Paweł G.

Paweł G. Kierownik Działu
Marketingu Introl
Sp. z o.o.

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Czy znacie może przykłady nieudanych kampanii ale nie z perspektywy złego przekazu lecz mylnego okeślenia grupy docelowej, lub złego doboru kanałów??

Szukam w necie i nic a samemu też nic do głowy nie przychodzi.

Prośba o przykłady
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

może wejście na polski rynek ebay i yahoo :) były dość obszerne artykuły na ten temat ;)
Wojciech G.

Wojciech G. Manager, Strateg

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Zainteresowałbym się licznymi kampaniami(marketing bezpośredni) banków.
Często emerytom oferowane są usługi on-line a młodym, korzystającym już z usług on-line kolejne takie usługi są reklamowane za pomocą listów przesylanych ... tradycyjną pocztą :)
Marcin C.

Marcin C. Marketing
Professional

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Paweł G.:
Czy znacie może przykłady nieudanych kampanii ale nie z perspektywy złego przekazu lecz mylnego okeślenia grupy docelowej, lub złego doboru kanałów??

Szukam w necie i nic a samemu też nic do głowy nie przychodzi.

Prośba o przykłady

Często reklamy banków / produktów B2B "śmigają" w serwisach, które nie zawsze skupiają odbiorców, do których przekaz jest/powinien być kierowany. Powtarza się to nagminnie, jednak przyczyna leży raczej w relacji: cena vs. zasięg, umowy z sieciami reklamowymi, etc. Z pewnych względów wolę nie podawać przykładów :)Marcin Czajka edytował(a) ten post dnia 09.09.11 o godzinie 20:16
Paweł G.

Paweł G. Kierownik Działu
Marketingu Introl
Sp. z o.o.

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Dzięki za podpowiedzi. Jak widzę, temat nie jest taki jednoznaczny a przykładów źle prowadzonych kampani jest mało.
Monika R.

Monika R. Sprzedaż & Marketing

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Paweł G.:
Dzięki za podpowiedzi. Jak widzę, temat nie jest taki jednoznaczny a przykładów źle prowadzonych kampani jest mało.

Mnie się kojarzy ostatnia akcja Drosedu ...
http://www.lepszakreacja.pl/artykuly/view/id/1410

Jak dla mnie prawdziwy "pasztet"... :/Monika R. edytował(a) ten post dnia 12.09.11 o godzinie 14:18

konto usunięte

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

takich przykładów było by multum ale z oczywistych powodów ,żadna firma nie opublikuje w sieci ,że wydała x tyśięcy i nic to nie dało...:)
Łukasz Lembas

Łukasz Lembas Project manager, PR
manager, IKROPKA
custom publishing

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

kampania "Nie biegam, bo nie muszę" też była dość kontrowersyjna. Ciekawa, ale niekoniecznie trafiona bo ludzie, którzy na facebook'u ją zalajkowali, przyznali się de facto do problemów z biegunką :)
Marcin C.

Marcin C. Marketing
Professional

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Łukasz Lembas:
kampania "Nie biegam, bo nie muszę" też była dość kontrowersyjna. Ciekawa, ale niekoniecznie trafiona bo ludzie, którzy na facebook'u ją zalajkowali, przyznali się de facto do problemów z biegunką :)

Tak, choć z w żaden inny sposób produkt nie byłby tak dobrze kojarzony.

Trafiony, lub nie - w momencie, gdy znajdziemy się w nieodpowiedniej sytuacji w nieodpowiednim czasie... pamiętając o akcji "nie biegam" sięgniemy po produkt... ;)

Co wybralibyście innego? ;)
Łukasz Lembas

Łukasz Lembas Project manager, PR
manager, IKROPKA
custom publishing

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Marcin Czajka:
Łukasz Lembas:
kampania "Nie biegam, bo nie muszę" też była dość kontrowersyjna. Ciekawa, ale niekoniecznie trafiona bo ludzie, którzy na facebook'u ją zalajkowali, przyznali się de facto do problemów z biegunką :)

Tak, choć z w żaden inny sposób produkt nie byłby tak dobrze kojarzony.

Trafiony, lub nie - w momencie, gdy znajdziemy się w nieodpowiedniej sytuacji w nieodpowiednim czasie... pamiętając o akcji "nie biegam" sięgniemy po produkt... ;)

Co wybralibyście innego? ;)


W znacznej części na pewno się zgadzam, ale jednocześnie wydaje mi się,
iż kampania przysłoniła sam produkt.

O ile jej pierwsza część była naprawde intrygująca, o tyle druga była
stanowiła raczej rozczarowanie. To na pewno jest to ciekawy kierunek
promowania antidotum na "znalezienie się w nieodpowiedniej sytuacji
w nieodpowiednim czasie", ale dla mnie mimo wszystko nietrafiony.
Marcin C.

Marcin C. Marketing
Professional

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Łukasz Lembas:
Marcin Czajka:
Łukasz Lembas:
kampania "Nie biegam, bo nie muszę" też była dość kontrowersyjna. Ciekawa, ale niekoniecznie trafiona bo ludzie, którzy na facebook'u ją zalajkowali, przyznali się de facto do problemów z biegunką :)

Tak, choć z w żaden inny sposób produkt nie byłby tak dobrze kojarzony.

Trafiony, lub nie - w momencie, gdy znajdziemy się w nieodpowiedniej sytuacji w nieodpowiednim czasie... pamiętając o akcji "nie biegam" sięgniemy po produkt... ;)

Co wybralibyście innego? ;)


W znacznej części na pewno się zgadzam, ale jednocześnie wydaje mi się,
iż kampania przysłoniła sam produkt.

O ile jej pierwsza część była naprawde intrygująca, o tyle druga była
stanowiła raczej rozczarowanie. To na pewno jest to ciekawy kierunek
promowania antidotum na "znalezienie się w nieodpowiedniej sytuacji
w nieodpowiednim czasie", ale dla mnie mimo wszystko nietrafiony.

No tak, masz rację - troszkę userzy zostali oszukani.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Przykłady nieudanych kampanii

Witam

Obserwowałem wśród znajomych trend związany z "nie biegam". Lajkowali niejako w kontrze do osób, które promują na FB aktywny styl życia - wrzuty z różnych aplikacji pokazujących, że pokonali w danym dniu jakąś trasę biegając czy to jadąc na rowerze. I nagle BUM bo okazało się, że zostali złapani w pułapkę i jedna część użytkowników dalej biega i ma się dobrze a ci co nie biegają mają najzwyklejszą w świecie sraczkę. Masa ludzi ucieka z profilu Stoperanu i to jest klasyczny przykład kampanii, która przyniosła odwrotny efekt od założonego.

a mogli skorzystać z hasła, które kiedyś przy niejednym piwku wymyśliłem "zasłałeś łóżko? weź Stopełan" ;)

pzdrAdam Krajewski edytował(a) ten post dnia 15.09.11 o godzinie 15:51



Wyślij zaproszenie do