Piotr
Maliszewski
NH Fournier & USPC
Co./www.quint.com.pl
Temat: Brand Manager vs. Sales Agent
Witam,udało mi się porozumieć ze światowym liderem w produkcji akcesoriów pokerowych oraz kart.
O firmie mogę powiedzieć, że są to zdecydowani liderzy na rynku, 95% gier karcianych w USA należy do nich, podobnie w Europie. Co ciekawe, nawet w Chinach w którym gambling legalnie funkcjonuje wyłącznie na Macau oraz towarów substytucyjnych i wielokrotnie tańszych jest multum - sprzedaż jest przeogromna.
Marka wszystkim zainteresowanym tematem dobrze znana, ekskluzywna, w związku z tym nietania.
Problem w tym, że plan rozwoju firmy przewiduje ekspansje na kolejne kraje nie poprzez tworzenie oddziałów/biur w państwach na które wchodzą a poprzez stanowisko Sales agenta w kraju.
I tu tkwi problem. Czy to prawda, ze w Polsce stanowisko Sales Agenta jest bardzo źle postrzegane przez potencjalnych partnerów, np. przez sieci?
W innych krajach Agenci nie mają nawet poczty na serwerze firmy. imie.nazwisko@gmail.com Pewnie dlatego, że mają kilka marek/firm (działających w innych branżach, nie konkurentów).
Wydaje mi się, że taki model nie pasuje do Polski. Takie stanowisko automatycznie kojarzone będzie z czymś negatywnym.
Co myślicie o tym? Czy w Polsce swobodnie funkcjonują Agenci Sprzedaży reprezentujący i negocjujący w imieniu kilku marek?