Temat: Interstitial - nowa forma reklamowa na rynku mediów...
Sam nosnik nie jest nowoscia. Juz w 2006 r. zetknalem sie z ta forma w jednej z ofert ktoregos z portali. Jednak dopiero teraz interstitial ma szanse zostac zauwazony przez marketerow jako forma, dzieki ktorej mozna sie wyroznic na tle innych. Wydaje sie, ze internetowa reklama bannerowa przestaje miec znaczenie, na co wplyw maja gorsze z kazdym kwartalem-polroczem statystyki kampanijne. Powody: portale to "choinki z bannerami", zwykly banner nie zacheca juz do klikania, nie pozwala na ogol na interakcje z uzytkownikiem.
Dzisiaj, kiedy zaczeto przykladac wage do efektow reklamy internetowej, a ROI stalo sie kluczowe, obserwowac bedziemy odwazne posuniecia majace na celu zwiekszenie efektywnosci dzialan w internecie. Mamy ku temu mozliwosci dzieki m.in., tak jak napisal na swoim blogu Igor, dostepowi do szerokopasmowego internetu.
Reklama video w internecie (rozne jej odmiany) uwazana jest przez specjalistow za jeden z najdynamiczniejszych trendow e-reklamy. Widzimy ostatnimi czasy wiele ruchow o tym swiadczach, jak np. nowy produkt firmy Gemius
gemiusStreem
Wykorzystaniem interstitiala beda zainteresowane zapewne firmy z branzy np. FMCG, moto, farmaceutyczne (zarowno otc jak i rx-odpowiednio przedstawiona i sprofilowana). Raczej mniej ciekawe jest to rozwiazanie dla firm sprzedajacych swoje produkty/uslugi w modelu direct (branza finansowa), chociaz "insirujace" story i kreacja tego nie wykluczaja
Co do cappingu to zdecydowanie "jedynka" :) Dodatkowo powinnismy dac userowi mozliwosc zamkniecia interstitiala w latwy sposob. Sila rzeczy zwalnia on ladowanie strony i kiedy sie spiesze to jedynym efektem takiej reklamy bedzie frustracja.
Łukasz Pawlak edytował(a) ten post dnia 29.01.09 o godzinie 20:25