Maria Sosinka

Maria Sosinka kosmetyczka

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Witam. Mam taki malutki problem z wypromowaniem usług kosmetycznych na terenie hotelu.Wszystko jest ok:obsługa hotelu świetna, pracownicy fajni, miejsce świetne idealne wręcz na SPA. Ale problem jest w tym, że marketingowiec hotelu jest zamknięty na współpracę a goście, którzy przyjeżdżają nawet nie wiedzą,że mogą skorzystać z usług. Sama miałam wiele skarg na marketingowca ze strony klientów, gdyż w hotelu jest bardzo zła informacja, tak jakby nikomu na niczym nie zależało.. Korzystam ze strony internetowej hotelu, gdzie jest informacja o salonie oczywiście po wielkich bojach. Ponieważ hotel mieści się gdzie są wspaniałe SPA z usługami drogimi, postawiłam na ceny niższe, dla typowego gabinetu kosmetycznego aby jednocześnie dotrzeć do mieszkańców miasta. Zresztą sam hotel tez nie jest pięciogwiazdkowy. I teraz mam zapytanie jak obejść takiego marketingowca ( rozmowa z dyrektorką nic nie daje) , jak dotrzeć do gości, którzy przyjeżdżają do hotelu za nim tam przyjadą, bo jak są to już jest za późno: bo nie mają czasu, bo nie mają pieniędzy. a może powinnam zatrudnić marketingowca, który się na tym zna i mi zwyczajnie pomoże? Bardzo proszę o radę,lubo kontakt: Maryann@interia.pl z osobą, która po prostu rozumie temat. Z góry dziękuję
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

kontaktuj sie z właścicielem - to jemu najbardziej zależny na kasie. dyrektor i marketingowiec to zwykli etatowi pracownicy. Zaprponuj im 10% od kazdego klienta z hotelu.

konto usunięte

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Skoro nie mozesz dogadac sie z marketingowcem powinnas zaciesnic wspolprace z recepcja.Mysle ze recepcji nie bedzie sprawialo trudnosci nadmienienie o mozliwosci skorzystania z uslug Spa na terenie hotelu podczas telefonicznego kwaterowania klientow, dodatkowo w okolicach recepcji mozesz powiesic lub postawic plakat nawiazujacy, do zabiegow spa, moze jakas promocja na plakacie.To na poczatek, mysle ze jest jeszcze wiele mozliwosci.Na pewno wazne jest rowniez aby twoje uslugi nie zanizaly standardow hotelu, bo wtedy na pewno nie bedziesz mogla liczyc na pomoc ze strony dyrekcji.

Pozdrawiam
P.

konto usunięte

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Marketingowiec jest zamknięty, ponieważ nic z tego nie ma. Dlaczego? Trudno ocenić po tak krótkiej wypowiedzi. Trudno też o gotowe recepty.

Na pewno:
- bezpośrednia współpraca z recepcją - informacja ustna do gości + ulotki przygotowane przez Panią. Oczywiście recepcja za darmo pracować nie będzie, niestety.
Więc również trzeba się będzie umówić z nimi na jakiś incentive.
- współpraca z Houskeepingiem - informacje do pokoi.
- skoro jesteście odrębnym podmiotem - własna promocja w internecie i na mieście.

Więcej napisałem Pani w mailu.
Dawid Zacharzowski

Dawid Zacharzowski zawsze o krok przed
innymi

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Trochę mało informacji.

Pisze Pani " jak dotrzeć do gości, którzy przyjeżdżają do hotelu za nim tam przyjadą, bo jak są to już jest za późno: bo nie mają czasu, bo nie mają pieniędzy."

Może Pani poświęcić trochę czasu i:
1) Podpytać pracowników recepcji skąd jest najwięcej rezerwacji (chyba, że już Pani to wie)
2) Włączyć Google, siąść na 2h i wyszukać oferty/informacje o tym hotelu -> zapisać adresy
- napisać/zadzwonić do biura danej witryny z ogłoszeniami o noclegu i pytać o możliwość reklamy kontekstowej lub graficznej przy ofertach hotelu (może Pani dać kupon z info., że każda rezerwacja to np. -10% na usługi salonu kosmetycznego i krótki info o nim)
- zapisać adresy stron (zakładam, że te wyszukane bazy turystyczne zarabiają na AdSense Google lub innej sieci reklamowej) - mając adres można spróbować wykupić AdWords (sieć reklamowa Google) na danej podstronie

3) Próbować reklamy w samej wyszukiwarce:
- Mapy Google
- Miejsca Google
Wizytówka firmy w Mapach i Miejscach (obecnie Lokalne w G+) - pokazuje się w wyszukiwarce na zapytania takie jak np. "salon kosmetyczny zakopane"; "hotel zakopane" - pokazuje się na 1 miejscach rankingu jeśli dana osoba znajduje się w danej okolicy (po adresie IP, lub ustawiła sobie swoją lokalizację na np. okolice Zakopanego).
Tu też liczy się dobra optymalizacja treści, oferty (można dodawać kupony rabatowe) a potencjaln klient ma wszystkie informacje łącznie z mapką google po prawej stronie wyników wyszukiwania + OPINIE o usługach danej firmy

- AdWords (tu polecam wynająć do tego firmę, która przygotuje i zoptymalizuje kampanię - samodzielnie prowadząc kampanię można się "przejechać" na grube $)
- standardowa optymalizacja strony firmowej (jeśli nie ma - zlecić budowę!) + pozycjonowanie pod frazy lokalne i nazwę hotelu (potrzebne info. z recepcji - skąd napływają rezerwacje)

To właścicielowi hotelu powinno zależeć na tym, aby swoją ofertę urozmaicać właśnie np. zniżką na usługi w Pani salonie kosmetycznym "-10% do każdej rezerwacji" czy coś podobnego.

Jeśli ma Pani jakieś pytania - proszę pisać, postaram się pomóc.
Maria Sosinka

Maria Sosinka kosmetyczka

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, z każdej coś ciekawego się dowiaduję. A czy telefon bezpośrdeni do firmy z zapytaniem o wysłanie ofertyale myślałam nie mailing tylko zwykły list? Co o tym sądzicie? chwilami skończyły mi się pomysły. Obwiesiłam ulotkami cąły Ustroń, nawiązałam kontakt z lokalnymi lekarzami, dentystami, pizzerniami no ale to powoli trwa. Wiem że to chyba niezbyt efektowne, gdyż z ulotkami jest różnie. nie ukrywam że w Ustroniu jest dośc duża konkurencja gdyz tam są same SPA, ja dopiero zaczynam poznawać tam ten rynek. To jest to iż budżet mam ograniczony i staram się dotrzecdo ludzi w miarę rozsądnej cenie. Pozdrawiam.
Mariusz Świąder

Mariusz Świąder Prezes, VFX,
SuperVisor

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

-Ten post został edytowany przez Autora dnia 31.10.17 o godzinie 14:04
Dawid S.

Dawid S. CEO, DawidRZA Public
Relations &
Marketing

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

Maria Sosinka:
Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, z każdej coś ciekawego się dowiaduję. A czy telefon bezpośrdeni do firmy z zapytaniem o wysłanie ofertyale myślałam nie mailing tylko zwykły list? Co o tym sądzicie? chwilami skończyły mi się pomysły. Obwiesiłam ulotkami cąły Ustroń, nawiązałam kontakt z lokalnymi lekarzami, dentystami, pizzerniami no ale to powoli trwa. Wiem że to chyba niezbyt efektowne, gdyż z ulotkami jest różnie. nie ukrywam że w Ustroniu jest dośc duża konkurencja gdyz tam są same SPA, ja dopiero zaczynam poznawać tam ten rynek. To jest to iż budżet mam ograniczony i staram się dotrzecdo ludzi w miarę rozsądnej cenie. Pozdrawiam.


Proszę Pani jeżeli Pani problem jest dotarcie do klientów hotelu, najprościej będzie jeżeli Pani się dogada z recepcją (Prowizja od każdego klienta)... Już zostało o tym napisane.

Jeżeli Pani jednak chce dotrzeć SKUTECZNIE do większej grupy potencjalnych klientów proponował bym ujawnienie budżetu marketingowego na te działania. Bo można przedstawić kilkaset dobrych propozycji, które po prostu nie będą wykonywalne.

Czytałem że Pani myślała o zatrudnieniu marketingowca (może źle przeczytałem). Zdecydowanie odradzam zatrudnianie pseudo specjalisty. Etat marketingowcy jest bardzo kosztowny i taki pseudo FACHMAN za 1500 PLN może nam przedsiębiorcą większą szkodę narobić niż sobie wyobrażamy. Moja mama zawsze mówiła, rób tylko te rzeczy na których się naprawdę znasz. I tak powinno być.

NP> Hydraulik.. jeżeli bierzemy pierwszego lepszego, czy tego który kosztuje najmniej to nie dziwmy się, jak potem będziemy musieli kafelki zrywać ponieważ sąsiada zalewa... Nie dość że musimy te rury wymienić to jeszcze trzeba płacić za kafelki i ich ponowne kładzenie...

Taka akcja nie musi kosztować 1500 PLN.. może mniej ale i więcej.. jednak wykonana przez specjalistę przynosi ona konkretne efekty..

Chętnie służę pomocą ;)Dawid Schuette edytował(a) ten post dnia 14.07.12 o godzinie 21:06
Beata Orłowska

Beata Orłowska ...są w życiu
chwile, w których
trzeba podjąć ryzyko
i da...

Temat: Promocja Salonu kosmetycznego w opornym hotelu

jak dotrzeć do gości, którzy przyjeżdżają do hotelu za nim tam przyjadą, bo jak są to już jest za późno: bo nie mają czasu, bo nie mają pieniędzy.
Kłoci mi sie to z wcześniejszym stwierdzeniem, ze to idealne miejsce na SPA.
Brakuje faktycznie informacji o całej sytuacji:
1. jaki to obiekt, jacy goście go odwiedzają- czy są to biznesmeni czy goście przyjeżdżajacy na wypoczynek. To podstawowa informacja, której bym szukała, bo nie wiedząc do kogo dotrzeć trudno wiedzieć jak dotrzeć;
2. pomyslałabym o własnej stronie internetowej umieszczanej wszędzie w materiałach i do której przekierowywany byłby gość hotelu po więcej informacji na temat mojej oferty, bo jak mniemam na stronie internetowej jest tylko wzmianka o usługach;
3. No i chyba podstawowa sprawa: jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, ze chodzi o pieniadze - na jakich zasadach wsółpracuje Pani z hotelem, czy hotel ma jakieś korzysci z współpracy z Pania czy po prostu ma Pani u nich wynajęte pomieszczenie. Moze warto zaproponować prowizje za każdego goscia skierowanego przez hotel (wyjdzie na pewno taniej niz zatrudnić marketingowca), albo pomóc stworzyc pakiet pobytowy z ofereta Pani usług oferując oczywiscie ceny z rabatem z tytułu wspólpracy.
4. Zastanowiłabym sie nad zbytnim obnizaniem cen. Bo bywa to zgubna droga

Następna dyskusja:

Promocja klubu




Wyślij zaproszenie do