Maciej
B.
Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak
Temat: Czy można zarządzać niewiedzą ?
Pokażcie mi proszę kogokolwiek, kto wie wszystko na temat produktu, firmy, procedur. Agenta, który potrafi odpowiedzieć na każde nawet najbardziej wyrafinowane pytanie klienta. Czy jest to możliwe ?Czym jest niewiedza? - to brak odpowiedzi, wiedzy, niemożność rozwiązania problemu (udzielenia konkretnej informacji) klienta. Każdy z nas często jest w takiej sytuacji. Mądrzy ludzie między innymi po to wymyślili słowniki, encyklopedie, systemy zadawania pytań i udzielania odpowiedzi.
Zarządzanie niewiedzą jest niczym innym jak zarządzanie komunikacją w sytuacji kiedy "brakuje nam słów", kiedy nie znamy odpowiedzi na pytanie. być może zapomnieliśmy, być może klient zadał pytanie, którego nikt wcześniej nie zadał.
Zarządzanie niewiedzą to umiejętność pracy na "holdzie", szybkiego wyszukiwania potrzebnych informacji, konsultacji z innym konsultantem lub specjalistą.
Zarządzanie niewiedzą jest kluczową umiejętnością telemarketera budującą wiarygodność w oczach klienta.
Jaki jest zatem ideał: wszechwiedzący telemarketer czy niewszystko wiedzący ale umiejący szukać ? zapraszam do dyskusji.