Wojciechowski
M.
Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży
Temat: Co jednocześnie uczy, mobilizuje, motywuje?
Zapytam Was, pozwólcie - co jednocześnie uczy, mobilizuje i motywuje?Słyszę...tak, tak - brawo - o p o w i e ś c i!
W każdej sekundzie życia jesteśmy zalewani ogromną liczbą informacji. Wszyscy zastanawiamy się, jak je wszystkie filtrować, sortować, oddzielać ziarno od plew - tak aby zapamiętać te najważniejsze informacje, praktyczne, realnie przydatne i wartościowe?
Badania ponad wszelką wątpliwość dowodzą, że najszybciej, najdokładniej i najmocniej zapamiętujemy komunikaty, informacje, które zostały nam przedstawione w formie przykładu, pasjonującej opowieści, która ma bohatera(ów), swoją dramaturgię i finał, stanowiący konkludujący wniosek, tezę do zapamiętania. Nie suche liczby, dane, zimne informacje ale wszystko to - owszem - lecz zanurzone w sosie fascynującej, ciekawie skomponowanej i barwnie opowiedzianej historii.
Od przeszło 20 lat, psycholog Gary Klein prowadzi badania nad tym, jak ludzie, będąc w skrajnych sytuacjach podejmują decyzję. W trakcie swoich analiz Klein przyglądał się strażakom, policjantom, lekarzom, pilotom - zawodowcom działającym w sytuacji stresu i presji.
Odkrył on, że ludzie, w sytuacjach nagłej potrzeby wcale nie funkcjonują wg - wydawać by się mogło klasycznego modelu decyzyjnego, w ramach którego zasięga się opinii, konsultuje i dokonuje w pełni świadomych decyzji. Ludzie znacznie częściej niż się powszechnie sądzi, porzucają ten klasyczny model i odwołują się do własnej intuicji, instynktownych przeczuć i odczuć, które pobudzają właśnie metafory, analogie, opowieści.
blog Psychologia Sprzedaży