Temat: TVN MED zamyka interes...
TVN zajmuje się telewizją a nie Internetem. TVN Med to miała być przede wszystkim telewizja edukacyjna dla lekarzy a portal miał być przy okazji.
Okazało się jednak wiele niezwykle interesujących faktów:
1. lekarze, pomimo powszechnej deklaracji we wszystkich badaniach, nie są zbyt licznie zainteresowani edukacją (niewielki procent tylko faktycznie chce się edukować);
2. telewizja to medium masowe i bez licznych odbiorców nie jest w stanie się utrzymać a lekarzy w Polsce nie jest znowu tak dużo; w związku z tym koszt dotarcia przez to medium jest b.wysoki
3. przemysł farmaceutyczny w Polsce nie jest chętny do sponsorowania merytorycznych treści, na których powstawanie nie ma wpływu
Ale TVN Med to jednak też duży sukces. Zawartość merytoryczna materiałów jest przez lekarzy oceniana bardzo wysoko. Dużo więcej lekarzy deklarowało (w różnych niezależnych badaniach, również samych ff), że korzysta z edukacji w TVN Med niż faktycznie korzystało (to też o czymś świadczy). W ciągu dwóch lat udało się zarejestrować w projekcie ponad 25 tysięcy lekarzy (ze studentami i innymi zawodami medycznymi grubo ponad 30k).
TVN Med wyrobił sobie naprawdę dobrą markę w środowisku lekarskim (wystarczy poczytać chociaż kilka dyskusji na
http://konsylium24.pl na ten temat). Coś jak "Medycyna Praktyczna", którą bardzo niewielu lekarzy czyta, ale prawie 90% deklaruje, że czyta.
Ostatnia kampania przeprowadzona w TVN Med, nt. jednego z leków nasennych, pomimo wszystkich powyższych faktów, spowodowała znaczący wzrost sprzedaży tego leku, co zauważył sam klient.
Chyba następnej telewizji (nadawanej tradycyjną drogą) dla lekarzy już w Polsce nie będzie. Natomiast jest dużo do zrobienia z materiałami filmowymi dla lekarzy dystrybuowanymi przez Internet - które muszą jednak być przygotowane pamiętając specyfikę odbiorcy Internetowego i wykorzystujące możliwości żywego uczestniczenia w szkoleniu przez lekarza.
Mógłbym o tym pisać jeszcze długo :)