konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Karolina W.:

Chodziło mi raczej o fakt, że im więcej swobody dostają pracownicy, tym pewniej się czują i na więcej sobie pozwalają.

Nie miałam również na myśli "łamania" żadnych zasad - spotkałam się z firmami, w których całkowicie dozwolonym strojem był ubiór "na luzie" - niestety jest to różnie interpretowane, często w stronę grubej przesady w stronę nadmiernego wyluzowania:)

Gruba przesada, co ma piernik do wiatraka. Nie spotkalam sie jeszcze z czyms takim, by luzny stroj powodowal rozluznienie dyscypliny pracy. Skad taki pomysl?

Uwazam, ze DC w firmie powinno byc adekwatne do :

- oczekiwań zarządu co do wizerunku firmy
- charakteru dzialanosci firmy, instytucji
- zajmowanego stanowiska
- ew. pisemnych zasad DC w firmie

Tym co nadmiernie rozluznia dyscypline w firmie jest wszechobecne "tykanie" sie, gdy 20-latek do 60-latka mowi np. "Józiu", bo tak wymyslil to sobie zarzad.
Anna M.

Anna M. Community Manager w
121PR

Temat: Właściwy strój do biura

A dzisiaj trafiłam na artykuł odnośnie "rozluźnienia" stroju do pracy
http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90439,6867159,Do_p...
Karolina W.

Karolina W. Senior Researcher

Temat: Właściwy strój do biura

Urszula Z.:

Gruba przesada, co ma piernik do wiatraka. Nie spotkalam sie jeszcze z czyms takim, by luzny stroj powodowal rozluznienie dyscypliny pracy. Skad taki pomysl?
Gruba przesada, co ma piernik do wiatraka. Nie spotkalam sie jeszcze z czyms takim, by luzny stroj powodowal rozluznienie dyscypliny pracy. Skad taki pomysl?

Spieszę z odpowiedzią na pytanie - moje nastawienie wzięło się z doświadczenia. Od razu chciałabym sprecyzować, że pisząc "luźny strój" nie miałam na myśli lekkich butów, czy bluzki zamiast tradycyjnej koszuli.
Chodziło mi raczej o kwestie ekstremalne typu: domowe papucie, bieganie boso po biurze, bluzki przypominające górę od bikini.
O ile w gronie osób dobrze się znających może to nie razić w ogóle, o tyle osoby współpracujące przykładowo "na zlecenie" i bywające w biurze rzadko czy nowi pracownicy mogą na podstawie pierwszego wrażenia wyrobić sobie niepochlebną opinię o firmie i w efekcie traktować ją niepoważnie - i równie niepoważnie traktować zlecenia od tejże firmy.

Moje osobiste odczucie jest takie, że zachowanie pewnych norm jeśli chodzi o strój do pracy - a szczególnie pracy w biurze - jest wyrazem szacunku dla współpracowników.

Tym co nadmiernie rozluznia dyscypline w firmie jest wszechobecne "tykanie" sie, gdy 20-latek do 60-latka mowi np. "Józiu", bo tak wymyslil to sobie zarzad.


Tutaj natomiast całkowicie się z Panią zgadzam.
Pola K.

Pola K. Każda podróż zaczyna
się od pierwszego
kroku...

Temat: Właściwy strój do biura

Karolina W.:
Moje osobiste odczucie jest takie, że zachowanie pewnych norm jeśli chodzi o strój do pracy - a szczególnie pracy w biurze - jest wyrazem szacunku dla współpracowników.

Absolutnie sie zgadzam.
Bardzo sie ciesze, ze u mnie nie w pracy nie ma sztywnego dress codu, ale dla mnie i wiekszosci oznacza to, ze np babskie buty z odkrytymi palcami nie raza... Ale daje slowo... Czasami rece mi opadaja... Dzis moja piecdziesiecioletnia kolezanka przyszla z odkrytym brzuchem i spodniach rybaczkach...

Mowienie po imieniu wydaje mi sie naturalne, moze dlatego ze wlasciwie od poczatku pracuje glownie po angielsku...

konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Pola K.:
Karolina W.:
Moje osobiste odczucie jest takie, że zachowanie pewnych norm jeśli chodzi o strój do pracy - a szczególnie pracy w biurze - jest wyrazem szacunku dla współpracowników.

Absolutnie sie zgadzam.
Bardzo sie ciesze, ze u mnie nie w pracy nie ma sztywnego dress codu, ale dla mnie i wiekszosci oznacza to, ze np babskie buty z odkrytymi palcami nie raza... Ale daje slowo... Czasami rece mi opadaja... Dzis moja piecdziesiecioletnia kolezanka przyszla z odkrytym brzuchem i spodniach rybaczkach...

Mowienie po imieniu wydaje mi sie naturalne, moze dlatego ze wlasciwie od poczatku pracuje glownie po angielsku...

Tez sie zgadzam, bo myslac o luznym stroju nie przyszlo mi do glowy, to, ze moznaby przyjsc do pracy w biurze z golym brzuchem, plecami czy w szortach. Myslac o luznym stroju mialam na mysli np. letnia sukienke + letni zakiecik i odkryte buty itp.

Co do mowienia po imieniu po angielsku - to ok, w jezyku angielskim nie uzywa sie w rozmowie formy "Pan / Pani", no chyba, ze jest to bardzo oficjalna rozmowa, to dodaje sie "Mr / Mrs X.
ciekawostka - W Niemczech, gdzie tak, jak w Polsce uzywa sie formy Pan / Pani, rozmawiajac po agielsku, uzywa sie tej formy. Wiekszosc Niemcow obrusza sie, jesli w rozmowie uzywa sie tylko "you", badz nie daj Boze imienia.
Jesli chodzi o jezyk polski i nasza kulture po imieniu mowi sie drugiej osobie tylko po obopolnym przyzwoleniu (tak jak w Niemczech. Taka jest nasza kultura i ja np. nie zyczylabym sobie "tykania" ze wzgledu na to, ze zyczy sobie tego jakis pan prezes. Nie odpowiada mi, jesli obcy, mlody czlowiek, np. mlodszy czy w wieku moich dzieci zwracalby sie do mnie po imieniu.Urszula Z. edytował(a) ten post dnia 02.08.09 o godzinie 16:42
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: Właściwy strój do biura

Ula, prosze.....Nie powielaj bledu, ktory wszyscy w Polsce powielaja, co jest dowodem, ze tak naprawde kompletnie, ale to kompletnie nie znaja angielskiego. You po agnielsku w formalnych kontaktach to NIE JEST TY. To jest WY!!!!

Inaczej mowiac druga osoba liczby mnogiej.

konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Maria B.:
Ula, prosze.....Nie powielaj bledu, ktory wszyscy w Polsce powielaja, co jest dowodem, ze tak naprawde kompletnie, ale to kompletnie nie znaja angielskiego. You po agnielsku w formalnych kontaktach to NIE JEST TY. To jest WY!!!!

Inaczej mowiac druga osoba liczby mnogiej.

Wiem, wiem Marysiu; ja napisalam jak Niemcy, uzywajac angielskiego, musza uzyc formy "you", ale dodaja albo na poczatku, albo na koncu Mr / Mrs X.Czasem groteskowo brzmia te rozmowy. No, ale za to nie mowia np. Mrs Ula :DUrszula Z. edytował(a) ten post dnia 02.08.09 o godzinie 16:43
Konrad Brywczyński

Konrad Brywczyński menedżer ds.
handlowych - PTC
Polymer Trade Center
Sp. z ...

Temat: Właściwy strój do biura

Urszula Z.:

Wiem, wiem Marysiu; ja napisalam jak Niemcy, uzywajac angielskiego, musza uzyc formy "you", ale dodaja albo na poczatku, albo na koncu Mr / Mrs X.Czasem groteskowo brzmia te rozmowy. No, ale za to nie mowia np. Mrs Ula :D

Bo też forma typu "Pani Ulu" (podobnie jak np. "widziecie Państwo" jest bardzo poufała, choć ostatnio straszliwie rozpleniona.

konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Karolina W.:
Urszula Z.:

Tym co nadmiernie rozluznia dyscypline w firmie jest wszechobecne "tykanie" sie, gdy 20-latek do 60-latka mowi np. "Józiu", bo tak wymyslil to sobie zarzad.


Tutaj natomiast całkowicie się z Panią zgadzam.


A tu się z Wami nie zgodzę, nmie osobiście w mojej obecnej firmie wyjątkowo drażni forma sztywnych tytułów.Oczywiste jest ze np. do prezesa nie powiem po prostu "Marian" ale tytułowanie wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych w 50 działach mojej firmy "Dyrektorze" jest dla mnie absurdalne.
Do tej pory nie rozgryzłam dlaczego w tej firmie tak sztywno trzyma się takich zasad, nie wiem może to podnosi morale osób na stanowiskach kierowniczych.

Temat: Właściwy strój do biura

Właściwy strój do biura to podstawa. Nie może być wyzywający, ale nie musi tez być nudny. Zobaczcie sobie tutaj - http://babskiswiat.pl/post-395-stroj-do-biura.html różne propozycje strojów do pracy :)

konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Nie cierpię nosić spódnic i sukienek ale cóż zrobić taka praca wiedziałam na co sie decyduję. Faktem jest, że myślałam, że kiedyś się przyzwyczaję. Niestety to się nie wydarzyło. Zwykle ubieram się u Vissavi, świetne ceny i fajnie uszyte stroje. Marynarki, koszule, komplety wszystko fajnie na mnie leży aż dziwne..
Aleksandra Makowska

Aleksandra Makowska menadżer, IBM Polska

Temat: Właściwy strój do biura

Jakieś ogólnie przyjęte zasady są, niezależnie od tego czy w danej firmie obowiązuje dress code czy nie. Poczytajcie sobie na przykład o długości sukienki do pracy w artykule mag.net.pl/sukienki-do-pracy-elegancko-klasycznie-ale-bez-nudy/. Warto wiedzieć takie rzeczy, żeby nie popełnić gafy.

Temat: Właściwy strój do biura

Ja obecnie coraz częściej spotykam się z luźnym stylem w pracy. Wszyscy mówią sobie na Ty, kobiety chodzą w bluzach i trampkach, a mężczyźni w t-shircie i plecaku. Może z jednej strony jest to dobre, na pewno popieram mówienie sobie po imieniu, ale mimo wszystko w jakimś stopniu konkretne standardy ubioru powinny obowiązywać. Kobiety powinny mieć jednak elegancką bluzkę czy spódnicę, a mężczyźni może marynarkę a zamiast sportowego plecaka teczkę lub aktówkę. Kilka ciekawych propozycji znalazłem w tym poradniku : http://teczkiskorzane.com.pl/teczki-i-aktowki/pru/
Hania Bartkowiak

Hania Bartkowiak Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Właściwy strój do biura

Mam wrażenie, że częściej nosi się aktówki niż teczki. Dla kobiet są bardziej praktyczne.
Beata Nowicka

Beata Nowicka Student, UŚ

Temat: Właściwy strój do biura

Też wydaję mi się, że aktówki są bardziej funkcjonalne. Lepiej też wyglądają.

Temat: Właściwy strój do biura

Ja głownie w sukienkach chodzę do biura, można ciekawe stylizacje niekoniecznie nudne tworzyć za nie duże pieniądze, sporo ciekawych sukienek na https://quiosque.pl/tag/sukienki-do-pracy.html zamawiałam, maja takie specjalnie do pracy :)

konto usunięte

Temat: Właściwy strój do biura

Osobiscie uwazam, ze stroj jednak powinien byc dostosowany do warunkow. Niestety biuro wymaga poniekad stosownego dress codu. Zawsze fajnym rozwiazaniem jest elegancka bluzka i luzniejszy dol. Ja np wtedy czuje sie mega stosownie, a nie odczuwam tez dyskomfortu przez caly dzien pracy
Beata Nowicka

Beata Nowicka Student, UŚ

Temat: Właściwy strój do biura

A co jak w pracy nie obowiązuje dress code? Wtedy trzymacie się jednak jakiś standardów?
Krzysztof Dalasiński

Krzysztof Dalasiński Trener - freelancer

Temat: Właściwy strój do biura

Beata N.:
A co jak w pracy nie obowiązuje dress code? Wtedy trzymacie się jednak jakiś standardów?
Oczywiście.
Hania Bartkowiak

Hania Bartkowiak Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Właściwy strój do biura

A jakich? Przecież chyba nie garnitur. skoro nie trzeba?



Wyślij zaproszenie do