Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

22-23 października 2009
Hotel Courtyard by Marriott, Warszawa

Jak optymalizować marketing by maksymalizować sprzedaż

* Strategiczne Spotkanie Liderów Sprzedaży i Marketingu z Firm Farmaceutycznych – autorskie recepty na niestabilne czasy
* Innowacyjne sposoby dystrybucji środków medycznych na przykładzie AstraZeneca Pharma i Bausch & Lomb
* Jak optymalnie wykorzystać synergię kanałów komunikacji do wsparcia sprzedaży w prelekcjach Polpharma, Cefarm Białystok, PF Jelfa
* Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG – case study Amrest i Coca-Cola

Wprowadzenie

Firmy farmaceutyczne stoją dzisiaj przed nowymi wyzwaniami. Pomimo, że kryzys dosyć łaskawie obchodzi się z branżą, potrzeba optymalizacji działań marketingowych i sprzedażowych w niepewnej sytuacji rynkowej jest najistotniejszym zadaniem. Zależność sprzedaży i marketingu staje się silniejsza niż kiedykolwiek. Ich wzajemna synergia i przenikanie się widoczne są we wszystkich nowych trendach w promocji i dystrybucji produktów leczniczych. Wyzwania są trudne: z jednej strony zmniejszył się dostęp do lekarzy i wprowadzane są wciąż nowe ograniczenia w marketingu produktów farmaceutycznych, z drugiej strony wciąż czuje się oddech konkurencji na plecach. Podczas Strategicznego Spotkania Liderów Marketingu i Sprzedaży z Firm Farmaceutycznych przedstawione zostaną nie tylko autorskie recepty na niestabilne czasy, ale też eksperci rynku pokażą jak zamienić dzisiejsze wyzwania dla branży w sukces na rynku.

Dlaczego warto wziąć udział:

Konferencja jest unikalnym spotkaniem Liderów Działów Marketingu i Sprzedaży Firm Farmaceutycznych, którzy pokażą jak optymalizować działania marketingowe w czasie zawirowań na rynku by maksymalizować sprzedaż.

* 12 prelekcji Ekspertów rynku – najskuteczniejsze strategie budowania przewagi konkurencyjnej w nowych kanałach dystrybucji zaprezentowane na najbardziej efektywnych przykładach
* Najnowsze uwarunkowania prawne zmian w dystrybucji i promocji produktów leczniczych
* Po raz pierwszy w Polsce – Innowacyjny blok marketingowy – Eksperci rynku FMCG – inspiracje dla Farmacji
* Program Konferencji wzbogacony jest dodatkowo o praktyczną, interaktywną grę strategiczną Research Project In Pharma
* Wiele okazji networkingowych podczas przerw – możliwość udziału w nieformalnych sesjach tematycznych przy stolikach podczas lunchu

ZAPRASZAM!

W razie pytań proszę o kontakt w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Łukasz Michałek
Key Account Manager
Blue Business Media

+48 603 33 66 23
lukasz.michalek@bluebusinessmedia.comŁukasz Michałek edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 13:18
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

W 2009 nagle pojawilo sie sporo konferencji, szkolen, spotkan poswieconych rynkowi farmaceutycznego, widac, ze to jedna z nielicznych branz, ktora aktualnie ma gorke...

Ciekaw jestem ile jeszcze tego typu spotkan bedzie ;)

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

mnie osobiście zadziwia:
* Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla branży farmaceutycznej w prelekcjach Ekspertów Rynku FMCG – case study Amrest i Coca-Cola

takich inspiracji życzę wszystkim PM od leków Rx ;)

równie dobrze inspiracji można szukać w Biblii albo na K-Pax

też dostrzegam trend, że wszyscy w farmację chcą wejść ale może warto mieć jakąś merytoryczną ofertę dla branży?!
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Jeśli chodzi o blok merytoryczny, rynek farmaceutyczny ogólnie "narzeka" na to, że za mało w niej e-marketingu, dlatego też "pozafarmaceutyczna" wiedza ma być inspiracją dla rynku farmaceutycznego. Owszem zgadzam się z faktem, że leków RX nie można reklamować. Ale pomyślmy o lekarzach, dla których to te portale (po zalogowaniu) zostały stworzone. W aptece każdy klient ma prawo wyboru, ale idąc do lekarza po lek na receptę, to lekarz ma prawo wyboru i tak naprawdę wybiera co uważa za "właściwe" lub też to co zostało odpowiednio w portalu rozreklamowane..

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Łukasz Michałek:
Jeśli chodzi o blok merytoryczny, rynek farmaceutyczny ogólnie "narzeka" na to, że za mało w niej e-marketingu, dlatego też "pozafarmaceutyczna" wiedza ma być inspiracją dla rynku farmaceutycznego.

proponuję lekturę:
http://mirekpolyniak.wordpress.com/category/e-farmamar...
http://www.radoslawmarter.com/
http://update.activeweb.pl/

inspiracji tam można znaleźć mnóstwo - a akcje Amrestu i Coca-Coli to raczej skomentuję tak: eksperci z łapanki?!
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Przed każdą Konferencję, czy tego typu Forum, przeprowadzamy badania, rozmawiamy z najważniejszymi dyrektorami największych firm farmaceutycznych w Polsce, to są ich potrzeby a my ich zapotrzebowania spełniamy. To oni w przeważającej części zaproponowali te firmy i te osoby. Zatem wiedzą czego chcą i co może im w tej kwestii pomóc.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Łukasz Michałek:
Przed każdą Konferencję, czy tego typu Forum, przeprowadzamy badania, rozmawiamy z najważniejszymi dyrektorami największych firm farmaceutycznych w Polsce, to są ich potrzeby a my ich zapotrzebowania spełniamy. To oni w przeważającej części zaproponowali te firmy i te osoby. Zatem wiedzą czego chcą i co może im w tej kwestii pomóc.

1) pokazanie przykładów z FMCG od razu zawęża pole 'inspiracji' do OTC, bo w Rx są one chyba kompletnie bezużyteczne

2) ciekaw jestem co takiego spektakularnego online zrobił AmRest - jeśli się nie mylę to 'czesał' kolejne agencje interaktywne, bo żadna nie spełniła ich oczekiwań - ale chętnie wzbogacę swoją wiedzę
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Nie zawęża, ponieważ wbrew pozorom leki Rx też są promowane:
- w Internecie, ale tylko w zamkniętych, (dostępnych tylko dla lekarzy- po zalogowaniu i podaniu swojego nr prawa do wykonywania zawodu) forach internetowych. Narzędzia komunikacyjne są bardzo podobne 
- w relacjach z osobami odpowiedzialnymi za przetargi w szpitalach- często odpowiednio przygotowane, nie tylko pod względem merytorycznym, ale też marketingowym ulotki współdecydują o sukcesie
- z lekarzami- też można szukać analogii- lekarz też jest podatny na całą otoczkę marketingową (też rozmawialiśmy o tym z lekarzami)
Oczywiście, wiadomo, temat promowania leków Rx czy OTx jest bardzo trudny i nie do końca podatny na „ustandaryzowanie”…
Niemniej jednak takie pokazanie inspiracji i możliwości dialogu z ekspertami może być bardzo cenne. Naszym zdaniem case study uwiarygodnia przekazane treści. Przecież to nigdy nie jest opis „jesteśmy świetni i tyle”. Case study jest ilustracją ogólnego tematu, bardzo istotnego, wybranego po szczegółowych badaniach, ciekawego dla większej grupy respondentów. Pokazane jest nie tylko „co”, ale też „dlaczego”, jakie były przesłanki, dlaczego, by osiągnąć taki a taki efekt dobraliśmy takie narzędzia, pokazane są ryzyka, pułapki i najważniejsze efekt…
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Mirek Połyniak:
mnie osobiście zadziwia:
* Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla też dostrzegam trend, że wszyscy w farmację chcą wejść ale może warto mieć jakąś merytoryczną ofertę dla branży?!


Mirek, czy tez dostales dzisiaj info, ze konferencja na ktorej mielismy byc prelegentami zostala dosc drastrycznie, praktycznie z dnia na dzien przesuniete na koniec listopada ?

Pisze o tym w tym temacie, bo to podobne przedsiewziecie, a organizowane przez duza, szacowna organizacje...

Jak widac, ilosc wydarzen z jednego nazwijmy to "watku" w ciagu kilku tygodni jest zbyt wielka, a pierwsza zasada oranizatora wydarzenia brzmi: sprawdz czy ktos nie robi czegos podobnego blisko Twojego terminu...

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Michał Matuszczyk:
Mirek, czy tez dostales dzisiaj info, ze konferencja na ktorej mielismy byc prelegentami zostala dosc drastrycznie, praktycznie z dnia na dzien przesuniete na koniec listopada ?

niestety tak :( wrzesień okazuje się nie być dobrym miesiącem na organizację imprez dla branży farmaceutycznej
Jak widac, ilosc wydarzen z jednego nazwijmy to "watku" w ciagu kilku tygodni jest zbyt wielka

do tego dochodzą duże kongresy, w które firmy Rx są bardzo mocno zaangażowane, a wiadomo, że 'bliższa ciału koszula' i trzeba dbać o relacje z lekarzami przede wszystkim

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Łukasz Michałek:
Niemniej jednak takie pokazanie inspiracji i możliwości dialogu z ekspertami może być bardzo cenne.

moje uwagi odnoszą się do online, bo na tym się nieco znam
i powiem szczerze: człowiek z AmRestu, czy Coca-Coli to jak dla mnie kompletna pomyłka na takiej konferencji

o prawdziwych case'ach mogliby powiedzieć coś ciekawego ludzie z np.
Esculap.pl, Konsylium24.pl, Medforum lub osoby realizujące innowacyjne projekty e-farmamarketingowe, a sam znam takich kilku co najmniej
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Michał Matuszczyk:
Mirek Połyniak:
mnie osobiście zadziwia:
* Po raz pierwszy specjalny blok interaktywny – inspiracje dla też dostrzegam trend, że wszyscy w farmację chcą wejść ale może warto mieć jakąś merytoryczną ofertę dla branży?!


Mirek, czy tez dostales dzisiaj info, ze konferencja na ktorej mielismy byc prelegentami zostala dosc drastrycznie, praktycznie z dnia na dzien przesuniete na koniec listopada ?

Pisze o tym w tym temacie, bo to podobne przedsiewziecie, a organizowane przez duza, szacowna organizacje...

Jak widac, ilosc wydarzen z jednego nazwijmy to "watku" w ciagu kilku tygodni jest zbyt wielka, a pierwsza zasada oranizatora wydarzenia brzmi: sprawdz czy ktos nie robi czegos podobnego blisko Twojego terminu...

Dlatego organizujemy Konferencję w październiku:-) i na którą zapraszam dokładnie 22-23 października.
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Mirek Połyniak:
Łukasz Michałek:
Niemniej jednak takie pokazanie inspiracji i możliwości dialogu z ekspertami może być bardzo cenne.

moje uwagi odnoszą się do online, bo na tym się nieco znam
i powiem szczerze: człowiek z AmRestu, czy Coca-Coli to jak dla mnie kompletna pomyłka na takiej konferencji

o prawdziwych case'ach mogliby powiedzieć coś ciekawego ludzie z np.
Esculap.pl, Konsylium24.pl, Medforum lub osoby realizujące innowacyjne projekty e-farmamarketingowe, a sam znam takich kilku co najmniej

Bardzo dziękuje za te nazwiska, z większoscia rzeczywiście spotkaliśmy się w naszym researchu, niemniej jednak nasi respondenci wyraźnie prosili o prelegentów z doświadczeniem z innych branży niż farmaceutyczna (z mocnym akcentem na FMCG) Niemniej jednak bardzo dziękuję za te informacje, bo na pewno wykorzystamy je przy naszych kolejnych projektach.

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Łukasz Michałek:
niemniej jednak nasi respondenci wyraźnie prosili o prelegentów z doświadczeniem z innych branży niż farmaceutyczna (z mocnym akcentem na FMCG)

cóż, de gustibus non disputandum est...

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Bardzo dziękuje za te nazwiska, z większoscia rzeczywiście spotkaliśmy się w naszym researchu, niemniej jednak nasi respondenci wyraźnie prosili o prelegentów z doświadczeniem z innych branży niż farmaceutyczna (z mocnym akcentem na FMCG) Niemniej jednak bardzo dziękuję za te informacje, bo na pewno wykorzystamy je przy naszych kolejnych projektach.

Łukasz, to zdrowe rynkowe zachowanie. Szukanie kolejnych możliwości promowania produktów o tak okrojonych możliwościach reklamy jak leki, jest bardzo potrzebne. Wysłuchanie prelegentów spoza branży może być wyjątkowo interesującym doświadczeniem.

powodzenia :)
Maciej
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Macieju, z chęcią bym zaprosił Cię na tą Konferencję jako słuchacza oczywiście, ale jak widzę, ze względów logistycznych chyba nie będzie to możliwe? Zgadza się? Powodzenia na Wyspach...I nie dziękuje za powodzenie na Konferencji..Łukasz

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Szukanie kolejnych możliwości promowania produktów o tak okrojonych możliwościach reklamy jak leki, jest bardzo potrzebne. Wysłuchanie prelegentów spoza branży może być wyjątkowo interesującym doświadczeniem.

cóż, mógłbym się zgodzić powyższą opinią, gdyby obecne możliwości promocji leków były wykorzystywane optymalnie, a nie są [piszę to w oparciu o bezpośrednie doświadczenia w konsultowania konkretnych kampanii]

obecnie w PL dopiero zaczyna wykorzystywać się:
1) e-detailing
2) zamknięte społeczności lekarskie

a nawet tak popularne na Zachodzie e-narzędzia jak SEM [marketing w wyszukiwarkach] dopiero raczkuje

i tutaj możliwości działań są bardzo duże - a sporo ciekawych wzorców jest w krajach anglosaskich i pojedyncze jaskółki w PL też
Gabriela Abramczuk

Gabriela Abramczuk HealthWay,
Healthcare
Integrated
Communications

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Dlatego organizujemy Konferencję w październiku:-) i na którą zapraszam dokładnie 22-23 października.

13-14 października Cooper Conferences organizuje STRATEGIE MARKETINGOWE W FARMACJI...

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

cóż, mógłbym się zgodzić powyższą opinią, gdyby obecne możliwości promocji leków były wykorzystywane optymalnie, a nie są [piszę to w oparciu o bezpośrednie doświadczenia w konsultowania konkretnych kampanii]

Jest niezaprzeczalnym argumentem, iż poszukiwanie nowych możliwości promocji produktu jest wpisane w charakter pracy każdego marketera. To wyjątkowo dobre zjawisko, że top management zbiera się aby wysłuchać opinii managerów z “zewnątrz”. Świadczy to o ich profesjonaliźmie i zaangażowaniu w firmę.Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 15:37

konto usunięte

Temat: Sales Excellence in Pharma 22-23 października 2009

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Jest niezaprzeczalnym argumentem, iż poszukiwanie nowych możliwości promocji produktu jest wpisane w charakter pracy każdego marketera.

zgadzam się w 100% - do dyspozycji:
1) e-detailing
2) społeczności lekarskie
3) SEM
To wyjątkowo dobre zjawisko, że top management zbiera się aby wysłuchać opinii managerów z “zewnątrz”. Świadczy to o ich profesjonaliźmie i zaangażowaniu w firmę.

czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej myśli?
dlaczegóż to słuchanie ludzi z zewnątrz o tym świadczy?
czy słuchanie ludzi z wewnątrz firmy czy branży jest nieprofesjonalne?Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 16:00

Następna dyskusja:

Migawki z Pharma e-marketin...




Wyślij zaproszenie do