konto usunięte

Temat: TVN MED zamyka interes...

Jak widać nie wszystkiego czego się dotknie ITI jest złotem. Dotarła do mnie informacja, że podobno TVN Med zamyka e-biznes związany z komunikacją do lekarzy, a obecny portal znajdzie miejsce w onet.pl (misja - pacjent).

Rozumiem, że Panu Walterowi skończyła się cierpliowść... :( Byłoby szkoda...Marcin G. edytował(a) ten post dnia 09.07.09 o godzinie 08:21
Radosław Marter

Radosław Marter Managing Partner at
the one2tribe
capital group

Temat: TVN MED zamyka interes...

Tak, też dotarła do mnie taka informacja. Były przymiarki aby zrobić duży edukacyjny portal dla lekarzy, jednak okazało się iż są to ogromne koszty. W tej sytuacji inwestorzy zdecydowali się na współpracę z Onetem. Z widomości które do mnie dotarły, Onet jednak ma iść zdecydowanie w kierunku pacjenta.
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: TVN MED zamyka interes...

TVN zajmuje się telewizją a nie Internetem. TVN Med to miała być przede wszystkim telewizja edukacyjna dla lekarzy a portal miał być przy okazji.

Okazało się jednak wiele niezwykle interesujących faktów:

1. lekarze, pomimo powszechnej deklaracji we wszystkich badaniach, nie są zbyt licznie zainteresowani edukacją (niewielki procent tylko faktycznie chce się edukować);

2. telewizja to medium masowe i bez licznych odbiorców nie jest w stanie się utrzymać a lekarzy w Polsce nie jest znowu tak dużo; w związku z tym koszt dotarcia przez to medium jest b.wysoki

3. przemysł farmaceutyczny w Polsce nie jest chętny do sponsorowania merytorycznych treści, na których powstawanie nie ma wpływu

Ale TVN Med to jednak też duży sukces. Zawartość merytoryczna materiałów jest przez lekarzy oceniana bardzo wysoko. Dużo więcej lekarzy deklarowało (w różnych niezależnych badaniach, również samych ff), że korzysta z edukacji w TVN Med niż faktycznie korzystało (to też o czymś świadczy). W ciągu dwóch lat udało się zarejestrować w projekcie ponad 25 tysięcy lekarzy (ze studentami i innymi zawodami medycznymi grubo ponad 30k).

TVN Med wyrobił sobie naprawdę dobrą markę w środowisku lekarskim (wystarczy poczytać chociaż kilka dyskusji na http://konsylium24.pl na ten temat). Coś jak "Medycyna Praktyczna", którą bardzo niewielu lekarzy czyta, ale prawie 90% deklaruje, że czyta.

Ostatnia kampania przeprowadzona w TVN Med, nt. jednego z leków nasennych, pomimo wszystkich powyższych faktów, spowodowała znaczący wzrost sprzedaży tego leku, co zauważył sam klient.

Chyba następnej telewizji (nadawanej tradycyjną drogą) dla lekarzy już w Polsce nie będzie. Natomiast jest dużo do zrobienia z materiałami filmowymi dla lekarzy dystrybuowanymi przez Internet - które muszą jednak być przygotowane pamiętając specyfikę odbiorcy Internetowego i wykorzystujące możliwości żywego uczestniczenia w szkoleniu przez lekarza.

Mógłbym o tym pisać jeszcze długo :)
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: TVN MED zamyka interes...

z tego co wiem to onet planuje serwis malo "ambitny", kolejna strona z 10 tekstami na krzyz, nie bedzie tam jakiejs porazajacej liczby tresci,

generalnie przymierzaja sie do niego od kilku miesiecy, ale mam wrazenie, ze bez jakiegos specjalnego zaangazowania, mysle, ze cos sie pojawi w 4 kwartale...
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: TVN MED zamyka interes...

Słabo się orientujesz, Michale.

konto usunięte

Temat: TVN MED zamyka interes...

Michał Matuszczyk:
z tego co wiem to onet planuje serwis malo "ambitny", kolejna strona z 10 tekstami na krzyz, nie bedzie tam jakiejs porazajacej liczby tresci,

z marketingowego punktu widzenia ważny jest odbiorca, gdyż to pod niego i jego poziom materiały muszą być dobrane/stworzone
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: TVN MED zamyka interes...

Michał Feldman:
Słabo się orientujesz, Michale.

tak Ci sie tylko wydaje...

Temat: TVN MED zamyka interes...

z marketingowego punktu widzenia ważny jest odbiorca, gdyż to pod niego i jego poziom materiały muszą być dobrane/stworzone

Zgadzam się w zupełności. To co wymienił Michał Feldman pisząc o "interesujących faktach" czyli de facto dosyć słabych punkach telewizji specjalistycznej w eterze, można było przewidzieć przy starcie projektu.

Moim zdaniem do upadku projektu przyczynyły się przede wszystkim takie fakty jak:

- konieczność oglądania tv w odbiorniku telewizyjnym, który zazwyczaj powszechnie znajduje się w salonach, gdzie przebywa cała rodzina - co nie do konca jest dobry pomysłem aby doskonalić się zawodowo - bijąc się z żoną o remote control.

- ramówka - tutaj jednak, z tego co się orientuję, lekarze nie mieli specjalnie możliwości decydowania o tym, co mają oglądać. Ramówka to ramówka. Ważna jest tutaj selekcja materiałów video i możliwość wyboru "jednym kliknięciem" ciekawego i potrzebnego z punktu widzenia pracy zawodowej materiału video.

- właściwie brak możliwości korzystania z TVN MED w pracy. Po pracy? Po pracy ludzie bywają zmęczeni i tu powstaje problem z deklaracją. Deklarują, że chętnie a okazuje się, że zmęczeni całym dniem w szpitalu, często wizytami w gabinecie prywatnym nie koniecznie myśleli o edukacji po 17 godzinie.

To moje luźne przemyślenia sprzed wielu miesięcy nt. wad tego projektu.Maciej Krasnodębski edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 12:20

Następna dyskusja:

PROCEDURY MEDYCZNE NA WWW.T...




Wyślij zaproszenie do