Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Witam,
Proszę Was o radę spotkałam sie pierwszy raz z czymś takim dzwoni do mnie osoba-kobieta, która mówi, że jest pracownikiem Paribas Banku i prosi mnie o podanie moich danych osobowych daty urodzenia ...etc Dzwoni z telefonu komórkowego. Odmawiam, tłumaczę się że się boje nie mam pewności kto do mnie dzwoni w telewizji również jest wiele informacji o oszustach.Nie oddzwonie równiez na te telefony bo nie mam mozliwości ich weryfikacji - nie są to telefony stacjonarne Więc następnego dnia dzwoni tym razem chłopak i twierdzi że jest z Paribas Banku z rzadaniem podania danych już inny numer telefonu komórkowego.
Szczerze przeraża mnie to !!! Nie są to ani telefony stacjonarne. Bank ma moje dane osobowe, rozumiem, ze to ja bym dzwoniła i prosiliby o potwierdznie, ale w drugą stronę czy takie zachowanie jest wogóle legalne w Polsce ?

konto usunięte

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

otóż niekoniecznie są to połączenia z telefonów komórkowych. Może się taki nr wyświetlać bo centralka taki nadaje dla potrzeb oddzwonienia. Ja np. dzwonię do klientów z telefonu stacjonarnego, klientowi wyświetla się nr komórkowy, po to tylko żeby ewentualnie mógł oddzwonić. Zawsze może Pani powiedzieć iż nie ma Pani pewności, że rozmawia z pracownikiem banku. Może Pani poprosić o podanie imienia i nazwiska(jeśli uprzednio oczywiście pracownik się nie przedstawił , co z resztą powinien był zrobić). Może Pani oddzwonić do banku na ten nr i poprosić o połaczenie z tym pracownikiem.
Mikołaj Zgódka

Mikołaj Zgódka Specjalista ds
analiz

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Tylko skąd można wiedzieć, że wyświetlany numer jest przypisany akurat do banku?

konto usunięte

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Kiedyś banki dzwoniły do klientów z nr zastrzeżonych-było źle, teraz dzwonią z niezastrzeżonych też źle. Proponuje oddzwonić, często w trakcie oczekiwania na połączenie jest komunikat do jakiej instytucji się aktualnie dodzwoniliśmy, choć nie zawsze taki komunikat występuje.
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Przemysław Szymczak:
Kiedyś banki dzwoniły do klientów z nr zastrzeżonych-było źle, teraz dzwonią z niezastrzeżonych też źle. Proponuje oddzwonić, często w trakcie oczekiwania na połączenie jest komunikat do jakiej instytucji się aktualnie dodzwoniliśmy, choć nie zawsze taki komunikat występuje.

Bank to instytucja zaufania publicznego taka przynajmniej powinna być . Więc dzwonienie z telefonu zastrzeżonego, czy telefonu komórkowego nieznanego dla Klienta to chyba nieporozumienie. Oddzwonienie również nie rozwiązuje problemu po pierwsze telefonu komórkowego nie można zweryfikować ( melodyjkę można sobie spokojnie nagrać ) Drugi problem, który uważam, że jest dużym zagrożeniem dla Klientów jeżeli to wogóle dzwoni bank to rządanie danych osobowych. Bank który ma moje dane i zgodę na przetworzenie rząda moich danych z dowodu osobistego !!! Dla mnie to przepustka dla wszystkich oszustów w Polsce !!! Każdy teraz może sobie zadzownić i zarządać tych danych bo inaczej nie będą ze mna rozmawiać. Czy uważacie że jakaś instytucja państwowa powinna się przyjżeć temu procederowi.
Damian Piątkowski

Damian Piątkowski Pracownik biurowy

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Dzwonienie z numeru zastrzeżonego zawsze jest dla mnie podejrzane. Żadna szanująca się instytucja nie powinna sobie na takie coś pozwolić. Z miejsca widać, że taka osoba/instytucja ma coś do ukrycia. Nigdy nie odbieram takich telefonów nie mówiąc już o podawanie jakichkolwiek danych i śpię spokojnie.
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

A po co im właściwie dane osobowe klienta. Takich rzeczy nie podaje się osobie której nie można zweryfikować. Jak mają jakąś sprawę to niech wysyłają drogą urzędową.
Mikołaj N.

Mikołaj N. Ekonomista

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Taka nieprofesjonalna postawa cechuje sporą liczbę infolinii, nie wiem czym jest to powodowane. Przede wszystkim, pracownik infolinii nie dysponuje żadnymi instrumentami do tego, żeby określić, czy na prawdę rozmawia z osobą do której dzwoni, czy z osobą która zna dane.
W drugą stronę - tak jak piszecie nie da się ustalić, czy rozmowa ma miejsce z pracownikiem banku, czy też nie, tego pracownik infolinii również nijak nie będzie w stanie dowieść.

Tymczasem, sprzedawać lub monitować trzeba, a biedny infoliniowiec musi poradzić sobie jakoś z pobieżną weryfikacją klienta na tyle, żeby móc z nim porozmawiać o jego 'sytuacji finansowej'.

Zamiast czepiać się tak bardzo danych osobowych, znacznie lepszą metodą jest poruszanie się jedynie w sferze ogólnej informacji. Są banki które na tę okoliczność mają wprowadzone specjalne hasełka do rozmowy telefonicznej albo korzystają z narzędzi bankowości elektronicznej.
Ewelina S.

Ewelina S. Motywacja jest tym
co pozwala zacząć.
Nawyk to to co
pozw...

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Mikołaj N.:
Taka nieprofesjonalna postawa cechuje sporą liczbę infolinii, nie wiem czym jest to powodowane. Przede wszystkim, pracownik infolinii nie dysponuje żadnymi instrumentami do tego, żeby określić, czy na prawdę rozmawia z osobą do której dzwoni, czy z osobą która zna dane.
W drugą stronę - tak jak piszecie nie da się ustalić, czy rozmowa ma miejsce z pracownikiem banku, czy też nie, tego pracownik infolinii również nijak nie będzie w stanie dowieść.

Tymczasem, sprzedawać lub monitować trzeba, a biedny infoliniowiec musi poradzić sobie jakoś z pobieżną weryfikacją klienta na tyle, żeby móc z nim porozmawiać o jego 'sytuacji finansowej'.

Zamiast czepiać się tak bardzo danych osobowych, znacznie lepszą metodą jest poruszanie się jedynie w sferze ogólnej informacji. Są banki które na tę okoliczność mają wprowadzone specjalne hasełka do rozmowy telefonicznej albo korzystają z narzędzi bankowości elektronicznej.


Myślę, że hasełko w tej sytuacji niewiele zmienia. Jesli klient nie podał imienia i nazwiska tym bardziej nie poda hasła o którym mówisz - a przynajmniej nie powinien. W Fortis Bank to hasło także funcjonuje.

Najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest kontakt z INFOLINIĄ banku (numer podany na ofiacjlnej stronie banku) celem potwierdzenia czy bank kontaktował się z Klientem i jesli tak to w jakiej sprawie. W systemie muszą to mieć odnotowane.
Mimo wszystko czujność dobra. Też w takim przypadku bym ją zachowała - nawet gdyby dzwonil do mnie Mój Bank ;)
Mikołaj Zgódka

Mikołaj Zgódka Specjalista ds
analiz

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Ewelina S.:
W systemie muszą to mieć odnotowane.

Z tym to bym nie przesadzał...
Miałem sytuację, gdzie w poniedziałek dzwoniła jakaś panna, coś ustaliliśmy i "rozstaliśmy się w pokoju". Po czym w środę dzwonił jakiś młodzian i zaczyna sprawę referować od początku... Tłumaczę, wyjaśniam i ogólnie cierpliwie znoszę ponowne "wprowadzanie do systemu"... A w następny poniedziałek - "od nowa Polska Ludowa": kolejna panna i początek po raz trzeci...
Pominę kilkanaście kolejnych bezsensownych kontaktów...
I w końcu po 4 miesiącach sprawa została załatwiona...
Kacper Wlazło

Kacper Wlazło specjalista
ds.finansów

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

No tak to bywa frustrujące czasami;)
Mikołaj N.

Mikołaj N. Ekonomista

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Ewelina S.:
Myślę, że hasełko w tej sytuacji niewiele zmienia.

Można to narzędzie inteligentnie zastosować i zadziała.
Przykład: klienta prosi sie o podanie 2 i 5 litery hasła, dobór kombinacji o które się prosi każdorazowo losowy.
Ewelina S.

Ewelina S. Motywacja jest tym
co pozwala zacząć.
Nawyk to to co
pozw...

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Mikołaj N.:
Ewelina S.:
Myślę, że hasełko w tej sytuacji niewiele zmienia.

Można to narzędzie inteligentnie zastosować i zadziała.
Przykład: klienta prosi sie o podanie 2 i 5 litery hasła, dobór kombinacji o które się prosi każdorazowo losowy.

Ok. Dzwoni telefon.
"Dzień dobry, dzwonię z banku. Proszę o podanie swojego imienia i nazwiska, oraz 2 i 5 cyfry Pana hasła do telefonicznej obsługi".

zupełnie bezpieczniej byłoby:
Dzien dobry, tu bank, czu rozmawiam z Panem Janem Kowalskim? Panie Janie, dzwonie w takiej i takiej sprawie ale dla Pana bezpieczeństwa proszę o podanie jeszcze 2 i 4 cyfry pana Hasła...

I być może do podania hasła doszłoby gdyby najpierw Klient podał swoje imię i nazwisko. No ale Klient go nie poda, bo nie ma pewności czy rozmawia z bankiem :)

Wg mnie, nie ma innego rozwiązania jak poinformowanie ów pracownika, że skontaktuje się bezpośrednio z ifnolinią zatem proszę o pozostawienie w systmie śladu Naszej rozmowy.
Dorota F.

Dorota F. Starszy Specjalista,
Citibank Handlowy
S.A.

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Nie wiem jak jest gdy banki dzwonią w celach marketingowych, ale jeśli dzwonią bo klient wcześniej o to prosił, np. złożył reklamacje i chce odpowiedzi telefonicznej to naturalnym jest, że bank się przedstawia, pyta czy ma przyjemność z tym i z tym Panem/Panią i mówi, że dzwoni w takiej i takiej sprawie czy mogę Panu/Pani zająć chwile, jeśli klient może rozmawiać to wtedy weryfikacja (coś z peselu, bądź pytanie o jakiś produkt bankowy, czy klient taki posiada). Sama nie korzystałam z usług bankowych telefonicznie, ale z innych tak i uważam, że weryfikacja musi być, ale to też zależy od sytuacji. Gdy dzwoni do mnie ktoś z propozycją super wypaśnej pożyczki i chce mnie weryfikować to niech spada na bambus.

konto usunięte

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Dorota Fartuch:
Nie wiem jak jest gdy banki dzwonią w celach marketingowych, ale jeśli dzwonią bo klient wcześniej o to prosił, np. złożył reklamacje i chce odpowiedzi telefonicznej to naturalnym jest, że bank się przedstawia, pyta czy ma przyjemność z tym i z tym Panem/Panią i mówi, że dzwoni w takiej i takiej sprawie czy mogę Panu/Pani zająć chwile, jeśli klient może rozmawiać to wtedy weryfikacja (coś z peselu, bądź pytanie o jakiś produkt bankowy, czy klient taki posiada). Sama nie korzystałam z usług bankowych telefonicznie, ale z innych tak i uważam, że weryfikacja musi być, ale to też zależy od sytuacji. Gdy dzwoni do mnie ktoś z propozycją super wypaśnej pożyczki i chce mnie weryfikować to niech spada na bambus.

a jak chce windykować? też ma spadać na bambus? :D
Dorota F.

Dorota F. Starszy Specjalista,
Citibank Handlowy
S.A.

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

mnie windykowac? to niech spada :)
Przemysław Szymczak:
Dorota Fartuch:
Nie wiem jak jest gdy banki dzwonią w celach marketingowych, ale jeśli dzwonią bo klient wcześniej o to prosił, np. złożył reklamacje i chce odpowiedzi telefonicznej to naturalnym jest, że bank się przedstawia, pyta czy ma przyjemność z tym i z tym Panem/Panią i mówi, że dzwoni w takiej i takiej sprawie czy mogę Panu/Pani zająć chwile, jeśli klient może rozmawiać to wtedy weryfikacja (coś z peselu, bądź pytanie o jakiś produkt bankowy, czy klient taki posiada). Sama nie korzystałam z usług bankowych telefonicznie, ale z innych tak i uważam, że weryfikacja musi być, ale to też zależy od sytuacji. Gdy dzwoni do mnie ktoś z propozycją super wypaśnej pożyczki i chce mnie weryfikować to niech spada na bambus.

a jak chce windykować? też ma spadać na bambus? :D

konto usunięte

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Dorota Fartuch:
mnie windykowac? to niech spada :)
Przemysław Szymczak:
Dorota Fartuch:
Nie wiem jak jest gdy banki dzwonią w celach marketingowych, ale jeśli dzwonią bo klient wcześniej o to prosił, np. złożył reklamacje i chce odpowiedzi telefonicznej to naturalnym jest, że bank się przedstawia, pyta czy ma przyjemność z tym i z tym Panem/Panią i mówi, że dzwoni w takiej i takiej sprawie czy mogę Panu/Pani zająć chwile, jeśli klient może rozmawiać to wtedy weryfikacja (coś z peselu, bądź pytanie o jakiś produkt bankowy, czy klient taki posiada). Sama nie korzystałam z usług bankowych telefonicznie, ale z innych tak i uważam, że weryfikacja musi być, ale to też zależy od sytuacji. Gdy dzwoni do mnie ktoś z propozycją super wypaśnej pożyczki i chce mnie weryfikować to niech spada na bambus.

a jak chce windykować? też ma spadać na bambus? :D


hahaha dobre, asertywność przede wszystkim

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

A wracając do tematu Czy wiecie czy takie działanie jest zgodne z polskim prawem i czy jest jakiś nadzór ?
związanych z
- tajemnicą bankową
- ochroną danych osobowych które moim zdaniem są łamane w takiej sytuacji ??
Czy Paribas jest bezkarny i moze się tak zachowywać ????

konto usunięte

Temat: Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie...

Banki nigdy nie dzwonią z zapytaniem o podanie danych osobowych, a szczególnie - nigdy nie proszą o podanie haseł dostępu. Względy bezpieczeństwa - rzecz oczywista. Jeśli zdarza się taki telefon, należy odmówić rozmowy, a jeśli rozmówca nalega - zaproponować spotkanie w oddziale.



Wyślij zaproszenie do