Adam M.

Adam M. ibiznesnindża

Temat: Program do wyceny druku

W jaki sposób kalkulujecie koszty druku i wycenę dla Klienta? Możecie polecić jakiś dobry program, arkusz, system?
Dariusz Dobrowolski

Dariusz Dobrowolski Supervisor/ Junior
manager, Eastman
Packaging

Temat: Program do wyceny druku

Witaj.

Polecam PROFIS Poligrafia.

Pozdrawiam
Rafał Sylwester Świątek

Rafał Sylwester Świątek Pomożecie? Pomożemy!

Temat: Program do wyceny druku

A więc pogadajmy. Jakie funkcje ten program? na jak skomplikowane obliczenia pozwala? Czy inne są lepsze, gorsze?

Czy są np. programy, które można w jakiś sposób zintegrować z innymi, połączyć w większy system? Jakie napotkamy problemy — techniczne, technologiczne, ograniczenia licencyjne…?

Myślę, że doświadczenie użytkowników w tym względzie będzie bardzo cenne.

pozdrowienia
R.S.
Dariusz Dobrowolski

Dariusz Dobrowolski Supervisor/ Junior
manager, Eastman
Packaging

Temat: Program do wyceny druku

Witam,

Profis Poligrafia to: kalkulacje, zarządzanie produkcją i web-to-print a że jest zintegrowany z Optimą to masz od razu księgowość, kadry i płace itp.

W zasadzie w małej/ średniej drukarni świetnie się sprawdza. Moduł kalkulacyjny, bardzo rozbudowany, umożliwiający dowolne skonfigurowanie sposobu wyceny druku (offset, cyfra czy wilki format) + faktury Optimy i na początek wystarczy. Później w miarę potrzeb można dodawać kolejne moduły: zarządzanie produkcją (jeśli jest konieczność planowania czasu pracy maszyn czy rozliczania pracowników) czy web-to-print.
Czyli
Rafał Sylwester Świątek:
Jakie funkcje ten program?

Zbyt dużo by wymieniać.
Rafał Sylwester Świątek:
na jak skomplikowane obliczenia pozwala?

Na bardzo skomplikowane.
Rafał Sylwester Świątek:
Czy są np. programy, które można w jakiś sposób zintegrować z innymi, połączyć w większy system?

To jest duży system jeśli nie masz takiej potrzeby to nie musisz go rozbudowywać.
Rafał Sylwester Świątek:
ograniczenia licencyjne…?

Takie jak w Optimie czyli jeśli masz 2 licencje a program zainstalowany na 10 komputerach to w tym samym czasie praca w programie może się odbywać na dwóch komputerach.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Program do wyceny druku

Jeżeli to ma być program tylko do robienia kalkulacji 'na szybko' dla klienta to polecam zwykły arkusz kalkulacyjny. W Excelu można zrobić praktycznie wszystko jeśli się ma tylko nieco wprawy, włącznie z wydrukami ofert. Nie ma sensu inwestować w system klasy ERP (Profis / Printmanager / Efi), po to tylko żeby zrobić kalkulacje. Dlaczego? Bo w takim systemie nie da się wdrożyć 'tylko kalkulacji'. Konieczne jest wdrożenie co najmniej szczątkowego CRM (żeby dane Klientów były). Kalkulacja - jeżeli ma mieć sens - musi wynikać z posiadanych w drukarni maszyn i stosowanej technologii - a więc i 'techniczne przygotowanie produkcji' musi się znaleźć w obrębie wdrożenia. A to już bez mała pół systemu, miesiące pracy i spore koszty. A efekt - 10% wykorzystania możliwości posiadanego oprogramowania. Już lepiej iść na całość i wdrożyć cały system.

W pełni wdrożony system ERP to narzędzie o wiele potężniejsze niż jakieś aplikacyjki do 'błyskawicznych kalkulacji'. Już tylko w związku z samą kalkulacją pozwala na rejestrowanie wykonanych kalkulacji, analizę tych kalkulacji wg klientów, porównanie kosztów rzeczywistych (w rozbiciu na usługę i materiał) z kosztami założonymi w kalkulacji, porównanie wartości kalkulacji z wartością złożonych przez klienta zamówień...
Dariusz Dobrowolski

Dariusz Dobrowolski Supervisor/ Junior
manager, Eastman
Packaging

Temat: Program do wyceny druku

Witam,

Zgadzam się, że jeśli chodzi o kalkulacje na szybko to najłatwiej jest w Excelu, ale łatwiej też wtedy o pomyłkę. Obojętnie czy to jest arkusz czy ERP to musisz zdefiniować parametry wg których kalkulujesz.
Czyli jak kalkuluje na szybko to nie zapisuje dla jakiego klienta kalkuluje? Po co wprowadzać te same dane n razy?
Do korzystania z Profis nie musisz wdrażać szczątkowego CRM.
Profis Poligrafia korzysta z bazy danych klientów zapisanych w Optimie więc można przekształcić kalkulację w zlecenie a potem fakturę lub od razu fakturę ze zlecenia bo i tak jeśli klient zamówi to będzie potrzebna faktura prawda?
Wdrożenie to nie jest kilka miesięcy pracy. W Przypadku samych kalkulacji to jest kilka do kilkudziesięciu godzin pracy max.
To jest właśnie przewaga Profis Poligrafii nad konkurencją ;) bo jeśli nie chcesz nie musisz tego rozbudowywać i wydawać kasy na niekończące się wdrożenie.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Program do wyceny druku

No tak w takim układzie nie wymaga wdrożenia samego CRM. Wymaga wymiany całego softu w księgowości i kadrach, jeżeli ktoś nie korzysta z Optimy tylko dajmy na to z Symfonii / RAKS'a / modułów SAP'a / jednego z setki innych programów FK. Nie jestem przekonany czy to zaleta. Zmiana systemu w księgowości to naprawdę poważny projekt - wiem sam przez to przechodziłem dwa razy w jednym z moich poprzednich miejsc zatrudnienia. Na koniec w księgowości stały dwa dodatkowe, nie uzywane na codzień komputery - jeden służył by dostać się do antycznej wersji RAKS chodzącej jeszcze bodaj pod DOS, drugi do Symfonii Forte a księgowość pracowała na IFS.

Systemy konkurencyjne nie są powiązane z żadnym konkretnym systemem FK za to z większością mogą się w zadawalającym stopniu zintegrować. Jest to rozwiązanie mające swoje wady (odwieczne problemy z integracją, dublowanie pewnych danych w obu systemach, niespójność danych) ale jest to również rozwiązanie o wiele bardziej elastyczne. No ale to był wątek o kalkulacji a nie ERP w poligrafii.

Dobrze zrobiony arkusz pozwala zapisać dane klienta, ba pozwala odwołać się do innego arkusza xls pełniącego funkcję CRM ;). Jak ktoś jest uparty to pewnie i do tabel SQL się wepnie używając VBA... tylko, że taki arkusik na ogół musi działać off-line na komputerze prezesa / dyrektora handlowego / handlowca gdy ten z laptopem do klienta jedzie. A nie zawsze da się zewsząd połączyć z serwerem...
Adam M.

Adam M. ibiznesnindża

Temat: Program do wyceny druku

Bardzo ciekawe wnioski. Możecie polecić jakieś podobne do profis opgrogramowanie albo kogoś kto już pisał wspomniane arkusze kalkulacyjne?
Andrzej Fischer

Andrzej Fischer Nigdy nie rezygnuję
z celu tylko
dlatego, że
osiągnięcie ...

Temat: Program do wyceny druku

ZapoZnaj sie Prosze z Druidem. Ma nowe fajne rozwiązania i jest czytelniejszy wydaje sie od profisa
Dariusz Dobrowolski

Dariusz Dobrowolski Supervisor/ Junior
manager, Eastman
Packaging

Temat: Program do wyceny druku

Czy Druid jest czytelniejszy? Mi się osobiście nie podoba i wcale nie jest czytelny moim zdaniem a jeśli chodzi o ilość i praktyczność rozwiązań to Profis zostawia go daleko w tyle.Dariusz Dobrowolski edytował(a) ten post dnia 12.01.11 o godzinie 11:30

konto usunięte

Temat: Program do wyceny druku

też właśnie na próbę mam tego druida i go nie ogarniam. chyba zdecyduję się na pomoc profisa ;)
Dariusz Dobrowolski

Dariusz Dobrowolski Supervisor/ Junior
manager, Eastman
Packaging

Temat: Program do wyceny druku

Grzegorz Kucharski:
No tak w takim układzie nie wymaga wdrożenia samego CRM. Wymaga wymiany całego softu w księgowości i kadrach, jeżeli ktoś nie korzysta z Optimy tylko dajmy na to z Symfonii / RAKS'a / modułów SAP'a / jednego z setki innych programów FK. Nie jestem przekonany czy to zaleta. Zmiana systemu w księgowości to naprawdę poważny projekt - wiem sam przez to przechodziłem dwa razy w jednym z moich poprzednich miejsc zatrudnienia. Na koniec w księgowości stały dwa dodatkowe, nie uzywane na codzień komputery - jeden służył by dostać się do antycznej wersji RAKS chodzącej jeszcze bodaj pod DOS, drugi do Symfonii Forte a księgowość pracowała na IFS.
Ale dlaczego piszesz o wymianie softu w księgowości? Profis działa na Optimie ale nikt nie każe ci korzystać z Optimy w celach księgowych jeśli chodzi Ci tylko o kalkulacje. Profis nie potrzebuje pełnej Optimy do pracy - zwłaszcza przy kalkulacjach. W podstawowej wersji wystarczą dwa podstawowe moduły Optimy które nie są drogie.
Grzegorz Kucharski:
Dobrze zrobiony arkusz pozwala zapisać dane klienta, ba pozwala odwołać się do innego arkusza xls pełniącego funkcję CRM ;). Jak ktoś jest uparty to pewnie i do tabel SQL się wepnie używając VBA... tylko, że taki arkusik na ogół musi działać off-line na komputerze prezesa / dyrektora handlowego / handlowca gdy ten z laptopem do klienta jedzie. A nie zawsze da się zewsząd połączyć z serwerem...
To zazwyczaj jest tak w małych firmach że prezes/szef/właściciel wycenia i większość danych cennikowych ma w głowie a nie w arkuszu. Problem jest jak szef chce wyjechać na urlop i nie ma go kto zastąpić w kalkulacjach. bo nawet jak ma arkusz ładnie zrobiony to bardzo często nie da się go ogarnąć innej osobie która ma go zastąpić. W przypadku gdy firma jest większa to też lepiej mieć zbazodanowane dane kalkulacyjne bo jak Ci odejdzie pracownik który wszystko sam kalkulował to się nie połapiesz.Dariusz Dobrowolski edytował(a) ten post dnia 13.01.11 o godzinie 13:35



Wyślij zaproszenie do