Dorota T.

Dorota T. Psychoterapeuta
Gestalt, Coach,
Trener Kompetencji
Społec...

Temat: MYŚLOGRAFIA, czyli myślenie wizualne w edukacji – Opole

„MYŚLOGRAFIA, czyli myślenie wizualne w edukacji”. Myślenie wizualne, sketchnoting, mapy myśli. Poziom podstawowy. Opole.

Myślenie wizualne to sposób na organizowanie własnych myśli, twórcze i kreatywne narzędzie pracy umysłowej, sposób na uczenie się i studiowanie. Narzędzie, które pozwala abstrakcyjne idee przedstawić w prostej formie na kartce papieru. Ułatwia komunikację, czyni ją bardziej przejrzystą. I co jest nie do przecenienia, zdecydowanie ułatwia proces uczenia się i zapamiętywania.

Dla renesansowego artysty, rysunek był narzędziem poznawczym, prowadził do dzieła, które było zwieńczeniem procesu odkrywania. U dzisiejszego twórcy wiedzę zastępują pytania i refleksje. Rysunek stał się znakomitym narzędziem „myślenia”.(…)

Myśląc na papierze, myślimy wielokrotnie (co najmniej pięciokrotnie):

po pierwsze, myślimy;
po drugie, myślom nadajmy formę, kształt;
po trzecie, rysując formę używamy ręki (można powiedzieć, że „myślimy mięśniami”);
po czwarte, oglądamy narysowaną formę (myślenie wzrokiem);
po piąte, oglądanie przeradza się w widzenie (myślenie refleksyjne, pytajne…) (…)

źródło: http://www.karolak.ahe.lodz.pl/publikacje/rysunek.htm (dostęp 20.11.2015) Karolak W., Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii, Łódź 2009, s. 34-35

Korzyści dla uczestników:

Poznają zalety wynikające z „myślenia na papierze”.
Zapoznają się z zasadami tworzenia notatek wizualnych.
Nauczą się stosować proste techniki wizualizacji myśli w różnych kontekstach edukacyjnych.
Poznają różnice między wybranymi technikami myślenia wizualnego (np. mapa myśli, sketchnoting, facylitacja graficzna, organizatory graficzne).

Podczas warsztatu:

dlaczego warto rysować myśli? – wprowadzenie do tematu myślenia wizualnego,
teoria A. Paivio i spojrzenie na „myślenie na papierze” W. Karolaka,
alfabet wizualny, czyli umiem, czy nie umiem rysować,
sketchnoting, czyli rysowane notatki,
„mazak w dłoń” – narzędzia do myślenia wizualnego,
matryca emocji, jak za pomocą kilku kresek przedstawić emocje,
inspiruj się! – ciekawe miejsca w sieci do codziennych ćwiczeń z myślenia wizualnego
zastosowanie myślenia wizualnego w procesie uczenia się i ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia

Prowadząca Agata Baj:

Agata Baj – pasjonatka edukacji jako nieustannego uczenia się i rozAgataBajwoju; trener efektywnych technik uczenia (się), pedagog, doradca zawodowy i personalny; absolwenta Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; projektuje i prowadzi szkolenia z zakresu m.in. efektywnych metod nauczania i uczenia się; prowadzi zajęcia dla uczniów oraz warsztaty dla nauczycieli; jako nauczyciel akademicki uczyła przedmiotów pedagogicznych; autorka poradnika „Mapy Myśli. Poradnik dla osób uczących się”oraz publikacji edukacyjnych w magazynie TRENDY uczenie się w XXI w.; publikowała też w magazynie Awangarda w edukacji, Gazecie Szkolnej oraz na portalu edukacyjnym edunews.pl; związana z grupą SuperBelfrzy RP.

Informacje organizacyjne:

Data: 24.09.2016r. (sobota)

Czas trwania: 9:00-17:00

Ilość godzin: 8h

Miejsce: siedziba DoradKom, ul. Drobiarska 2A, Opole

Przewidywana liczba uczestników: 10-20 osób.

Warsztat odbędzie się przy zgłoszeniu minimum 10 osób.

Cena : 449,00 zł brutto/osobę (tylko 56,10 zł za godz.)

Cena obejmuje:

zaświadczenia uczestnictwa
materiały dydaktyczne
fotorelacja ze spotkania
zdrowe przekąski

Zgłoszenie:

O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem udziału w warsztacie jest wypełnienie poniższego zgłoszenia, zapoznanie się i akceptacja Regulaminu Świadczenia Usług Szkoleniowych i Coachingowych DoradKom oraz dokonanie wpłaty kwoty adekwatnej do wyboru opcji na konto ING: 96 1050 1504 1000 0091 4362 1671, w treści IMIĘ NAZWISKO temat szkolenia, Opole, data – najpóźniej do dnia 16 września 2016.
http://doradkom.pl/event/myslografia-czyli-myslenie-wi...

DoradKom zastrzega sobie odwołanie coachingu grupowego w przypadku mniejszej ilości zgłoszeń niż 10.