Ewa
Klimczak
Asystentka Prezesa /
Kierownik Biura
Zarządu /
Sekretarka...
Temat: OFERTY SZKOLENIOWE
Szkolenie „Rekrutacja skutecznych sprzedawców do działów handlowych”
Sprzedawcy i przedstawiciele handlowi to kluczowy element i fundament finansowy firmy. Bez odpowiednich handlowców najlepsza firma, najlepszy produkt, najlepsza usługa, nie znajdą nabywców.
Efektywna rekrutacja jest kluczem do budowania zespołów handlowych oraz zwiększania poziomu sprzedaży w firmie.
Cel szkolenia:
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą procesów rekrutacji pracowników działów sprzedaży. Zapoznają się ze skutecznymi i nowoczesnymi narzędziami rekrutacyjnymi, testami kwalifikacyjnymi wraz z ich analizą.
Szkolenie kładzie nacisk na proces pozyskiwania skutecznych pracowników działów handlowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane wszystkich osób chcących zdobyć i poszerzyć wiedzę dotyczącą skutecznego procesu rekrutacji pracowników działów handlowych i przedstawicieli handlowych.
- Managerowie i kierownicy działów handlowych
- Managerowie i kierownicy HR
- Specjaliści zajmujący się rekrutacją
- Właściciele firm
Forma zajęć:
- Wykład wraz z prezentacją multimedialną
- Ćwiczenia i warsztaty grupowe
- Role playing – odgrywanie ról
- Analiza przykładowych testów rekrutacyjnych wraz z interpretacją
- Dyskusje i podsumowania
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie w małych grupach, uwzględniających indywidualne potrzeby szkoleniowe uczestników.
Czas trwania szkolenia – 2 dni, 2x8 godz edukacyjnych
Miejsce szkolenia zostanie podane w terminie późniejszym.
Do zgłoszenia należy dołączyć zapotrzebowanie na nocleg
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do procesu rekrutacji do działów handlowych:
- Rekrutacja zewnętrzna – zalety i wady
- Rekrutacja wewnętrzna – zalety i wady
2. Przygotowanie do procesu rekrutacji:
- Identyfikacja potrzeb rekrutacyjnych
- Ustalenie profilu kandydata do pracy
- Wybór medium ogłoszeń rekrutacyjnych
- Przygotowanie idealnego ogłoszenia o pracy
3. Wstępna selekcja kandydatów
- Analiza CV i listów motywacyjnych
- Prerozmowa telefoniczna z kandydatami
4. Zaplanowanie i przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej:
- Ustalenie liczby etapów rekrutacji
- Rodzaje etapów rekrutacyjnych – wiedza którą można uzyskać podczas każdego z etapów
- Ilość rekruterów na rozmowie kwalifikacyjnej
5. Narzędzia wspomagające rekrutację:
- Ankiety
- Testy osobowościowe
- Testy wiedzy
- Zadania praktyczne
6. Przebieg rozmowy rekrutacyjnej:
- Atmosfera rozmowy kwalifikacyjnej
- Pytania do kandydata – zadawanie właściwych pytań i interpretacja odpowiedzi
- Analiza zachowania kandydata podczas oczekiwania na rozmowę oraz podczas rozmowy
kwalifikacyjnej
- Analiza pozawerbalnych komunikatów wysyłanych przez kandydata
7. Ocena kandydata i dalszy proces selekcyjny:
- Unikanie błędów podczas oceny kandydatów
- Niezbędne cechy osobowości sprzedawców
- Rozpoznanie osób wewnątrz i zewnątrzsterowalnych
8. Zakończenie procesu rekrutacji
Trener : Anna Maria Naściszewska
Trener biznesowy i konsultant. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie pisze doktorat w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ z zakresu technik wpływu społecznego, emocji oraz mowy ciała. Wykładowca studiów podyplomowych na WSZiB w Krakowie. Cyklicznie prowadzi zajęcia dla studentów UJ oraz UEK. Specjalizuje się w szkoleniach związanych z kompetencjami miękkimi: zwiększenia skuteczności sprzedaży, budowania i zarządzania zespołami handlowymi, negocjacjami, obsługą klienta oraz autoprezentacją. Od wielu lat działa jako rekruter i konsultant procesów rekrutacyjnych na różne stanowiska. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych.
Szczegóły i formularz zapisu>>>