Kornelia
P.
Polonista szuka
pracy :)
Temat: Premia za lojalność?
Co myślicie o programach lojalnościowych? Ich popularność jest niekwestionowana (hipermarkety, apteki a nawet sklepy odzieżowe), jednak odnoszę wrażenie, że tego typu narzędzie marketingowe nie sprawdza się długoterminowo.Badania przeprowadzone przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi mówią, że 43% konsumentów bierze w nich udział ze względu na darmowe gadżety oraz prezenty (22%) oraz dlatego, że sprzedawca ich do tego namówił (21%). Jednak 20 % z ankietowanych jest zdania, że tak naprawdę te programy nie oferują żadnych korzyści. Co równie ciekawe, 19% nie przystąpiło do programu, ponieważ nie chciało im się wypełniać formularza zgłoszeniowego.
Program lojalnościowy to nie to samo, co budowanie lojalności. A zbieranie punktów po to, by otrzymać jakiś gadżet kojarzy mi się trochę z metodą "kija i marchewki" oraz z kupowaniem klientów. Co Wy o tym myślicie? Na ile taka forma pozwala utrzymać trwałe relacje z klientami? Czy ktoś z Was odebrał już swoją nagrodę? :)
Nie wspominam tutaj o innych obowiązkach firmy, które muszą zostać spełnione, by klienci dobrze ją postrzegali :)