konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Cześć

Co myślicie o formie reklamy w postaci wyświetlania filmów reklamowych w sklepach AGD/RTV? Klient widzi całą ścianę TV z daną reklamą, w czasie pobytu w sklepie ma z nią kontakt minimum dwa razy.

Może to być efektywne? Ktoś już może korzystał i ma jakieś doświadczenie/wrażenia?

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

To napewno działa :-)
Kamil F.

Kamil F. Projekt Menadżer -
specjalista SEO /
Marketer / Analityk
...

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Jak ta reklama ma działać lokalnie na terenie sklepu i zachęcać do zakupu tego telewizora lub innego produktu w sklepie to może być to pomocne.

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Że to działa, to pewne.
Natomiast musi być dobrze zrobione.
Puszczenie zwykłej reklamy TV nie działa. Trzeba przerobić lub zrobić od podstaw na nowo.
Moja firma robi i przerabia reklamy na takie nośniki.
Zapraszam na priv albo http://bredebranding.pl

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

a co myślicie o reklamowaniu produktów/usług, które nie są sprzedawane w danym sklepie?
Klient ma przynajmniej dwa kontakty z reklamą
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radek Zagrodnik:
a co myślicie o reklamowaniu produktów/usług, które nie są sprzedawane w danym sklepie?
Klient ma przynajmniej dwa kontakty z reklamą

Na przykład: w Tesco nie kupisz modelu xxx firmy YYY, ale w NEO24 jak najbardziej :)

PS
właśnie złożyłem zamówienie na okap kuchenny :)

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radek Zagrodnik:
a co myślicie o reklamowaniu produktów/usług, które nie są sprzedawane w danym sklepie?
Klient ma przynajmniej dwa kontakty z reklamą

Wśród specjalistów zajmujących się Digital Signage opinie są podzielone. Na pewno reklama na ekranach w miejscu sprzedaży (tzw. POS TV) kreuje zakup impulsowy (widz staje się klientem). Na to są twarde dane. Czy reklama jest w stanie "wyjść ze sklepu" w którym jest wyświetlana? Na pewno, jako uzupełnienie szerokiego miksu, nie zaszkodzi, ale głównego medium nie robiłbym z tego.

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Główne medium na pewno nie. Bardziej wsparcie szerszej kampanii i jej uzupełnienie, zwłaszcza w miejscach gdzie są np. problemy z sieciowymi billboardami (np. miasta powiatowe), reklama wizerunkowa etc. Przy założeniu niskiego CPP i pewności dobrego kontaktu z Klientem może chyba zadziałać
Kazimierz Kwiatkowski

Kazimierz Kwiatkowski Sales Menager, PKN
ORLEN S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Zgadzam sie. Jako wsparcie wiekszej kampanii jak najbardziej. Tak jak bartek napisal, ta reklama musi byc specjalnie zaplanowana na taka potrzebe. Trzeba tez wziac uwage czy reklama mialaby byc wyswietlana razem z dzwiekiem czy bez.

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

jest opcja dźwięku
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

niestety reklama na tv w sieciach handlowych musi byc montowana i przygotowana do emisji bez dzwieku - tak mowi doswiadczenie. Personel wylaczy dzwiek po krotkiej chwili, bo bedzie mial dosc :) I dotyczy to zarowno duzych scian z TV, jak i specjalnie montowanych malych ok 14" TV w alejkach (aczkolwiek tutaj skutecznosc dzwieku oszacowalbym na jakies 40%) jak i tych nad kasami. Zwroccie uwage, ze takze na stacjach benzynowych, gdzie ekrany sa przy kasie, takze w 95% dzwieku nie ma. I uwazam, ze tego sie nie przeskoczy :) nie wyegzekwuje sie tego na poziomie hali, bo kto by stal przy TV przez caly dzien otwarcia sklepu i pilnowal by nie wylaczyc dzwieku? :) Dzialania majace na celu blokowanie regulacji glosnosci w TV, tak by personel nie sciszal tez nie maja racji bytu - wtyczka z pradem nagle wyskakuje :)

co do efektywnosci tego typu medium, to sklonie sie ku opinii, iz moze to byc wsparcie ATL w punkcie sprzedazy. Doswiadczenie mowi mi, iz proby zachecenia do zakupu konkretnego produktu / marki w punkcie sprzedazy sa slabe. Znaczy sie, ktos moze mi pokazac cyfry i udawadniac, ze super.... Aczkolwiek zawsze trzeba spojrzec na wynik dzielenia: zyski / koszty. A tutaj juz wychodzi to slabo :)
Mariusz L.

Mariusz L. Doświadczony Manager
ds. Sprzedaży,
Markeitngu i Rozwoju
...

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Jeżeli mówimy o wsparciu sprzedaży w branży IT, to działa to bardzo dobrze i to już od dłuższego czasu. Jeżeli na sklepie są i maja być włączone laptopy, dodam że są i to przez cały czas, to głupotą byłoby nie korzystać z takiego nośnika. Wybrane 5-6 produktów zapetlone w prostej prezentacji w zupełnosci wystarcza. Efekt też jest mierzalny, produkty z prezentacji schodzą najszybciej i w najwiekszej ilości. Oczywiscie produkty muszą być atrakcyjne dla konsumenta i nie wzięte z kosmosu...

Zupełnie inaczej ma się historia w innych miejscach sprzedaży, dokładnie jak napisał to Aleksander.
W supermarketach czy na stacjach ludzie chcą załatwic szybko swoje tematy (szczególnie męska część - oczywiscie zdarzają się wyjątki) i skuteczność tych działań jest ograniczona, poza tym trafienie do osoby tankujacej że akurat podczas tankowania będzie potrzebowała jakiegos produktu jest bardzo mała...

Co do Brand Sensu (dzwiek, zapach etc.) to każda branża przetestowała temat po swojemu np. Fasion to muzyka i zapach, dostosowany pod target klienta. Działa szczególnie w przypadku kobiet, chociaż i faceci daja się ponieść czasami emocjom...
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

oczywiscie ja zafixowalem sie na FMCG, jakos tak przez doswiadczenie zawodowe :) :)
co do IT nie mam wiedzy, ale na czuja zgodze sie z Mariuszem, ze tam (czyli na ekranach) promowanie RTV / IT ma sens :)Aleksander Chudy edytował(a) ten post dnia 03.08.12 o godzinie 09:20

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

dla mnie małe ekrany usytuowane przy kasach (sieci spożywcze, stacje benzynowe) nie mają dużego sensu - widzę że są, ale nie zwracam na nie uwagi ponieważ:
- patrzę na produkty do sprzedaży ustawione przy kasie
- wykładam rzeczy z koszyka na taśmę
- skupiam się na płaceniu, pakowaniu etc
jedyną rzeczą na którą patrzę gdy jest wyświetlana to prognoza pogody.

Duża ściana TV ma taką zaletę, że nie można jej przeoczyć. Konsument widzi ją - tak samo jak billboard, tylko że dłużej. Większość Klientów zawsze ogląda ekspozycję telewizorów (nawet jak przychodzą po odkurzacz) - w związku z tym nie ma szansy, żeby nie oglądnęli całego spotu.
W mojej opinii taka forma reklamy:
- może wspierać sprzedaż w sklepie poprzez informację o aktualnych promocjach etc
- w pozostałych przypadkach jest formą reklamy wizerunkowej i dodatkiem do głównego nurtu reklamy. W taki sposób możemy zwiększyć ilość kontaktów konsumenta z reklamą i głębiej utkwić w jego świadomości. Biorąc pod uwagę niski koszt emisji/CPP oraz czas przebywania Klienta w sklepie (średnio 30 min) możemy być pewni, że będzie miał przynajmniej dwa kontakty. Teraz np. rozmawiamy z kilkoma bankami/towarzystwami ubezpieczeniowymi, którym zależy tylko na zwiększeniu rozpoznawalności ich loga. Gdyby chcieli realizować kampanię sprzedażową (np. konto, karta) - sam bym im odradził.

Co do dźwięku - jeśli jest to ściana TV, to załoga nie będzie każdego odbiornika po kolei ściszać tylko na czas reklamy. Content neutralny zawiera również dźwięk (muzykę), która w sklepie jest potrzebna - inaczej sami pracownicy skarżą się, że jest cicho jak w grobowcu. Dodatkowo jest kilka form kontroli, które powodują że o brak dźwięku się nie boję :) Większym problemem jest np. awaria kabla HDMI, która powoduje że np. jeden TV jest przez np. pół dnia czarny i nie świeci

Jakie CPP przy takiej formie reklamy jest dla Was akceptowalne?
Mariusz L.

Mariusz L. Doświadczony Manager
ds. Sprzedaży,
Markeitngu i Rozwoju
...

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radek, to już było... Nazywa się to Digitale Signature i niestety temat jak sięgam pamiecią temat ma cały czas problem. Np. TV MCDonald - firma umoczyła grubą kasę czy Infoscreen - jest ale meczy się okrutnie i niestety się nie zwrócił, nie wspominając o kilku firmach OOH które zainwestowały w ekrany, bo ktos im obiecywał gruszki na wierzbie...
Radek Zagrodnik:
Duża ściana TV ma taką zaletę, że nie można jej przeoczyć.
No i włąśnie... Jakim cudem dłużej? Na logikę, skoro zarówno TV jak i billboard jest ekspozycją stałą.
W dodatku TV - to niestety emisje poszczególnych reklam ...
Konsument widzi ją - tak samo jak billboard, tylko że dłużej.
Włąsnie dlatego ludzie nie chcą współpracować z Tą formą reklamy i wybierają outdoor.
Jakie CPP przy takiej formie reklamy jest dla Was akceptowalne?
Wartościowe!!! - i tu wracamy do startu tematu

W przypadku marketów komputerowych, inne usługi to wyłacznie firmy oferujące raty (ale to już kwestia danego marketu z kim współpracuje etc. reszta to pochodne, mozesz dać reklame jakiegoś energetyka przy zakupie komputera do gamingu...

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Mariusz L.:
Radek, to już było... Nazywa się to Digitale Signature i niestety temat jak sięgam pamiecią temat > ma cały czas problem. Np. TV MCDonald - firma umoczyła grubą kasę czy Infoscreen - jest ale meczy się okrutnie i niestety się nie zwrócił, nie wspominając o kilku firmach OOH które > zainwestowały w ekrany, bo ktos im obiecywał gruszki na wierzbie...

jestem o tyle w dobrej sytuacji, że nie muszę inwestować w nośniki - i tak mam je na ekspozycji
Jeśli miałbym zainwestować w nośniki, to bym się nigdy tego nie podjął - wystarczy popatrzeć na zwroty z inwestycji w ekrany LED na ulicach. Np. największy we Wrocławiu został wyłączony bo nie zarabiał nawet na prąd
Radek Zagrodnik:
Duża ściana TV ma taką zaletę, że nie można jej przeoczyć.
No i włąśnie... Jakim cudem dłużej? Na logikę, skoro zarówno TV jak i billboard jest ekspozycją
stałą. W dodatku TV - to niestety emisje poszczególnych reklam ...
Jakim cudem dłużej? Proste - Klient przychodzi do sklepu, w którym spędza ok. 30 min. Sklepy mają taką konstrukcję, że zawsze Klient widzi przynajmniej kilka TV. Dodatkowo, przeważająca większość klientów przychodzi oglądnąć specjalnie telewizory. Jeśli reklama jest w pętli np. co 10 min lub częściej to musi się z nią spotkać. Reklama jest przerywana zawartością neutralną, tak więc całość nie męczy.

Koło billboardu przejeżdżasz lub przechodzisz - widzisz go tylko chwilę, dodatkowo nie jesteś na nim skoncentrowany tylko widzisz go przy okazji - a jednak działa
Konsument widzi ją - tak samo jak billboard, tylko że dłużej.
Włąsnie dlatego ludzie nie chcą współpracować z Tą formą reklamy i wybierają outdoor.
Nie rozumiem - przeszkodą jest to, że Klient ma dłuższy czas kontaktu z reklamą?

Jakie CPP przy takiej formie reklamy jest dla Was akceptowalne?
Wartościowe!!! - i tu wracamy do startu tematu

W przypadku marketów komputerowych, inne usługi to wyłacznie firmy oferujące raty (ale to już kwestia danego marketu z kim współpracuje etc. reszta to pochodne, mozesz dać reklame jakiegoś energetyka przy zakupie komputera do gamingu...
chyba mówimy o czymś innym ;)
Mariusz L.

Mariusz L. Doświadczony Manager
ds. Sprzedaży,
Markeitngu i Rozwoju
...

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Już uściślam, co mam na myśli:
Radek Zagrodnik:
Jakim cudem dłużej? Proste - Klient przychodzi do sklepu, w którym spędza ok. 30 min.
Sklepy mają taką konstrukcję, że zawsze Klient widzi przynajmniej kilka TV.

Pobożne życzenie, polecam badania z zachowań konsumentów. Jeżeli wybiera żelazko, bądź pralkę to nie jest w stanie powiedzieć Ci jakie imię miał doradca który mu doradzał a co dopiero co leciało w tv.
Sprawdź u Ciebie jak reagujesz w domu na reklamę w trakcie filmu...
Dodatkowo, przeważająca większość klientów przychodzi oglądnąć specjalnie telewizory.

Drugie pobożne życzenie, sprawdź badania. Większość klientów nie przychodzi specjalnie oglądać telewizorów, widać to gołym okiem w sklepach, przecież właśnie przy TV są największe pustki ...
Jeśli reklama jest w pętli np. co 10 min lub częściej to musi się z nią spotkać. Reklama jest przerywana zawartością neutralną, tak więc całość nie męczy.

I tutaj pobożne życzenie, może się spotkać ale nie musi.

Teoretycznie załużmy taką sytuację
KLient wchodzi do sklepu zaraz po emisji reklamy, nastepnie w ciągu kilku minut oglada sobie, potem przechodzi do interesującego go artykułu. Podczas konsultacji z doradcą leci druga reklama. W końcu wybrał produkt i idzie do kasy, a jak jest już przy kasach leci trzecia reklama... Żadnej nie widział. Poza billboarem (siatka lub inną tablica przed wejściem)

Jedynym rozwiązanie na prezentację która mnie by przekonała to 5 max 6 slajdów z wybranymi produktami to co robią VOBIS, SFERIS czy KOMPUTRON.
PROSTE I SKUTECZNE
Wojtek Lesiuk

Wojtek Lesiuk Screen Network S.A.
/ Digital OOH

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Jak za każdym z mediów są oczywiście za i przeciw, podobnie w odniesieniu do wyników finansowych zwłaszcza vs cele jakie postawimy przed kampanią.

Niemniej pod koniec zeszłego roku zrealizowaliśmy z SMG badanie mające na celu określenie efektywności działania ekranów z reklamą w naszych sieciach. Wyniki jednoznacznie potwierdziły nie tylko zauważalność ekranów/ nośników ale również rozpoznawalność emitowanych treści.

Myślę, że wykorzystując nośniki możemy rozpatrywać je jako klasyczny nośnik POS wzywający do zakupu produktu na terenie lokalizacji ale przede wszystkim powinniśmy spojrzeć na nie jako kanał komunikacji z konsumentami obecnymi na terenie lokalizacji.

Ekrany mogą wówczas posłużyć jako sposób dotarcia do wybranych grup docelowych i przy odpowiednim przygotowaniu treści niemalże podążać za konsumentem w innych lokalizacjach wykorzystując naturalny kontekst zakupów, podróży, rekreacji czy parkowania samochodu, dostarczając również treści użytkowych jak np. serwis pogodowy czy informacja sportowa.

konto usunięte

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

hmm... a możesz wskazać źródło tych badań?
Mamy własne obserwacje (zrobione na grupie ponad 250 naszych sklepów plus badanie konkurencji), które wskazują na zupełnie co innego. W sklepach AGD/RTV to właśnie TV mają największy udział w sprzedaży - zarówno wartościowo jak i ilościowo. Wystarczy sprawdzić jakikolwiek raport GFK dotyczący branży AGD/RTV

Co do zapamiętywania reklamy - muszę się z Tobą zgodzić, jednakże dotyczy to wszystkich kanałów kontaktu z konsumenta z reklamą. Dlatego istotny jest wskaźnik kontaktu 4+
Raz nie zauważysz, drugi raz wpadnie Tobie do oka logo, trzeci raz będziesz kojarzył i może za czwartym razem coś zapamiętasz.
Rozmawiamy tutaj o możliwości reklamy wizerunkowej, stanowiącej wsparcie głównej kampania reklamowej. Czyli niskim kosztem masz szansę zwiększyć zasięg, liczbę kontaktów i oglądalność a tym samym rozpoznawalność swojej marki.
Wojtek Lesiuk

Wojtek Lesiuk Screen Network S.A.
/ Digital OOH

Temat: reklama na telewizorach w sklepach

Radku, badania realizowane były na nasze zlecenie, pozwolisz, że prześlę raport na prv.

Co do reklamy wizerunkowej to jak najbardziej się przychylam tak właśnie głównie działamy. Jednakże dzięki badaniom i mixie sieci w ramach jednej kampanii mamy możliwość zwiększenia zapamiętywania i lepszego dopasowania treści i staramy się wkraczać w obszary efektywnościowe/ wynikowe.

Mix sieci pod kątem konkretnej grupy docelowej to również znacznie większy zasięg kampanii przy bardzo niskim koszcie jednostkowym.

Następna dyskusja:

Reklama na stronie www.trus...




Wyślij zaproszenie do