konto usunięte

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Hej!

Poszukujemy animatorów, którzy chcą wspólnie z nami stworzyć coś wielkiego i świetnie się przy tym bawić! Do stałej współpracy :) Preferowany styl-lekko animowane, rysunkowe prezentacje, podobnie jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

Jeśli masz otwartą głowę, potrafisz pracować samodzielnie i dotrzymywać terminów, to koniecznie się odezwij!

Będziemy tworzyć cykl kilkunastu-kilkudziesięciu 3-5minutowych animacji
podeślij proszę krótki przykład jak sobie wyobrażasz styl takiej animacji w Twoim wykonaniu na michal/at/powerplant.pl

Pierwszy projekt rusza... już :D więc potrzebujemy kogoś szybko :)
Dzięki!
Dariusz N.

Dariusz N. animator 2d

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

witam wszystko fajnie tylko prosze mi odpowiedziec gdzie tak na prawde jest tu prawdziwa animacja 2d bo rysowac niby litery cyfry to kazdy glupek zrobi dla mnie to gowno nie animacja
nie wazne czy niby olowek rysuje czy jakies rece dalej gowno i nic
Dariusz N.

Dariusz N. animator 2d

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

przepraszam za nazewnictwo ale przepracowalem dwadziescia kilka lat a tak na prawde nie widze tu prawdziwj animacji otrzasnijmy sie to moze ktos zauwazy ze tu nie ma co ogladac jako takiej animacji co to jest animacja 2d ktos spyta a co zrobiles ze tak piszesz na forum ? a 22 lata anmimacji klasycznej ,a praca w 300 tytulach anim,acji ,seriale ,reklamowki, pelny metraz, jednoklatkowy dwuklatkowy ruch a wszedzie gdzie spojrze gowno nie animacja , jesliu chodzi o polska szkole. przepraszam za szczerosc ale z jakiejkolwiek by firmy pochodzila animacja to i tak gowno .....nikt w Polsce nie zaplaci za dobra animacje dobrych pieniedzy. w Stanach Zjednoczonych animator animacji klasycznej mieszka na tej samej ulicy co szanowany chirurg plastyczny... mnie roz........la gdy na necie pojawiaja sie ogloszenia typu poszukujemy animatora,animacji itp, Tak po prawdzie to prawdziwi animatorzy ,ktorzy moga animacje 2d zrobic w sposob podobny do animacji disneyowskiej nie maja pracy w Polsce bo te tzw agencje posrednicy to osoby tak na prawde gowno wiedzace co to animacja klasyczna. to co widac w reklamach to nic innego jak 0 totalne . I prosze nie piszcie ze cos robicie w animacji klasycznej bo tak na prawde nie ma cie o tym pojeciia . A animacja flash to nie klasic i nie ma nic wspolnego z taka animacja ... prosze o wybaczenie ale nie moge czytac ze ktos ukonmczyl jakies studia zwiazane z animacja klasyczna tak mu sie tylko wydawalo pozdrawiam
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

dariusz, wyluzuj ;)
tez mam to samo wrazenie, pokolenie flasha zasypuje siec chlamem (wyjatkiem jest moze adam phillips, ktory juz zreszta przesiadl sie z flasha na bardziej przyjazne dla rysujacych animatorow toonboom animate), ale z drugiej strony czasy sie zmieniaja. nikt nie mowi teraz o 'klasycznej animacji', prog wrazliwosci na estetyke poruszajacych sie postaci opada stale, a od czasu sukcesow 'south park' na swiecie, a 'wlatcow moch' w polsce juz jest usankcjonowany. 'wlatcy moch' byli zreszta modelowani w jednym z najbardziej wyrafinowanych programow 3d na rynku - maya, zas animacja, hmm, no coz, tej nie ma wcale, rzadzi ekonomika.
teraz licza sie tylko serie i seriale, a tych nikt juz nie wykona w klasycznej animacji.
takie czasy.Rob Gester edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 16:36
Dariusz N.

Dariusz N. animator 2d

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Witam. jezeli kogos urazilem w wypowiedzi to przepraszam .
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Dariusz Nedza:
Witam. jezeli kogos urazilem w wypowiedzi to przepraszam .

powiedziales cala prawde. tyle, ze emocje maja to do siebie, ze najczesciej strzal idzie do tylu. szkoda zdrowia.
Maciej Pietruszajtys

Maciej Pietruszajtys Grafik/Animator
2D/3D

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Dariusz może i nafaszerował swoją wypowiedź wulgaryzmami, ale ma rację. W tej chwili kicz i taniocha wiodą prym wszędzie - nawet w produkcjach disney-owskich. Jedyne dobrze znane tytuły, przy których ktoś rzeczywiście się stara to "Simsonowie", "Futurama" i "Family Guy" (nie wspominając o takich rodzynkach z YouTube, jak Harry Partridge). Wszystko inne to już tylko jakieś kaka-dooki, po którym dzieci pozbawione są gustu, wyobraźni i zmysłów estetycznych. I do tego jeszcze anime... szkoda słów.

Dobrze, że ktoś się poświęcił i puścił wiąchę, bo to przynajmniej przyciąga uwagę.
Oburza.., ale przyciąga.

Dziękuję.

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Maciej Pietruszajtys:
przy których ktoś rzeczywiście się stara to "Simsonowie", "Futurama" i "Family Guy" (nie wspominając o takich rodzynkach z YouTube, jak Harry Partridge). Wszystko inne to już tylko jakieś kaka-dooki, po którym dzieci pozbawione są gustu, wyobraźni i zmysłów estetycznych. I do tego jeszcze anime... szkoda słów.

troszke pojechałeś, po pierwsze to te tytułu sa przeznaczone bardziej dla młodzieży i dorosłych, więc ciężko mówić o nich w kategoriach kształtowania wyobraźni, bardziej światopoglądu i otwartości na rożne rzeczy,
z drugiej strony nie wiem do czego w końcu się odnosicie tutaj czy do całości animacji łącznie ze scenariuszem, czy też tylko do technicznych aspektów?

co do disneya zgodzę się, że trochę w klasycznej animacji kuleją, ale świat zachłysnął się techniką a filmy 3d od pixara to nie w kij dmuchał

no i nieszczęsne anime, gdzie jak gdzie ale akurat tutaj to chyba ciężko zarzucić, że ktoś się nie stara dopracować animacji, możliwe, że stylistyka nie podpada wszystkim, ale obiektywnie trzeba przyzanać, że pod względem zarówno graficznym jak też często świeżym podejściem do różnych tematów można pozazdrościć twórcom anime odwagi

odnośnie kwesti technicznych, to czemu mam odpuszczać sobie uzywanie programów żeby przyspieszyc robotę? wszak to tylko narzędzie, szczególnie, ze pozwala tworzyć w sposób jak najbardziej klasyczny,
niestety przyznaję rację Dariuszowi, że najczęściej u nas za animację biorą się nie animatorzy tylko graficy i potem efekty mamy takie jakie mamy, szczególnie to widać w większości teledysków do piosenek dla dzieci na minimini chociażby
Tomasz Świdziński

Tomasz Świdziński lead sprzedawca

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Witam,

Przeczytalem watek 2x i mam tylko takie pytanie, bo wyglada na to, ze wszyscy tutaj sa jednoglosni. Czy rower to nie pojazd? Czy dlatego, ze mamy samochody, samoloty, pociagi i promy kosmiczne musimy wyrzucic wszystkie hulajnogi?

Animacja z pierwszego postu bardzo mi sie podoba, ale... no wlasnie, nie ma zadnego 'ale'.

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

dobrze to ująłeś Tomaszu,
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Jarosław Wasilewski:
Maciej Pietruszajtys:
przy których ktoś rzeczywiście się stara to "Simsonowie", "Futurama" i "Family Guy" (nie wspominając o takich rodzynkach z YouTube, jak Harry Partridge). Wszystko inne to już tylko jakieś kaka-dooki, po którym dzieci pozbawione są gustu, wyobraźni i zmysłów estetycznych. I do tego jeszcze anime... szkoda słów.

troszke pojechałeś, po pierwsze to te tytułu sa przeznaczone bardziej dla młodzieży i dorosłych, więc ciężko mówić o nich w kategoriach kształtowania wyobraźni, bardziej światopoglądu i otwartości na rożne rzeczy,

a co to ma do rzeczy? jaki jest kon, kazdy widzi.
z drugiej strony nie wiem do czego w końcu się odnosicie tutaj czy do całości animacji łącznie ze scenariuszem, czy też tylko do technicznych aspektów?

chodzi oczywiscie o efekt koncowy. albo jest to animacja, albo animatic czy tez animowana (korporacyjna czy edukacyjna) prezentacja. sluza zupelnie innym celom.
co do disneya zgodzę się, że trochę w klasycznej animacji kuleją, ale świat zachłysnął się techniką a filmy 3d od pixara to nie w kij dmuchał

no i nieszczęsne anime, gdzie jak gdzie ale akurat tutaj to chyba ciężko zarzucić, że ktoś się nie stara dopracować animacji, możliwe, że stylistyka nie podpada wszystkim, ale obiektywnie trzeba przyzanać, że pod względem zarówno graficznym jak też często świeżym podejściem do różnych tematów można pozazdrościć twórcom anime odwagi

akurat anime jest swiadectwem hmm, uzyje swiadomie terminu: degeneracji sztuki animacyjnej. i nie to, zebym tego nie rozumial. mowimy tu o poruszajacych sie postaciach na ekranie, animowanych w tempie nawet 8fps, a wiec 8 rysunkow na sekunde (!). jest to wymog ekonomiczny, zwlaszcza, ze pojedyncze filmy nie znacza juz nic, licza sie serie, produkowane w tempie nie pozwalajacym zuzyc sie ciaglosci, a wiec minimum jeden odcinek na tydzien. wystarczy poczytac o tym, jak pracuja w japonii rysownicy i animatorzy. kazda mozliwosc skrocenia czasu pracy nad sekunda animacji idzie na korzysc serialom, a nie artystom, ktorzy nad nimi pracuja. nierzadko nie maja czasu, aby wyjsc kupic cos do zjedzenia. stachanow bylby zadowolony ;)

inna sprawa sa efekty wizualne. nikt nie zaplaci za pelna animacje, gdy tresc mozna przekazac taka forma, jak n.p. 'wlatcy moch' czy 'south park' za polowe albo jedna czwarta ceny.
odnośnie kwesti technicznych, to czemu mam odpuszczać sobie uzywanie programów żeby przyspieszyc robotę? wszak to tylko narzędzie, szczególnie, ze pozwala tworzyć w sposób jak najbardziej klasyczny,
niestety przyznaję rację Dariuszowi, że najczęściej u nas za animację biorą się nie animatorzy tylko graficy i potem efekty mamy takie jakie mamy, szczególnie to widać w większości teledysków do piosenek dla dzieci na minimini chociażby

wazny punkt, to jest zupelnie inna metoda pracy. dokladnie tak samo ma sie sprawa z graficznymi powiesciami, za ktore sie biora ilustratorzy. nawet dave mckean przyznal, ze jego 'arkham asylum' (wg wielu najbardziej wyrafinowana grafika w komiksie do tej pory) bylo artystyczna porazka, mimo, ze sie sprzedalo znakomicie. grafika odciagnela od toku narracji. tyle, ze dave wyciagnal wnioski (chwala mu za to), i jego 'cages' to juz majstersztyk. najlepiej scharakteryzowal to 500-stronicowe dzielo jednym slowem terry gilliam: 'mesmerising'.
ale o tym juz tu gdzies pisalem.Rob Gester edytował(a) ten post dnia 14.04.12 o godzinie 09:53

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

odnośnie anime to tak masz rację, że rynek to na nich wymógł, choć czytałem gdzieś że te 8 klatek używają zazwyczaj przy szczególnie dynamicznych akcjach, gdzie oko i taknie nadąża za akcją więc można sobie odjąć troche roboty (a to że w animacjach tych często jest dużo takich akcji to juz pomijam)
jednak nie zmienia wg mnie to faktu, że często te 8 klatek jest bez porównania lepiej zanimowane niż większosć naszych na co dzień widzianych animacji, pomijam, że przy pełnym metrażu to jednak trochę bardziej się przykładają

dobrze że poruszyłeś temat prezentacji, czy animaticów bo wszystko się tutaj zaczęło od złego nazwania w pierwszym poście zlecenia, co tak zirytowało Dariusza bo chodziło im o prezentacje właśnie, ale z drugiej strony pozwoliło sobie podyskutować ogólnie o animacji jaka nas ostatnio zalewa, mnie też irytuje to gduy zamiast nawet przy animacji złożonej z elementów itp we flashu ktoś idzie nałatwiznę i stosuje skalowanie lub ścięcie obrazka zamiast narysować dodatkową klatkę,
ale ja to mówię bardziej z perspektywy obserwatora, wiec jakbym coś kręcił nie krępujcie się żeby wytłumaczyć mi czegoś,
Tomasz Świdziński

Tomasz Świdziński lead sprzedawca

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

to kukielki z 12 klatkami to degeneracja w 50%? (8 vs. 12)

Co wiecej, tak od zawsze bylo, system powstal na poziomie polowicznego zdegenerowania....
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Tomasz Świdziński:
to kukielki z 12 klatkami to degeneracja w 50%? (8 vs. 12)

oczywiscie. ludzkie oko jest w stanie uchwycic roznice miedzy klatkami nawet w 60fps. dla potrzeb animacji na foliach i dla wymiarow cels w calach i stopach przyjeto 24fps, ktore przy duzej klasie animatorow disneya bylo zupelnie wystarczajace dla przyjemnego ogladania. wszystko ponizej jest podyktowane ekonomicznoscia produkcji.
Co wiecej, tak od zawsze bylo, system powstal na poziomie polowicznego zdegenerowania....

otoz to :)Rob Gester edytował(a) ten post dnia 14.04.12 o godzinie 12:50

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Rob Gester:
mowimy tu o poruszajacych sie postaciach na ekranie, animowanych w tempie nawet 8fps, a wiec 8 rysunkow na sekunde (!). jest to wymog ekonomiczny

taa, tak samo jak "Artystę", nie mieli kasy na dźwięk i kolor
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

Artur Hałaczkiewicz:
Rob Gester:
mowimy tu o poruszajacych sie postaciach na ekranie, animowanych w tempie nawet 8fps, a wiec 8 rysunkow na sekunde (!). jest to wymog ekonomiczny

taa, tak samo jak "Artystę", nie mieli kasy na dźwięk i kolor

z mojej strony bylo to krytyka, a nie aprobata.

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

@Rob: gdyby wielka, przeogromna ironia nagle wyrosła przed twoimi oczami i tak nie wiedziałbyś kto to i czego chce...

A tak serio, to nie rozumiesz mangi, anime, hentai :) itp; kadrowanie, zatrzymania, dziwny montaż, łamane tempo, komiksowa oprawa jest specyfiką tej kultury, tego medium a nie oszczędnością. Nie wszystko musi być płynne i kolorowe. Rosjanie za czasów ZSRR chcieli być lepszymi od Disneya i malowali 24 klatki na sekundę. Jednak ich filmy nie przetrwały próby czasu - a animacje Disneya - tak.

Nie wypowiadam się na temat animacji z początku wątku, jedynie strasznie rozśmieszyła mnie koncepcja wg której w jednym z najbogatszych państw na świecie, jedno z najbardziej popularnych mediów musi być "rzadziej" rysowane bo jenów nie starcza...
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

ok, widze, ze niektorym trzeba dokladniej wyjasniac, o co chodzi:
1. nigdzie nie napisano, ze wszystkie anime sa 8fps, z tego, co pamietam, wiekszosc jest na 15fps, popraw mnie kto, jesli sie myle
2. japonczycy sa bardzo pragmatycznym narodem i do tego nieslychanie pracowitym (ok 2200h rocznie)
3. japonczycy wiedza, co to plynnosc i umieja ja stosowac, jako ilustracja wypowiedz animatora z drugiej czesci filmu:
http://www.dailymotion.com/video/x5kb9q_anntv-inside-t...

dlatego zejscie wielu anime (dziwne, ze to akurat tylko w japonii) na 8fps jest dla mnie degeneracja animacji i nie potrafie tego inaczej wytlumaczyc niz ekonomicznoscia. masz moze inna propozycje?Rob Gester edytował(a) ten post dnia 15.04.12 o godzinie 10:53

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

@Rob: Coś ty się tego klatkarzu tak przyczepił? Zrozum że to jest konwencja a nie konieczność ekonomiczna.
Jeżeli w animacji najważniejszym walorem decydującym o jakości dzieła jest liczba klatek na sekundę to analogicznie, rozmiar obrazu w malarstwie też świadczy o jego walorach artystycznych.
Reasumując, Mona Lisa (77 cm × 53 cm) jest 4190 razy gorsza od Panoramy Racławickiej (1500 cm x 11400 cm).
Ech

Temat: Animatorzy/rysownicy - Stała współpraca, krótkie, szybkie...

odnośnie iości klateki doskonałości artystów disneya, to gdzieś kiedys czytałem, że animacje disneya ( te ze szczytu popularności i kunsztu czyli śnieżka, czy bambi) były często też krytykowane przez środowiska artystyczne, ponieważ uważano, że nic odkrywczego nie prezentuja poza kunsztem rysowników, po prostu odtwarzaja naturę sa za bardzo naturalne i brak im świeżości i ekspresji artystycznej (cokolwiek to znaczy),
mniejsza z tym zawsze dobrze poczytać coś ciekawego od ludzi siedzących w temacie ;]

Następna dyskusja:

Poszukiwany grafik 3d z oko...




Wyślij zaproszenie do