Urszula P.

Urszula P. Jak blogować
kreatywnie i tworzyć
swoją markę blogową
w I...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Na moim blogu ( http://urszula-phelep.com/blog/ ) napisałam niedawno artykuł na temat Facebooka i podstawowych kroków do rozpoczęcia działalności marketingowej na tej jednej z najbardziej odwiedzanych stron internetowych.

A co Wy sądzicie o Facebooku i zakładaniu stron firmowych na tej platformie? Czy według Was Facebook może pomóc małym firmom w promocji ich biznesu, zyskaniu nowych potencjalnych klientów i sprzedaży?

Bogusław Zabiegliński

Bogusław Zabiegliński Master Business
Trainer, spec.
Net-working

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

och;)
kiedyś usłyszałem od młodzieży; "jeżeli nie ma cię w Google to znaczy że nie istniejesz".
Interpretacji tego stwierdzenia może być cała masa, nieważne.
Ważne jest to że obecność na Facebooku zwiększa zasięg działalności a wpisy większą reklamę i wiedzę na temat twoich działań.
Urszula P.

Urszula P. Jak blogować
kreatywnie i tworzyć
swoją markę blogową
w I...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Bogusław Zabiegliński:
och;)
kiedyś usłyszałem od młodzieży; "jeżeli nie ma cię w Google to znaczy że nie istniejesz".
Interpretacji tego stwierdzenia może być cała masa, nieważne.
Ważne jest to że obecność na Facebooku zwiększa zasięg działalności a wpisy większą reklamę i wiedzę na temat twoich działań.

Racja!
Istnieja rowniez male firmy, ktore rozwinely praktycznie cala swoja dzialalnosc dzieki Facebookowi.
Paweł Mąka

Paweł Mąka Zarządzanie
płynnością
finansową,
ubezpieczenia,
windykac...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Ja u siebie mam mały ruch z facebooka ale przyznam że jest to bardzo wartościowy ruch [średnia na stronie ponad 5minut przy średniej bloga 4:20].
Urszula P.

Urszula P. Jak blogować
kreatywnie i tworzyć
swoją markę blogową
w I...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Wazne jest by pisac na Facebooku regularnie (2-3 postów dziennie) i dzielic sie wartosciowymi informacjami (inspirujace posty, najlepiej ze zdjeciami, linkami). To dziala, sprawdzilam i nadal sprawdzam.
Wiecej napisalam o tym na moim blogu :
http://urszula-phelep.com/2011/11/facebook-4-proste-kr...
Wojciech Skotnicki

Wojciech Skotnicki SEO / SEM dla
sklepów
internetowych

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Urszula Phelep:

A co Wy sądzicie o Facebooku i zakładaniu stron firmowych na tej platformie? Czy według Was Facebook może pomóc małym firmom w promocji ich biznesu, zyskaniu nowych potencjalnych klientów i sprzedaży?

Moje 66 groszy ;)

Po pierwsze, marketing na Facebooku nie jest darmowy - pożera strasznie dużo czasu. Godzina dziennie z Facebookiem to może być za mało, żeby się skutecznie promować. Do tego samo bycie i pisanie tamże to nie wszystko, trzeba przygotować materiały - przemyśleć, co napisać, żeby po prostu nie kopiować "promocyj" ze strony. Owszem, nie płaci się za pisanie postów, ale czas to pieniądz.

Po drugie, nie zauważyłem ani słowa o reklamach na Facebooku - a to dalej jest najtańsza forma wypromowania fanpage i pozyskania odpowiednich fanów (wiekowo, pod kątem płci, ale też co najważniejsze w Facebooku - pod kątem zainteresowań). Oczywiście trzeba prowadzić ciekawy fanpage, ale juz włożenie 100 czy 200 złotych w dobrze przemyślane reklamy fanpage potrafią przyciągnąć sporo nowych fanów i to z konwersja klik/lubie to nawet na poziomie 25-30% (czyli co czwarty odwiedzajacy zostanie fanem)

Po trzecie, trzeba koniecznie integrować serwis WWW z Fanpage. To ma się zazębiać. Szkoda "tracic" potencjalnych fanów, jak już odwiedzają serwis WWW - czy to ramka fanów czy sama ikonka Facebooka czy tez dalej idąca integracja - to musi być, bo inaczej bedziemy mieć fanpage sobie, a strona WWW sobie.

Po czwarte, przy przemyslanej koncepcji mozna pozyskac i 2 setki fanów przez jedną noc. Oczywiscie nie za darmo. Ale i tak za dużo mniej niż przeciętny przedsiębiorca placi minimalke miesiecznie na ZUS.
Urszula P.

Urszula P. Jak blogować
kreatywnie i tworzyć
swoją markę blogową
w I...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

W kazdym e-biznesie najwazniejsza jest lista mailingowa. Stworzona wczesniej (np. za pomoca newslettera, e-booka, itp.) lista mailingowa sluzy do wysylania wiadomosci do wielu adresatow jednoczesnie. Sprzedajac nasze produkty i uslugi mozemy zaproponowac je bezposrednio naszej liscie mailingowej.

konto usunięte

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Witam,
tak czytam i czytam... Na pierwszy rzut oka zaistnienie na FC wydaje się bajecznie proste i banalne... Ale praktyka jest trochę mniej przyjemna.
Jakieś dwa tygodnie temu Szefowie zlecili mi stworzenie fanpage, który przyciągnąłby sporo zainteresowanych. Zdecydowałam się na stronkę o zniżkach, darmowych próbkach, konkursach itp. Sądziłam, że Polacy - którzy lubią polować na okazje - chętnie skorzystają z info o tańszych produktach. Wystartowałam. Na stronce zaczęłam umieszczać info o różnych promocjach itp., które znalazłam w sieci. W postach umieszczam bezpośrednie linki, żeby zainteresowany nie musiał więcej szukać np. w Google.
Jednak jak widać fanpage nie szaleje z ilością fanów. Poza tym ostatnio Ktoś zwrócił mi uwagę, że prowadzę to dosyć nieumiejętnie. Niestety jak na razie nie udało mi się uzyskać więcej konkretów, co ta osoba miała tak właściwie na myśli. Ten Ktoś miał zastrzeżenia do grafiki, jak i samej nazwy.
Może Ktoś z Was chciałby na to zerknąć i podpowiedzieć, co mogłoby być lepiej. Fanpage miał ściągać fanów, a stoi jak zaklęty. Ile postów powinnam tam umieszczać? Czy zminimalizować ilość linków? Co zmienić?
link: http://www.facebook.com/pages/Kupony-promocje-i-takie-...
Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki. Od razu mówię, że portale społecznościowe nigdy mnie nie fascynowały (wiem, że to trochę dziwnie brzmi w czasie, kiedy wszyscy są na FC), a tego fanpage prowadzę, jak umiem. A umiem w tej kwestii naprawdę niewiele...
Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Odnośnie tematu to polecam przeczytanie dość ciekawego artykułu z dzisiejszej Gazety Prawnej na temat legalnego wykorzystywania facebooka do działań marketingowych:

http://serwisy.gazetaprawna.pl/prawo-autorskie/artykul...
Urszula P.

Urszula P. Jak blogować
kreatywnie i tworzyć
swoją markę blogową
w I...

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Vahe M.:

Z większością opisanych przez Ciebie rzeczy się zgadzam Wojtku.
Co do 3 " wartościowych " postów, o których pisze autorka, to być może miała na myśli jakieś wydarzenia, akcje, promocje, gratyfikacje, które powoduje większe niż standardowo zainteresowanie Klientów.
Najlepiej spytać Ulę:-)

Wartosc = tresc postow. Musza byc ciekawe i przynoszace rozwiazanie, odpowiadajace na pytania publiki.

Teraz troche ogolow:
1. Zanim zaczniemy wysylac posty na Facebooku, musimy zrozumiec czego szuka i chce nasza przyszla publika. Proponuje tez obejrzenie stron FB innych firm zajmujacych sie podobna dziedzina do naszej, to pomaga.

2. Piszac posty, z odnosnikami do innych stron, artykulow, dodajmy zdjecia, filmy, to zawsze "przyciaga oko"

3.Piszmy regularnie (2-3 posty dziennie, lub wiecej)

4. Pytajmy nasza publike o opinie, uzywajmy ankiet

5. Piszmy w "najlepszych" godzinach i dniach tygodnia (pomaga w tym program timely.com

Mam nadzieje, ze pomoze to wszystkim osobom szukajacym odpowiedzi na pytanie, jak pisac na Facebooku.
Dorota Naumienko

Dorota Naumienko New Business
Manager, Digital
Story

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Jest jeszcze jeden bardzo istotny aspekt działalności facebookowej- STAŁA OBECNOŚĆ :) Komunikacja w tym medium musi być zawsze, 24/7 więc nie można się na nią decydować pochopnie. Samo założenie funpage'a jest łatwe, ale już ciągłe utrzymanie odpowiedniego poziomu zainteresowania użytkowników to wyzwanie. Warto też przemyśleć strategię takiej komunikacji, czyli oprócz tego co, to również kiedy publikować (bo nasz konsument może odwiedzać FB na przykład tylko w godzinach wieczornych).
Joanna Szyniec-Mazur

Joanna Szyniec-Mazur
http://obiadnaszybko
.pl

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

A'propos zdobywania kontaktów przez facebooka, polecam obejrzeć ten film Pokazuje fajny trik, o którym nie każdy wie.

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

hmm

Dodam coś od siebie z strzeżeniem że jestem lekko stronniczy

1. Facebook to w tej chwili najsilniejsze i najbardziej skuteczne narzędzie do:
a) budowania świadomości marki (produkt/firma)
b) kierowaniu ruchu na stronę www lub bloga w tym YT

2. Co da nam Fbook w przyszłości ?
a) bazę potencjalnych klientów
b) rozpoznawalność marki
c) zwiększenie zasięgu sprzedaży w przypadku produktów które można wysyłać w znaczący sposób - usługi lokalne również lecz zdecydowanie mniej efektywne. jednakże procentowy udział zostanie zachowany
d) klientów klientów i jeszcze raz klientów ! why ? to że dziś średnia wieku jest 18-25 to tak jest tylko na starym kontynencie - W USA ta średnia wieku znacząco się przesuwa 25-30 dlaczego/ ponieważ ci co 5 lat temu korzystali z FB dziś nadal z niego korzystają i będą korzystali dalej. Uważam iż zbudowanie trwalej relacji z fanem poprzez FB jest warte każdej dobrze zainwestowanej złotówki dla każdej firmy lub przedsięwzięcia które ma istnieć jeszcze za 5 lat co do małych firm które liczą na zyski z FB teraz hmm nakłady są zbyt duże przy profesjonalnej obsłudze by to robić a domowym sposobem to nie ma sensu bo nie dysponuje się odpowiednim zapleczem technicznym by tego dokonać.
e) sklepy wewnątrz Fbooka – to może być dobra droga ale zyskają tylko ci co maj dużo aktywnych fanów a nie tylko wynik ! Ale o tym niżej

3.Czy ilość fanów odzwierciedla sile fan page ?
NIE NIE NIE - ci którzy tak mówią albo są niedoinformowani albo specjalnie powielają tą bzdurę !
dlaczego ? istnieje wiele możliwości zdobycia +1
- wykradanie like
- konta fikcyjne
- wymiana like (czyli konta fikcyjne)
- allegro - (czyli konta fikcyjne)
tzw słupy. Dla przykładu zrobiłem eksperyment na jednej z moich stron a dokładniej zakupiłem 10.000 fanów z allegro. Po miesiącu ustabilizowania się strony:
wynik 10.000 fanów - 24 osoby "mówi o tym"
proszę tylko na chwilę zatrzymać się nad tym wynikiem – wynikiem pozyskania fanów ! (szkoda ze fikcyjnych) i przejść dalej po przeczytaniu całego art`a polecam wrócić tu i jeszcze raz przyjrzeć się 3 porównaniom, które zawarłem w całym komentarzu.

ilość fanów : 10.000
Ilość Aktywnych 265

Social Interaction Index : 0,85
Engagement Rate: 0,07
Komentaże fanów: 81
Like od fanów pod postami: 285

24 osoby "mówi o tym"
24 osoby które interesują się tematem na tyle aby uczestniczyć w życiu fan page 10.000:24 - porażka
dla przykładu kelban.pl 20.000 fanów mówi o tym 5000

jaki wynik "mówi o tym" jest ok ?
10% to bardzo dobry wynik przy fan page 10.000-50.000 więcej jest już super (przyzwoity to 5%)

Przy większych fan page ten udział procentowy będzie się zmieszał.

przykłady:
krok po kroku:
http://www.catnapoleon.com/ - strona gdzie można śledzić co się dzieje na fan page twoim i konkurencji,

dział motoryzacja na polskim FB w Catnapoleon (dział wybrany specjalnie gdyż jedna stronę z tego działu administruje mój Team)

http://www.catnapoleon.com/statystyki/motoryzacja-k1570
VERVA →
Obrazek

BMW →
Obrazek

poniższe dane są odzwierciedleniem info na dzień 24.12.2011

porównajmy TOP1 polskiego FB czyli BMW Polska z VERVĄ TOP3 (dział motoryzacja)

ilość fanów : BMW → 40.000 VERVA 26.000
Ilość Aktywnych BMW → 2.500 VERVA 3.800

Social Interaction Index : BMW → 3,19 VERVA → 6,78
Engagement Rate: BMW → 0,16 VERVA → 0,44
Komentaże fanów” BMW → 785 VERVA → 343
Like od fanów pod postami: BMW → 2803 VERVA → 3993

jak widać z porównania marki BMW które ma 40.000 fanów co jest wynikiem „super extra” i w ogóle „pełen wypas” :P to prawdziwe oblicze tego „sukcesu” jest jedno – to tylko cyfra, nie stoją za nim ludzie ! VERVA która jest o 14.000 fanów mniejsza, ma więcej prawdziwych ludzi (lub więcej ciekawych treści). Możliwe też jest że BMW nie umie angażować fanów, a wynik jest, hmmmm wynikiem siły marki, lub „innych sposobów” Nie wiadomo i nie można tego sprawdzić,
nie mniej statystyki nie kłamią. Mniejszy fan page ale z a aktywnymi ludźmi będzie generował większy ruch w miejscu do którego będziemy chcieli skierować fana.

Dla ciekawości porównam też fan page który jest też z działu motoryzacja ale nie objęty tymi statystykami (obecnie jedna z dwóch fan page, który ma powyżej 20k fanów, a SII powyżej 50, drugi to Lekko Stronniczy - SII powyżej 60):


Obrazek


ilość fanów : BMW → 40.000 VERVA 26.000 KELBAN 20.000
Ilość Aktywnych BMW → 2.500 VERVA 3.800 KELBAN 17.000

Social Interaction Index : BMW → 3,19 VERVA → 6,78 KELBAN → 52,00
Engagement Rate: BMW → 0,16 VERVA → 0,44 KELBAN → 0,81
Komentarze fanów” BMW → 785 VERVA → 343 KELBAN → 5150
Like od fanów pod postami: BMW → 2803 VERVA → 3993 KELBAN → 21816
4. Jeżeli uważasz że zrobienie strony na FB, to jest to co potrzebujesz i że jak zatrudnisz do tego nawet osobę z wiedzą z social media to już masz 50% sukcesu to jesteś w 100% w błędzie.
NAJWAŻNIEJSZE! na Facebooka trzeba mieć pomysł - ideę wokół której będą się zbierać ludzie Pomysł tak dobry i tak oryginalny że wchłonie tą społeczność i ją zaangażuje, a ty w miedzy czasie będziesz przemycał informacje o twoich produktach czy tez usługach.Daniel Kędzierski edytował(a) ten post dnia 24.12.11 o godzinie 12:40

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Katarzyna K.:
Witam,
tak czytam i czytam... Na pierwszy rzut oka zaistnienie na FC wydaje się bajecznie proste i banalne... Ale praktyka jest trochę mniej przyjemna.
Jakieś dwa tygodnie temu Szefowie zlecili mi stworzenie fanpage, który przyciągnąłby sporo zainteresowanych. Zdecydowałam się na stronkę o zniżkach, darmowych próbkach, konkursach itp. Sądziłam, że Polacy - którzy lubią polować na okazje - chętnie skorzystają z info o tańszych produktach. Wystartowałam. Na stronce zaczęłam umieszczać info o różnych promocjach itp., które znalazłam w sieci. W postach umieszczam bezpośrednie linki, żeby zainteresowany nie musiał więcej szukać np. w Google.
Jednak jak widać fanpage nie szaleje z ilością fanów. Poza tym ostatnio Ktoś zwrócił mi uwagę, że prowadzę to dosyć nieumiejętnie. Niestety jak na razie nie udało mi się uzyskać więcej konkretów, co ta osoba miała tak właściwie na myśli. Ten Ktoś miał zastrzeżenia do grafiki, jak i samej nazwy.
Może Ktoś z Was chciałby na to zerknąć i podpowiedzieć, co mogłoby być lepiej. Fanpage miał ściągać fanów, a stoi jak zaklęty. Ile postów powinnam tam umieszczać? Czy zminimalizować ilość linków? Co zmienić?
link: http://www.facebook.com/pages/Kupony-promocje-i-takie-...
Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki. Od razu mówię, że portale społecznościowe nigdy mnie nie fascynowały (wiem, że to trochę dziwnie brzmi w czasie, kiedy wszyscy są na FC), a tego fanpage prowadzę, jak umiem. A umiem w tej kwestii naprawdę niewiele...
Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam!

Kasiu postaram się robi odpowiedzieć na jedno z pytań
Nie, nie powiem co robisz źle, nie mnie jest oceniać :) ( tak naprawdę nie mam dziś czasu - wigilia)

ale dam przykład
jeżeli jutro na stole w reasekuracji X postawisz zylion złotych monet i każdy kto wejdzie do tej restauracji może sobie wziąć monetę za zylion zł to to jest dobre dla tych co dostaną w ten sposób monetę
nawet gdybyś chciała swój majątek rozdać w ten sposób to co ci po tym, że będą te monety na tym stoliku, jeżeli NIKT się o tym nie dowie?

tak jak się pozycjonuje w Google tak tez należy pozycjonować się w Facebooku, lub reklamować twoja stronę jak sposobów jest dużo ale może nie martw się tak bardzo o treści bo to pewnie jest ok, co do grafiki też się nie przejmuj to nie załatwia sprawy.

Pozycjonowanie w FB to jest to czego potrzebujesz ale tego sama nie zrobisz :(
sama jedynie możesz trochę poklikać i po reklamować się postami na innych fan page lub wykupić reklamę of FB

Potrzebujesz stronę wypromować to wszystko :)

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Madej

Marcin Madej Brand Manager

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Przypomnieć warto w nawiązaniu do tematu że FB nie jest uniwersalny. Wrzucić tam co prawda można wszystko, ale czy wszystko potrzeba tam wrzucać? Treści lekkie dobrze się sprawdzają, tak jak i coś bardziej kontrowersyjnego. Jednak według mnie przeznaczenie tego serwisu jest coraz bardziej "Pudelkowe".
Dużą otoczkę tego biznesu robią same firmy, które kreując same siebie kreują mylną wartościowość serwisu. Po przyjrzeniu się zawartości publikowanych postów średni, przeciętny facebookowy maniak (z pominięciem osób pracujących i zarabiających na fb) to raczej intelektualna klasa niżej - średnia (pewnie nagrabię sobie u niektórych znajomych ;) ). Nie zmienia to jednak faktu że cały fb zamienia się w miejsce udostępniania demotywatorów, linków do muzyki lub śmiesznych filmików z youtuba i zdjęć posiłków, które za chwile będą spożyte.

Zębów na promocji co prawda jeszcze nie zjadłem (kilka zostało) ale dla mnie jednym z najważniejszych warunków udanego biznesu jest coś więcej niż facebook. Należy go traktować tylko i wyłącznie jako miejsce do promocji - dobre w zależności od produktu i postawionych celów, nie pozbawione jednak wad.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Z Facebookiem jest jak z Grouponem - jak sie wejdzie nieumiejętnie to jeszcze trzeba za to słono zapłacić podobnie jest z resztą z pozycjonowaniem (płatność za hasła ogólno polskie dla lokalnego biznesu np.) - osobiście jak planuje w konceptach Facebooka to zawsze wg zasady 5 razy daj 2 razy bierz (5s2b) i dzięki temu fanów przybywa, ludzie nie odchodzą, często mówią o marce, zapisują się na bazy adresowe przez facebooka (wystarczy jeden klik więc większy CTR odsłon/zapisy) a później już tylko emarketing... skuteczny jak z żadnej innej bazy adresowej - bazy z fb mają obrazowo 60% większy OR niż bazy zbierane bezpośrednio na stronach firmowych... to też efekt zasady 5d2b
Dariusz Boniukiewicz

Dariusz Boniukiewicz Section One - Grupa
KAIZEN

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Urszula Phelep:
Racja!
Istnieja rowniez male firmy, ktore rozwinely praktycznie cala swoja dzialalnosc dzieki Facebookowi.
Z facebooka jako formy reklamy także korzystam w minimalnym stopniu, ale taka już moja branża - nie muszę.

Całej swojej działalności na facebooku, czy jakimś allegro nigdy nie opierałbym ze względu na nieprzewidywalność działań tych portali.
Spotkałem się już z sytuacjami, gdy przez jakieś widzimisie administratora, albo wręcz jakiegoś mechanizmu informatycznego był zamykany Twój profil a cały Twój dorobek "wystrzelony w kosmos". A tam nie bardzo jest z kim negocjować. "Król" wydał wyrok i nie ma odwołania (przynajmniej dotychczas nie było). I to jest problem z takimi narzędziami.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

Dariusz Boniukiewicz:
Spotkałem się już z sytuacjami, gdy przez jakieś widzimisie administratora, albo wręcz jakiegoś mechanizmu informatycznego był zamykany Twój profil a cały Twój dorobek "wystrzelony w kosmos". A tam nie bardzo jest z kim negocjować. "Król" wydał wyrok i nie ma odwołania (przynajmniej dotychczas nie było). I to jest problem z takimi narzędziami.

To nie widzimisie a regulamin - samemu mi się zdarzało wylecieć tylko za lecącą we flashu muzyczkę autowłączającą się, albo podstronę w aplikacji w której się coś samo włączało - drobny szczegół a FB się go czepia. Ale człowiek jest tak skonstruowany, aby uczył się na błędach (w szczególności innych bo te zauważamy, ale wypadałby to zmienić)

Temat: Facebook + Biznes = Sukces ?

przypadek CROP I RESERVED -aplikacja z której kożystali w jakiś sposób udostępniła spamerom specjalne dane, dzieki którym mogli publikowac jako admini
i wysyłali treści pornograficzne

efekt zawieszenie fan pagów na ok 2 tygodnie

wina człowieka?
regulaminu ?

na wszystkie aktywne fan page jest minimum 1 tak dziennie, a w niektórych branżach jest tego znacznie więcej,

nie mówiąc o apliacjach, które zbierają dane, wiec sa najbardziej smakowitym kąskiem dla przestępczości internetowej (co ciekawe niewiele firm zgłasza te bazy danych do Giodo)



Wyślij zaproszenie do