konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
eventy są wydarzeniem a nie procesem.
a cykl eventów ? czym jest?
firmom potrzeba wsparcia sprzedaży na różne sposoby. eventy są oczywiście ciekawym elementem, ale stanowią dodatek, a nie platformę działań systemowych.
póki co jest to dodatek, ale marketingowcy od jakiegos czasu widza w dzialaniach eventowych spory potencial.
W przyszlosci nie bedzie to juz tylko wisienka na torcie.

Jednak nie zauważyłem (to tylko moja prywatna opinia) aby media w jakiś specjalny sposób interesowały się w/w eventami.
Może konferencje specjalistów to rzeczywiście nie najlepszy przykład ale:
Mam Haka na Raka - co prawda w II edycji juz nie biore udzialu ale w I byl boom teraz jeszcze wiekszy boom. Tutaj postawiono tylko na eventy ( I edycja) w II zmienione forme na interaktywna ale tez z eventami. Media chlonely temat niemilosiernie. Chlona jeszcze bardziej niz w poprzednim roku. Bedzie lepiej, bo pomyslodawcy (swoja droga troche sie porozjezdzali w inne strony) mieli swietny koncept.
Help for a life - kampania UE - tylko eventy
Tydzien Walki z Rakiem Szyjki Macicy
i wiele innych.
Media propagują to co “Kowalski” chętnie zobaczy. A kogo spoza


gdyby jednak zrobic kongres kardiologow z cyklem badan profilaktycznych dla "zywego czlowieka" to i media by sie zainteresowaly i ludzie i przy okazji firmy ktore taki kongres wspieraja chetnie zmienilyby swoj punkt widzenia.
Jak łatwo przejsc od promocj wsrod lekarzy do promocji w spoleczenstwie. Event.

W Lublinie na wiosne zrobilismy biala niedziele. Przyszli lekarze spolecznestwo. Totalny nonprofit.
Odezwala sie cala masa zainteresowanych firm i PM (mniejsze firmy ale zainteresowanie naprawde spore)
Media lokalne - nie byl to sezon ogorkowy - nawet nie byly zapraszane, kilka notek prasowych wystarczylo.
W Manufakturze zrobilismy cykl badan profilaktycznych zima 2008 roku, efekt byl piorunujacy. Dostalismy 4 zaproszenia od duzych centrow handlowych ktore dogadaly sie firmami farmaceutycznymi i zaplanowaly dzialania profilaktyczne na caly rok z gory z mysla o promocji (w kontekscie) konkretnych produktow.

Czemu to dowodzi? Event nie jest dodatkiem. Zaczynaja się strategie oparte w 80% na evntach.
Takich przykladow moglbym mnozyc setki. Event nie jest milym dodatkiem, staje sie skladowym i nieodzownym elementem kazdego procesu, przekazu w ktorakolwiek strone by ten przekazl nie podazal.
Jak dla mnie taki dualizm dzialan jest czyms naprawde genialnym.
Event jest skutecznym filarem calego przekazu w promocji czegokolwiek dla kogolwiek (w branzy med-farm szczegolnie)

Dlaczego PM kierujac swoja oferte do lekarzy zapominaja o pacjentach?
Duzo skuteczniejsze sa dzialania dwukierunkowe.
Jak portal to dwie sekcje: pacjent / lekarz
Jak event to dwa działania: pacjent / lekarz
Jak promocja poduktu to dwa przekazy: pacjent / lekarz
Ba ! Jak czesto te dzialania musza byc powiazane, jak czesto sama promocja produktu leku whatever wsrod kadry medycznej nie przynosi efektu dopoty pacjent tez nie dostanie podobnego komunikatu.
Naturalnie z RX trudniej chociaz... wspomniany program Mam Haka na Raka po co powstał ;) ??
Z OTC łatwiej.

Gdyby wspomniany kongres kardiologów spojnie skorelowac z dzialaniami wsrod pacjentow, wychodzi nam piekny przekaz.
Oto lekarze wychodza do pacjentow. Media uwielbiaja takie tematy. I branza by na tym zyskala. Lekarze musza w koncu pokazac ludzka twarz, bo wizerunek jest fatalny.
Ale na to potrzeba czasu. Do czasu kiedy firmy farmaceutyczne zrozumieja ze warto miec ludzka twarz a lekarze w naszym kraju zaczna pojmowac ze mozna godnie zarabiac budujac wizerunek.
Gydby Pfizer zamiast fundowania wyjazdow stworzyl swietny cykl eventow w ktorym lekarz nie widzi tylko korzyscie ze wspolpracy, ale genialnie sie rozwija i realizuje (burnout jest wszechobecny) moze nie byloby tak jak wyszlo. 2,3 mld $ - az strach pomyslec jak to wygladalo od srodka.

Zaczal nam sie lekki offtop, ale nie moglem sie powstrzymac czytajac cala dyskusje.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@ Paweł:
nie zapominaj jednakże o pewnym bardzo ważnym 'drobiazgu': event w przeliczeniu na 1 kontakt jest piekielnie drogi

i nadal będę się trzymał wersji:
1) najpierw strategia - czyli długoterminowy plan
2) potem dobór narzędzi, w tym eventów

robienie z tych ostatnich panaceum na wszelkie farmamarketingowe bolączki to IMHO spore nadużycie albo kryptoreklama

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Mirek Połyniak:
@ Paweł:
nie zapominaj jednakże o pewnym bardzo ważnym 'drobiazgu': event w przeliczeniu na 1 kontakt jest piekielnie drogi

i nadal będę się trzymał wersji:
1) najpierw strategia - czyli długoterminowy plan
2) potem dobór narzędzi, w tym eventów

robienie z tych ostatnich panaceum na wszelkie farmamarketingowe bolączki to IMHO spore nadużycie albo kryptoreklama


a kto tutaj nie używa kryptoreklamy, PP jest wszechobecny po to powstały blogi i www :) w dyskusji z podawaniem osiągniec włacznie.

@Panie Mirku: chciałem bardziej podkreślic fakt niedojrzalosci branzy do tego typu dzialan albo nieumiejtego korzystania z nich. Niedostrzegania potencjalu.

Naturalnie ze strategia z badaniami i cala otoczka. Oczywiscie ze pozniej dobor narzedzi.

Ale w wiekszej mierze.... event jako istotne zgrabnie zaplanowane dzialanie , a nie popierdółki w stylu stoiska w aptece z usmiechnieta studentka za 5pln na godzine:)Paweł Jarosz edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 16:48

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Paweł Jarosz:
@Panie Mirku: chciałem bardziej podkreślic fakt niedojrzalosci branzy do tego typu dzialan albo nieumiejtego korzystania z nich. Niedostrzegania potencjalu.

@Paweł
raczej może bez Pan - to raczej mało wygodne ;)
zgadzam się z opinią nt. branży - niestety trudno jest wybić się z wieloletnich kolein działań przy pomocy SF jedynie
Ale w wiekszej mierze.... event jako istotne zgrabnie zaplanowane dzialanie , a nie popierdółki w stylu stoiska w aptece z usmiechnieta studentka za 5pln na godzine:)

zgadzam się w 100% - albo dobrze, albo wcale
z e-farmamarketingiem jest bardzo podobnie

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Paweł Jarosz:

>Do czasu kiedy firmy farmaceutyczne zrozumieja ze warto miec ludzka >twarz a lekarze w naszym kraju zaczna pojmowac ze mozna godnie >zarabiac budujac wizerunek.

A jak byś to zmienił na lepsze? Czy masz lekarstwo na tę dolegliwość?Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 17:39

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
Paweł Jarosz:

>Do czasu kiedy firmy farmaceutyczne zrozumieja ze warto miec ludzka >twarz a lekarze w naszym kraju zaczna pojmowac ze mozna godnie >zarabiac budujac wizerunek.

A jak byś to zmienił na lepsze? Czy masz lekarstwo na tę dolegliwość?Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 17:39


No powoli zmienia się to na lepsze.

Wiadomo to proces długofalowy, recepty nie mam, ale tutaj nie chodzi o receptę tylko o wieloletnią kurację raczej.
Myślę, że dobrym rozwiązaniem jest tutaj propagowanie działań CSR wśród firm farm. ale nie idea podszyta korzyścią, zdrowy CSR, którego jak na lekarstwo.

Lekarze z kolei po latach zrozumieją, ze warto byc przede wszystkim czlowiekiem a pozniej lekarzem. Taki proces mial i ma miejsce w wielu krajach, w ktorych mialem przyjemnosc odbywac praktyki.

A jesli juz sa elita to nie upowaznia ich to do podejscia czysto komercyjnego wzgledem pacjentow.

Niestety firmy farmcaeutyczne stale wyrozniaja lekarzy i łechtają ich nieuzasadnione przepompowane ego. Oczywiście bez generalizacji, ale tak jest czesto. Wszyscy o tym wiemy, ale nie wszyscy mówimy na głos.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Czy mogę prosić wszystkich forumowiczów szczególnie tych najbardziej "pyskatych" o rozważniejsze klikanie w klawiaturę?
Jaki jest sens obrzucania się błotem i podważania dokonań innych?

Jak czytam co wy piszecie, to tak jakbym oglądał pojedynek polityczny Niesiołowskiego z Kurskim... Proszę o zachowanie poziomu.

Jeśli chodzi o efektywność? Tego nie może zagwarantować żaden dostawca bazy i twórca portali... niestety...

średni openrate 15%, CTR 7% w mailingach...
wejścia na stronę lub materiał promowany na portalu należy planować w okresach półrocznych.

Jeśli chodzi o medforum, jako nabywca jestem zadowolony.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

a propos polskich serwisów medycznych:

zostałem poproszony przez jedną z największych firm Rx na polskim rynku o przedstawienie najważniejszych serwisów medycznych, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji z lekarzami

przygotowałem b.prostą ankietę i rozesłałem do najważniejszych 5 graczy

większość nie miała problemu z 'przejrzystością' - tylko odpowiedź dot. OpenMedica 'rzuciła mnie na kolana':
"mysle ze najlepszym sposobem bedzie abys wyslal nam kontakt do
klienta do ktorego wyslemy pakiety informacyjne a nastepnie on wyśle je Tobie do analizy porównawczej. My mamy dobrze przygotowane prospekty dotyczące form reklamy i współpracy.

Dlatego jestesmy do dyspozycji Twojego Klienta lub prosimy o formalne poświadczenie, iż pracujesz w imieniu konkretnej firmy
farmaceutycznej"

wydawało mi się, że takie dane jak Ilość UU/RU, ilość odsłon, odsłony/wizyta, śr. czas wizyty, wsp. odrzuceń, % nowych odwiedzin oraz formy reklamowe jakie są dostępne na portalu to standard przezroczystości - a tu taka niespodzianka

jak widać jeszcze długa droga przed nami i naszym rynkiem jeśli chodzi o standardy informacyjne

by być sprawiedliwym Medforum jak na razie też nie wyszło po za dane dostępne na stronie internetowejMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 22.10.09 o godzinie 16:29

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Chcialbym poinformowac Panstwa, iz nie mamy zadnych problemow z przejrzystoscia. Nasze dane sa dostepne dla klientow zarowno poprzez raporty Google Analytics jak i raporty Medpass.

Jak poinformowalismy Pana Miroslawa w dalszej niezacytowanej czesci emaila, nie bylismy w stanie w okreslonym czasie wypelnic ankiety.

Zapraszam do kontaktu redakcja(at)openmedica.pl lub bezposrednio z Dyrektorem Openmedica Pawlem Jurczynskim (pawel.jurczynski(at)openmedica.pl) ktory z pewnoscia udostepni Panstwu szerokie portfolio naszych uslug dedykowanych w portalach specjalistycznych premium Openmedica.

Pan Miroslaw Polyniak moze liczyc na nasze wspolprace jezeli wskaze odpowiednie metodologie badania porownawczego oraz sponsora - co okreslamy jako przejrzystosc badania.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Chcialbym poinformowac Panstwa, iz nie mamy zadnych problemow z przejrzystoscia.

to cieszy wszystkich na rynku
Pan Miroslaw Polyniak moze liczyc na nasze wspolprace jezeli wskaze odpowiednie metodologie badania porownawczego oraz sponsora - co okreslamy jako przejrzystosc badania.

najważniejsze punkty z ankiety:
Najważniejsze parametry analityczne
Ilość UU/RU, ilość odsłon, odsłony/wizyta, śr. czas wizyty, wsp. odrzuceń, % nowych odwiedzin, źródło danych
Reklama skierowana do lekarzy
Ilość zarejestrowanych użytkowników,
najważniejsze specjalności,
metoda weryfikacji lekarza,
formy reklamowe [reklama graficzna, e-mailing, artykuły sponsorowane, e-detailing, inne formy]

a co do 'sponsora' badania - zleceniodawca nie życzy sobie, by ujawniać swe plany szerszego angażowania się w e-marketing, to chyba dość zrozumiałe
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Mirek Połyniak:
Igor Gnot:
Chcialbym poinformowac Panstwa, iz nie mamy zadnych problemow z przejrzystoscia.

to cieszy wszystkich na rynku
Pan Miroslaw Polyniak moze liczyc na nasze wspolprace jezeli wskaze odpowiednie metodologie badania porownawczego oraz sponsora - co okreslamy jako przejrzystosc badania.

najważniejsze punkty z ankiety:
Najważniejsze parametry analityczne
Ilość UU/RU, ilość odsłon, odsłony/wizyta, śr. czas wizyty, wsp. odrzuceń, % nowych odwiedzin, źródło danych
Reklama skierowana do lekarzy
Ilość zarejestrowanych użytkowników,
najważniejsze specjalności,
metoda weryfikacji lekarza,
formy reklamowe [reklama graficzna, e-mailing, artykuły sponsorowane, e-detailing, inne formy]

a co do 'sponsora' badania - zleceniodawca nie życzy sobie, by ujawniać swe plany szerszego angażowania się w e-marketing, to chyba dość zrozumiałe

ciagle zastanawiam sie nad szczegolowoscia ankiety, kilka pytan, ale rozpisac sie na nie trzeba dosc mocno...

poza tym wszystkie dane takze sa dostepne na naszej WWW, oraz mamy audyt site-centric Gemiusa, wiec tutaj tez mozna uzyskac bardzo szczegolowe dane, megapanel daje duze mozliwosci.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Panie Miroslawie - wspolczynniki o ktore Pan poprosil nie sa do porownania miedzy portalami.

Dam przyklad

Jaki jest sr czas wizyty na konsylium24 ?Czy ten czas jest mierzony dla wszystkich uzytkownikow, w tym tych pacjentow ktorzy weszli na strone glowna i starali sie zarejestrowac, czy tylko sredni czas wizyt tych ktorzy sa zalogowani. Jaki jest procen wizyt zalogowany vs niezalogowany? To wplywa na zmniejszenie wspolczynnika czasu i zwiekszenie bounce rate. MP bedzie mialo swietne wyniki bo realnie nie wymusza logowania. Jeszcze ciekawiej bedzie w Medforum. Bo tam ciezej ogarnac czy mowimy o srednim czasie pacjenta czy lekarza. Oczywiscie - to jest do zrobienia, ale to trzeba sprecyzowac jasno dla wszystkich o jaki wspolczynnik nam chodzi. Gdzie w reklamie FMCG mowi sie o takich zaleznosciach? Nie wystarczy skopiowac parametrow z okienka Google Analytics.

Moge podac jeszcze wiele waznych elementow wplywajacych na jakosc wizyty, jak np. czy logowanie i rejestracja odbywa sie w domenie portalu (to da +-10% wiecej odslon), czy istnieje paginacja artykulow (kolejny sztuczny procent odslon), czy zastosowane sa mechanizmy dotarcia do tresci AJAX (znowy zaniza liczbe odslon).

A co z ocena jakosic merytorycznej? Czy ma to znaczenie czy oceniamy tylko ile kto przemieli userow? Czy nadeszly czasy ze kontent typu komentarz jest bardziej wartosciowy dla firmy niz kontent typu artykul naukowy ?

Czy taka analize porownawcza Pan chce wykonac?

Najwieksze firmy farmaceutyczne oczekuja porownania poprzez Medpass Raport. Przypomne ze w Medpass jest juz 90 portali i co miesiac dolaczaja nowe. W tym czolowka firm farmaceutycznych i kolejne w drodze. Medpass jest bezplatny dla portali i umozliwia integracje z wlasnymi bazami danych. Staje sie platforma ktora przekazuje kluczowe parametry zgodne z raportowaniem sales force.

@Michal wskazal wazny punkt - dane sa dostepne. Wystarczy je porownac ale w sposob profesjonalny. A nie piszac na kolanie kilka podstawowych parametrow ktore tylko spowoduja fale sprostowac z kazdej strony u klientow. Nieprofesjonalna analiza porowawcza tylko namiesza klientowi a nie pokaze dobra droge odpawiadajaca jego targetowi, strategii, zasobom ktore posiada i prawnym zasadom jakie musi przestrzegac.

Dlatego ja proponuje, @Michal - licze ze sie zgodzisz - abysmy taka analize wykonali we wlasnym zakresie. Najpierw zbudujmy wspolnie ankiete, z Medicine Today, MP, Pharmindexem. Nastepnie ustalmy porownanie, zrobmy autoryzacje, dajmy sobie szanse na komentarz w takim dokumencie od dyrektora sales force i opublikujmy poprzez IAB ? Co o tym myslisz?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 23.10.09 o godzinie 10:25

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@ Igor

wydaje mi się, że każdy podmiot, który chciałby skorzystać z oferty danego portalu ma prawo poprosić o tego typu dane - albo bezpośrednio, albo za pośrednictwem agencji/firmy

na jakiej podstawie oparte jest poniższe twierdzenie:
"Najwieksze firmy farmaceutyczne oczekuja porownania poprzez Medpass Raport"

i jeszcze prośba, by Igor Gnot odnosił do innych dyskutantów zgodnie z zasadami Netykiety - jakoś osoby związane z Activeweb mają z tym wlk. problem
Igor Gnot:
Dlatego ja proponuje, @Michal - licze ze sie zgodzisz - abysmy taka analize wykonali we wlasnym zakresie. Najpierw zbudujmy wspolnie ankiete, z Medicine Today, MP, Pharmindexem. Nastepnie ustalmy porownanie, zrobmy autoryzacje, dajmy sobie szanse na komentarz w takim dokumencie od dyrektora sales force i opublikujmy poprzez IAB ? Co o tym myslisz?

badanie/analiza serwisów medycznych zrobiona przez te same serwisy właśnie? to naprawdę pokazuje problem ze zrozumieniem idei konfliktu interesów w PL

@ Michał:
przykładowe dane ze strony Medforum
ForumGinekologiczne.pl - portal wiedzy o ginekologii i położnictwie
Lekarze ginekolodzy: 3 036 **
** Źródło: Medforum stats, sierpień 2009

czy ktoś może mi wyjaśnić, jak Medforum stats weryfikuje status lekarza?Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 23.10.09 o godzinie 11:26

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

IAB jak sama nazwa wskazuje jest stowarzyszeniem firm interaktywnych. To co napisales nie jest logiczne. IAB wspiera podmioty z branzy interaktywnej i dazy do zwiekszenia udzialu internetu w wydatkach marketingowych.

Moje twierdzenie opieram na liscie klientow ktorzy maja medpass oraz systemach edetailingowych ktore wykorzystuja zintegrowane datamining i raportowanie medpass. Aktualnie rozmawiamy z 576 produkt managerami w zakresie wdrozenia data miningu w ich projektach webowych.
Najwieksze firmy to: Roche, Novartis, MSD, Pfizer, Schering-Plough (MSD), Solvay(Abbott), Sanofi-Aventis, Servier, Bioton i wymienie jeszcze NFZ bo to "najwieksza firma" ktora finansuje ten interes. Wiekszosc projektow w oparciu o Medpass nie sa projektami webowymi ale dedykowanymi projektami edetailingowymi.

Uwazam, ze raport powinien powstac w IAB. Dlatego tez grupa robocza efarmacji IAB z pewnoscia skorzysta ze wsparcia grupy badan internetu w IAB.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Uwazam, ze raport powinien powstac w IAB. Dlatego tez grupa robocza efarmacji IAB z pewnoscia skorzysta ze wsparcia grupy badan internetu w IAB.
Igor Gnot:
Dlatego ja proponuje, @Michal - licze ze sie zgodzisz - abysmy taka analize wykonali we wlasnym zakresie.

dość duża sprzeczność - a autor wypowiedzi ten samMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 24.10.09 o godzinie 08:17

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

We wlasnym zakresie w sensie Grupy roboczej IAB. Nie ma w tym sprzecznosci.
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@Igor - święta racja.

Oczywiście, dla klienta dużo bardziej wartościowy jest na Waszej stronie www artykuł naukowy, który przez wiele miesięcy przeczyta najwyżej kilku lekarzy, niż komentarz w lekarskim serwisie społecznościowym, który w ciągu tygodnia przeczyta kilkanaście tysięcy lekarzy. :)

Oczywiście, Openmedica nie udostępnia swoich statystyk, ze względu na obawy przed niefachowym ich wykorzystaniem, a nie dlatego że lekarze po prostu nie zaglądają na strony Openmedici. :)

Uśmiałem się jak norka :)

Serdecznie pozdrawiam,
Michał

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@Michal - dokladnie. Firma musi zdecydowac co do tego jaka forme chce wybrac i musi byc swiadoma konsekwencji i problemow. Moze bedzie chciala zainstniec przy norce ? Byc moze. Dlatego taki fachowy przewodnik bylby rewelacyjny. Przy czym @Michal, musisz zauwazyc ta drobna manipulacje komunikacje jaka zastosowales - bywa na odwrot - dobry artykul lub videocast jest przeczytany przez tysiace lekarzy z targetu a watek na forum bedzie miec kilku lekarzy ktorzy wogole na niego wejda pomiedzy tysiacami innych watkow.

@Michal - Nie bede odpowiadac na zaczepki - rozmawiajac na tym poziomie przestajesz byc powaznym partnerem w dyskusji.

Dlatego to bardzo wazne abysmy wspolnie przedstawili swoje plusy i zdobyli razem zaufanie klientow. Dobra komunikacja to wzrost wydatkow na internet marketingu firm farmaceutycznych - zla to odejscie od tego narzedzia i utrata w zaufania do calej branzy.Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 25.10.09 o godzinie 15:43

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Dlatego to bardzo wazne abysmy wspolnie przedstawili swoje plusy i zdobyli razem zaufanie klientow. Bo wiecej klientow Openmedici to wiecej klientow konsylium. Dobra komunikacja to wzrost wydatkow na internet marketingu firm farmaceutycznych - zla to odejscie od tego narzedzia i utrata w zaufania do calej branzy.

Przede wszystkim serwisy są różne - to widać 'na pierwszy rzut oka'
porównywanie gruszek z jabłkami nie ma większego sensu

co do badania serwisów medycznych: jedynym wiarygodnym badaniem będzie zrobione przez firmę niezależną - a nie same zainteresowane podmioty
polecam przykład IDMnet/4clover dla którego badanie zrobiła firma House of Numbers - to ma sens

@ Medforum

ot analityczna zagwozdka

1,300,000 użytkowników miesięcznie - dane ze strony Medforum
po zsumowaniu użytkowników portali grupy wyszło mi ok 850,000

a gdzie brakujące 450,000? czyżby edukacja medyczna była w Medforum aż tak popularna?

@ Openmedica & Medforum

im lepsze i dokładniejsze dane o sobie przedstawiacie, tym lepiej można przedstawić te serwisy Klientom
Konsylium24 i Medycyna Praktyczna nie miały problemów z udzieleniem informacji więc zysk dla nich jest oczywistyMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 25.10.09 o godzinie 09:58

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Narazie poruszylismy problem jak porownac "portale". To ze jestes niezalezny jeszcze nie oznacza ze "jedyny" aby tego dokonac. Uwazam, iz Twoja rola moze byc przedstawienie pelnej metodologii porownawczej.

Jak wspomnialem - dazymy aby wszystkie portale skierowane do lekarzy porownaly sie poprzez medpass raport. To jest metoda aby okreslic gdzie sa lekarze z grup targetowych firm. Innej metody nie widze bo Rx to nie OTC/FMCG. Jezeli @Michal czy @Maciej jeszcze moga sie wahac lub czuc zagrozonymi tym pomyslem, to tylko dlatego ze nie znaja byc moze dokladnie zasad Medpass oraz lacza kwestie swojej bazy z identyfikacja. Licze, iz niebawem uda nam sie przekonac @Michala, @Macka czy MP aby dodany mozliwosc podlaczenia swojego konta w ich projektach pod Medpass API (taki facebook connect).

Aktualnie zarejestrowanych lekarzy w Medpass 2.5 - 38t kont i na taka liczbe ustalamy aktualnie target dostepnych lekarzy online w Polsce - niecale 50% aktywnych zawodowo (zakladam ze aktywnych zawodowo lekarzy w Polsce jest okolo 80t). Ciekawe w tym wzgledzie powinno byc zdanie Cegedimu oraz MP. Okolo 21t lekarzy co miesiac zaglada na portale Openmedica. Pamietajmy tylko ze Openmedica to portale premium dla lekarzy specjalistow (nie dla lekarza rodzinnego czy internisty). Stad stanowimy zupelnie inna grupe niz konsylium czy pulsmedycyny czy mp.

Wracam do przykladow iz nalezy jasno doprecyzowac jezeli juz pytamy sie o UU o jakie UU chodzi. Portale Openmedica nie pozwalaja na przegladanie tresci nie zalogowanym (maja wiec wysoki bounce rate), w odroznieniu do konsylium ktore dla dobrego seo zaklada pewna czesc materialow do wgladu pacjentom (robotom google) i pytanie czy te klikniecia zostana naliczone do UU ? I nie pytam o to aby zdeklasowac konsylium, bo uwazam, ze polska kopia sermo.com jest rewelacyjna i znalazla swoje miejsce. Ale pisze o tym, ze aby klienci zaczeli wierzyc w takie raporty ktore @Mirek wygeneruje, to trzeba je bardzo dobrze zaprojektowac.

Pytanie @Mirku czy zaprosiles do badania Medicine Today ?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 25.10.09 o godzinie 14:25

Następna dyskusja:

Oferta specjalistyczny port...




Wyślij zaproszenie do