konto usunięte

Temat: semantyczne badania marki

Większość współczesnych badań prowadzonych w internecie (społecznych, marketingowych, itp) opiera się przede wszystkim na danych deklaratywnych lub związanych z ruchem internautów na stronach branżowych. Badania marek w internecie nie uwzględniają jej zasięgu (widoczności na różnych stronach internetowych) i obrazu, jaki tworzy. Badacze są zdani na ogólnodostępne i selektywne źródła największych graczy internetowych. Na polskim rynku badawczym nie występują ilościowe badania wizerunku marki, zwłaszcza w kontekście naszej blogosfery.

Wraz ze znajomymi w ramach wspólnie realizowanego projektu udało nam się przygotować raport dotyczący marek medialnych w Internecie. Korzystaliśmy z autorskich narzędzi (jesteśmy maniakami crawlerów ;) i wydaje nam się że udało nam się ociągnąć dobre rezultaty. Zobrazowaliśmy siłę, kontekst, przestrzeń i wymiary marek.

Przykładowy raport umieściliśmy tu Media w Internecie
Zachęcamy do lektury i do wyrażenia swojej opinii. Czy tak przeprowadzone badania mogą zainteresować osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku i strategii obecności marki w Internecie?

Temat: semantyczne badania marki

Marcin Krzosek:
Większość współczesnych badań prowadzonych w internecie (społecznych, marketingowych, itp) opiera się przede wszystkim na danych deklaratywnych lub związanych z ruchem internautów na stronach branżowych. Badania marek w internecie nie uwzględniają jej zasięgu (widoczności na różnych stronach internetowych) i obrazu, jaki tworzy. Badacze są zdani na ogólnodostępne i selektywne źródła największych graczy internetowych. Na polskim rynku badawczym nie występują ilościowe badania wizerunku marki, zwłaszcza w kontekście naszej blogosfery.

Wraz ze znajomymi w ramach wspólnie realizowanego projektu udało nam się przygotować raport dotyczący marek medialnych w Internecie. Korzystaliśmy z autorskich narzędzi (jesteśmy maniakami crawlerów ;) i wydaje nam się że udało nam się ociągnąć dobre rezultaty. Zobrazowaliśmy siłę, kontekst, przestrzeń i wymiary marek.

Przykładowy raport umieściliśmy tu Media w Internecie
Zachęcamy do lektury i do wyrażenia swojej opinii. Czy tak przeprowadzone badania mogą zainteresować osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku i strategii obecności marki w Internecie?

Tak, takie badania moga zainteresowac osoby zajmujace sie wizerunkiem marki.
Pracuje w firmie, ktora robi podobne badania. Nawet uzywamy podobnych map (te pajeczynke i asocjacji). Niektorzy z naszych klientów sa wrecz uzaleznieni od naszych raportów chociaz na poczatku sceptycznie do tego podchodzili. Ale po kilku latach wspolpracy wiedza dokladnie czego chca sie dowiedziec i potrafia wykorzystac te informacje. Teraz zreszta jest latwiej przekonac klienta do tego typu badan. Ja zajmuje sie tym od prawie 5 lat a firma jeszcze dluzej i na poczatku bylo trudniej bo czesto trzeba bylo zaczac od wyjasniania czym jest blog, etc.
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: semantyczne badania marki

Agnieszka S.:
Marcin Krzosek:
Większość współczesnych badań prowadzonych w internecie (społecznych, marketingowych, itp) opiera się przede wszystkim na danych deklaratywnych lub związanych z ruchem internautów na stronach branżowych. Badania marek w internecie nie uwzględniają jej zasięgu (widoczności na różnych stronach internetowych) i obrazu, jaki tworzy. Badacze są zdani na ogólnodostępne i selektywne źródła największych graczy internetowych. Na polskim rynku badawczym nie występują ilościowe badania wizerunku marki, zwłaszcza w kontekście naszej blogosfery.

Wraz ze znajomymi w ramach wspólnie realizowanego projektu udało nam się przygotować raport dotyczący marek medialnych w Internecie. Korzystaliśmy z autorskich narzędzi (jesteśmy maniakami crawlerów ;) i wydaje nam się że udało nam się ociągnąć dobre rezultaty. Zobrazowaliśmy siłę, kontekst, przestrzeń i wymiary marek.

Przykładowy raport umieściliśmy tu Media w Internecie
Zachęcamy do lektury i do wyrażenia swojej opinii. Czy tak przeprowadzone badania mogą zainteresować osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku i strategii obecności marki w Internecie?

Tak, takie badania moga zainteresowac osoby zajmujace sie wizerunkiem marki.
Pracuje w firmie, ktora robi podobne badania. Nawet uzywamy podobnych map (te pajeczynke i asocjacji). Niektorzy z naszych klientów sa wrecz uzaleznieni od naszych raportów chociaz na poczatku sceptycznie do tego podchodzili. Ale po kilku latach wspolpracy wiedza dokladnie czego chca sie dowiedziec i potrafia wykorzystac te informacje. Teraz zreszta jest latwiej przekonac klienta do tego typu badan. Ja zajmuje sie tym od prawie 5 lat a firma jeszcze dluzej i na poczatku bylo trudniej bo czesto trzeba bylo zaczac od wyjasniania czym jest blog, etc.
Agnieszko,
czy mogłabyś napisać coś więcej na temat badań wizerunku marek jakimi się zajmujecie?
Na stronie firmy (być może to inna firma o tej samej nazwie) nie znalazłem informacji na temat analiz wizerunkowych w internecie (nie znalazłem żadnej informacji o tym, że zajmujecie się również badaniami marketingowymi).
z góry dziękuję i pozdrawiam
MK

Temat: semantyczne badania marki

Mariusz Rafał Karbowski:
Agnieszko,
czy mogłabyś napisać coś więcej na temat badań wizerunku marek jakimi się zajmujecie?
Na stronie firmy (być może to inna firma o tej samej nazwie) nie znalazłem informacji na temat analiz wizerunkowych w internecie (nie znalazłem żadnej informacji o tym, że zajmujecie się również badaniami marketingowymi).
z góry dziękuję i pozdrawiam
MK


Tak, chyba trafiles na inna firme bo zdaje sie, ze nie jestesmy jedyna firma na swiecie o tej nazwie.

Nasza strona to http://socialware.eu lub http://asomo.net
Jesli po lekturze strony bedziesz miec jakies pytania/watpliwosci to chetnie odpowiem.
Nie zwracaj zbytniej uwagi na pdf broszurke z grafikami bo to jest wersja sprzed 2009 roku. Teraz mamy aplikacje online i troche innymi grafikami, ale idea jest w sumie ta sama. Wkrotce ma sie pojawic nowa wersja strony, ponoc bardziej przyjazna dla uzytkownika.
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: semantyczne badania marki

dzięki :) tak to była zdecydowanie inna firma :)
pozdrawiam
MK
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: semantyczne badania marki

Również od kilku lat prowadzę badania wizerunku marki w Internecie.

M. in. w badaniach Brand Context

http://dyrekcja.wordpress.com/about/badania-marki/,

a także ostatnio monitoruję opinie o markach na bazie analizy dyskursu.

http://www.goldenline.pl/forum/badania-rynku/1028326

http://www.goldenline.pl/forum/metody-badan-marketingo...

http://discourseweb.wordpress.com/Andrzej Góralczyk edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 22:31

konto usunięte

Temat: semantyczne badania marki

nasze najnowsze dzieło. zapraszamy do zapoznania się z raportem i podzielenia się uwagami.

tym razem analizie poddaliśmy branżę kosmetyczną na wybranych subiektywnie domenach. analiza trwała miesiąc - ciągły monitoring wybranych serwisów, a na koniec w oparciu o seed odtworzyliśmy mapę sieci domen, na których toczy się dyskusja o monitorowanych przez nas markach

zapraszamy do lektury Kosmetyki w przestrzeni internetowejMarcin Krzosek edytował(a) ten post dnia 01.11.09 o godzinie 19:00



Wyślij zaproszenie do