Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: Utracone reputacje 2010

Rok 2010 z całą pewnością nie należał do Toyoty. Wycofanie wadliwych aut i brak komentarza ku opinii publicznej spowodował, że klienci stracili zaufanie do giganta samochodowego. Koncern, opierający się na rzetelności, nie sprostał oczekiwaniom swoich klientów, dlatego też popyt na samochody japońskiej marki zmalał. Wg badań JD Power 2010 Avoider Study of US car buyers:

19% amerykańskich nabywców unika nowych samochodów Toyota ze względu na "złą reputację producenta". (Jest to 17% więcej niż rok wcześniej)


15% badanych stwierdziło, że ma "złe doświadczenia" wynikające z kontaktu z tą marką (o 12% więcej niż w 2009 roku)


12% ankietowanych zastanawia się nad przyszłością tej marki pojazdu. Liczba ta wzrosła z 1% do 12% w ciągu jednego roku!

Czy macie jakieś inne przykłady firm, które zawiodły swoich klientów w 2010 roku?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Utracone reputacje 2010

To pytanie bardziej do grup dla PR-owców, Kornelia. Tam może posypią się przykłady, a na pewno komentarze. :]
Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: Utracone reputacje 2010

Karolino, też się nad tym zastanawiałam:) Pomyślałam jednak o tym, że fajnie byłoby zapytać o to marketingowców - także konsumentów. Nie debatując już tyle o zarządzaniu kryzysowym, co jedynie zaznaczając, jak konsumenci są uczuleni na na takie nagłe, burzące reputacje sytuacje.

A propos, przypomniała mi się także afera z Danio i Małym Głodem, w której konsumenci zbuntowali się przeciw kampanii z pupilem - komarem. Rozgrzała dyskusja (także na facebooku), w której padło wiele deklaracji rezygnacji z zakupu.

Następna dyskusja:

TopHotel 2010 za nami!




Wyślij zaproszenie do