Katarzyna P.

Katarzyna P. Brand/Product
Manager (fashion &
lifestyle)

Temat: Brand Manager w obszarze mody - czyli jak polskie firmy...

Każda osoba, która zawodowo zajmuje się brandingiem w obszarze mody czy dóbr luksusowych doskonale wie w jakich realiach funkcjonują polskie firmy z tego obszaru..no.. może poza kilkoma poważnymi graczami, tymi notowanymi na giełdzie i nie:) sytuacja jest dość kuriozalna:) "Działy marketingu" to przeważnie tylko i wyłącznie działy sprzedaży..do tego jedna osoba zajmująca się tzw. "promocją" dorywczo - przeważnie z okazji pojawienia się nowej kolekcji - współtworzeniem wraz z jakąś agencją reklamową katalogu produktowego i smutnych plakatów na witryny sklepowe:)i nie ważne, że katalog wygląda identycznie od lat (no może poza kolorami..bo przecież inne barwy funkcjonują latem czy zimą..to oczywiste:)), że ma się nijak do wizerunku marki, do loga, do designu sklepów..po co coś zmieniać jeśli jako tako działa:) Czasami ktoś wpadnie na pomysł zamówienia gadżetów reklamowych - które mijają się ponownie z wizerunkiem, charakterem firmy i przeważnie są tandetnymi bibelotami, w konsekwencji rozdawanymi gością Prezesa, bo przecież trzeba jakoś upłynnić nietrafiony podarunek:)To samo się tyczy kalendarzy..zwłaszcza trójdzielnych na ścianę, które stały się jakimś hitem przez ostatnie lata:)
A jak wybiera się kolekcje? kto odpowiada w większości przypadków za to co możemy znaleść na półkach sklepowych? jeśli ktoś myśli, że Brand Manager to jest w wielkim błędzie:) szczególnie tyczy się to obuwia, gdzie nawet największe polskie marki nie mają swoich projektantów - korzystają z gotowych wzorów..topornych, niemodnych i pozbawionych polotu..może dlatego polska marka "x" ma praktycznie takie samo obuwie jak polska marka "y"? :)to dla niewtajemniczonych:) ok..ok..kolorki, jak w przypadku katalogów się różnią:) A kto jest najlepszym doradcą przy wyborze kolekcji?krewny, który przeważnie pracuje w tej samej firmie :) A jak przychodzi do przeprowadzania sesji zdjęciowej..to z całego asortymentu produktów nie ma żywcem co wybrać..bo jest do wykonania 6 ujęć.. a tylko 3 pary butów, które nadają się do zaprezentowania.. :)
Jeśli chodzi o kwestie zmiany nietrafionej lub źle kojarzącej się nazwy firmy czy loga (nawet lekkiego odświeżenia) to podejście jest podobne jak w przypadku "produktów modowych". Konserwatyzm, obawa przed zmianami, stanie w miejscu..właściciele i Prezesi decydują się na zmiany w ostatecznośći i przeważnie jak jest już bardzo źle..
Problemem jest również brak wyraźnego charakteru oferowanych marek..rozmycie, unifikacja..jakby były dla każdego..brak segmentacji..brak wyraźnych grup docelowych odbiorców..albo co gorsze sprzedawanie pod jedną marką kolekcji klasycznych i awangardowych (zwał jak zwał..;))a moda to coś więcej niż kawałek materiału..to pewien wizerunek, styl życia, dla niektórych pasja:)..nawet wchodząc do piekarni jest chlebek pszenny, żytni, razowy, francuski...a te mieszane, bez wyraźnego charakteru może mają swoich fanów.. ale ja nie jestem jednym z nich:)
Luc Rogovski

Luc Rogovski fashion consultant,
luc rogovski

Temat: Brand Manager w obszarze mody - czyli jak polskie firmy...

hej,
to co napisałas jest kwintesencją tego co się dzieje na tymrynku. Bałem sie że już nikomu nie chce się nawet zdać z tego sprawy ....bo w sumie to troche straszne...wiec lepiej udawać że jest ...super.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić ..wszystkie , albo większoścpolskich firm to albo przekształcona komuna gdzie pan prezes rządzi ...chociaz wcześniej był dyrektorem PGR'u albo małe rodzinne ...,w których tak jak piszesz konsultantami są matka teściowa i żona przecie.
Nie ma specjalistów ..a nawet jak sa to nie traktuje sie ich poważnie ...to znaczy żenie płaci sięim takich pieniędzy na jakie zasługują ... a za mniejszę wiekszaści nie chce się tworzyć fajnych ..ambitnych projektów ....
Polska jest dalekow tyle i w zasadzie wszystkie mechanizmy funkcjonowania zostały już dawno gdzieś wymyślone ...ale my tutaj ..wolimy wszystko sami ..wszystko od nowa .... wszystko zapewne "lepiej" . tracimy czas zamiast tworzyć "nowe"!:)
Smieszno-smutne to.
Pozdrawiam
PS: mam jeszcze tylko pytania o polskie firmy z obszaru dóbr luksusowych .... które to ?
Katarzyna P.

Katarzyna P. Brand/Product
Manager (fashion &
lifestyle)

Temat: Brand Manager w obszarze mody - czyli jak polskie firmy...

Jak miło, że ktoś się wypowiedział:) już myślałam, że zainicjowanie tej grupy w ogóle nie miało sensu..liczyłam na owocną dyskusję a pierwszy post pojawił się półtorej miesiąca po mojej publikacji:) ehhh... :)
Może to co napisałam jest tak oczywiste, że nikomu nie chciało się nawet komentować:) a może moje słowa były zbyt mocne.. ciężko wyczuć:)i zgadzam się..to co dzieje się na rynku lifestyle-owym jest straszne..te półtorej miesiąca jeszcze bardziej mnie w tym utwierdziły :) Jest mi czasami bardzo przykro, że mogąc tyle zmienić i tyle wnieść mam związane ręce..i nie wiem ile czasu musi upłynąć..ile pieniędzy każdy wyda na "uzdrawianie" swojej firmy..a czasami wystarczy zaufać komuś:) zmienić coś..cholerka;)
Co do firm.. to tutaj się nie wypowiem:) nie muszę chyba tłumaczyć why ;))))



Wyślij zaproszenie do