Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Dla mnie tez EOT. Mowie o konkretach a @Michal znowu brednie jakims narzedziu i konkurencji. Rozwalasz branze i myslisz wylacznie o swoim interesie.

Mial byc EOT, no ale pojechales kolego...

Kto rozwala branze ? Na pewno nie ja.

TY myslisz TYLKO o SOBIE piszac w prawie kazdym poscie otwarta reklame, wiem ze Cie bardzo boli, ze ktos robi podobno rzeczy do Twoich, chocby nieustanne ataki na ActivePharma.

Przeanalizuj moje posty, czy gdzies Cie atakuje? NIE.

Czy oceniam uslugi? Moze kilka razy mi sie zdarzylo, jak w tej dyskusji o co wyraznie zreszta poprosiles, ale bez prywatnych wycieczek. Bo nie lubie pyskowek, a wiem, ze praktywnie kazda krytyka, nawet najbardziej merytoryczna konczy sie z Twojej strony obrzuceniem blotem.

Pisalem cos negatywnego o medpass ? NIE, a moglbym bo ma kilka malych niedociagniec, ale po co...

Ty inaczej nie potrafisz chyba, juz sie zreszta przyzwyczailem do tego, w koncu znam Cie ponad 10 lat.

Nie zawsze masz racje, nikt nie jest nieomylny.

Jak sam przyznales niedawno w dyskusji, jestes agencja, my odcinamy ta galaz i idziemy w strone wydawnictwa, wiec coraz bardziej rozjezdzamy sie z portfolio swiadczonych uslug...

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Michał Matuszczyk:
Mial byc EOT, no ale pojechales kolego...
Kto rozwala branze ? Na pewno nie ja.

TY myslisz TYLKO o SOBIE piszac w prawie kazdym poscie otwarta reklame, wiem ze Cie bardzo boli, ze ktos robi podobno rzeczy do Twoich, chocby nieustanne ataki na ActivePharma.

niestety muszę się całkowicie zgodzić - styl komunikacji Activeweb jak dla mnie przypomina syndrom 'oblężonej twierdzy', czyli wszyscy są przeciwko nam

i z przykrością muszę zauważyć, że propozycje współpracy - np. poprosiłem Activeweb o przykłady zrzutów ekranowych e-detaili do artykułu nt. e-detailingu w Marketing & more - pozostały bez odpowiedzi
ze praktywnie kazda krytyka, nawet najbardziej merytoryczna konczy sie z Twojej strony obrzuceniem blotem.

lub 'prywatnie' robi to dyrektor kreatywny na swoim 'prywatnym' blogu
Jak sam przyznales niedawno w dyskusji, jestes agencja, my odcinamy ta galaz i idziemy w strone wydawnictwa, wiec coraz bardziej rozjezdzamy sie z portfolio swiadczonych uslug...

dokładnie o to chodzi: przejrzystość
osobiście nie rozumiem dlaczego agencja Activeweb i portale medyczne Openmedica to chyba ten sam właściciel [lub podobny układ właścicielski]
jak dla mnie jest to oczywisty konflikt interesów

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

No i co, wygadaliscie sie? Zalozyliscie juz klub klepania sie po plecach?
Oficjalnie w klubie sa jak widze

@Michal
@Polyniak
@Marter

Kto sie chce do klubu dopisac?
Reszte zapraszam do @twierdzy ;). Potrafimy w niej troche spuscic z tonu i dobrze sie pobawic.

@twierdza jest cool.

Prosze czytac moje posty i nie sugerowac sie bredniami @mirka i @michala.

My ("Activeweb") nie wierzymy iz Openmedica jest do wszystkiego. To co jest do wszystkiego jest do niczego. Wierzymy, ze wlasnie gdzies w Polsce powstaje nowa firma ktora podobnie jak 8 lat temu Activeweb ma genialne pomysly. I chcemy, w odroznieniu od tego co bylo 8 lat temu, dac jej rowne szanse. Bo wierzymy, iz wiecej pomyslow, to wiecej lekarzy w internecie (np 70%). A to oznacza, ze cala branza bedzie rosnac. Tak - byc moze takze Openmedica, ale takze Pfizer, MSD.

Kto to zrozumial i czuje szanse dla siebie, reka do gory. Kto nadal zyje w swiecie "oblezonej twierdzy" i posluguje sie ta retoryka @Polyniaka i chce zbudowac drugi megalomanski portal jak @Michal wordwide east cost-west coast - pisac do @Michala i @mirka ktorzy sa przeciwni budowaniu platformy wspolpracy. Myle sie?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 11:28

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
No i co, wygadaliscie sie? Zalozyliscie juz klub klepania sie po plecach?
Oficjalnie w klubie sa jak widze

@Michal
@Polyniak
@Marter

@ Igor:
chyba wypada mi się cieszyć, że znalazłem się w tak dobrym towarzystwie
cytując dyrektora kreatywnego Activeweb:
'pajac, kolejny guru e-marketingu, bez jaj, umysłowo ważny Pan ;)'
jestem, a tu nagle taki awans :)
Kto to zrozumial i czuje szanse dla siebie, reka do gory. Kto nadal zyje w swiecie "oblezonej twierdzy" i posluguje sie ta retoryka @Polyniaka i chce zbudowac drugi megalomanski portal jak @Michal wordwide east cost-west coast - pisac do @Michala i @mirka ktorzy sa przeciwni budowaniu platformy wspolpracy. Myle sie?

@ ALL:
czy leci z nami lekarz? chyba jest niezbędny ;)

miłego w/e życzę!

PS. @ Igor:
nim zaczniesz pouczać innych może zwrócisz uwagę na samego siebie i sprzątniesz wpierw swoje podwórko, np. nauczysz kultury pracowników ActivewebMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 14:10

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

No masz racje @Mirku jak zawsze. Udzieliles kolejnej merytorycznej wypowiedzi w tym watku.

Czy mozemy wrocic do tematu metodologii oceny efektywnosci i jakosci dotarcia lekarza do portali bo to byl bardzo fajny pomyl na dyskusje?

Uwazam iz nalezy zwracac takze uwage, iz niekoniecznie to co dobre dla lekarza, nie musi byc dobre dla "reklamodawcy". To watek o ktorym nie nalezy zapominac, iz celem lekarza jest de facto wzrost jego pozycji na rynku pracy (poprzez wiedze, edukacje, stan zdrowia) a firmy farmaceutycznej efektywny wzrost sprzedazy. Te dwa elementy nalezy polaczyc i ustalic gdzie jest punkt podazy i popytu. Jezeli firma ma CME to jest to jak kazdy inny produkt. Musi byc na niego popyt. A co z podaza i jej analiza? Uwazam, iz wiele osob na tym watku podchodzi do projektow ideaologicznie nie myslac kategoriami finansowymi i biznesowymi.

Jaka jest wasza opinia?Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 12:19
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
Kto to zrozumial i czuje szanse dla siebie, reka do gory. Kto nadal zyje w swiecie "oblezonej twierdzy" i posluguje sie ta retoryka @Polyniaka i chce zbudowac drugi megalomanski portal jak @Michal wordwide east cost-west coast - pisac do @Michala i @mirka ktorzy sa przeciwni budowaniu platformy wspolpracy. Myle sie?

Znowu sie myslisz, wspolpracujemy BARDZO blisko z kilkom wydawnictwami, to sa spore projekty, patronaty, wspolne kampanie i inne o ktorych nie moge tutaj napisac, nie wierzysz, chcesz podwazyc moje slowa? Na naszej stronie firmowej znalesc mozna informacje o generalnym zakresie wspolpracy.

Aktualnie dzialamy, nie pisze o czasie przeszlym:

- Medycyna Praktyczna (najszersza wspolpraca),
- Kosmetologia i dermatologia praktyczna,
- Świat Medycyny i Farmacji,
- Agora (to nowosc, tez bardzo szerokie ramy wspolpracy),

Z kolejnymi prowadzimy rozmowy.

Ale zeby wspolpraca sie DOBRZE ukladala wszyscy cos musza dac od siebie, a nie tylko chciec wykorzystac umowe do wlasnych celow.

Dlaczego chca z nami wspolpracowac i razem tworzyc projekty? Proste, jestesmy po prostu duzi, mam gigantyczny zasieg i spora wiedze.Michał Matuszczyk edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 12:47

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

W ramach weekendowego “zawieszenia broni” powiem Panom, że nie spotkałem się z negatywnymi opiniami lekarzy nt żadnego z serwisów, o których tu dyskutujemy (i żadnego innego również).

Internet jest jednak na tyle okrutny, że jak ktoś czegoś nie lubi to po prostu tam nie zagląda.

A tak przez ciekawość zapytam: jaką miesięczną oglądalność mają Wasze serwisy?Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 16:19

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@Michal - Medpass nie buduje sieci portali, tylko umozliwia integracje niezaleznych konkurencyjnych podmiotow w okreslonym zakresie i zasadach w celu prezentacji porownywalnych danych swoim klientom. Plus szereg swietnych rozwiazan. Medpass to nie patronaty tylko wspolna bron na zdobycie pieniedzy od firm dzieki jasnym zasadom. Wygrywa lepszy. A nie bardziej pyskaty. Przez zle statystyki (sorry, esculap zniszczyl nimi rynek na 2-3 lata) teraz byc moze swoim OpenX (medstat to statsy do bannerow) znowu zniecheci branze do inwestycji. Oczywiscie moge sie mylic, ale ja nie mialem slabego 1 kwartalu o czym @Michal pisal. Proste.

@Maciej - dzieki za pozytywny flow. to swietnie ze lekarze doceniaja starania calej branzy i duze brava zarowno dla @Michala, @Feldmana i innych firm. Branza dojrzewa.

Ja postaram sie dostarczyc wam danych Openmedicaz medpass jeszcze w tym tygodniu. Ale w zderzeniu z OpenX/Medstat wiesz jak to wyjdzie ;)

@Marcin Gajek - wypowiedz sie jak oceniasz systemy statystyk i dane ktore otrzymujesz? Czy myslisz ze dobrze by bylo miec taki dashboard wszystkich oferowanych portali zgodny z jednym systemem identyfikacji (Medpass?) ? Czy decyzja nie bylaby prostsza, takze z poziomu korporacyjnego? Podobnie jak targetowanie z Cegedimu?

Moze wypowie sie na forum ktos z branzy farmaceutycznej, bo opinie konkurencji juz znamy !Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 19:12
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej Aleksander Jędrzejowski:
W ramach weekendowego “zawieszenia broni” powiem Panom, że nie spotkałem się z negatywnymi opiniami lekarzy nt żadnego z serwisów, o których tu dyskutujemy (i żadnego innego również).

Internet jest jednak na tyle okrutny, że jak ktoś czegoś nie lubi to po prostu tam nie zagląda.

A tak przez ciekawość zapytam: jaką miesięczną oglądalność mają Wasze serwisy?Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 16:19

Grupa Medforum
za Megapanel/Gemius 0,8 mln RU / miesiac
za Google Analitics 1,3 mln UU / miesiac
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Ta dyskusja jest niezwykle ciekawa.

W Internecie (nie tylko polskim) są miliony pięknie zrobionych stron, na które nikt nie zagląda. Mamy również wiele takich przykładów w medycznym Internecie w Polsce i to chyba już taka uroda Internetu jest.

Zaczyna być jednak śmiesznie gdy ten, kto specjalizuje się w robieniu stron, z których nikt nie korzysta, lansuje się na eksperta od Internetu medycznego i chce innym narzucać swoje rozwiązania.

Jeśli chodzi o codzienny zasięg (a więc realne odwiedziny a nie pseudozarejestrowanych użytkowników) wśród wszystkich lekarzy jest w Polsce wielka trójka (kolejność wśród nich też się zmienia i zmieniać będzie):
http://esculap.pl
http://konsylium24.pl
http://mp.pl

Stosunkowo duży zasięg w swoich grupach docelowych (do wybranych grup specjalistów) mają też portale Medforum.
Badanie więc zachowań lekarzy w Internecie bez obecności tych 4 powyższych partnerów jest jak wielkie łowienie ryb w wannie. :)

I to ta czwórka niestety musi porozumieć się i stworzyć standard badań zachowań lekarzy w Internecie. A to, że się ma 30 (nawet ładnych) czy 50 stron www dla lekarzy, których oglądalność i rozpoznawalność (w grupie docelowej, nie wśród klientów) jest znikoma - to absolutnie nie uprawnia do ustawiania całego środowiska i szantażowania "rozwalaniem Internetu".
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Grupa Medforum
za Megapanel/Gemius 0,8 mln RU / miesiac
za Google Analitics 1,3 mln UU / miesiac

Szkopuł w tym, że Megapanel i Analitics pokazują wszystkich UU a jak rozumiem, rozmawiamy o dotarciu do prawdziwych unikalnych lekarzy.

Czyli bardzo ciekawym byłoby porównać ilość unikalnych logowań w określonym czasie, czyli np. miesięcznie, do każdego z serwisów - i to tylko tych lekarskich logowań (większość z serwisów ma część dla pacjentów).

Co więcej te lekarskie logowania też w pewnym procencie w wielu serwisach są zafałszowane - bo wystarczy wejść na http://generatornumerow.pl i już w kila sekund można dostać swój numer lekarski Prawa Wykonywania Zawodu, który w 95% serwisów wystarcza, żeby zarejestrować się jako lekarz (w Konsylium24.pl nie wystarcza, ale to wyjątek).

Jednym słowem - zagadnienie jest bardzo skomplikowane i póki co nikt nie jest za bardzo chętny do publikowania takich danych. Ale miejmy nadzieję, że wszystko jest kwestią czasu i prędzej czy później wypracujemy standard badań zachowań lekarzy w polskim Internecie. Na pewno bardzo pomogłoby to wszystkim graczom w tej zabawie - zarówno firmom farmaceutycznym, portalom jak i przede wszystkim lekarzom, którzy pomimo tego, że Internet w Polsce ma już 18 lat - wciąż mają znikomą ofertę dedykowanych sobie stron, przygotowanych specjalnie z myślą o lekarskich potrzebach.Michał Feldman edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 22:26

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Michał Feldman:
I to ta czwórka niestety musi porozumieć się i stworzyć standard badań zachowań lekarzy w Internecie.

przede wszystkim badanie musi być przeprowadzone przez niezależną firmę zewnątrzną - to chyba oczywiste

gdyby ktoś był zainteresowany:
jakiś czas temu wymyśliłem badanie, które jest do zrealizowania w PL i daje bardzo wiarygodne wyniki
potrzebne są portale, które udostępnią bazę użytkowników oraz ktoś, kto za to badania zapłaci - chyba najbardziej realne to sydykat firm farmaceutycznych, ew. z udziałem wydawców
mam też partnerów technologicznych, które takie badanie mogą przeprowadzić

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

@ Michał & Michał:
sugeruję nie podniecać się zbytnio parametrem 'zasięg', który w wypadku Sieci nie ma IMHO większego sensu
Michał Feldman

Michał Feldman lekarz specjalista
psychiatra, MBA

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Mirek Połyniak:
@ Michał & Michał:
sugeruję nie podniecać się zbytnio parametrem 'zasięg', który w wypadku Sieci nie ma IMHO większego sensu

Ale liczba unikalnych lekarzy logujących się do serwisu ma znaczenie? Jak się nazywa taki parametr?

Bo "zasięg" to faktycznie w Internecie bez sensu :)

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Michał Feldman:
Ale liczba unikalnych lekarzy logujących się do serwisu ma znaczenie? Jak się nazywa taki parametr?

Liczba unikalnych użytkowników ma znaczenie ale dużo ważniejsze jest co oni tam robią, jak długo przebywają, ile i jakie części serwisu odwiedzają

osobiście twierdzę, że o jakości serwisu świadczy parametr nazywany stickiness/lepkość
http://en.wikipedia.org/wiki/Sticky_content

warto też zwracać uwagę na bounce rate/wsp. odrzuceń
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2009/03/31/2-sekund...Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 19.09.09 o godzinie 22:17

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Grupa Medforum
za Megapanel/Gemius 0,8 mln RU / miesiac
za Google Analitics 1,3 mln UU / miesiac

A teraz wejdzmy w role Product Managera Rx firmy farmaceutycznej.

* Jakich RU i UU ?
* Moj target to lista 500 lekarzy. Co daje mi RU/UU?
* Jaki procent tych odslon to osoby spoza mojej grupy?
* Jak to raportowanie ma sie do danych ktore otrzymuje z IMS/CEGEDIM/SIEBEL/SFE

Kto wie jakie roznice a co za tym konsekwencja podazy produktu dla ponizszych dzialow firmy farmaceutycznej
- pr
- marketingu
- salesforce
- market access

Reka do gory prosze ! Mam nadzieje, ze tak ostre podejscie to tematu (egzaminowanie sie) pozwoli otrzasnac sie niektorym marzycielom i pokazac ze istnieje swiat poza ekranem EclipsaIgor Gnot edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 12:02

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Zgadzam się z Panem,

dla dermatologicznego pm istotne jest dotarcie z założonym przekazem do konkretnego targetu lekarzy. Jeśli jest on pokryty w przewidzianym zakresie to w zasadzie kwestia szerszej oglądalności nie ma znaczenia.

Co innego w przypadku publikacji do konsumenta, tutaj trzebaby wziąźć pod uwagę dostępne narzędzia marketingowe - oglądalność jest tu istotnym elementem. A co za tym idzie proces odpowiedniego sterowania informacją, jej stymulowania (już po implenentacji).

Dziwne jest tylko, że “bractwo” pm niezbyt często korzysta z narzędzi cybernetyki społecznej celem sterowania wdrożonym procesem marketingowym i jego losami na rynku. np: opisywane procesy wypuszczania filmów na youtube itp... Planują, implementują i ... zapominają.Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 13:51

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Maciej Aleksander Jędrzejowski:

Dziwne jest tylko, że “bractwo” pm niezbyt często korzysta z narzędzi cybernetyki społecznej celem sterowania wdrożonym procesem marketingowym i jego losami na rynku. np: opisywane procesy wypuszczania filmów na youtube itp... Planują, implementują i ... zapominają.Maciej Aleksander Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 20.09.09 o godzinie 13:51

Medycyna idzie w stronę eventów, Pani Macieju.
Jestem tutaj najmłodszy i pewnie najmniejdoświadczony, ale obserwując sytuację na rynku widzę, że z roku na rok większym zainteresowaniem cieszą się konferencje, targi i bezpośrednie działania w których obecni są "żywi ludzie".

Media za tym ciągną. Korelacja wydatków do efektu jest znacznie korzystniejsza. Proszę chocby zwrócic uwagę na działania PM przy ostatnim booom na szczepionki HPV. Dominowały 2 kanały dotarcia
Przedstawiciele medyczni pukający do ginekologów, drugą stroną cała kampania promocyjna wśród rodziców i dzieciaków (słynny warszawski przetarg na szczepionki GSK). Miałem to szczęście, że widziałem działania PM "od środka".
e-health - został wykorzystany tylko do stworzenia portali przekonujących rodzica o konieczności szczepnienia. Działania web nie były kierowane do lekarzy. Też byłem zaskoczony.

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

eventy są wydarzeniem a nie procesem.
firmom potrzeba wsparcia sprzedaży na różne sposoby. eventy są oczywiście ciekawym elementem, ale stanowią dodatek, a nie platformę działań systemowych.

Jednak nie zauważyłem (to tylko moja prywatna opinia) aby media w jakiś specjalny sposób interesowały się w/w eventami. Media propagują to co “Kowalski” chętnie zobaczy. A kogo spoza branży interesuje np: kongres kardiologów?

konto usunięte

Temat: Który z serwisów jest najbardziej wartościowy?

Igor Gnot:
* Moj target to lista 500 lekarzy.

1) podstawowe pytanie: czy mam bazę tych lekarzy?
jeśli mam to stosuję internetowy 'direct marketing' [e-mailing, e-detailing] + sales force + eventy, w tym online i mam problem rozwiązany

jeśli nie mam to muszę zgromadzić
i albo gonię SF do zbierania danych w polu, na eventach, albo robię to za pośrednictwem portali medycznych
Paweł Jarosz:
Medycyna idzie w stronę eventów
ten trend faktycznie się rozwija, w tym również w wydaniu online
Paweł Jarosz:
e-health - został wykorzystany tylko do stworzenia portali przekonujących rodzica o konieczności szczepnienia. Działania web nie były kierowane do lekarzy. Też byłem zaskoczony.
z moich doświadczeń konsultowania kampanii online wynika wniosek, że większość działań to tzw. akcyjność - bez spójnej strategii realizowanej konsekwentnie
a zbudowanie strony bez wsparcia jej regularnymi działaniami nie jest raczej drogą do sukcesu

Następna dyskusja:

Oferta specjalistyczny port...




Wyślij zaproszenie do