konto usunięte
Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?
Maciej Aleksander Jędrzejowski:a cykl eventów ? czym jest?
eventy są wydarzeniem a nie procesem.
firmom potrzeba wsparcia sprzedaży na różne sposoby. eventy są oczywiście ciekawym elementem, ale stanowią dodatek, a nie platformę działań systemowych.póki co jest to dodatek, ale marketingowcy od jakiegos czasu widza w dzialaniach eventowych spory potencial.
W przyszlosci nie bedzie to juz tylko wisienka na torcie.
Może konferencje specjalistów to rzeczywiście nie najlepszy przykład ale:
Jednak nie zauważyłem (to tylko moja prywatna opinia) aby media w jakiś specjalny sposób interesowały się w/w eventami.
Mam Haka na Raka - co prawda w II edycji juz nie biore udzialu ale w I byl boom teraz jeszcze wiekszy boom. Tutaj postawiono tylko na eventy ( I edycja) w II zmienione forme na interaktywna ale tez z eventami. Media chlonely temat niemilosiernie. Chlona jeszcze bardziej niz w poprzednim roku. Bedzie lepiej, bo pomyslodawcy (swoja droga troche sie porozjezdzali w inne strony) mieli swietny koncept.
Help for a life - kampania UE - tylko eventy
Tydzien Walki z Rakiem Szyjki Macicy
i wiele innych.
Media propagują to co “Kowalski” chętnie zobaczy. A kogo spoza
gdyby jednak zrobic kongres kardiologow z cyklem badan profilaktycznych dla "zywego czlowieka" to i media by sie zainteresowaly i ludzie i przy okazji firmy ktore taki kongres wspieraja chetnie zmienilyby swoj punkt widzenia.
Jak łatwo przejsc od promocj wsrod lekarzy do promocji w spoleczenstwie. Event.
W Lublinie na wiosne zrobilismy biala niedziele. Przyszli lekarze spolecznestwo. Totalny nonprofit.
Odezwala sie cala masa zainteresowanych firm i PM (mniejsze firmy ale zainteresowanie naprawde spore)
Media lokalne - nie byl to sezon ogorkowy - nawet nie byly zapraszane, kilka notek prasowych wystarczylo.
W Manufakturze zrobilismy cykl badan profilaktycznych zima 2008 roku, efekt byl piorunujacy. Dostalismy 4 zaproszenia od duzych centrow handlowych ktore dogadaly sie firmami farmaceutycznymi i zaplanowaly dzialania profilaktyczne na caly rok z gory z mysla o promocji (w kontekscie) konkretnych produktow.
Czemu to dowodzi? Event nie jest dodatkiem. Zaczynaja się strategie oparte w 80% na evntach.
Takich przykladow moglbym mnozyc setki. Event nie jest milym dodatkiem, staje sie skladowym i nieodzownym elementem kazdego procesu, przekazu w ktorakolwiek strone by ten przekazl nie podazal.
Jak dla mnie taki dualizm dzialan jest czyms naprawde genialnym.
Event jest skutecznym filarem calego przekazu w promocji czegokolwiek dla kogolwiek (w branzy med-farm szczegolnie)
Dlaczego PM kierujac swoja oferte do lekarzy zapominaja o pacjentach?
Duzo skuteczniejsze sa dzialania dwukierunkowe.
Jak portal to dwie sekcje: pacjent / lekarz
Jak event to dwa działania: pacjent / lekarz
Jak promocja poduktu to dwa przekazy: pacjent / lekarz
Ba ! Jak czesto te dzialania musza byc powiazane, jak czesto sama promocja produktu leku whatever wsrod kadry medycznej nie przynosi efektu dopoty pacjent tez nie dostanie podobnego komunikatu.
Naturalnie z RX trudniej chociaz... wspomniany program Mam Haka na Raka po co powstał ;) ??
Z OTC łatwiej.
Gdyby wspomniany kongres kardiologów spojnie skorelowac z dzialaniami wsrod pacjentow, wychodzi nam piekny przekaz.
Oto lekarze wychodza do pacjentow. Media uwielbiaja takie tematy. I branza by na tym zyskala. Lekarze musza w koncu pokazac ludzka twarz, bo wizerunek jest fatalny.
Ale na to potrzeba czasu. Do czasu kiedy firmy farmaceutyczne zrozumieja ze warto miec ludzka twarz a lekarze w naszym kraju zaczna pojmowac ze mozna godnie zarabiac budujac wizerunek.
Gydby Pfizer zamiast fundowania wyjazdow stworzyl swietny cykl eventow w ktorym lekarz nie widzi tylko korzyscie ze wspolpracy, ale genialnie sie rozwija i realizuje (burnout jest wszechobecny) moze nie byloby tak jak wyszlo. 2,3 mld $ - az strach pomyslec jak to wygladalo od srodka.
Zaczal nam sie lekki offtop, ale nie moglem sie powstrzymac czytajac cala dyskusje.