Jacek L.

Jacek L. Rozwój nowego
biznesu | Mentoring
- Doradztwo w
biznesie ...

Temat: Telemarketer <=> Kampania reklamowa (mailing)...

Witam,

Mam pytanie związane z e-biznesem w zakresie promocji innowacyjnego portalu biznesowego B2B oraz sprzedaży usług i/lub kont ‘Premium’ dla użytkowników.
Oczywiście portal oferuje również konto bezpłatne (podstawowe), które umożliwia kupowanie wszystkich oferowanych usług.

Czy jest określona skuteczność telemarketingu (bezpośrednich działań telemarketera) względem np. wysyłkowej kampanii mailowej ?
Innymi słowy, w jakim procencie bardziej skuteczne są działania telemarketera, względem dobrze przygotowanego i przemyślanego newslettera promującego portal B2B ?

Czy innym- lepszym lub gorszym sposobem jest kosztowna kampania reklamowa AdWords?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Telemarketer <=> Kampania reklamowa (mailing)...

przyjmuje się, że skuteczność telemarketingu na zimnej bazie to około 0,25%-2,00%. Mówimy tu oczywiście o usłudze powszechnej. Jeśli chodzi o mailing względem usługi podobnej, to: 0,01% do 0,1%.

To co napisałem powyżej nie odnosi się do okreslonej usługi/produktu, a jedynie stanowi podstawe do kalkulacji kosztowności do danej kampanii.

Każdy produkt/usługa to inny temat i jest zależny od detali oferty, jej prezentacji, potencjału rynku, konkurencji na danym rynku i wielu innych. Przyjmuje się, że około 30%-50% skuteczności danej kampanii to baza danych(zimne, leady, polecenia itp), dlatego zawsze kiedy buduje kampanie sprzedażowe dla Klientów, zaczynam od tego - do czego Cię serdecznie namawiam.

pozdrawiam
lukasz szaniawski
Jacek L.

Jacek L. Rozwój nowego
biznesu | Mentoring
- Doradztwo w
biznesie ...

Temat: Telemarketer <=> Kampania reklamowa (mailing)...

Panie Łukaszu,
Dziękuję za informację.
Sądziłem jednak, że różnica pomiędzy skutecznością w osiąganiu celu pomiędzy telemarketingiem a mailingiem będzie większa.
Z tego co Pan napisał, to różnica wynosi ok. 2% i chyba nie ma nic mniej skutecznego aniżeli kampania mailingowa (?)

Skoro skuteczność telemarketingu na zimnej bazie to maks. 2%, to zastanawiam się jakie inne działania w sprzedaży/promocji portalu biznesowego mają większą skuteczność?
Bezpośrednie spotkania biznesowe z Klientem?
Kampania AdWords, pozycjonowanie organiczne w Google?
Sponsorowane artykuły promujące Portal?
Doświadczony Manager CC, chętny do podjęcia nowego wyzwania ? :)

Czy są jakiekolwiek inne działania, których skuteczność może wynieść powyżej 30% lub więcej?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Telemarketer <=> Kampania reklamowa (mailing)...

różnica wynosi od 200 do 250%, a 2% to różnica wyrażona w punktach procentowych - niezależnie jak na to patrzymy, jest to spora różnica vs. koszty poniesione na kampanie.

Proszę pamiętać, że to co podałem, to tylko modelowe wartości - nie można przyjąć ich do jakiegokolwiek produktu/usługi bez analizy innych składowych, po prostu byłoby to zbyt proste.

Jeśli chodzi o metody i konkrety, wchodzimy już w obszar który jest know how każdej z firm i raczej na forum konkrety padać nie będą. Na bazie danych, które Pan podał, to zdecydowanie za mało aby określić skuteczne metody pozyskania użytkowników premium, czyli tych którzy płacą - nie znamy celu i idei funkcjonowania portalu, nie znamy korzyści wynikających z korzystania z portalu dla użytkowników itd.

Nie wiemy o jakim portalu mówimy, ale założenie, że co 3 Klient z którym Pan się skontaktuje, opłaci użytkowanie jest… wielce ambitnym celem. Nawet jeśli udałoby się osiągnąć taki efekt, to koszt pozyskania jednego użytkownika mógłby sięgnąć astronomicznych wartości.

lukasz

Następna dyskusja:

Telemarketer - zarobki.




Wyślij zaproszenie do