Temat: Jaki powinien być brand manager?
Mogę pomóc od swojej strony czyli rekrutera, oczywiście na przykładzie Klientów dla których miałam okazję prowadzić projekty rekrutacyjne:
Duże firmy przede wszystkim stawiają na min. 3 letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu marki, najchętniej widziane są osoby które pracują na rozpoznawalnych markach. Istotne jest aby ta osoba bardzo dobrze znała narzędzia marketingowe tj. ATL i BTL, często firmy przyglądają się czy Brand Manager samodzielnie tworzył strategię dla danej marki czy jest to jedynie adaptacja na rynku lokalnym. Znajomość języka angielskiego - bardzo ważny punkt w szczególności dla firm międzynarodowych.
Jeśli chodzi o kwestie miękkie: kreatywność i analityczność, umiejętność pracy z kilkoma projektami jednocześnie, umiejetność pracy w zespole, asertywność.
Jeśli chodzi o certyfikaty nie spotkałam się z tym, pożądane jest wykształcenie w zakresie marketingu, ostatnio coraz częściej popularne są studia podyplomowe z zarządzania marką.
Ostatnio miałam okazję udzielić ciekawego wywiadu dla Media&Marketing więc gdyby ktoś chciał poczytać, proszę o podanie adresu e-mail postaram się podesłać.