Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: Czym jest satysfakcja dla konsumenta?

Według badań konsumenckich 43% ankietowanych ma problem z zdefiniowaniem czym dla nich jest satysfakcja z zakupu. Badani, zasugerowani odpowiedzią, najczęściej kierują się ku zadowoleniu i zaufaniu (35%), a następnie oczekiwaniu (32%). Co równie zaskakujące, mimo trudności w określeniu swoich doznań, każdy konsument doskonale zdaje sobie sprawę ze swoich oczekiwań względem produktu i obsługi. Czy to, że klient nie umie nazwać swoich uczuć sprawia, że firmie łatwiej wpłynąć na jego konsumenckie decyzje? a może to tylko pozory?
Agnieszka Pająk

Agnieszka Pająk PR / ePR / Social
Media / marketing
internetowy /
conten...

Temat: Czym jest satysfakcja dla konsumenta?

Każdy z nas bardzo często podejmuje wiele mniej lub bardziej ważnych decyzji odnoszących się do przeróżnych dziedzin życia. Jako konsumenci decydując się na kupno określonych dóbr podążamy za swoimi potrzebami, sposobami ich zaspokojenia czy ich środkami. L.Rudnicki w swojej książce "Zachowania konsumentów na rynku" ciekawie scharakteryzował stopień zaangażowania się konsumenta przed dokonaniem zakupu. Są tam także decyzje natychmiastowe, impulsywne czy rutynowe. Dodatkowo jeszcze ważnym aspektem jest poszukiwanie różnorodności przejawiające się w sytucjach gdy konsumenci decydują się na zmianę marek, poszukują czegoś zupełnie nowego. Zdarza się często i tak, zwłaszcza kiedy decyzje podejmowane są szybko, są spotaniczne, iż nie potrafimy nazwać lub zweryfikować dokładnie naszych potrzeb i uczuć z nimi związanymi. Wpadamy w psychologiczne pułapki, nie potrafimy ocenić alternatyw, dokładnie wyszukać ważnych informacji i wtedy właśnie czy to sprzedawcy czy firmą mogą stworzyć całą strategię marketingową poprzez rozbudzenie naszych zainteresowań, poznanie ich bodźców i wpływać na nasze zadowolenie. Nie jest to jednak bardzo łatwy proces i pozory mogą mylić.

Następna dyskusja:

Tanie latanie a wysoka saty...




Wyślij zaproszenie do