Temat: Szukam osoby do wspólpracy
Jestem przeciwnikiem kultu Facebooka w sprawach marketingowych stąd moje sceptyczne podejście. Ostatnio w marketingu spotykane jest przekonanie, że Facebook to jedyne, a jeśli nie jedyne to przynajmniej najlepsze rozwiązanie. Jest to przydatne medium, pod warunkiem, że mamy dużo znajomych, którzy mają znajomych, którzy....(i tak dalej) i są oni skłonni do promowania naszej strony. No chyba, że wydajemy środki na konkursy, promocje etc.. Poza tym warto być może zastanowić się nad "wartością" pozyskanych w ten sposób. Czy będą to czynni uczestnicy "życia" produktu? Niekoniecznie.
Pozycjonowanie, jest z pewnością czaso- i pracochłonne. Czy drogie? To w zależności, czy podejmujemy się tego zadania sami, czy działamy sami opierając się o materiały znalezione w internecie, a może sami wykonujemy pracę pod okiem zawodowca? Ostatni sposób pozwoli ograniczyć wydatki i przy własnym wysiłku wykonać pozycjonowanie samemu. Sam nadzorowałem wykonywanie pozycjonowania i obie strony były zadowolone.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na reklamę w google (Google AdWords). To ciekawe narzędzie pozwalające dokładnie zarządzać wydatkami na reklamę, oraz kierować nasza stronę do dokładnie określonej grupy docelowej. Nie tylko po wynikach wyszukiwania i haśle, lecz także z uwagi na ich położenie.
Mówiąc o reklamie w "realu" nie miałem wcale na myśli ulotki. Można zrobić niekonwencjonalną reklamę, promocję mocno ukierunkowaną na grupę docelową i taką, aby była zapamiętana. Wcale nie musi być kontrowersyjna. Choć to oczywiście od działań na jakie zdecyduje się właściciel strony. Każdy ma swoje "sztuczki" i pomysły, którymi zarabia na chleb, więc nie będę więcej zdradzał na forum. Zapewniam jednak, że wszystko zależy od wyobraźni i środków. Są ludzie, którzy za niebotyczną cenę sprzedają wodę z kranu. Wszystko zależy od podejścia i sposobu.