konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

zgadzam się w 100% - do dyspozycji:
1) e-detailing
2) społeczności lekarskie
3) SEM

To konsumenci kupują produkty, a nie społeczności lekarskie itp. I na domiar “złego” coraz częściej robią to bez konsultacji, korzystając z dobrodziejstw dużych aptek samoobsługowych lub internetowych.
To wyjątkowo dobre zjawisko, że top management zbiera się aby wysłuchać opinii managerów z “zewnątrz”. Świadczy to o ich profesjonaliźmie i zaangażowaniu w firmę.

czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej myśli?
dlaczegóż to słuchanie ludzi z zewnątrz o tym świadczy?
czy słuchanie ludzi z wewnątrz firmy czy branży jest nieprofesjonalne?

Zaś otwartość na nowe możliwości promocji jest oczywistą potrzebą wynikającą z rynku.
Wysłuchanie innych managerów może skutkować tylko dodatkową wiedzą i nowymi możliwościami, na pewno nie zaszkodzi.

Twoje ostatnie pytanie uznałem za lekko humorystyczną szczyptę sarkazmu.Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 16:20

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
To konsumenci kupują produkty, a nie społeczności lekarskie itp. I na domiar “złego” coraz częściej robią to bez konsultacji, korzystając z dobrodziejstw dużych aptek samoobsługowych lub internetowych.

czyżby w PL zmieniły się regulacje prawne i nadszedł czas promocji leków DTC leków Rx?

co do OTC to już o b.dawna wdrażane są wzorce FMCG - vide US Pharmacia
Twoje ostatnie pytanie uznałem za lekko humorystyczną szczyptę sarkazmu.

tylko bez nadinterpracji proszę - ja wychodzę z założenia, że najpierw trzeba robić świetnie swoją robotę, by szukać nowych inspiracji
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Mirek Połyniak:
obecnie w PL dopiero zaczyna wykorzystywać się:
1) e-detailing
2) zamknięte społeczności lekarskie


punkt 1 juz jest czesciowo realizowany, mocno spersonalizowanego przekazu brakuje na konferencjach dla lekarzy, wiekszosc jest robiona na jedno kopyto... wydaje mi sie, ze Medforum udalo sie trafic dobrze z pomyslem na konferencje, sa na tyle atrakcyjne, ze na najblizsza mamy zgloszenia juz od 1500 lekarzy.

jesli chodzi o punkt 2, to za kilka dni pojawi sie cos nowego i bardzo duzego...

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Nie zaprzeczysz chyba, że rynek leków w internecie nabiera na wartości?
Rola leków recepturowych będzie spadać, nawet wg aptekarzy:
sonda 7: http://www.aptekarzpolski.pl/index.php?option=com_cont...

> tylko bez nadinterpracji proszę - ja wychodzę z założenia, że
najpierw trzeba robić świetnie swoją robotę, by szukać nowych inspiracji

Zakładam, że management zaproszony na konferencję zarówno w roli prelegentów jak i słuchaczy z zasady stanowią profesjonaliści w swojej dziedzinie.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Nie zaprzeczysz chyba, że rynek leków w internecie nabiera na wartości?

będzie nabierał ale nadal jest to ułamek wartości rynku w PL
Rola leków recepturowych będzie spadać, nawet wg aptekarzy:
sonda 7: http://www.aptekarzpolski.pl/index.php?option=com_cont...

nie za bardzo rozumiem, co mają leki recepturowe do tego tematu - mam nadzieję, że nie są mylone z lekami na receptę, czyli Rx
za Wiki
Lek recepturowy to "produkt leczniczy sporządzony w aptece na podstawie recepty lekarskiej
Zakładam, że management zaproszony na konferencję zarówno w roli prelegentów jak i słuchaczy z zasady stanowią profesjonaliści w swojej dziedzinie.

pozwolę sobie zacytować Michała:
Michał Matuszczyk:
mocno spersonalizowanego przekazu brakuje na konferencjach dla lekarzy, wiekszosc jest robiona na jedno kopyto...

to jeden z przykładów

z własnej działki dodam, że optymalizacja działań e-marketingowych w konsultowanych kampaniach wynosiła od ok.25 do 50%, na plus oczywiście - jak widać jest jeszcze ogromne pole do popisu

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Celem przypomnienia, dyskusja miała dotyczyć wspomnianej na początku konferencji:
Nie jest to konferencja dla lekarzy.

1
Strategiczne Spotkanie Liderów Sprzedaży i Marketingu z Firm Farmaceutycznych – autorskie recepty na niestabilne czasy

2
Innowacyjne sposoby dystrybucji środków medycznych na przykładzie AstraZeneca Pharma i Bausch & Lomb

3
Jak optymalnie wykorzystać synergię kanałów komunikacji do wsparcia sprzedaży w prelekcjach Polpharma, Cefarm Białystok, PF Jelf

4
Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG – case study Amrest i Coca-Coli

Ad 1-2-3
Zapowiadają się ciekawe prelekcje i dyskusje

Ad 4
Prelekcje ekspertów od fmcg

Nie widzę w tym programie nic co mogłoby być aż tak skrytykowane. Konferencja jest zdecydowanie branżowa. Dodatkowo punkt czwarty będzie niewątpliwie ciekawym eksperymentem. To kwestia niedługiego czasu. Zobaczymy jak ją ocenią uczestnicy. W końcu to ich zdanie jest najważniejsze, to oni płacą za udział.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Celem przypomnienia, dyskusja miała dotyczyć wspomnianej na początku konferencji:
Nie jest to konferencja dla lekarzy.

to chyba wszyscy zrozumieli - tak samo jak rozumieją rolę lekarzy w marketingu farmaceutycznym
4
Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG – case study Amrest i Coca-Coli

przypominam, że moje obiekcje odnoszą się tylko i wyłącznie do części online

i mam nadzieję, że jest to argument nie do podważenia, że od wszystkich uczestników dyskusji wymagana jest wiedza merytoryczna i fachowośćMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 22:24
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Mirek Połyniak:
obecnie w PL dopiero zaczyna wykorzystywać się:
2) zamknięte społeczności lekarskie
Michał Matuszczyk:
jesli chodzi o punkt 2, to za kilka dni pojawi sie cos nowego i bardzo duzego...

Czekamy z niecierpliwością na to "nowe i duże" :).

Tymczasem zapraszamy serdecznie do największego w Polsce zamkniętego serwisu społecznościowego tylko dla lekarzy: http://konsylium24.pl

Naprawdę dużo się u nas dzieje. No ale my już nie nowi, bo za miesiąc minie rok odkąd Konsylium24.pl pojawiło się dostępne dla lekarzy w Internecie.

Serdecznie zapraszam do zajrzenia do naszego serwisu. Kilkanaście tysięcy polskich lekarzy odwiedzających regularnie Konsylium24.pl twierdzi, że naprawdę warto :)

Pozdrawiam ciepło,
Michał Feldman
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Nie zaprzeczysz chyba, że rynek leków w internecie nabiera na wartości?
Rola leków recepturowych będzie spadać, nawet wg aptekarzy:
sonda 7: http://www.aptekarzpolski.pl/index.php?option=com_cont...

mamy ciagly kontakt z kilkoma hurtowniami, ktore dostarczaja towar do aptek netowych i wiem, ze OTC to jest teraz podstawowy biznes w necie, przynajmniej dla aptek, sa apteki, ktore maja Rx tylko dlatego, zeby miec pelna oferte, a sprzedaz Rx stanowi maly udzial w calosci.
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Michał Feldman:
Mirek Połyniak:
obecnie w PL dopiero zaczyna wykorzystywać się:
2) zamknięte społeczności lekarskie
Michał Matuszczyk:
jesli chodzi o punkt 2, to za kilka dni pojawi sie cos nowego i bardzo duzego...

Czekamy z niecierpliwością na to "nowe i duże" :).

Tymczasem zapraszamy serdecznie do największego w Polsce zamkniętego serwisu społecznościowego tylko dla lekarzy: http://konsylium24.pl


Ciesze sie, ze sie rozwijacie, konkurencja powoduje wzrost jakosci uslug, troche jeszcze musicie na rynku pobyc, zeby moc sie nazywac ekspertami, ludzie z Medforum zrobili pierwszy sajt dla lekarzy w 1998 roku.... ;)

Poza tym forum to za malo, bez bazy tresci serwis nie ma wiekszej wartosci.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

mamy ciagly kontakt z kilkoma hurtowniami, ktore dostarczaja towar do aptek netowych i wiem, ze OTC to jest teraz podstawowy biznes w necie, przynajmniej dla aptek, sa apteki, ktore maja Rx tylko dlatego, zeby miec pelna oferte, a sprzedaz Rx stanowi maly udzial w calosci.


Ma Pan rację.
Oczywiście dotyczy to również suplementów diety jak i produktów kosmetycznych. Daje to tysiące produktów. A biorąc pod uwagę, iż konsumenci coraz częściej leczą się sami, tendencja jest wzrostowa.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

@ Maciej:
czy można prosić o podawanie kim jest cytowana osoba i ew. linku?

@ Michał & Michał ;)
to nie jest wątek dot. promocji zamkniętych serwisów społecznościowych skierowanych do lekarzy...
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Mirek Połyniak:
@ Michał & Michał ;)
to nie jest wątek dot. promocji zamkniętych serwisów społecznościowych skierowanych do lekarzy...


racja, choc rzadko mi sie to zdarza...

chyba pojde sladem konkurencji i zaloze wlasny, hehe ;)

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Nie zgadzam sie z wypowiedzia, iz osoby z innych sektorow nie moga efektywnie przekazac wiedzy z zakresu emarketingu. Wrecz przeciwnie, uwazam iz zespoly interdyscyplinarne sa wstanie wiecej zdzialac.

Przyklad z branzy FMCG do inspiracji dla emarketingu farmaceutycznego - http://update.activeweb.pl/?p=871

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Igor Gnot:
Nie zgadzam sie z wypowiedzia, iz osoby z innych sektorow nie moga efektywnie przekazac wiedzy z zakresu emarketingu.

Kompletny brak zrozumienia - jeśli to miało być o mojej wypowiedzi

e-marketing jest taki sam - różni się jedynie aplikacją w danej branży wynikającą z regulacji prawnych, etc.

czy SEM w farmacji jest inny? nie
czy Web2.0 w farmacji jest inne? nie
czy usability w farmacji różni się? nie

najważniejsze zasady są takie same

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Jestesmy zgodni. Unbelievable but true ;)
To moze byc bardzo ciekawy mix wykladowy dla Produkt Managerow.Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 18.09.09 o godzinie 00:47
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Panowie, zapraszam na Konferencję, będziecie mogli w trochę bezpośredniej formie porozmawiać i wymienić się poglądami na tematy takie czy inne..Jeśli chcecie otrzymać szczegółowe informacje, to zapraszam na priv.

Pozdrawiam
Łukasz Michałek
Key Account Manager
Blue Business Media
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Ponieważ udało nam się pozyskać kolejnego sponsora mam dla Państwa specjalne pakiety "2 w 1". W razie zainteresowania proszę o kontakt. Z firm które już zgłosiły to m.in.
Sanofi-Aventis
Boiron
Farma Projekt
ADAMED
Torfarm
Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne Polfa
Biowet Puławy
ICN Polfa Rzeszów
Sanofi-Aventis
Vitamed Marcin Har
Vitamed Marcin Har
Cintamani Poland
Brass
Healt Way
Centrala Farmaceutyczna Cefarm
Bayer
Bausch & Lomb
Bausch & Lomb
Novartis

Łukasz Michałek
Blue Business Media
Key Account Manager
lukasz.michalek@bluebusinessmedia.com
603 336623

Następna dyskusja:

Migawki z Pharma e-marketin...




Wyślij zaproszenie do