno - marketingowe :)

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Michał Posiadała:
Kolejny serwis web 2.0.
http://www.rzuc.to
Jak widać temat społeczności nadal się rozwija w segmencie zdrowia i kręci się wokół firm farmaceutycznych.

Panie Michale, zalogowałem się.... i nijak nie widzę tej społeczności, nie licząc rzędu "martwych dusz" i pracowników Agencji AP.

p.s. domena świetna.

Pozdrawiam

D. Goźliński
Paweł Kwiatek

Paweł Kwiatek Project Manager

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Chciałbym zauważyć, że serwis działa od wczoraj...

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Paweł Kwiatek:
Chciałbym zauważyć, że serwis działa od wczoraj...

Chciałbym zauważyć, że nigdzie to nie jest napisane... to raz...
Dwa... "Michał Podsiadła - Kolejny serwis web 2.0.http://rzuc.to
Jak widać temat społeczności nadal się rozwija w segmencie zdrowia i kręci się wokół firm farmaceutycznych."

Skoro to prawda, że serwis ma dwa dni to użytkownicy są twórczością własną Agencji. Potwierdza Pan to o czym napisałem wcześniej.

Stawia się serwis pseudo społecznościowy, loguje 100 razy ta sama osoba i pisze jaką mamy społeczność:D

Bądźmy poważni i piszmy poważnie, bo to brzmi jak słaby żart.
Paweł Kwiatek

Paweł Kwiatek Project Manager

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Serwis działa od wczoraj i potrzebuje czasu na rozwój.

Nie potwierdzam Pana poprzedniego wpisu, przyrost użytkowników jest wynikiem trwającej w mediach kampanii.Paweł Kwiatek edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 12:15

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Paweł Kwiatek:
Nic nie potwierdzam, przyrost użytkowników jest wynikiem trwającej kampanii w mediach.

Niniejsza dyskusja jest bezcelowa. Pogadamy za 3 miesiące.

Z poważaniem

D. GoźlińskiDariusz Goźliński edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 12:59

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

żeby serwis był społecznościowy to przede wszystkim ważna jest społeczność - i koncepcja, co tych ludzi ma ze sobą spajać

logowanie do serwisu o niczym nie świadczy

społeczności w farmacji warto tworzyć wokół schorzeń chronicznych - tzw. lifetime value będzie najwyższe

a w temacie rzuc.to
http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-...

trochę zabawne acz nie do końca...
Robert Kucharski

Robert Kucharski IT Project Manager,
Centrum Nauki
Kopernik

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Projekt nie wydaje mi się zbyt trafiony. Pięć takie rzeczy które mnie uderzyły od razu

1. Brak możliwości obejrzenia społeczności do kórej mam dołączyć - całość dostępna po logowaniu. Przecież to jest strata pieniędzy klienta - on płaci za kampanię kireującą na serwis - a tu użytkownik dostaje BUM - logowanie - jaka jest strata od razu na tym etapie.

2. Faktycznie brak czegokolwiek co mogłoby połączyć te osoby - chociaż najprostsze zakładanie grup dyskusyjnych jest "under construction"

3. Galeria zdjęć - jedyny interaktywny element wydaje się być wrzucony na siłę do serwisu

4. Elementy pozwalające na dołączenie innych osób do swojego profilu są niejednoznacznie - skromny pomoarańczowy plus bez opisu - ja przez pewein czas myślałem, że to jest ozdobnik graficzny.

5. Chyba grzech największy - produkt funkcjonuje bezpośrednio w społeczności, od razu paczki nicorette walą po oczach - nie ma szans na stworzenie aktywnej społeczności dookoła tego - TAK SIĘ PO PROSTU NIE ROBI.

Rozumiem, że idea była taka, że chcemy dotrzeć z marką i stojącą za nią wiedzą, tam gdzie powstają rekomendacje i gdzie następuje wymiana informacji pomiędzy "palaczami".

Krytycznym czynnikiem sukcesu dla "komercyjne tworzonej społeczności" jest określenie wzajemnej relacji pomiędzy trzema głównymi funkcjami takie "doradczego" serwisu www.

W części społecznościowej osadzone są kontekstowo treści eksperckie, w treściach eksperckich kontekstowo osadzone są produkty.

Nie należy bezpośrednio komunikować produktów w obrębie społeczności. Wiarygodność i niezależność społeczności wymaga promowania produktów samoczynnie przez jej członków.

Produkt sprzedawany jest w społecznościach wyłącznie za pośrednictwem wiedzy, nigdy bezpośrednio.

Rozumiem terminy, brak czasu itp - ale nie wypuszcza się tak nieprzemyślanego półproduktu. Społeczność nie polega na stworzeniu strony która pozwoli mi wrzucać miniaturki zdjęć do internetu a przy okazji dodam sobie inne osoby do listy znajomych. W obecnej formie to raczej taka karykatura niż projekt na serio.
Radosław Marter

Radosław Marter Managing Partner at
the one2tribe
capital group

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Witam,
Czytam wypowiedzi powyżej i wydaj mi się, że przewija się tutaj krytyka i przepychanka. Chciałbym zauważyć, że serwis spełnia określone warunki kampanii ponieważ taki jest cel. Druga kwestia to nic dziwnego, że na pierwszej stronie wymagane jest zalogowanie (ma to miejsce w wielu serwisach społecznościowych). Dyskusje, kto pozakładał konta są bez sensu, ponieważ wiadomo, że serwis naturalnie zdobywa kolejne osoby.
Zwróćcie uwagę iż jest to wersja Beta, co oznacza, że zachwalę będą kolejne funkcjonalności dostępne dla użytkowników.
Ja osobiście jestem zadowolony, że tego typu projekty są realizowany dla branży farmaceutycznej.
Temat obszerniej poruszam oczywiście również na blogu
Oby więcej takich serwisów i na tym powinno zależeć nam wszystkim, gdyż to oznacza iż firmy farmaceutyczne dostrzegają siłę takich projektów.
Robert Kucharski

Robert Kucharski IT Project Manager,
Centrum Nauki
Kopernik

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Ok. Zgadzam się, że to super, że firmy farmaceutyczne zauważają potencjał społeczności internetowych, dobrze, że myślą o takich projektach - ale niedobrze się dzieje jeśli właśnie na ich potrzeby odpowiadamy takim projektem powiedzmy.

Wiem, że akurat ten klient nie jest specjalnie "zorientowany" jeśli chodzi o internet, agencja ATL'owa która mu prowadzi podstawę działań także (jak wnioskuję z komentarzy) nie "czuje bazy". I dlatego agencja interaktywna nie powinna narzucić sobie ich wizji. To my jesteśmy specjalistami, którzy powinni narzucać kierunki działań w internecie.

Przecież serwis rzuc.to jest kluczowy dla całej akcji. To do niego kieruje kampania wykupiona za masę kasy w telewizji i na billboardach.

Cel biznesowy jest jasny zwiększamy sprzedaż produktu. Jak to osiągniemy? Nie poprzez zarejestrowanie w serwisie użytkownika - to jest efekt poboczny zaledwie - to nie jest zadanie tego serwisu.

Zresztą czy efektywne możecie ocenić sami macie na bieżąco dostęp do danych. Sprawdźcie ile osób weszło do poniedziałku na ten serwis, a ile się zarejestrowało. Ile osób poleciło ten serwis innym, ile osób zapisało się do programu wysyłki mailingu z programem rzucania palenia. I co najważniejsze jaka jest powracalność do tego serwisu - czy są osoby które się logowały kilka razy.

Jeszcze jest czas na poprawki, dopóki trwa kampania jest szansa na nowych użytkowników - potem jak słusznie wskazał Mirek - ten serwis sam się nie rozpropaguje - ma nikłe szanse na naturalne pozycjonowanie. A fakt ukrycia potencjalnych dyskusji za procesem logowania, które mogłyby stanowić unikalny content dla wyszukiwarek nie pomoże tym bardziej.

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Radosław Marter:
Czytam wypowiedzi powyżej i wydaj mi się, że przewija się tutaj krytyka
TAK - do tego IMO całkowicie zasłużona
i przepychanka.
IMO raczej nie
Chciałbym zauważyć, że serwis spełnia określone warunki kampanii ponieważ taki jest cel.
być może w takim razie błąd tkwi w części strategicznej
Ja osobiście jestem zadowolony, że tego typu projekty są realizowany dla branży farmaceutycznej.
też cieszę się, że branża farmaceutyczna dostrzega potencjał Web2.0
Oby więcej takich serwisów
osobiście wolałbym dużo lepsze realizacje

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

czy faktycznie na rzuc.to pojawia się pop-up z automatycznie odtwarzającym się spotem video?

to naprawdę mega-koszmar i anty-e-marketing :((
Michał Galubiński

Michał Galubiński webdesign,
www.misz.com

Temat: Web2.0 a farmamarketing

swego czasu zacząłem pisać o serwisie rzuc.to (porzuciłem jednak temat wracając do niego dopiero dziś), kontynuując serie krytyki ... uzupełniłem wpis na temat tego serwisu kilkoma cytatami z tego watku i mam wrażenie że podsumuję dyskusję:

http://farmamarketing.info/2009/07/cito-czyli-rzuc-to-...

konto usunięte

Temat: Web2.0 a farmamarketing

Pawel,

czy login moze byc jednoczesnie adresem e-mail?

Marcin



Wyślij zaproszenie do