Sylwia Mroczek-Zawadzka BBC Worldwide
Temat: "RAPORT Z ILOŚCIOWYCH BADAŃ SPONSORINGU KULTURY SZTUKI 2008”
"RAPORT Z ILOŚCIOWYCH BADAŃ SPONSORINGU KULTURY SZTUKI 2008”CSR, SPONSORING, PROMOCJA
TRENDY, OPINIE, PRAKTYKA
Już dostępny jest opracowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business "Raport z ilościowych badań sponsoringu kultury i sztuki". Bezpłatną wersję PDF raportu można ściągnąć ze strony internetowej http://cte.org.pl (zakładka „Badania”). Uwzględnione w raporcie wyniki stanowią część ilościową badań i wykazują ogólne tendencje oraz opinie sektora prywatnego w Polsce na temat działań sponsoringowych, ze szczególnym uwzględnieniem sponsoringu kultury i sztuki.
Głównym założeniem projektu jest zbadanie sposobów rozumienia sponsoringu, postaw przedstawicieli biznesu wobec zaangażowania w sponsoring, ze szczególnym uwzględnieniem sfery kultury i sztuki.
Tegoroczne badania zostały poszerzone o zagadnienia dotyczące odpowiedzialności społecznej firm. Decyzja o włączeniu CSR w zakres badanej problematyki została podjęta w oparciu o wyniki badań z 2006 roku, które wskazały, ze sponsorowanie kultury jest powszechnie uznawane jako działanie z zakresu odpowiedzialności społecznej firm (CSR). Z tego tez powodu autorzy opracowania uznali za zasadne pogłębić ów temat i zweryfikować, jak faktycznie postrzegana jest odpowiedzialność społeczna firm przez operujące w Polsce przedsiębiorstwa.
Badanie przeprowadzono w oparciu o kwestionariusz rozesłany do 500 największych firm (na podstawie rankingu "Rzeczpospolitej"), spośród których na ankietę odpowiedziały 102 najbardziej zaangażowane w sponsoring kultury, sztuki i edukacji w Polsce.