konto usunięte

Temat: 5 PRZESZKÓD, KTÓRE NAJCZĘŚCIEJ SŁYSZY TELEMARKETER

5 PRZESZKÓD, KTÓRE NAJCZĘŚCIEJ SŁYSZY TELEMARKETER

Jednym z sekretów bycia dobrym sprzedawcą telefonicznym jest poznanie kilku rodzajów tzw. przeszkód, które telemarketer może napotkać podczas rozmowy telefonicznej. Warto znać ów przeszkody ponieważ wtedy jesteśmy lepiej przygotowani i mniej zaskoczeni. Takie przeszkody pojawiają się najczęściej na samym początku rozmowy i często masz wrażenie, że twój potencjalny klient chce cię po prostu spławić.

A więc, kiedy dzwonisz i słyszysz:

#1 Jestem na spotkaniu.
Więc dlaczego odebrałeś telefon? Kiedy ja jestem na spotkaniu mam wyciszony głos, później ewentualnie oddzwaniam, jeśli wyświetli się numer.

#2 Proszę do mnie później oddzwonić
Często później ludzie nie odbierają telefonów. Osobiście ja od razu mówię, żeby do mnie nie dzwonić już w tej sprawie.

#3 Jestem zajęty
Patrz punkt 1.

#4 Proszę mi wysłać ofertę na maila
Ja jestem wzrokowcem i muszę mieć ofertę przed oczami. Nie wiesz na kogo trafisz, wzrokowca czy słuchowca.

#5 Jestem zadowolony z obecnego dostawcy/z tego co mam.
Jeśli jestem zadowolona to znaczy, że tak jest. Jeśli nie jestem zadowolona, często szukam na własną rękę.

My Polacy nie lubimy, gdy nam się coś sprzedaje. Lubimy kupować, ale nie lubimy gdy nam się sprzedaje. No, taka już nasza mentalność :)
Ale jak uniknąć przeszkód?
Wczuj się w to, co klient mówi. Nie wymyślaj jakiś manipulujących pytań byleby tylko utrzymać klienta przy telefonie. To nieetyczne.
Podam przykład:
niedawno odebrałam telefon:
- Dzień dobry, tu kancelaria prawnicza.
Po tym jednym zdaniu niemal zapadłam się pod ziemię. Przyznam, że przestraszyłam się, popadłam w jakiś bezsensowny lęk i od razu zastanawiałam się, czy odłożyć słuchawkę czy ze strachu słuchać jak wydadzą na mnie wyrok? Lęk wynikał z mojego wychowania, po prostu wyniosłam to z domu (wychowywałam się w latach komuny, urodzona 1981 r.). Ty nie wiesz z kim będziesz rozmawiał i takie zagrywki w ogóle nie wchodzą w grę.
Okazało się, że powyższa kancelaria prawnicza to była firma zajmująca się odszkodowaniami komunikacyjnymi i szukała klientów, którzy ulegli wypadkowi w ostatnich 20 latach.
Teraz już jestem mądrzejsza, ale ty musisz pamiętać, że tylko PRAWDA wchodzi w grę.

A więc jak zacząć rozmowę, aby w ogóle nie usłyszeć powyższych przeszkód?
Spróbuj tak:
- Dzień dobry, mówi Maks, pracuję w firmie XYZ. Mój szef ogłosił konkurs na najlepszego sprzedawcę, czy pomoże mi pan go wygrać?

​ PAMIĘTAJ: wszystko co mówisz, musi być zgodne z prawdą!

http://marketingprzeztelefon.weebly.com/