Temat: Pokaż co potrafisz
Moją pasją od zawsze jest reklama.
Dobra, telewizyjna, kolorowa lub czarno-biała, niema albo z głosem.
Lubię oglądać i analizować pojedyncze spoty reklamowe i całe kampanie. Tutaj chcę się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami co do pierwszej z nich:
Ponieważ jest to reklama instytucji finansowej - widzieli ją wszyscy. Leci w najlepszym czasie antenowym na antenie najlepszych (najlepsi to TVP, POLSAT i TVN - kolejność bez znaczenia).
Ponieważ jest wykonana z pomysłem sporo ludzi ją pamięta.
Ponieważ jest wykonana źle mało kto wie co tam się właściwie reklamuje.
Pamiętacie tekst "By szczyty zdobywać"?
Uważam, że reklama ta jest zła, gdyż: logo firmy pojawia się dopiero w ostatniej sekundzie, do ostatniej sekundy nie ma mowy co robi firma tylko co warto robić. Nazwa, jeśli w ogóle ktoś ją zapamięta teżpowinna być przemyślana - kto z ręką na sercu powie chcę mieć auto ubezpieczone u Aegona (nieme "A"), albo moją przyszłą emeryturę wypłaci mi "egon"? klawo jak cholera. Kolejną rzeczą sprawiającą, że twardziele w poszukiwaniach dobrych produktów finansowych powiedzą "nie" jest brak możliwości zakupu produktu. Wpisując aegon lub aegon.com w przeglądarce wejdziemy na stronę angielskojęzyczną a aegon.pl nie jest reklamowany. Przypomina to trochę sytuację na rynku OFE z początku ich istnienia - ok. roku 1997 kto pamięta OFE Orzeł, Arka czy Epoka? Nie ma ich juz wśrod istniejących - ktoś je kupił, wessał, może padły. Aegon brzmi jak ta sama liga.
Instytucje finansowe dobrze się reklamują na znane twarze - każdy wie czyją twarzą jest Marek Kondrat czy Piotr Fronczewski. I tu jest aktor ale, zbyt młody by wzbudzić zaufanie i zbyt mało (jeszcze) znany. Jeśli teatr to miała to być np Krystyna Janda, a tak cóż - powie ktoś jaka instytucja taka twarz. Dalej mam wątpliwości co do celu reklamy - mogłaby od biedy być to reklama nowego produktu znanej firmy - tzw. reklama osłonowa, ale tej firmy nikt nie zna. Jeżeli zaczyna się kampanię od połowy to i efekty mogą być połowiczne. Na tak trudnym rynku jak finanse żeby zaistnieć nie ma miejsca na takie błędy - tu trzeba robić wszystko jak w książce i nawet to nie daje gwarancji sukcesu. Reklama informacyjna, zwracająca uwagę na korzyści, jakie osiągną nabywcy kupując reklamowany produkt lub usługę jest tu niezbędna.