Agnieszka
Pająk
PR / ePR / Social
Media / marketing
internetowy /
conten...
Temat: Czy najważniejszy jest klient? Czy jego doświadczenia są...
Możemy odnieść wrażenie iż większoć firm dąży obecnie z jednej strony do osiągnięcia swoich celów marketingowych, jak i chce zostać liderem w swojej branży mając w pełni usatysfakcjonowanych klientów. Pomimo tak wielkich ambicji jak wskazują wyniki ostatnich badań wykonanych przez Temkin Group (V 2010) aż 71% respondentów uważało, że firma ma inne, konkurujące priorytety a 52% było przekonania, że ich przedsiębiorstwo nie ma odpowiednio jasnej strategii (wynika to z niedostatecznych funduszy i wewnętrznych konfliktów w firmie). Z kolei brak odpowiednio przeszkolonych pracowników bezpośrednio wpływa na brak zrozumienia konsumentów i złą obsługę (31%).Warto zastanowić się co może być przyczyną takich wyników badania. Czy firmy, dla których klienci nie są najważniejsi lub też przedkładają ich nad ważniejsze sprawy związane z samym zarządzaniem firmą, mają szansę poprawnie funkcjonować? Czy mają szansę zostać liderem w swojej branży?
Jakie komepetencje powinny zostać rozwinięte aby nastąpiły znaczące zmiany w tej kwestii?
Czy wystarczy tylko zaanagażowanie pracowników? Czy może warto jeszcze skupić się na celowym przywództwie i zbudowaniu przywiązania, "łączności" z klientem?
Wydaje mi się iż najwyższy czas aby to satysfakcja klienta stała się kluczowym priorytetem dla firm.Agnieszka Pająk edytował(a) ten post dnia 07.10.10 o godzinie 20:45