Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: Nie boimy się narzekać !

Czy nieprzyjęta reklamacja ma znaczący wpływ na postrzeganie firmy przez klienta? Jak sprawić, by nie zatarła się w nim satysfakcja z zakupów i nie odwrócił się on od nas plecami? Jest na to jakiś sposób?

Na zlecenie KE zostało przeprowadzone badanie dotyczące naszej satysfakcji z rynku detalicznego. Pytania dotyczyły cen produktów oraz jakości usług. Jak się okazuje 60 % Polaków chwali sobie konkurencję między przedsiębiorstwami i idący za nią szeroki wybór produktów na rynku.

Z bada wynika, że konsumenci przywiązują uwagę do marki produktu oraz wychodzą z założenia, że jego cena jest adekwatna do jego jakości. 64 % ankietowanych traktuje produkty technologii informatycznej i komunikacyjnej za dobrze działające. Najgorzej postrzegają za to odzież - z niej zadowolonych jest 58% Co bardziej przewrotne, mimo naszych narzekań, w badanych 27 krajach statystycznie więcej reklamacji składanych jest na branżę technologiczną.

Co równie istotne, nie boimy się domagać o własne prawa w przypadku reklamacji. W przypadku jej nie uwzględnienia nie boimy się podejmować dalszych kroków. 22% konsumentów głośno nie zgadza się z opinią zwrotną, jeżeli chodzi o narzędzia technologii; a 21% jeśli chodzi o buty oraz odzież.

* W 27 krajach UE liczba badanych osób wyniosła 38255, w samej Polsce 1464.Kornelia Podziemek edytował(a) ten post dnia 21.01.11 o godzinie 14:36