konto usunięte

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Witam wszystkich !

Mam pytania, które przydadzą mi się bardzo w pisaniu mojej pracy magisterskiej.

Jakimi cechami, umiejętnościami, kwalifikacjami powinien się cechować Brand Manager według Państwa?

Jakie powinien mieć certyfikaty zawodowe?

Jakie studia?

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Jędrzejczyk
Bartłomiej Filipek

Bartłomiej Filipek knowledge sharing

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Studia do doskonały czas, aby kształcić się, poszerzać swoją wiedzę i szukać nowych źródeł ;)
Myślę, że oprócz kilku publikacji, mogę polecić Ci udział w darmowym Webinarium, które odbędzie się 30 kwietnia b.r.

Tematyka, to "4 dyscypliny Skutecznej Realizacji Celów", opracowane przez firmę szkoleniową FranklinCovey.

Rejestracja i uczestnictwo są oczywiście zupełnie darmowe.
Formularz znajdziesz TU

konto usunięte

Temat: Jaki powinien być brand manager?

a mnie samą ciekawi czemu Brand managerowie sie tak czesto zmieniają, jakie cechy powinien posiadać BM a jakie posiada w rzeczy samej...

Bo mam wrażenie ze to u nas taka partyzantka.

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Beata - ja mam podobnie. Chaos widzę, chaos;)
Monika W.

Monika W. HRK FMCG :) szukam
najlepszych.. ;)

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Mogę pomóc od swojej strony czyli rekrutera, oczywiście na przykładzie Klientów dla których miałam okazję prowadzić projekty rekrutacyjne:

Duże firmy przede wszystkim stawiają na min. 3 letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu marki, najchętniej widziane są osoby które pracują na rozpoznawalnych markach. Istotne jest aby ta osoba bardzo dobrze znała narzędzia marketingowe tj. ATL i BTL, często firmy przyglądają się czy Brand Manager samodzielnie tworzył strategię dla danej marki czy jest to jedynie adaptacja na rynku lokalnym. Znajomość języka angielskiego - bardzo ważny punkt w szczególności dla firm międzynarodowych.

Jeśli chodzi o kwestie miękkie: kreatywność i analityczność, umiejętność pracy z kilkoma projektami jednocześnie, umiejetność pracy w zespole, asertywność.

Jeśli chodzi o certyfikaty nie spotkałam się z tym, pożądane jest wykształcenie w zakresie marketingu, ostatnio coraz częściej popularne są studia podyplomowe z zarządzania marką.

Ostatnio miałam okazję udzielić ciekawego wywiadu dla Media&Marketing więc gdyby ktoś chciał poczytać, proszę o podanie adresu e-mail postaram się podesłać.

konto usunięte

Temat: Jaki powinien być brand manager?

W związku z tym, że długo byłem na rynku reklamowym, mogę subiektywnie powiedzieć, że brand manager powinien bardzo dobrze oprócz swojego produktu/usługi, znać również daną specyfikę branży i ofertę konkurencji (!). Z racji tego, że brand manager odpowiada za kształtowanie i promowanie marki, to musi wykazać się wielką pomysłowością i świeżym spojrzeniem - powinien wystrzegać się sztampowości. Poza tym brand manager powinien posiadać cechy przywódcze, umieć umiejętnie organizować czas pracy, do tego być opanowanym, ale również odznaczać się umiejętnościami negocjatorskimi. To tylko niektóre cechy, które przyszły mi teraz do głowy. Jeśli chodzi o wykształcenie to najlepiej by taka osoba ukończyła kierunek menedżerski lub związany z zarządzaniem i marketingiem, a także ważne by posiadał przynajmniej kilka lat pracy w zawodzie.

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Cześć. Wg mnie to powinien mieć trochę nierówno pod sufitem :) przykładowo kreatywny z istniejącej ładnych parę lat temu Agencji Moby Dick (dziś to chyba Oskar Wegner o ile się nie mylę) chodził na spotkania z Klientami w kurtce z przypiętą do pleców tablicą rejestracyjną. Zgadzam się z Panem Tomkiem - pomysłowość i świeżość - tak naprawdę kreatywności nie da się nauczyć. Albo się to czuje albo nie.

Pozdrawiam i powodzenia w pracy!
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Piotr P.:
Cześć. Wg mnie to powinien mieć trochę nierówno pod sufitem :) przykładowo kreatywny z istniejącej ładnych parę lat temu Agencji Moby Dick (dziś to chyba Oskar Wegner o ile się nie mylę) chodził na spotkania z Klientami w kurtce z przypiętą do pleców tablicą rejestracyjną.

Błaznowanie jest dowodem na kreatywność? Jak się jest cool i trendy, nosi majtki na głowie, to też oznaka potencjału kreatywnego? Pytam, bo nie pierwszy raz spotykam się z takim stereotypem, a jednocześnie znam i pracuję z kreatywnymi w faktycznym działaniu,a nie li tylko w budowaniu własnego wizerunku - i nie spełniają kryterium "jestem zaje..ście oryginalny i kreatywny,bo wyróżniam się wyglądem na ulicy".

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Marcin M.:
Piotr P.:
Cześć. Wg mnie to powinien mieć trochę nierówno pod sufitem :) przykładowo kreatywny z istniejącej ładnych parę lat temu Agencji Moby Dick (dziś to chyba Oskar Wegner o ile się nie mylę) chodził na spotkania z Klientami w kurtce z przypiętą do pleców tablicą rejestracyjną.

Błaznowanie jest dowodem na kreatywność? Jak się jest cool i trendy, nosi majtki na głowie, to też oznaka potencjału kreatywnego? Pytam, bo nie pierwszy raz spotykam się z takim stereotypem, a jednocześnie znam i pracuję z kreatywnymi w faktycznym działaniu,a nie li tylko w budowaniu własnego wizerunku - i nie spełniają kryterium "jestem zaje..ście oryginalny i kreatywny,bo wyróżniam się wyglądem na ulicy".

właśnie dlatego, że uważasz to za błaznowanie nigdy nie wykorzystasz potencjału, bo stawiasz sobie granice których się nie przekracza - to duży błąd.Piotr Porzycki edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 15:50
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Piotr P.:
Jak na spotkaniu w Kancelarii prawniczej zarzucisz nogami na stół to będzie błaznowanie. Ale czy będzie błaznowaniem jak odwalisz taki numer na spotkaniu z Klientem, który oczekuje od Ciebie strategii która będzie szokować?Piotr P. edytował(a) ten post dnia 17.03.11 o godzinie 15:42

Znasz sformułowanie - "przerost formy nad treścią" ? Bo to o czym piszesz, to właśnie to :). I dodam jeszcze - stereotypowe myślenie to duży błąd, jeśli będziesz miał okazję pracować w agencji reklamowej, to na spotkaniu z Klientem nie wywalaj nóg na stół, nie pluj na podłogę i nie rób innych rzeczy tego typu.Taka rada. A Klient, który oczekuje "strategii", oczekuje właśnie strategii a nie nóg na stole.

pozdrawiam
Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Wracając do Frugo. Reklamy swoją drogą były super jak na tamte czasy, ale nawet najcudowniejsza reklama nie pomoże, gdy produkt bez niej przestaje się sprzedawać. Rynek jest bezlitosny.....

A trochę o brand managerach - jacy mają być? Mądre pytanie, ale nie sądzę by łatwo było określić zespół cech, którymi koniecznie muszą się charakteryzować. Jestem BM i mi samej trudno jest określić co jest tą konkretną przyprawą lub przyprawami, dzięki którym jest się lub nie jest dobrym BM. Kwestia osoby, która to ocenia, kwestia oczekiwań, które się spełnia lub nie, kwestia w końcu specyfiki branży (tak, tak) i dojrzałości firmy .... i tak można długo, długo..

Życzę powodzenia w pisaniu pracy mgr, bo temat ciekawy jest :)

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Marcin M.:
Piotr P.:
Jak na spotkaniu w Kancelarii prawniczej zarzucisz nogami na stół to będzie błaznowanie. Ale czy będzie błaznowaniem jak odwalisz taki numer na spotkaniu z Klientem, który oczekuje od Ciebie strategii która będzie szokować?

Znasz sformułowanie - "przerost formy nad treścią" ? Bo to o czym piszesz, to właśnie to :). I dodam jeszcze - stereotypowe myślenie to duży błąd, jeśli będziesz miał okazję pracować w agencji reklamowej, to na spotkaniu z Klientem nie wywalaj nóg na stół, nie pluj na podłogę i nie rób innych rzeczy tego typu.Taka rada. A Klient, który oczekuje "strategii", oczekuje właśnie strategii a nie nóg na stole.

pozdrawiam

Widzę, że dalej nie rozumiesz o co mi chodzi :)już tłumaczę - problem polega na tym, że agencja reklamowa nigdy nie będzie agencją brandingową.Piotr Porzycki edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 15:51

Temat: Jaki powinien być brand manager?

Piotr P.:
Marcin M.:
Piotr P.:
Jak na spotkaniu w Kancelarii prawniczej zarzucisz nogami na stół to będzie błaznowanie. Ale czy będzie błaznowaniem jak odwalisz taki numer na spotkaniu z Klientem, który oczekuje od Ciebie strategii która będzie szokować?

Znasz sformułowanie - "przerost formy nad treścią" ? Bo to o czym piszesz, to właśnie to :). I dodam jeszcze - stereotypowe myślenie to duży błąd, jeśli będziesz miał okazję pracować w agencji reklamowej, to na spotkaniu z Klientem nie wywalaj nóg na stół, nie pluj na podłogę i nie rób innych rzeczy tego typu.Taka rada. A Klient, który oczekuje "strategii", oczekuje właśnie strategii a nie nóg na stole.

pozdrawiam

Widzę, że dalej nie rozumiesz o co mi chodzi :) już tłumaczę - problem polega na tym, że agencja reklamowa nigdy nie będzie agencją brandingową. W mojej ocenie to "stereotypowe myślenie" prowadzi dalej niż nadęcie i zadufanie, których dzisiaj w firmach marketingowych pełno. I tym się różni agencja brandingowa od reklamowej:)Piotr Porzycki edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 15:53

Następna dyskusja:

Co czyta brand manager?




Wyślij zaproszenie do