Pomoc GoldenLine Pomoc GL
- 1
- 2
Bartłomiej Świstak
Piotrowski
Zarządzanie
przedsiębiorstwem,
wdrażanie innowacji
Temat: Zmiana założyciela grupy
Witam!Chętnie przejmę tą grupę.
Posiadam pewną wiedzę i praktykę z zakresu tematycznego grupy.
Jestem również osobą mocno 'obecną w internecie' (wystarczy wpisać w google swistak_kr)
Miałem okazję przeprowadzać już kilka badań metodą ankietową przy wykorzystaniu takich stron jak:
http://www.ankiety.sitehosting.pl/
http://www.ankietka.pl/
Na bieżąco wykorzystuję narzędzie: doodle.com
Od razu polecę również: Google spreedsheets - ze względu na to, że każdy kto ma dostęp do Gmaila ma dostęp do dokumentów google
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=wr...
Zgłaszam swoją kandydaturę i chętnie przejmę tą grupę.
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Chciałbym być właścicielem tej grupy. Zajmuję się Internetem od ładnych paru lat, interesują mnie jego badania, szczególnie w aspekcie socjologicznym i tworzenia zawartości.Publikuję i analizuję badania, wykorzystuję je także w swojej pracy naukowej.
Jarosław Zieliński
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: Zmiana założyciela grupy
Jako bardzo młody badacz (internetu, społeczności internetowych i sieci społecznych) chętnie zaopiekuje się grupą albo wesprę Bartka w objęciu roli administratora grupy :).konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 07.06.10 o godzinie 23:46Małgorzata Nieciecka Ekspert - IT
Temat: Zmiana założyciela grupy
Mariusz Karbowski idealnie nadaje się do tej roli. Zasiada w zarządzie Interactive Research Center i na codzień zajmuje się badaniami internetu. Za kilka dni spotka się grupa około 20 osób, które są zainteresowane profesjonalnymi badaniami społeczności internetowych. Mariusz jest jednym z inicjatorów tego spotkania tak jak i świetnie przyjętej konferencji Social Impact, która będzie miała kolejne odsłony w najbliższym czasie. Oddaję głos na tę kandydaturękonto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Ten watek to jakaś porażka, sama autopromocja. Dziwne, że żaden z kandydatów nie ma pomysłów na grupę.Głosuję na tego, kto rozrusza tę grupę. Teraz są albo linki do ankiet, albo ogłoszenia.
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Tomasz S.:
Głosuję na tego, kto rozrusza tę grupę.
No cóż grupa jest taka, jaką my - jej członkowie - ją tworzymy :) Żadnym ukazem się to nie zmieni.
Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...
Zebranie w jednym miejscu badań jest cenne, sam próbuję to robić (między innymi http://blogosfery.pl/t4.html), ale może cenniejsza byłaby dyskusja - co można badać?
Mam nadzieję, że przyczynię się też niedługo do dość ciekawego badania.
Jarosław Zieliński
konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Jarosław Zieliński:Ale zmianą zachowań członków już tak. A na nią może wpływać aktywna postawa założyciela. Jaka? Jakbym wiedział, to bym kandydował :).
No cóż grupa jest taka, jaką my - jej członkowie - ją tworzymy :) Żadnym ukazem się to nie zmieni.
Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.Jestem za. Obawiam się jednak, że w tym interesie za dużo biznesu, a za mało badań, by można było sensownie rozmawiać.
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...No, a jaka jest różnica? Pytam, bo akurat w ciągu paru lat pracy nie spotkałem się z "czytelnikami", a z użytkownikami - wiele razy. Zimą jeden z serwisów foto podał wyniki oglądalności i mieszał te pojęcia równo:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10340
To jak to jest :)?
Tomasz
Sawicki
Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal
Temat: Zmiana założyciela grupy
Tomasz S.:
Dla mnie cenne byłyby nie tylko badania, ale i dyskusja o nich, wyjaśnienie sobie pewnych metodologicznych spraw.Jestem za. Obawiam się jednak, że w tym interesie za dużo biznesu, a za mało badań, by można było sensownie rozmawiać.
Jest tutaj ziarenko prawdy, ale mimo wszystko warto podjąć ten temat, bo jest tyle różnych dziwnych interpretacji, że szkoda samego rynku.
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...
Jaka?
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Tomasz S.:
liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...No, a jaka jest różnica?
Weźmy prosty przykład: GoldenLine.
Użytkowników GoldenLine jest coś koło 600 tysięcy, pewnie już więcej. Są to ludzie, którzy mają tu konto, logują się i widzą wnętrze serwisu, to jest jego strony i usługi.
Czytelnikami stron GoldenLine są ludzie, którzy nie zalogowali się do serwisu, a tylko widzą jego strony niejako z zewnątrz (na przykład profil szukając informacji o kimś). Są to zwykli użytkownicy World Wide Web.
Czytelników jest z reguły więcej niż użytkowników.
Oczywiście sprawa komplikuje się, gdy chcemy sensownie porównać liczby użytkowników, dochodzi sprawa aktywnych użytkowników (nie wiem jak w GoldenLine, ale na przykład na Blipie jest wiele martwych, dawno nie używanych kont).
Takie firmy jak Gemius badają liczbę czytelników, a nie użytkowników. O użytkowników trzeba o prostu zapytać dany serwis, wyraźnie precyzując czy chodzi o o użytkownika w ogóle czy aktywnego (logującego się przynajmniej raz w miesiącu na przykład).
Jarosław Zieliński
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Tomasz Sawicki:
Niedawno byłem na konferencji, na której znów mylono liczbę czytelników stron serwisów społecznościowych z liczbą ich użytkowników...
Jaka?
Konferencja? Polityka Online we Wrocławiu.
Jarosław Zieliński
konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Jarosław Zieliński:
Weźmy prosty przykład: GoldenLine.
Użytkowników GoldenLine jest coś koło 600 tysięcy, pewnie już więcej. Są to ludzie, którzy mają tu konto, logują się i widzą wnętrze serwisu, to jest jego strony i usługi.
Czytelnikami stron GoldenLine są ludzie, którzy nie zalogowali się do serwisu, a tylko widzą jego strony niejako z zewnątrz (na przykład profil szukając informacji o kimś). Są to zwykli użytkownicy World Wide Web.
nie rozumiem, po co wprowadzać dodatkową terminologię - różnicy nie ma żadnej, zwłaszcza biznesowo. dla mnie to, o czym piszesz to jedno i to samo - użytkownik aktywny vs. użytkownik bierny, ale nadal: user.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 09.06.10 o godzinie 09:58
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Dariusz Utracki:
nie rozumiem, po co wprowadzać dodatkową terminologię - różnicy nie ma żadnej, zwłaszcza biznesowo. dla mnie to, o czym piszesz to jedno i to samo - użytkownik aktywny vs. użytkownik bierny, ale nadal: user.
Poważnie? I zajmujesz się badaniami Internetu? I taką wiedzę przekazujesz klientom, że nie ma różnicy pomiędzy tym, co wiedzi użytkownik zalogowany do serwisu a tym, co widzi przechodzień? :)
Jarosław Zieliński
konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Jarosław Zieliński:Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie Gemius (i nie tylko) czytelników nazywa użytkownikami. Jak zwał, tak zwał, ale dobrze byłoby żeby używane pojęcia miały jedno znaczenie. W końcu nie ma tych pojęć tak wiele.
Weźmy prosty przykład: GoldenLine.
Marcin Czachorowski Digital Expert
Temat: Zmiana założyciela grupy
Są serwisy, w których nie wymagane jest żadne logowanie więc wprowadzanie nowego pojęcia jest moim zdaniem zbędne. A w serwisach, w których wymagane jest logowanie wystarczy mówić o zarejestrowanych użytkownikach i to kolejny argument za nie wprowadzaniem pojęcia "czytelnicy", które to bardziej kojarzy się z prasą niż z Internetem.
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Marcin Czachorowski:
Są serwisy, w których nie wymagane jest żadne logowanie więc wprowadzanie nowego pojęcia jest moim zdaniem zbędne.
Tylko nie mówmy później o milionach użytkowników Facebooka czy setkach tysięcy Blipa (jak to wielokrotnie widziałem), gdy dla Blipa na przykład jest to na przykład max kilkanaście tysięcy tygodniowo.
Jarosław Zieliński
http://blogosfery.pl/n56.html
konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Jarosław Zieliński:
Poważnie? I zajmujesz się badaniami Internetu? I taką wiedzę przekazujesz klientom, że nie ma różnicy pomiędzy tym, co wiedzi użytkownik zalogowany do serwisu a tym, co widzi przechodzień? :)
Poważnie Ty się zajmujesz? Pokaż mi w jakichkolwiek publikacjach fachowych termin "czytelnik". A z innej beczki, ile zrobiłeś _badań_, w których takie rozróżnienie istniało? Tworzenie bałaganu w tak prostych pojęciach jest totalnie nielogiczne i nic nie wnosi.Dariusz Utracki edytował(a) ten post dnia 09.06.10 o godzinie 21:14
konto usunięte
Temat: Zmiana założyciela grupy
Problem jest taki, że nie istnieje jeden standard pomiaru oglądalności witryn, więc w szczególności nie ma też jednej obowiązującej terminologii
Jarosław
Zieliński
politolog,
dziennikarz,
informatyk
Temat: Zmiana założyciela grupy
Tomasz S.:
Problem jest taki, że nie istnieje jeden standard pomiaru oglądalności witryn, więc w szczególności nie ma też jednej obowiązującej terminologii
Nie chodzi o oglądalność witryn. Tylko o liczbę użytkowników serwisu społecznościowego.
Co do oglądalności witryny takiego serwisu nie mam do Gemiusa i jego terminologii zastrzeżeń.
Tylko nie używajmy tej liczby mówiąc o użytkownikach serwisu GoldenLine czy Blip czy Facebook.
Jarosław Zieliński
- 1
- 2
Następna dyskusja: