Dariusz
Dąbrowski
Szukasz inwestora?
Zadzwoń.
Temat: Standardy dziennikarstwa wg Washington Post ?
Wydawca "Washington Post" planował cykl spotkań "Salon" z politykami, urzędnikami i lobbystami, w których mieli brać udział dziennikarze gazety.Miał to być cykl 11 spotkań na których mieli spotykać się przedstawiciele administracji, lobbyści oraz publicyści gazety. Firmy albo organizacje, które chciałyby sponsorować Salon miałyby wyłożyć 25 tys. dolarów, co pozwoliłoby im zapraszać tam własnych gości.
Według ulotki Salon „Washington Post" miał dawać możliwość „nawiązania kluczowych relacji z redakcyjnymi menedżerami »Washington Post « w neutralnym i nieformalnym otoczeniu". Uczestnicy pierwszego spotkania mieli prowadzić „nieoficjalną rozmowę" na temat reformy systemu opieki zdrowotnej.
"Według doniesień prasowych gazeta oferowała lobbystom prywatne spotkania z dziennikarzami i redaktorami za 25 tys. dolarów" - informowała telewizja ABC.
"Chcę przeprosić za nasze planowane przedsięwzięcie, które zeszło na manowce, oraz za to, że mogliśmy dać wam jakikolwiek powód do zwątpienia w naszą uczciwość i niezależność" - napisała Katharine Weymouth, wydawca dziennika "Washington Post".
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6794872...
hmm, czy to przykład tylko amerykański?