konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Narazie poruszylismy problem jak porownac "portale". To ze jestes niezalezny jeszcze nie oznacza ze "jedyny" aby tego dokonac. Uwazam, iz Twoja rola moze byc przedstawienie pelnej metodologii porownawczej.

Ja nie jestem firmą badawczą - po prostu Klient zlecił mi coś, a ja chcę to w jak najlepszy sposób zrealizować

a jeśli będziecie zainteresowani profesjonalnym badaniem, to mam już opracowaną koncepcję, wykonawcę badania [firma badawcza] tylko jedyny detal: koszt projektu oscyluje w granicach PLN 100,000 więc ktoś musiałbym za to badanie zapłacić

EOT jak dla mnie - miłego gawędzenia - dajcie mi znać, gdyby coś konkretnego się urodziło

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@Mirek - wystarczy zrobic dobrze ta ankiete, wyprecyzowac jak chcesz uzyskac parametry, czy obejmuja wszystkie odslony, etc. Cos co da Ci lepszy poglad w porownaniu portali. Inaczej bedzie tak jak z badaniem Gfk, gdzie @Michal podniosl larmo bo slabo wypadl. Ja wtedy zwrocilem uwage na bledy metoryczne.

@Maciej zrobil z medforum swietny ruch bo od dawna takze w megapanel (chyba jako jedyny) poswiecil duzo czasu aby wygenerowac swoje statystyki jako grupa - good work!

Odezwe sie zarowno z IAB jak i ze statystykami Openmedica - niech sie @Michal nie boi.

Licze @Mirek ze bedziesz z nami w tym miesiacu i dowiesz sie wszystkiego o projekcie Openmedica i Medpass API.Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 25.10.09 o godzinie 16:04
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Portale Openmedica nie pozwalaja na przegladanie tresci nie zalogowanym (maja wiec wysoki bounce rate), w odroznieniu do konsylium ktore dla dobrego seo zaklada pewna czesc materialow do wgladu pacjentom (robotom google) i pytanie czy te klikniecia zostana naliczone do UU ? I nie pytam o to aby zdeklasowac konsylium, bo uwazam, ze polska kopia sermo.com jest rewelacyjna i znalazla swoje miejsce.

1. Igorze, Twoje twierdzenie, że Konsylium24.pl jest czyjąkolwiek kopią świadczy tylko o tym jak mało wiesz o serwisach społecznościowych dla lekarzy (w Polsce i na świecie). Niestety wciąż masz duże braki, chociaż tak bardzo chciałbyś być ekspertem w tej dziedzinie.

2. UU w Konsylium24.pl są liczeni wyłącznie według logowań użytkowników. Są to prawdziwi lekarze (zweryfikowani w CRL a nie stworzeni na http://generatornumerow.pl) i TYLKO i WYŁĄCZNIE lekarze - bez studentów, dziennikarzy, farmaceutów itd.

3. Przy badaniu Gfk zwracałem uwagę na duże jego błędy, gdyż w czasie przeprowadzania tego badania (grudzień 2008?) nasze (Konsylium24.pl) rzeczywiste wyniki były znacznie (bodajże kilkukrotnie) słabsze niż wskazywały na to badania Gfk. Jeśli w naszym przypadku machnęli się kilka razy do góry to na ile wiarygodne były wyniki pozostałych serwisów? Tyle samo razy więcej niż naprawdę? A może tyle samo mniej?

WNIOSEK: Bardzo trudno zbadać faktyczne zachowania lekarzy w Internecie, ponieważ badania deklaratywne na niewielkiej próbie dają zupełnie nieprawdziwe wyniki.

I pytania serio do Igora:

1. Dlaczego najwięksi gracze na rynku mieliby oddawać zarządzanie statystykami innemu graczowi (w tym przypadku Openmedica)? Jaki mamy w tym interes, żeby uzależniać się od kogoś kto sam działa na tym samym rynku?

2. Jak wygląda zarządzanie bazą e-mailową użytkowników Medpass? Z jednej strony sprzedajecie mailing do tej bazy a z drugiej strony to nie są lekarze, którzy rejestrowali się do Waszych serwisów, a do serwisów Waszych partnerów? I to ma być dla tych partnerów ten wspaniały deal?

Pozrawiam,
MichałMichał Feldman edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 07:34

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Michał Feldman:
WNIOSEK: Bardzo trudno zbadać faktyczne zachowania lekarzy w Internecie, ponieważ badania deklaratywne na niewielkiej próbie dają zupełnie nieprawdziwe wyniki.

zgadzam się, co do opinii nt. badań deklaratywnych - dlatego projekt, o którym wspominałem nie używa takiej metodologii
1. Dlaczego najwięksi gracze na rynku mieliby oddawać zarządzanie statystykami innemu graczowi (w tym przypadku Openmedica)? Jaki mamy w tym interes, żeby uzależniać się od kogoś kto sam działa na tym samym rynku?

konflikt interesów na styku Activeweb [agencja] a Openmedica [wydawca] jest oczywisty dla każdego normalnego człowieka
bez rozdziału właścicielskiego tych dwóch podmiotów nikt nie przekona mnie, że agencja Activeweb nie foruje swego własnego podmiotu Openmedica

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Medpass podczas rejestracji umozliwia subskrybcje biuletynu Medpass. Activeweb wykorzystuje ta subskrybcje (o czym wiedza partnerzy) wylacznie w 2 sytuacjach
* na prosbe agencji rzadowej w celu przeslania informacji np. komunikatu z GIF
* na prosbe niekomercyjnej instytucji prospolecznej
Osobiscie udzielilem zgody na rabat i kampanie dla @MF po tym jak wielokrotnie przekonywal mnie do wsparcia projektu konsylium ktory nie bedzie mial reklam oraz nie bedzie stosowal nie etycznych metod (typu podstawienie lekarzy do uruchomienia watkow). Zmiany wlasnosciowe w konsylium nie zostaly ogloszone i malo znana grupa Rx zostala przejeta przez prezesa IMS.

Wykonanie tej kampanii jest argumentem jak bardzo Medpass dziala niezaleznie od Openmedica. Openmedica winna zahamowac ten kontrakt w imie teorii oblezonej twierdzy @Mirka.

@Mirku, rozumiem Twoje obawy, ale jak mawia Glowacki "wynikaja z biedy". Pozytywne przyklady ze swiata - Doccheck.de jest portalem i system identyfikacji. Co gorsza, wywodzi sie z agencji Antwerpes nalezacej aktualnie do bylej zony Franka Antwerpesa. Jezeli ludzie ufaja zespolowi ktory pracuje za takimi projektami, to nie ma sprzecznosci. We wloszek taki sam model firmy Edra ktora ma system Medikey a ktora zostala kupiona przez wydawce Elsevier.

Aktualnie na rynku sytuacje mamy taka, iz jedynymi osobami ktore nie maja zaufania do systemu sa osoby wypowiadajace sie na tym forum. W tym @MF czy @Michal. Ze zrozumianych powodow nie bede mogl prawdopodobnie was przekonac i zakonczmy ten temat.

@MF ad1. Prosze cofnij sie do watkow ktore opisywaly system Medpass na forum lub przejdz na portal dla developerow http://blog.medpass.pl

EOT ?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 09:31

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@ Igor:
ja nie pisałem o Medpass i Openmedica

jedynie o Activeweb i Openmedica - a to dość spora różnica

czy chcesz mnie przekonywać, że Activeweb nie preferuje Openmedica przy lokowaniu budżetów online swoich klientów?

naprawdę warto czytać ze zrozumieniem, bo to pomaga unikać nieporozumień w dyskusji
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@Igor

:))))))))))))))))))))))

Albo kłamałeś jak dwukrotnie braliście od nas pieniądze za mailing do całej bazy lekarzy zarejestrowanych w Medpass (umowa przez Wasz dział sprzedaży, długo negocjowany niewielki rabat itp., żadnych warunków dodatkowych, które teraz nieudolnie wymyślasz - mamy całą tę korespondencję, oczywiście).
Albo kłamiesz właścicielom portali korzystających z Medpass, że nie wysyłasz do ich użytkowników komercyjnych mailingów.

To w sumie bardzo smutne, bo przecież idzie Wam świetnie (jak sam wielokrotnie podkreślasz). Po co więc te kłamstwa?

Większość informacji, które podajesz a które jestem w stanie zweryfikować jest kompletnie nieprawdziwa. Szkoda, bo kiedyś myślałem, że Twój biznes może być wzorem do naśladowania...

Powodzenia Igor. Ale nie w mojej bajce. Z mojej strony EOT.
MichałMichał Feldman edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 12:52
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Dlatego ja proponuje, @Michal - licze ze sie zgodzisz - abysmy taka analize wykonali we wlasnym zakresie. Najpierw zbudujmy wspolnie ankiete, z Medicine Today, MP, Pharmindexem. Nastepnie ustalmy porownanie, zrobmy autoryzacje, dajmy sobie szanse na komentarz w takim dokumencie od dyrektora sales force i opublikujmy poprzez IAB ? Co o tym myslisz?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 23.10.09 o godzinie 10:25


pomysl bardzo dobry, mysle, ze brak takiego narzedzia i odpowiedniej metodologii jest mocno uciazliwy...

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@MF chyba nie uda sie przekonac do Medpass ;)
Wskazalem czytelnikom forum zasady Medpass jakie ustalilismy aby projekt mogl sie rozwijac. Licze ze oceniacie je pozytywnie.

Fakt- @MF zatakowal slaby punkt idei Medpass - zaufanie. Pozostawiam wam ocene sytuacji. Faktow nie mozna wiecznie zastepowac oszczerstwami i pomowieniami, szukac hakow i wysmiewac. Wierze ze dobra idea ma szanse zwyciezyc. A jezeli Medpass pozwoli sie rozwijac ludziom ktorzy w niego uwierza, to osiagniemy sukces.

Jezeli udalo sie zbudowac Wlochom i Niemcom takie systemy, dlaczego nie polakom? Odpowiedz zna byc moze @MF jak spojrzy w lustro.

Dlatego dziekuje @MIchal za poparcie idei budowy ankiety badawczej, zwlaszcza, iz jako pierwszy przystapiles do IAB i niejako zainicjowales caly ruch. Duze dzieki. Fajnie jest gdy konkurujemy i pozytywnie wplywamy na swoj rozwoj.

Z pewnoscia wiele portali jest w stanie wyobrazic sobie ze zainstaluje na portalu Facebook Connect. Dlaczego wiec nie mozemy zainstalowac prostego Medpass Connect dzieki ktoremu bedziemy mogli zbudowac transparentny raport dla firm. Taki megapanel dla mediow. Oczywiscie, taki projekt musi byc pod nadzorem IAB. Jezeli przyznacie ze nasza praca nad systemem od 3 lat ma sens i warto ja wykorzystac, to jestem przekonany, ze moglibysmy zrobic to bezpiecznie dla kazdej ze stron (oprocz @MF ktory EOT).

Pozdrawiam serdecznie i niestety nie bede mogl odpisac na forum w najblizszych tygodniach angazujac sie w pelni w http://budujemy.openmedica.pl.Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 23:32
Gabriela Abramczuk

Gabriela Abramczuk HealthWay,
Healthcare
Integrated
Communications

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Paweł Jarosz:
Naturalnie z RX trudniej chociaz... wspomniany program Mam Haka na Raka po co powstał ;) ??
NIE powstał po to, aby promować RX - a jak wiesz jestem jednym z pomysłodawców.
Paweł Jarosz:
Event jest skutecznym filarem calego przekazu w promocji czegokolwiek dla kogolwiek (w branzy med-farm szczegolnie)
Eventy nie powinny być postrzegane jako filar przekazu, a jedynie element kampanii - choćby z uwagi na zasięg.

A do Panów rozprawiających o liczeniu lekarzy w sieci zagadka: co jest więcej warte dla FF - 10 lekarzy, którzy przepisują jej lek, czy 100 lekarzy zaglądających na serwis dla lekarzy? ;)

Lekarze są "rejestrowani i zalogowywani" na różnych portalach przez Reps - na kongresach lub nawet podczas wizyt. Przeważnie są pologowani na kilku/kilkunastu. Wy zastanawiacie się, ilu lekarzy odwiedza Wasze serwisy. A ja - czy i jak korzystają z informacji tam zawartych....

;)Gabriela Abramczuk edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 19:13

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Gabriela Abramczuk:
A do Panów rozprawiających o liczeniu lekarzy w sieci zagadka: co jest więcej warte dla FF - 10 lekarzy, którzy przepisują jej lek, czy 100 lekarzy zaglądających na serwis dla lekarzy? ;)

to zależy po co na ten serwis przychodzą:
- jeśli obejrzeć zdjęcie prezesa FF to raczej nie mają wartości
- jeśli zapoznać się z informacjami nt. leku to raczej tak
Lekarze są "rejestrowani i zalogowywani" na różnych portalach przez Reps - na kongresach lub nawet podczas wizyt. Przeważnie są pologowani na kilku/kilkunastu. Wy zastanawiacie się, ilu lekarzy odwiedza Wasze serwisy. A ja - czy i jak korzystają z informacji tam zawartych....
a czy to są jakieś osobne statystyki? mnie dokładnie interesuje 'insights', a nie liczba UU, czy odsłon, bo takie dane analityczne są z mego punktu widzenia bezwartościowe

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Pani Gabriela wskazała, moim subiektywnym zdaniem, na najistotniejszy aspekt sprawy.
Dla FF najistotniejszy wskaźnik to sprzedaż. Wszelkie inne aspekty omawiane w dyskusji są wskaźnikami pośrednimi. W dobie marketingu strategicznego FF dążą do takiej optymalizacji komplementarych działań marketingowych, aby sprzedaż osiągała wyznaczyny pułap.



Zatem jaką rolę mogą w tym procesie pełnić portale “medyczne”? (Biorąc pod uwagę, że każdy jest inny, każdy jest unikalny i w na swój sposób każdy jest wyznacznikiem własnej jakości i celów busiessowych)Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 13:02

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej A Jędrzejowski:
Dla FF najistotniejszy wskaźnik to sprzedaż. Wszelkie inne aspekty omawiane w dyskusji są wskaźnikami pośrednimi.

dlatego może trzeba przestać wysyłać mailingi, emailingi, wyciąć reklamy w prasie medycznej, udział w kongresach i wydawać budżet jedynie na sales force - któremu coraz trudniej jest dotrzeć do lekarza z wielu powodów


Zatem jaką rolę mogą w tym procesie pełnić portale “medyczne”?

trochę marketerów w branży farmaceutycznej całkiem dobrze wie po co i jak - a empiria potwierdza, że e-marketing staje się coraz ważniejszym składnikiem farmamarketing mixMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 16:10

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Istotnie internet rośnie w siłę, racja.

Jednak większość znanych mi firm wyznaje zasadę optymalizacji komplementarnych działań. Osobiście nie zaryzykowałbym złożenia oferty odrzucającej alternatywne kanały komunikacji.

Mirku, co nazywasz farmamarketingiem mix?Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 29.10.09 o godzinie 07:47

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej A Jędrzejowski:
Istotnie internet rośnie w siłę, racja.

Jednak większość znanych mi firm wyznaje zasadę optymalizacji komplementarnych działań. Osobiście nie zaryzykowałbym złożenia oferty odrzucającej alternatywne kanały komunikacji.

co więcej doświadczenia z Polski i całego świata pokazują, że jest kosztowo jest to bardzo efektywny kanał dotarcia

dla pełnej jasności: nie twierdzę, że e-marketing jest panaceum na wszelkie marketingowe bolączki
Mirku, co nazywasz farmamarketingiem mix?

marketing mix dla produktu farmaceutycznego

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Tanio - tak. Szeroko - tak. Efektywnie - to zależy.
Dotarcie do lekarza nie oznacza zbudowanie z nim dobrej relacji.
Co takiego internet może wnieść, żeby firma odczuła to w sprzedaży?

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej A Jędrzejowski:
Tanio - tak. Szeroko - tak. Efektywnie - to zależy.

tanio? tak - taniej, niż alternatywne kanały

szeroko? wcale nie - wręcz odwrotnie

efektywnie? tak dla określonej grupy odbiorców
Dotarcie do lekarza nie oznacza zbudowanie z nim dobrej relacji.
Co takiego internet może wnieść, żeby firma odczuła to w sprzedaży?

Internet jako kanał to zestaw wielu różnych narzędzi i sztuka polega na tym, by umiejętnie je umieścić w całej strategii komunikacji
nie można rozpatrywać e-marketingu w oderwaniu od innych działań

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

W zasadzie często możnaby dodać: “to zależy”.
Jednak temat efektywności jest tutaj wyjątkowo newralgiczny.
Co jeśli ff aktywuje TV, radio, internet, komunikację bezpośrednią jak i działania field force?

Wykresy aktywacji poszczególnych faz projektu, w stosunku do poziomu sprzedaży, często nie dają jednoznacznej odpowiedzi co do skuteczności wybranego narzędzia z poszczególnych elementów kampanii.

Chcąc pozycjonować emarketing coraz wyżej pośród narzędzi trzeba to udowodnić. Jak?

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej A Jędrzejowski:
Chcąc pozycjonować emarketing coraz wyżej pośród narzędzi trzeba to udowodnić. Jak?

polecam wybrać się na dowolną konferencję, gdzie pokazywane są case studies

a co do 'to zależy' - to akurat odnosi się do każdego narzędzia
czy każdy reprezentant zwiększa sprzedaż FF? nie - tylko dobry

i proponuję nie zapominać, że przekonanie szczególnie lekarza do produktu farmaceutycznego to nie jest efekt jednego działania ale całego procesu komunikacji więc nie da się zastosować mechanizmu typu 'pies Pawłowa': jedna skuteczna akcja i już

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Jako konsultant, przypuszczam, że dysponujesz odpowiednimi przykładami.
Czy mógłbyś poddać dyskusji jeden z nich?

Następna dyskusja:

Oferta specjalistyczny port...




Wyślij zaproszenie do