Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: e-klienci chcą...

...niskich cen. Prawie każdy klient porównuje oferty zamieszczone w internecie i szuka tych, które są najbardziej dla niego korzystne. Trzech na czterech sprawdza przy tym opinię dotyczącą produktu, firmy i usług, które proponuje.

Badania przeprowadzone w ramach projektu: "Polski e-konsument - typologia zachowania" (Katedry Rynku i Konsumpcji) jasno pokazują, że lojalność konsumentów wobec marek usług finansowych wygląda tak: 33% konsumentów ma kilka ulubionych marek, ale wybiera tę, która jest w najlepszej cenie. 18% jest lojalna jednej, a 14% kupuje dla urozmaicenia parę marek. 6% badanych nie zwraca uwagę na firmę a na najniższą cenę. Jedynie dla 2% liczy się produkt, który jest najdroższy.

Klienci wiedzą, że cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Jeśli klienci nie są wierni drogim markom, to czy przestaną być lojalni też tym tańszym? A może tylko im będą lojalni? Jak firma może przyciągnąć do siebie klientów, jeśli proponuje droższe usługi?Kornelia Podziemek edytował(a) ten post dnia 29.03.11 o godzinie 16:27