konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem to proszę o kontakt na mpolyniak@gmail.com - podam ofertę 'strony trzeciej' - moim zdaniem bardzo ciekawy raport

dla jasności - nie dostaję [ niestety ;) ] prowizji od firmy badawczej

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Jeśli jest to raport Gemiusa z 2006 roku to polecam gorąco. Dobry by udowodnić sobie i szefowi, że w procesie podejmowania decyzji zakupowych farmaceuta nie jest jedynym ogniwem :)Marcin G. edytował(a) ten post dnia 19.02.08 o godzinie 20:11

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Dokładnie TAK - nie jest najnowszy ale jak rozmawiałem z paroma firmami OTC to nie znały go w ogóle

Ja go znam jako badanie AdHoc styczeń 2007

Szoda, że Gemius nie płaci mi za reklamowanie ich oferty ale przyjmijmy obaj założenie, że budujemy sobie rynekMirek MIRPO Połyniak edytował(a) ten post dnia 19.02.08 o godzinie 20:16

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Przyczyny są dwie:

1. Gemius kładł za mały nacisk na sprzedaż
2. Firmy olały sprawę bo internet jest suck" :)

i dam głowę uciąć że to drugie...

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Głowy szkoda ale z dużym prawdopodobieństwem stawiam, że pkt.2

Sprzed paru lat pamiętam rozmowy z PMM wtedy o wdrożeniu bardzo nowatorskiego projektu i problem podstawowy jaki sygnalizowali był:

firmy farmaceutyczne nie planują przeznaczać budżetu na marketing w Internecie

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Ale to sie już zaczyna zmieniać... obecnie firmy innowacyjne próbują testować niektóre rozwiązania stricte internetowe. To są budżety do 100 - 150 tys. za projekt 6 miesięczny i do 250 na 12 miesięcy.

Dużym zainteresowaniem cieszą się projekty typu badania kliniczne z wykorzystaniem technologii mobilnych i internetu. Ale tu startujemy już z sześcioma zerami.

Obecnie największe szanse mają firmy, które inwestują w społeczności specjalistów - tworząc tym samym solidny fundament pod dedykowane kampanie.
Krystian L.

Krystian L. www.lekomaniak.pl

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Marcin G.:
Jeśli jest to raport Gemiusa z 2006 roku to polecam gorąco. Dobry by udowodnić sobie i szefowi, że w procesie podejmowania decyzji zakupowych farmaceuta nie jest jedynym ogniwem :)Marcin G. edytował(a) ten post dnia 19.02.08 o godzinie 20:11

W 1998 roku w przeprowadzonych badaniach na ten temat wykazano, że ok 63% kobiet przy wyborze leku kieruje się opinią znajomych....
Szerokie pole do popisu dla marketingu szeptanego:>
Gabriela Abramczuk

Gabriela Abramczuk HealthWay,
Healthcare
Integrated
Communications

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Krystian L.:

W 1998 roku w przeprowadzonych badaniach na ten temat wykazano, że ok 63% kobiet przy wyborze leku kieruje się opinią znajomych....
Szerokie pole do popisu dla marketingu szeptanego:>

jasne, a niedługo firmy farmaceutyczne sięgną po trendsetterów :)))Gabriela Abramczuk edytował(a) ten post dnia 21.02.08 o godzinie 20:47

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

W wypadku leków OTC to wcale nie jest takie złe podejście, mam na myśli marketing szeptany

Myślę, że reklama z Goździkową była oparta na badaniach rynku

Niestety mamy takie społeczeństwo jakie mamy, prosumentów w nim niewielu :((

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Myślę, że w przypadku chorób intymnych tybu - kipska erekcja, grzybica, niekntrolowane pierdzenie, brzydki zapach z ust i żołądka, łysienie, depresja itp. internet odgrywa dużą rolę. Możemy spokojnie w zaciszu domowym poszukać informacji, korzystając z wyszukiwarek...

W przypadku schorzeń nowych lub nietypowych - odnoszących się do wielu szczegółów, o których wie tylko lekarz specjalisa - takich jak choroba crona, nowotwór płuca, curzyca typu b, HPV, migreny i inne przypdadki dopadające osoby w wieku 15-55 internet odgrywa istotną rolę.

Dlatego też, w dobie eHealth komunikacji rekomneduję swoim klientom zawsze strony www z dobrym kontentem oraz nacisk na SEM. Kampanie bannerowe tylko w przypadku wyjątkowych kampanii z dużym impetem opiniotwórczym.

Internet odgrywa i będzie odgrywał istotną funkcję we wspieraniu decyzji zakupowych. Życie przenosi sie do internetu szybciej niż nam się wydaje. Warto zająć pierwszą pozycję w tym szeregu by zagnieździć się na dłużej.

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

za Mediarun.pl http://wiadomosci.mediarun.pl/news/7633,,group2

Kampania Stoperanu jest przełomowa. Po raz pierwszy w Polsce w intensywnej kampanii telewizyjnej mówi się bowiem otwarcie o biegunce. Kampania traktuje problem normalnie, ponieważ dolegliwość jest powszechna.

US PHARMACIA przygotowując kampanię reklamową marki Stoperan postawiła na przełamanie tabu i swojenie pacjentów z tematem.

Wyzwaniem w kampanii marketingowej, wprowadzającej nowy lek z kategorii gastrycznej w US PHARMACIA, jest uświadomienie konsumentom faktu, że przykrej dolegliwości można się pozbyć szybko i skutecznie, po zażyciu jednej dawki nowoczesnego leku.

Wprowadzenie marki Stoperan, zostało wsparte działaniami z zakresu Public Relations. Wewnętrzny dział PR US PHARMACIA w I fazie przygotował dla dziennikarzy teasery, w kolejnej skoncentrował się na działaniach informacyjnych.
Mariusz J.

Mariusz J. Department Director,
GfK Polonia

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Mirek MIRPO Połyniak:
za Mediarun.pl http://wiadomosci.mediarun.pl/news/7633,,group2

Kampania Stoperanu jest przełomowa. Po raz pierwszy w Polsce w intensywnej kampanii telewizyjnej mówi się bowiem otwarcie o biegunce. Kampania traktuje problem normalnie, ponieważ dolegliwość jest powszechna.

US PHARMACIA przygotowując kampanię reklamową marki Stoperan postawiła na przełamanie tabu i swojenie pacjentów z tematem.

Wyzwaniem w kampanii marketingowej, wprowadzającej nowy lek z kategorii gastrycznej w US PHARMACIA, jest uświadomienie konsumentom faktu, że przykrej dolegliwości można się pozbyć szybko i skutecznie, po zażyciu jednej dawki nowoczesnego leku.

Wprowadzenie marki Stoperan, zostało wsparte działaniami z zakresu Public Relations. Wewnętrzny dział PR US PHARMACIA w I fazie przygotował dla dziennikarzy teasery, w kolejnej skoncentrował się na działaniach informacyjnych.


Artykuł w mediarun to tż niezłe pociągnięcie marketingowe:-)
Kilka lat temu problem biegunki oswajał już J&J promując Immodium (nie wiem czy pamietacie nogi w toalecie, w okolicach World Cup 2002 była też chyba reklama z tej serii z Olisadebe w roli głównej.

Jeśli chodzii o ludzi i choroby - uwielbiaja o nich mówić, często godzinami... Pamiętam sprzed lat 1,5 godzinny wywiad telefoniczny z chorymi na astmę. Słabli, mdleli ale kontynuowali :):) Pamiętam też np. badanie f-2-f z kobietami o nietrzymaniu moczu - zero oporów w rozmowie.
Dodatkowo im dłużej robię w badaniach tym bardziej wierzę w to że wstydliwych tematów już prawie nie ma.
Chyba większej odwagi wymaga pójście do apteki i w tłumie pacjentów poproszenie o np. Penigrę (swoją drogą ciekaw jestem kto tak głupio nazwał ten preparat.... Dla mnie to hicior jesli chodzi o nieudana nazwę) niż rozmawianie o zaburzenaich erekcji, itp.

Zgadzam się antomiast że internet będzie zyskiwał promocyjnie, choć np. w same bannery nie wierzę. I z doświadczeń i badawczo wiem że musi on mieć dodatek merytoryczny inaczej "oglądalność" bęedzie niewielka.Mariusz J. edytował(a) ten post dnia 26.02.08 o godzinie 17:32

konto usunięte

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Internet to medium, które działa zupełnie inaczej niż np. GRP w TV

tylko planerzy wyuczeni kupowania pow. reklamowej czy czasu antenowego kupują banery albo tzw. 'wkurwiacze' typu top-layer
Radosław Marter

Radosław Marter Managing Partner at
the one2tribe
capital group

Temat: Leki OTC w polskim Internecie - raport

Gabriela Abramczuk:
Krystian L.:

W 1998 roku w przeprowadzonych badaniach na ten temat wykazano, że ok 63% kobiet przy wyborze leku kieruje się opinią znajomych....
Szerokie pole do popisu dla marketingu szeptanego:>

jasne, a niedługo firmy farmaceutyczne sięgną po trendsetterów :)))Gabriela Abramczuk edytował(a) ten post dnia 21.02.08 o godzinie 20:47
TAk, marketing szeptany...
Już widać na forach o zdrowiu co się dzieje.
Firmy farmaceutyczne jak chcą poznać opinię pacjentów lub monitorować konkurnecję, powinny zlecać monitoring for dyskusyjnych. :)



Wyślij zaproszenie do