Temat: Zmiana założyciela grupy

Dotychczasowy założyciel grupy Badania Internetu nie pełni już swojej funkcji. Jeśli w ciągu 7 dni nie zostanie wybrany nowy, grupa zostanie skasowana. Chętnych do objęcia wolnego stanowiska proszę o posty na forum grupy. Zgłoszenia przesyłane przy pomocy wiadomości prywatnych nie będą rozpatrywane.
Bartłomiej Świstak Piotrowski

Bartłomiej Świstak Piotrowski Zarządzanie
przedsiębiorstwem,
wdrażanie innowacji

Temat: Zmiana założyciela grupy

Witam!

Chętnie przejmę tą grupę.

Posiadam pewną wiedzę i praktykę z zakresu tematycznego grupy.
Jestem również osobą mocno 'obecną w internecie' (wystarczy wpisać w google swistak_kr)

Miałem okazję przeprowadzać już kilka badań metodą ankietową przy wykorzystaniu takich stron jak:
http://www.ankiety.sitehosting.pl/
http://www.ankietka.pl/

Na bieżąco wykorzystuję narzędzie: doodle.com

Od razu polecę również: Google spreedsheets - ze względu na to, że każdy kto ma dostęp do Gmaila ma dostęp do dokumentów google
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=wr...

Zgłaszam swoją kandydaturę i chętnie przejmę tą grupę.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Chciałbym być właścicielem tej grupy. Zajmuję się Internetem od ładnych paru lat, interesują mnie jego badania, szczególnie w aspekcie socjologicznym i tworzenia zawartości.

Publikuję i analizuję badania, wykorzystuję je także w swojej pracy naukowej.

Jarosław Zieliński
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: Zmiana założyciela grupy

Jako bardzo młody badacz (internetu, społeczności internetowych i sieci społecznych) chętnie zaopiekuje się grupą albo wesprę Bartka w objęciu roli administratora grupy :).

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 07.06.10 o godzinie 23:46

Temat: Zmiana założyciela grupy

Mariusz Karbowski idealnie nadaje się do tej roli. Zasiada w zarządzie Interactive Research Center i na codzień zajmuje się badaniami internetu. Za kilka dni spotka się grupa około 20 osób, które są zainteresowane profesjonalnymi badaniami społeczności internetowych. Mariusz jest jednym z inicjatorów tego spotkania tak jak i świetnie przyjętej konferencji Social Impact, która będzie miała kolejne odsłony w najbliższym czasie. Oddaję głos na tę kandydaturę

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Ten watek to jakaś porażka, sama autopromocja. Dziwne, że żaden z kandydatów nie ma pomysłów na grupę.

Głosuję na tego, kto rozrusza tę grupę. Teraz są albo linki do ankiet, albo ogłoszenia.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Tomasz S.:
Głosuję na tego, kto rozrusza tę grupę.

No cóż grupa jest taka, jaką my - jej członkowie - ją tworzymy :) Żadnym ukazem się to nie zmieni.

Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.

Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...

Zebranie w jednym miejscu badań jest cenne, sam próbuję to robić (między innymi http://blogosfery.pl/t4.html), ale może cenniejsza byłaby dyskusja - co można badać?

Mam nadzieję, że przyczynię się też niedługo do dość ciekawego badania.

Jarosław Zieliński

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Jarosław Zieliński:
No cóż grupa jest taka, jaką my - jej członkowie - ją tworzymy :) Żadnym ukazem się to nie zmieni.
Ale zmianą zachowań członków już tak. A na nią może wpływać aktywna postawa założyciela. Jaka? Jakbym wiedział, to bym kandydował :).
Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.
Jestem za. Obawiam się jednak, że w tym interesie za dużo biznesu, a za mało badań, by można było sensownie rozmawiać.
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...
No, a jaka jest różnica? Pytam, bo akurat w ciągu paru lat pracy nie spotkałem się z "czytelnikami", a z użytkownikami - wiele razy. Zimą jeden z serwisów foto podał wyniki oglądalności i mieszał te pojęcia równo:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10340
To jak to jest :)?
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Zmiana założyciela grupy

Tomasz S.:
Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.
Jestem za. Obawiam się jednak, że w tym interesie za dużo biznesu, a za mało badań, by można było sensownie rozmawiać.

Jest tutaj ziarenko prawdy, ale mimo wszystko warto podjąć ten temat, bo jest tyle różnych dziwnych interpretacji, że szkoda samego rynku.
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...

Jaka?
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Tomasz S.:
liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...
No, a jaka jest różnica?

Weźmy prosty przykład: GoldenLine.

Użytkowników GoldenLine jest coś koło 600 tysięcy, pewnie już więcej. Są to ludzie, którzy mają tu konto, logują się i widzą wnętrze serwisu, to jest jego strony i usługi.

Czytelnikami stron GoldenLine są ludzie, którzy nie zalogowali się do serwisu, a tylko widzą jego strony niejako z zewnątrz (na przykład profil szukając informacji o kimś). Są to zwykli użytkownicy World Wide Web.

Czytelników jest z reguły więcej niż użytkowników.

Oczywiście sprawa komplikuje się, gdy chcemy sensownie porównać liczby użytkowników, dochodzi sprawa aktywnych użytkowników (nie wiem jak w GoldenLine, ale na przykład na Blipie jest wiele martwych, dawno nie używanych kont).

Takie firmy jak Gemius badają liczbę czytelników, a nie użytkowników. O użytkowników trzeba o prostu zapytać dany serwis, wyraźnie precyzując czy chodzi o o użytkownika w ogóle czy aktywnego (logującego się przynajmniej raz w miesiącu na przykład).

Jarosław Zieliński
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Tomasz Sawicki:
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...

Jaka?

Konferencja? Polityka Online we Wrocławiu.

Jarosław Zieliński

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Jarosław Zieliński:
Weźmy prosty przykład: GoldenLine.

Użytkowników GoldenLine jest coś koło 600 tysięcy, pewnie już więcej. Są to ludzie, którzy mają tu konto, logują się i widzą wnętrze serwisu, to jest jego strony i usługi.

Czytelnikami stron GoldenLine są ludzie, którzy nie zalogowali się do serwisu, a tylko widzą jego strony niejako z zewnątrz (na przykład profil szukając informacji o kimś). Są to zwykli użytkownicy World Wide Web.

nie rozumiem, po co wprowadzać dodatkową terminologię - różnicy nie ma żadnej, zwłaszcza biznesowo. dla mnie to, o czym piszesz to jedno i to samo - użytkownik aktywny vs. użytkownik bierny, ale nadal: user.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 09.06.10 o godzinie 09:58
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Dariusz Utracki:

nie rozumiem, po co wprowadzać dodatkową terminologię - różnicy nie ma żadnej, zwłaszcza biznesowo. dla mnie to, o czym piszesz to jedno i to samo - użytkownik aktywny vs. użytkownik bierny, ale nadal: user.

Poważnie? I zajmujesz się badaniami Internetu? I taką wiedzę przekazujesz klientom, że nie ma różnicy pomiędzy tym, co wiedzi użytkownik zalogowany do serwisu a tym, co widzi przechodzień? :)

Jarosław Zieliński

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Jarosław Zieliński:
Weźmy prosty przykład: GoldenLine.
Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie Gemius (i nie tylko) czytelników nazywa użytkownikami. Jak zwał, tak zwał, ale dobrze byłoby żeby używane pojęcia miały jedno znaczenie. W końcu nie ma tych pojęć tak wiele.

Temat: Zmiana założyciela grupy

Są serwisy, w których nie wymagane jest żadne logowanie więc wprowadzanie nowego pojęcia jest moim zdaniem zbędne. A w serwisach, w których wymagane jest logowanie wystarczy mówić o zarejestrowanych użytkownikach i to kolejny argument za nie wprowadzaniem pojęcia "czytelnicy", które to bardziej kojarzy się z prasą niż z Internetem.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Marcin Czachorowski:
Są serwisy, w których nie wymagane jest żadne logowanie więc wprowadzanie nowego pojęcia jest moim zdaniem zbędne.

Tylko nie mówmy później o milionach użytkowników Facebooka czy setkach tysięcy Blipa (jak to wielokrotnie widziałem), gdy dla Blipa na przykład jest to na przykład max kilkanaście tysięcy tygodniowo.

Jarosław Zieliński
http://blogosfery.pl/n56.html

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Jarosław Zieliński:

Poważnie? I zajmujesz się badaniami Internetu? I taką wiedzę przekazujesz klientom, że nie ma różnicy pomiędzy tym, co wiedzi użytkownik zalogowany do serwisu a tym, co widzi przechodzień? :)


Poważnie Ty się zajmujesz? Pokaż mi w jakichkolwiek publikacjach fachowych termin "czytelnik". A z innej beczki, ile zrobiłeś _badań_, w których takie rozróżnienie istniało? Tworzenie bałaganu w tak prostych pojęciach jest totalnie nielogiczne i nic nie wnosi.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 09.06.10 o godzinie 21:14

konto usunięte

Temat: Zmiana założyciela grupy

Problem jest taki, że nie istnieje jeden standard pomiaru oglądalności witryn, więc w szczególności nie ma też jednej obowiązującej terminologii
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Zmiana założyciela grupy

Tomasz S.:
Problem jest taki, że nie istnieje jeden standard pomiaru oglądalności witryn, więc w szczególności nie ma też jednej obowiązującej terminologii

Nie chodzi o oglądalność witryn. Tylko o liczbę użytkowników serwisu społecznościowego.

Co do oglądalności witryny takiego serwisu nie mam do Gemiusa i jego terminologii zastrzeżeń.

Tylko nie używajmy tej liczby mówiąc o użytkownikach serwisu GoldenLine czy Blip czy Facebook.

Jarosław Zieliński

Następna dyskusja:

tworzenie regulaminu grupy




Wyślij zaproszenie do