Joanna B.

Joanna B. Koordynator ds.
marketingu, Mecalux
Sp. z o.o.

Temat: Wyszukiwarki branżowe vs Google

Witam,

Czy ktokolwiek ma może dostęp do jakichkolwiek badań dotyczących rzeczywistej skuteczności umieszczania wpisów w wyszukiwarkach typu pkt.pl, pf.pl, zumi czy innych serwisach?
Opinie, do których dotarłam do tej pory potwierdzają dwie wersje wydarzeń: według jednej liderem jest PKT, według drugiej Panorama Firm; Alexa natomiast w kategorii website traffic wskazuje kolejność: 1. Panorama Firm; 2. Zumi, 3. PKT.

Od kwestii tego, kto dzierży palmę pierwszeństwa, bardziej interesuje mnie to, kim są docelowi użytkownicy tych serwisów; jakie są szanse dotarcia do osób decyzyjnych. Niestety kilkakrotnie przekonałam się już, iż na informacjach udzielanych przez przedstawicieli niekoniecznie należy polegać...

Wszystkie z wymienionych wyszukiwarek doskonale pozycjonują się w Google, jednak faktem niezaprzeczalnym jest to, iż ceny oferowanych przez nie produktów wzrastają i zastanawiające jest, czy nie byłoby lepiej przeznaczyć środki na pozycjonowanie własnej witryny.

Będę wdzięczna za jakiekolwiek informacje, wyniki badań oraz zarówno obiektywne jak i subiektywne opinie w powyższym temacie.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Wyszukiwarki branżowe vs Google

jesli chodzi o liczbe odwiedzin mojej strony z witryn odsylajacych (bez wejsc bezposrednich i wyszukiwarek google, onet, interia, wp, yahoo) wejscia z wspomnianych przez Ciebie serwisow to odpowiednio:

PF - 12% wszystkicj wejsc z witryn odsylajacych
Zumi - 6%
PKT - 0%

Na PF mam wizytowke, w Zumi dokonalem tylko darmowej aktualizacji danych firmy, z PKT w ogole nie rozmawiam ;-)

Jesli chodzi o dotarcie do osob decyzyjnych za posrednictwem powyzszych to nie jestem w stanie podac zadnych danych :-/

pozdrawiam.

P.S. google i tak rzadzi :-)Błażej J. edytował(a) ten post dnia 07.01.09 o godzinie 09:04

konto usunięte

Temat: Wyszukiwarki branżowe vs Google

Z badania Megapanel mozna wyciagnac informacje o popularnosci tych trzech serwisow (np. liczba uzytkownikow, odslony, spedzany czas, etc), jak i profile demograficzne uzytkownikow tych serwisow.

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac "jakie są szanse dotarcia do osób decyzyjnych". :)
Joanna B.

Joanna B. Koordynator ds.
marketingu, Mecalux
Sp. z o.o.

Temat: Wyszukiwarki branżowe vs Google

Dziękuję serdecznie za informacje.

Wybaczcie, że nie wyraziłam się zbyt jasno odnośnie "osób decyzyjnych", ale z uwagi na to, że pisałam wiadomość o dość późnej porze zastosowałam zrozumiały jedynie dla mnie skrót myślowy :-)

Generalnie, chciałabym dowiedzieć się, czy ktokolwiek prowadził
w Polsce badania na temat strategii poszukiwań w Internecie dostawców środków trwałych, wposażenia itp., a wiec krótko mówiąc, szukam odpowiedzi na pytanie w jaki sposób działy zaopatrzenia wykorzystują Internet do pełnienia swoich obowiązków.

Próba satystyczna jaką stanowią moi wnikliwie sądowani koledzy,
niestety nie jest do końca miarodajna, dlatego liczę, iż uda mi
się dotrzeć do jakichkolwiek opracowań w tym lub podobnych tematach.

PozdrawiamJoanna Bryndas edytował(a) ten post dnia 08.01.09 o godzinie 19:23

Następna dyskusja:

Google Trends




Wyślij zaproszenie do