Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: ROI "nowy" podstawowy wskaźnik mierzenia działań...

Świeże dane z badania agencji Lenskold Group, z września tego roku, pokazują popularność ROI jako miary efektywności marketingowej. Jedną z rzeczy o jakie pytano to czy twoja firma używa ROI lub podobny wskaźnik finansowy jako miary efektywności działań marketingowych.

39% odpowiedziało tak, 36% odpowiedziało, że używa pewnych wskaźników finansowych lecz nie ROI, a 24%odpowiedziało, że używa tylko tradycyjnych miar marketingowych.

Cały raport można znaleźć tu: http://www.lenskold.com/content/LeadGenROI_2012.html

Ciekawe jak ta sytuacja wygląda w Polsce. Na ile ROI już teraz stał się miarą działań marketingowych. W najbliższym czasie odbędą się dwie konferencji marketingowe poświęcone temu zagadnieniu więc widać, że coś jest na rzeczy:

http://wydarzenia.nf.pl/warsztaty/warsztat/39%20
http://www.trioconferences.pl/wydarzenie/roi---pomiar-...

Moje podejście do tego zagadnienia prezentuję na stronie:
http://www.metamarketing.eu/roi-osiagnij-ambitne-cele

Do pobrania również darmowy 20 stronicowy e-book na temat mierzenia ROI w social media marketing wraz z opisem case study firmy Cisco.

http://www.metamarketing.eu/ebook-social-media-marketing

Zapraszam do dyskusji
Grzegorz