Kornelia
P.
Polonista szuka
pracy :)
Agnieszka
Pająk
PR / ePR / Social
Media / marketing
internetowy /
conten...
Temat: Czym jest satysfakcja dla konsumenta?
Każdy z nas bardzo często podejmuje wiele mniej lub bardziej ważnych decyzji odnoszących się do przeróżnych dziedzin życia. Jako konsumenci decydując się na kupno określonych dóbr podążamy za swoimi potrzebami, sposobami ich zaspokojenia czy ich środkami. L.Rudnicki w swojej książce "Zachowania konsumentów na rynku" ciekawie scharakteryzował stopień zaangażowania się konsumenta przed dokonaniem zakupu. Są tam także decyzje natychmiastowe, impulsywne czy rutynowe. Dodatkowo jeszcze ważnym aspektem jest poszukiwanie różnorodności przejawiające się w sytucjach gdy konsumenci decydują się na zmianę marek, poszukują czegoś zupełnie nowego. Zdarza się często i tak, zwłaszcza kiedy decyzje podejmowane są szybko, są spotaniczne, iż nie potrafimy nazwać lub zweryfikować dokładnie naszych potrzeb i uczuć z nimi związanymi. Wpadamy w psychologiczne pułapki, nie potrafimy ocenić alternatyw, dokładnie wyszukać ważnych informacji i wtedy właśnie czy to sprzedawcy czy firmą mogą stworzyć całą strategię marketingową poprzez rozbudzenie naszych zainteresowań, poznanie ich bodźców i wpływać na nasze zadowolenie. Nie jest to jednak bardzo łatwy proces i pozory mogą mylić.Podobne tematy
Następna dyskusja: