Krzysztof Śmiałek

Krzysztof Śmiałek ... nie ma rzeczy
niemożliych ...

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Witajcie
zapraszam Was do aktywnego uczestnictwa w grupie druk cyfrowy
mam nadzieję że uda nam się ją wspólnie reaktywować

powodzenia
Grzegorz Grotkiewicz

Grzegorz Grotkiewicz Dział Handlowy /
Product Manager

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Popieram i od razu podrzucam nowy temat do dyskusji, jak przełożyć oklepany termin "personalizacji" na narzędzie poprawy komunikacji z Klientami? Czym oprócz adresu na wydruku i imienia z nazwiskiem może być personalizacja?

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Druk personalizowany - to nie znaczy zaadresowany. W branży myli się pojęcia "personalizacji" z "adresowaniem". Pozycja spersonalizowana to książka, czasopismo, folder itd. wydane (wydrukowane) dokładnie pod danego klienta lub grupę klientów. Przykład - katalog najnowszego modelu Opla Zafira - nie wysyłamy do studentów a raczej do osób mających rodzinę z dziećmi... . W branży etykiet - personalizacją może być określenie regionu gdzie dany towar może być dystrybuowany.. itd.
To jest Personalizacja
Marcin D.

Marcin D. Sales Manager,
Studio

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Przykład "Zafiry" nie ma nic wspólnego z personalizacją, a tym bardziej z drukiem cyfrowym. To są nakłady jakie idą w dziesiątkach albo setkach tysięcy sztuk. To jest typowy offset. Personalizacja to druk typowo na cyfrę, gdzie każda sztuka jest inna. O ile różnice polegają na zamianie pola tekstowego (np. adresy, nazwiska, kody, itp) to sprawa jest łatwa, gorzej jak personalizacja ma dotyczyć jednocześnie elementów graficznych. W takim przypadku potrzebne jest specjalistyczne oprogramowanie (czyt. drogie) i można robić masową produkcje w tysiącach sztuk, gdzie każda będzie inna:)

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

I tu będę polemizował. Byłem ostatnio na spotkaniu z dużym zachodnim portalem wysyłkowym. Oni swoje katalogi drukują (fakt na cyfrze) dokładnie pod klienta. Inny jest dla osób starszych, inny dla osób samotnych inny dla miłośników samochodów. Szata graficzna jest taka sama jednak środek dokładnie POD ODBIORCĘ - to jest personalizacja - nie tylko imię i adres. W Polsce - akcja Wedla - zdjęcie i imię na opakowaniu, browar który przygotowywał 4-paki na kawalerskie z różnymi indywidualnymi zdjęciami, imionami i dowcipami itd. Fakt jeszcze to raczkuje jednak to jest przyszłość.
Przykład "Zafiry" miał na celu pokazanie co to jest personalizacja - czyli dotarcie do odpowiedniego i wybranego odbiorcy a nie TYLKO druk jego danych osobowych.
Grzegorz Grotkiewicz

Grzegorz Grotkiewicz Dział Handlowy /
Product Manager

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Tak, ja tez zgadzam się, że personalizacja to indywidualne podejście do Klienta i przede wszystkim wykorzystanie wiedzy o nim, przykład z Zafiry może nie do końca odzwierciedla temat, ale wyobraźcie sobie, że pójdziemy krok dalej i każdemu Klientowi który kupi Zafire w salonie, wydrukujemy książeczkę np.. serwisową, z okładką gdzie na typowym zdjęciu samochodu będzie wydrukowa rejestracja konkretnego Klienta, a w innym widocznym miejscu win, i np. konkretne daty kolejnych przeglądów gwarancyjnych?
Krystian M.

Krystian M. marketing - promocja
- reklama

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Jest w czym wybierać, gdy szuka się definicji personalizacji. Sam swego czasu popełniłem jedną, pisząc cykl artykułów na ten temat dla poligraficznego czasopisma branżowego. Od tego czasu minęło zaledwie pięć lat i już widzę, jak bardzo różni się ówczesna definicja z personalizacją współczesną. @Tomasz dobrze zauważył, że personalizacja myli się z adresowaniem. Bo cóż z tego, że dodamy szczegółowe dane np. do listu przewodniego jakiejś korespondencji, gdy w dalszej części znajdzie się: "Szanowna Pani/Panie".

Personalizacja musi w całości przekazu odnosić się do osoby, do której jest skierowana dana korespondencja/reklama/broszura/książka/film itp.

Przykład Zafiry nie był najlepszy, jednak w branży motoryzacyjnej są wręcz idealne przykłady personalizacji. Podczas dwóch ostatnich edycji Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej (Łódź) przedstawione były przykłady renault i forda. W skrócie: użytkownicy danego modelu samochodu otrzymywali w pełni spersonalizowaną korespondencję (elektroniczną i klasyczną) w skład której wchodziła między innymi broszura najnowszego modelu samochodu. Personalizacja korespondencji zawierała między innymi: dane adresowe, numer VIN, odpowiednie zwroty, kolorystykę i elementy graficzne dopasowane do płci i wieku. Najlepsza była jednak broszura - przedstawiony w niej samochód miał ten sam typ, kolor i wyposażenie - tak jak ten aktualnie posiadany. Na rejestracji było imię "obdarowanego". Kwestie ceny i rabatów dopasowane były do historii płatności i statusu tej osoby. Były tam jeszcze przykłady personalizowanych stron internetowych i filmików reklamowych. To była cała kampania oparta na personalizacji przez duże "P".

Niestety @Marcin ma rację - potrzebne jest odpowiednie oprogramowanie. Można je nabyć, lub skorzystać z usług odpowiednich firm.

Najważniejsza jest jednak baza danych. Musi być bogata. Same dane teleadresowe to za mało. Płeć, data urodzin, ilość i płeć dzieci, zainteresowania, imię i rasa pupila itd. Oczywiście musimy mieć również te informacje, które są przydatne do promocji danego produktu, jeśli o taką nam chodzi.

Odpowiadając na pytanie @Grzegorza: "Czym oprócz adresu na wydruku i imienia z nazwiskiem może być personalizacja?"
Obecnie dosłownie wszystkim co związane jest z wydrukiem: kolorem, obrazem, użytym materiałem, formatem, kształtem dokumentu, zapachem, fontem, uszlachetnieniem. W przypadku innych mediów także dźwiękiem, światłem, smakiem i pewnie też temperaturą.

Gdy oglądam nieszablonowe kampanie reklamowe widzę, że wszystkie nasze zmysły mogą zostać wykorzystane do wzmocnienia przekazu. Musimy tylko wiedzieć, co najbardziej wpłynie na daną osobę. Tu wracamy do bazy danych. Potrzebujemy szczegółowych informacji. Dzisiaj najwięcej płaci się właśnie za te informacje.
Grzegorz Grotkiewicz

Grzegorz Grotkiewicz Dział Handlowy /
Product Manager

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

@Krystian czy masz może jakieś linki lub materiały do tych kampanii Forda i Renaut`a? Czy ta kampania była w Polsce?
Krystian M.

Krystian M. marketing - promocja
- reklama

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

@Grzegorz - mogę załatwić ci kompletne Case Study. Ford był w USA, a Renault gdzieś w Skandynawii. Nie pamiętam już. Oprócz tego mam sporo takich ciekawych kampanii. Może w końcu zaprosisz mnie do swojego podniebnego biura na kawę i wtedy pogadamy?
Grzegorz Grotkiewicz

Grzegorz Grotkiewicz Dział Handlowy /
Product Manager

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Zapraszam serdecznie, po weekendzie umówimy się konkretnie na jakiś dzień
Krzysztof Śmiałek

Krzysztof Śmiałek ... nie ma rzeczy
niemożliych ...

Temat: reaktywacja grupy DRUK CYFROWY

Mam nadzieję że się podzielicie materiałami

co do personalizacji mnie zdarzyło się wykonywać zlecenie z 4 zmiennymi
obok danych adresowych i nr katalogowych czyli standardów było zdjęcie i kod kreskowy

każda z czterech zmienny w innym miejscu na ulotce i jako ciekawostkę podam że w totalnie różnych ułożeniach i formatach



Wyślij zaproszenie do