Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Polskie Badania Internetu, Interactive Advertising Bureau, Gazeta.pl, Interaktywnie.com oraz Brief.pl zrobili wspólne badanie.
Może nie była to grupa reprezentatywna?
Jak wyjaśnić fakt, że jedynie 25 proc. badanych z agencji interaktywnych oceniło swoją wiedzę z branży dobrze i bardzo dobrze?

Obrazek
Kinga N. edytował(a) ten post dnia 28.01.09 o godzinie 07:29

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

moze to wina zle zadanego pytania? Trudno uwierzyc, że ludzie nie wiedza co robia. Choc moze sa tak zajeci ze nawet nie wiedza gdzie są;)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Uważam, że taka odpowiedź jest jak najbardziej OK. 25% to ok. 1/4 całości skali. Trudno, żeby większość wiedziała „lepiej od innych” :) Realistycznie ocenili swoje możliwości.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Ja się zastanawiam, ponieważ jeżeli czym się zajmuję, to myślę, że mogę określić swoją wiedzę jako "dobrą".
Jeżeli interaktywni twierdzą, (75% z nich), że nie mają zbyt dobrej wiedzy o branży interaktywnej, to dziwi, że ponad połowa domów mediowych uważa, że ma dobrą i bardzo dobrą.
Reasumując: interaktywni są bardziej skromni, mają większą swiadomość i dlatego nie oceniają dobrze swojej wiedzy (nie tak, jak np. domy mediowe) albo... nie wiem.
Czy ktoś mi to wyjaśni?;)

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Z tego co wiem i czytałam kilka razy na przykład w Press odnosnie wiedzy mediaplannerów z zakresu planowania mediów i ogolnie wiedzy o mediach to jest z tym kiepsko Ciekawe wiec swoja droga skad sie bierze takie dobre samopoczucie domów mediowych na swój temat?
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

a patrząc od innej strony - dobry produkt interaktywny to połączenie paru elementów (kreacja,flashe,produkcja,copy,seo,etc.etc.), a rynek jest na tyle rozwinięty że kazdy element jest robiony przez innego specjalistę. jedynie czasami zdarzają sie 'jednoosobowe kombajny' które zajmują sie wszystkim.
Więc biorąc pod uwage cały 'interactive' całkiem realne jest znanie go w jakiejś części - ponieważ to jest bardzo szerokie i złożone zagadnienie.

gdyby pytanie było bardziej szczegółowe /wewnątrz danej działki/ - np webdevelopera o PHP - wskazniki byly pewnie wieksze...

pytanie dla klientów powinno brzmieć natomiast: czy potrafisz znalesc właściwą agencje do Twoich oczekiwań, założen briefu i budżetu swojego projektu.
Bartosz Piński

Bartosz Piński Digital Marketing
Manager, Philips
Polska Sp. z o.o.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Monika Szymańska:
moze to wina zle zadanego pytania?

To nie jest wina źle zadanego pytania.

Artur Pszczółkowski:
Więc biorąc pod uwage cały 'interactive' całkiem realne jest znanie go w jakiejś części - ponieważ to jest bardzo szerokie i złożone zagadnienie.

Masz w dużej mierze rację. Ludzie spoza branży rzadko mają pojęcie jaki interactive jest skomplikowany ;) Co gorsze, często nie zdają sobie sprawy, że wykształciły się specjalności i przykładowo project manager może się nie znać na grafice :)

Badanie z pewnością powtórzymy i mam nadzieję, że wszyscy partnerzy włączą się z równym zaangażowaniem w kolejną edycję;)Bartosz Piński edytował(a) ten post dnia 28.01.09 o godzinie 14:03
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

25% to ciekawe...

Pytanie o wiedzę ogólną czy szczegółową z danej dziedziny.

Jak koledzy tu już wspomnieli branża Interaktywna jest na tyle rozbudowana, że posiadanie wiedzy ze wszystkich jego dziedzin byłoby ciężkie. Obecnie serwis www powstaje przy udziale przynajmniej kilku osób o różnych specjalnościach.

Choć to nie tłumaczy, ponieważ wiedzę ogólną powinni posiadać wszyscy. Jak zaufać agencji interaktywnej, jeśli widzi się te 25%.

A inne branże są nie lepsze...maksymalnie 43%...więc generalnie wynika z tego, że wszyscy są niedouczeni...
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Dawid Trzeciak:
Choć to nie tłumaczy, ponieważ wiedzę ogólną powinni posiadać wszyscy.


nie mielismy tutaj sprecyzowania do wiedzy ogolnej stricte - no i pytanie z drugiej strony - co bysmy podciągneli pod wiedze ogolną z zakresu interactive...
Bartosz Piński

Bartosz Piński Digital Marketing
Manager, Philips
Polska Sp. z o.o.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Jednak proponuję nie odczytywać odpowiedzi na to pytanie jako obiektywnego stanu wiedzy ludzi z branży interaktywnej, tylko ich subiektywnej opinii i samoświadomości nt. poziomu tejże wiedzy ;)
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Artur Pszczółkowski:
Dawid Trzeciak:
Choć to nie tłumaczy, ponieważ wiedzę ogólną powinni posiadać wszyscy.


nie mielismy tutaj sprecyzowania do wiedzy ogolnej stricte - no i pytanie z drugiej strony - co bysmy podciągneli pod wiedze ogolną z zakresu interactive...

No właśnie...każdy by musiał się na ten temat wypowiedzieć...wnioskując w takim razie...pytanie zostało źle postawione...albo powinno być dodatkowe
Bartosz Piński

Bartosz Piński Digital Marketing
Manager, Philips
Polska Sp. z o.o.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Pytanie nie zostało źle postawione. Zwyczajnie nie do końca rozumiesz czego dotyczy - patrz wyżej ;)
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Bartosz Piński:
Pytanie nie zostało źle postawione. Zwyczajnie nie do końca rozumiesz czego dotyczy - patrz wyżej ;)

Po prostu gdybam...

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

A może po prostu pracownicy agencji interaktywnych są bardziej skromni niż domów mediowych i niż przedstawiciele klientów?;)
Bartosz Piński

Bartosz Piński Digital Marketing
Manager, Philips
Polska Sp. z o.o.

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

To Ty nie wiesz, że Klienci są najskromniejszymi istotami? :)
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Bartosz Piński:
To Ty nie wiesz, że Klienci są najskromniejszymi istotami? :)

:D

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Artur Pszczółkowski:
Bartosz Piński:
To Ty nie wiesz, że Klienci są najskromniejszymi istotami? :)

:D

;P
Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

a może nie są skromni, tylko realistycznie patrzą na swoje umiejętności, czego właśnie brak w innych przypadkach? ;)
wydaje mi się, że branża interaktywna jest o tyle specyficzna, że cały czas się rozwija, tak, jak rozwija się internet. i łącząc to z uwagami Artura, że rzadko zdarzają się osoby "ogarniające" wszystkie aspekty wynik jest bardzo realistyczny i nie powinien dziwić.
z resztą chyba największą wiedzę się posiada, kiedy można powiedzieć "wiem, czego nie wiem", nieprawdaż? :)
Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Myślę że ankietowani mogli mieć na myśli szeroko pojęty rozwój. Pomimo, iż czują się dobrze w swojej branży, mają świadomość tego, jak dużo mogą się jeszcze nauczyć.
Michał Żmich

Michał Żmich Specjalista ds
reklamy

Temat: Interaktywni nie wiedzą, czym się zajmują?

Arkadiusz Gnat:
Myślę że ankietowani mogli mieć na myśli szeroko pojęty rozwój. Pomimo, iż czują się dobrze w swojej branży, mają świadomość tego, jak dużo mogą się jeszcze nauczyć.

I to uważam za podsumowanie tego badania. Poza tym najczęściej jest tak, że to właśnie ktoś z największą wiedzą ma najwięcej wątpliwości, ponieważ wie jak szeroka jest dziedzina, w której działa. Natomiast laik nawet nie posiada tej wiedzy, więc wydaje mu się, że zna się na tym świetnie.

Następna dyskusja:

nie rób tego reklamie!




Wyślij zaproszenie do