konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

moje pytanie o źródło badań było do Mariusza :)
a za Wasze badanie będę bardzo wdzięczny
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Mam wrazenie ze dyskusja rozbija sie o podstawowa rzecz - o jakim typie sklepu mowimy? :)

ponizej moje obserwacje i wnioski z tego co piszecie:

- sklepy z IT - reklama na laptopach, ekranach TV ma sens, bo i tak czlowiek tam jest i oglada sprzet
- sklepy RTV / AGD - badania mowia, ze ludzie spedzaja czas takze przy TV mimo ze przyszli po zelazko - z tym sie tez pewnie zgodze, sam tak robie... pozostaje pytanie o penetracje klientow - ilu z calej masy ktora sie tam przetacza oglada TV i zatrzymuje sie przy nich? Na jak dlugo?
- sklepy sieciowe hiper - supermarketowe - sciany z TV maja sens w przypadku reklam sprzetu rtv / agd bez dzwieku (radiowezel i tak zapewnia "muzyke"), maja sans przy wsparciu ATL. Czy maja sens w przypadku artykulow spozywczych? W wiekszosci sytuacji powiedzialbym, ze nie, ale.... to zalezy od:
* roli kategorii - dla kategorii impulsowej przy braku ekspozycji obok TV nie ma sensu, dla planowanej i tak jest za pozno juz w ponad 50%:)
* penetracji - ile konsumentow idacych do tego typu sklepu idzie po RTV / AGD ? Odsetek rosnie, ale wciaz to sa male liczby, a lokalizacja sekcji w wiekszosci przypadkow jest z boku sciezki klienta
* sciezki klienta w sklepie :)
* czasu jaki spedza w sklepie / misji zakupowej
* itp itd.
- stacje benzynowe / sklepy osiedlowe - tam reklama ma znaczenie dla produktow impulsowych, przykasowych, bo tam mozna wzmocnic przekaz

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

ja cały czas piszę o sklepach AGD/RTV. Posiadamy również znaczącą ekspozycję IT, na monitorach laptopów jest wyświetlane to samo.
Sklep posiada przeciętnie powierzchnię 200-250 m2, tak więc ekspozycja TV jest widoczna w całym sklepie - ciężko tutaj mówić o ścieżkach klienta :) W przeciwieństwie do dużych sklepów ze ścianami TV (hipermarkety, wielkopowierzchniowe sklepy AGD/RTV)
Klient spędza w sklepie przeciętnie 30 min.
Od razu powiem, że w branży AGD/RTV/IT praktycznie nie ma zakupów impulsowych - są to zakupy przemyślane, przeciętny Klient zanim dokona zakupu sprawdza ofertę minimum 3 dostawców. Reklama sprzedażowa ma na celu zwrócić uwagę Klienta na bieżące promocje i wspomóc sprzedawcę. Klient najczęściej przychodzi po rodzaj sprzętu a nie jego konkretny model. Tak forma reklamy ma nakierować Klienta na konkretny model.
O pozostałych miejscach ciężko mi się wypowiedzieć z innej pozycji niż Klient. Najczęstszymi błędami są za małe ekrany (niewidoczna treść) i ich błędne umiejscowienie (np. przy kasie, ale w takim miejscy gdzie się nie patrzy) - np. tak jest w Piotrze i Pawle
Za to np. na stacjach Lukoil, wielu aptekach czy w Inmedio monitory są duże i ustawione tak, że je widać.

Reasumując w mojej ocenie - wpływ na sprzedaż takiej formy reklamy dotyczy tylko produktów dostępnych w sklepie i mimo to jest on ograniczony. W pozostałych przypadkach jest to reklama wizerunkowa i powinna być traktowana jako wsparcie głównego nurtu kampanii na równi z pozostałymi formami outdooru. Co nie zmienia faktu, że może być to dobre wsparcie pod warunkiem odpowiedniej ceny. Zaletą jest też najczęściej sprecyzowana grupa do której reklama dociera - każdy sklep zna swoich Klientów, tak więc można ją łatwo targetować

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Reklama wizualna,czy też dżwiękowa ma duże znaczenie,w szczególności przy aktywnej prezentacji na sali sprzedaży.Jeżeli chcemy coś sprzedać i bardzo nam na tym zależy - to to jest właśnie to,dzięki czemu zwiększymy odsprzedaż tego i owego ... Nie zgodziłbym się z wcześniejszą wypowiedzią,że załoga może to sama wyłączać,bo niewytrzyma "hałasu" - kwestia przypilnowania.Włączony dżwięk,nie od razu oznacza,że prezentacja ,którą włączymy będzie huczała i zagłuszała nas,czy też potencjalnego klienta,rozsądnym rozwiązaniem jest użycie tego dżwięku w sposób stonowany ...wyważony .I do tego także można się przyzwyczaić ...
Rząd TV,czy też Notebooków ustawiony w rzędzie ,na ścianie czy też na ekspozycji - z włączoną prezentacją,dotyczącą poszczególnego produktu,czy też usługi,którą chcemy sprzedać,ma tym mocniejszy oddżwięk ,jeżeli przekaz uderza także człowieka po uszach.Wiadomo,nie każdemu dogodzimy.Jednemu może to się nie podobać,drugiego może to drażnić,trzeci będzie zachwycony ,
ale jednak dzięki temu możemy skutecznie zwiększyć sprzedaż.

Natomiast forma reklamy w aptekach,stacjach benzynowych-moim zdaniem działa odwrotnie i nie tak samo jak np w sklepach RTV/AGD ...

W aptece,czy na stacji benzynowej każdy się gdzieś spieszy ... w sklepie... przeważnie ma czas na to,by pooglądać i podotykać to co go interesuje...
A jeżeli towar jest już dotknięty - to zazwyczaj jest juz także sprzedany .
Tadeusz Brajczewski

Tadeusz Brajczewski manager operacyjny

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Ja widzę jak to wygląda w praktyce z pozycji vendora. Próbowaliśmy 2 razy z dużymi sieciami reatail promowania naszych produktów w ich wewnętrznej TV - moim zdaniem absolutny brak przełożenia na sprzedaż, jeżeli ma być to jedyna forma. Tylko rozwiązania kompleksowe mają sens.
Joanna Pełech- Mikulska

Joanna Pełech- Mikulska BE Media - digital
OOH

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Panowie,

na początku wprowadźmy poprawną nomenklaturę: nazywa się to reklamą DOOH – digital out of home (Digital Sigange).

Następna kwestia pytanie o sens reklamy w RTV/AGD nie padło słowo: jaki jest cel/ produkt/ założenie/ grupa celowa?

Jeżeli produktu nie ma w RTV/AGD nie polecam, jeżeli jest ten produkt to pomysł jest ok - co potwierdzają badania dotyczące reklamy w miejscu sprzedaży * ( w miejscu sprzedaży podejmujemy ostateczną decyzję, a nasze zakupy w 70 % to impuls)

Co do dokładnych badań jeżeli chodzi o outdoor to ich nie ma- mogą być dane szacunkowe.
Następna kwestia: „koło billboardu przejeżdżasz lub przechodzisz - widzisz go tylko chwilę, dodatkowo nie jesteś na nim skoncentrowany tylko widzisz go przy okazji - a jednak działa” – to samo jest z ekranem Led- jednak mała wiedza, brak merytorycznego przygotowania, słaba jakość przekazu powoduje zniechęcenie.
Digital Signage jest nową formą reklamy, innowacyjną w Polsce, w innych krajach jest to w bardziej zaawansowanej formie. Jednak brak wiedzy i przywiązanie do tradycyjnych mediów powoduje takie a nie inne reakcje.

pozdrawiam,
a.

Konsument widzi ją - tak samo jak billboard, tylko że dłużej.
Włąsnie dlatego ludzie nie chcą współpracować z Tą formą reklamy i wybierają outdoor.
Nie rozumiem - przeszkodą jest to, że Klient ma dłuższy czas kontaktu z reklamą?
>
Jakie CPP przy takiej formie reklamy jest dla Was akceptowalne?
Wartościowe!!! - i tu wracamy do startu tematu

W przypadku marketów komputerowych, inne usługi to wyłacznie firmy oferujące raty (ale to już kwestia danego marketu z kim współpracuje etc. reszta to pochodne, mozesz dać reklame jakiegoś energetyka przy zakupie komputera do gamingu...
chyba mówimy o czymś innym ;
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radek Zagrodnik:
ekspozycja TV jest widoczna w całym sklepie - ciężko tutaj mówić o ścieżkach klienta :)

Przyszło mi coś do głowy, tak zupełnie od czapy.

Zainstalujcie kamery i czujniki ruchu, jak w iFloor czy coś w tym rodzaju. Napiszcie program. I wyświetlajcie reklamy "za klientem". Czyli wszystkie telewizory z czarnym ekranem, a te w pobliżu klienta wyświetlające reklamę kiedy przechodzi obok. Trochę to może kosztować, ale może da się zrobić. Efekt byłby niepowtarzalny :)

Nie sądzę, żeby ktoś coś takiego już robił. Podejrzewam, że skuteczność przekazu na monitorach zwiększy się kilkukrotnie. Problemem może być tylko jednorazowo duża ilość klientów :)

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

to ja się powtórzę:
- zakupy AGD/RTV nie są impulsywne. Klient przed zakupem sprawdza ofertę 3-6 sklepów + internet. Rzadko zdarza się, że Klient dokonuje zakupu impulsywnego przy wydatku 1000 zł i więcej. Z tego powodu, jeszcze raz podkreślę, ma sens reklama wizerunkowa nie sprzedażowa.
- mówimy o sklepach o powierzchni 200-250 m2, w których zawsze widać ścianę TV. Po co w takim razie śledzić ruch Klienta? Może ma to sens w sklepach wielkopowierzchniowych
- grupa docelowa: sprecyzowana :) wiemy, kto odwiedza nasze sklepy

co do skuteczności ekranów LED - częstym błędem są nieczytelne reklamy (nie widać ich, za dużo drobnego tekstu, za długi przekaz etc.), Klient ma zbyt mało czasu aby zapoznać się z całym przekazem (krótki czas kontaktu), brak sieciowych LED - różne rozdzielczości, formaty etc.

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Z doświadczenia powiem, że takie reklamy są uzupełnieniem oferty, którą i tak może przedstawić sprzedawca (tak jest aktualnie w branży w której pracuję), emisja odbywa się na 2 telewizorach w najlepszych miejscach w sklepie.

Zgodzę się z @Radkiem, że reklama na ekranie LED musi być bardzo widoczna, kolorowa, zwracająca uwagę - prezentacje z dużą ilością tekstu tutaj mogą nie przynieść spodziewanego rezultatu.
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Joanna Pełech:
Jeżeli produktu nie ma w RTV/AGD nie polecam, jeżeli jest ten produkt to pomysł jest ok - co potwierdzają badania dotyczące reklamy w miejscu sprzedaży * ( w miejscu sprzedaży podejmujemy ostateczną decyzję, a nasze zakupy w 70 % to impuls)

Nie zgodze sie z ta teza.
Zawezajac sie do sklepow RTV/AGD (bo juz dyskusja na tym sie zawezila) to tam zakupy impulsowe moga dotyczyc drobnych rzeczy (np. pen drive), a nie sprzetu RTV/AGD. Nabywca przychodzi tam w dwoch celach:
1. kupic konkretny model, bo w internecie sprawdzil, ze to co szuka jest najtansze (badz relatynie najtansze biorac pod uwage koszty transportu)
2. podpytac sprzedawce, zasiegnac opini co szukac by wrocic do domu i w sieci sprawdzic za ile to mozna kupic
Oczywscie jest tez typ klienta, ktory przyjdzie, zapyta i kupi co poleci sprzedawca, ale widac iz trendy "smart shoppingu" dzial RTV/AGD najbardziej dotykaja, bo mowimy o stosunkowo rzadkim zakupie za znaczna kwote.
Nabywcy potrafia zmienic sklep gdzie kupuja rzodkiewke, bo obok w sieci jest 10 gr tansza :)

A wracjac do tezy i wcyhdzac poza RTV/AGD - impulsowosc przy polce zalezy od roli kategorii dla nabywcy i roli w misji zakupowej oraz zalezy takze jaka role danej kategorie produktow stara sie / nadaje sprzedawca.
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radek Zagrodnik:
to ja się powtórzę:
- zakupy AGD/RTV nie są impulsywne. Klient przed zakupem sprawdza ofertę 3-6 sklepów + internet. Rzadko zdarza się, że Klient dokonuje zakupu impulsywnego przy wydatku 1000 zł i więcej. Z tego powodu, jeszcze raz podkreślę, ma sens reklama wizerunkowa nie sprzedażowa.

dokladnie tak :)
- mówimy o sklepach o powierzchni 200-250 m2, w których zawsze widać ścianę TV. Po co w takim razie śledzić ruch Klienta? Może ma to sens w sklepach wielkopowierzchniowych

ciezko mi sie do tego doniesc, bowiem to specyficzny kanal sprzedazy, ale jakos wewnetrznie czuje, ze takie badania mogly by dac jakies pomysly :) np. jaki czas spedzaja przy TV? :)
- grupa docelowa: sprecyzowana :) wiemy, kto odwiedza nasze sklepy

co do skuteczności ekranów LED - częstym błędem są nieczytelne reklamy (nie widać ich, za dużo drobnego tekstu, za długi przekaz etc.), Klient ma zbyt mało czasu aby zapoznać się z całym przekazem (krótki czas kontaktu), brak sieciowych LED - różne rozdzielczości, formaty etc.

I tu jest sedno sprawy - takza forme reklamy trzeba dostosowac do obiorcow i do miejsca, gdzie zostala umieszczona. A to moze wynikac np z badania sciezki :) bo wiedzac, ze srednio nabywca w sklepie sledzi sciane TV przez 20 sek daje to mozliwosc 20 sek reklam w petli.... i do tego dopasujemy forme graficzna, tresc itp itd (ale to pole dla specow od reklamy, do ktorych ja sie nie zaliczam :D). Ale jesli srednio patrzy na TV przez 45 sek.... jakiez to daje pole mozliwosci :)

Podkresle jednak, to co pisalem wczesniej - reklama na TV spelni role wspomagajaca do szerszej kampanii.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Witam,
trochę odbiegnę od tematu, mianowicie, co Szanowne grono użytkowników GL myśli o wyświetlaniu treści reklamowych w poczekalniach przychodni lecznictwa otwartego na ekranach FULL HD 42"?
Właśnie uruchamiam taki projekt po 6 m-cach negocjacji z przychodniami i chętnie poczytam wszelkie opinie.
Pozdrawiam.
Michal Mazik

Michal Mazik Dziennikarz branżowy
- ogrodnictwo,
leśnictwo, przyroda

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Sam pomysł dobry, no pozostaje kwestia, co chcesz zareklamować.

Na pewno jednak reklamy na monitorach odbiera się pozytywniej niż nachalne ulotki, czy często zaśmiecające pomieszczenia plakaty. Na ekranach reklama będzie wyglądała bardziej elegancko a ekrany mimowolnie przyciągają uwagę.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Michal Mazik:
Sam pomysł dobry, no pozostaje kwestia, co chcesz zareklamować.

Na pewno jednak reklamy na monitorach odbiera się pozytywniej niż nachalne ulotki, czy często zaśmiecające pomieszczenia plakaty. Na ekranach reklama będzie wyglądała bardziej elegancko a ekrany mimowolnie przyciągają uwagę.

Dziękuję za odpowiedź,
miałbym nawet pewną propozycję,
jestem na prv
Michal Mazik

Michal Mazik Dziennikarz branżowy
- ogrodnictwo,
leśnictwo, przyroda

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Teraz ja też:)

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

--- prv
Michal Mazik:
Teraz ja też:)

Następna dyskusja:

Reklama na stronie www.trus...




Wyślij zaproszenie do