Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Witam :)

Od dłuższego czasu zastanawiam się skąd się biorą reklamy w internecie... Zajmuję się reklamą internetową od 10 lat i wciąż mnie to nurtuje...

Czy są agencje reklamowe, które specjalizują się w reklamie internetowej? Czy to domena firm internetowych?

Reklama internetowa łączy w sobie wiele zagadnień, taki jak:
- copywriting, pomysł reklamy, hasła itp.
- kreacja: grafika, animacja itp.
- interaktywność, reklamy reagujące na zachowanie internautów, gry i zabawy...
- AD serwer, SEM, SEO, reklama kontekstowa itp.

Czy są agencje reklamowe, które zajmują się tym wszystkim na raz?

PS. Przepraszam za literówkę w temacie wątku:
jest: relamowe
powinno być: reklamoweZbigniew Stępniewski edytował(a) ten post dnia 03.06.10 o godzinie 16:59

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

przez 10 lat nie spotkałeś się z agencją interaktywną ?

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Filip S.:
przez 10 lat nie spotkałeś się z agencją interaktywną ?
Spotkałem się z określeniem agencja interaktywna, ale zauważyłem, że często są to firmy oferujące przede wszystkim strony www. Agencja interaktywna, to taki synonim firmy internetowej, których jest masa...
Mnie interesują przede wszystkim banery reklamowe itp.
Adam T.

Adam T. CEO w Czarny Kod
Software House i
CTO/Założyciel w Tap
To...

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Zbigniew Stępniewski:
Filip S.:
przez 10 lat nie spotkałeś się z agencją interaktywną ?
Spotkałem się z określeniem agencja interaktywna, ale zauważyłem, że często są to firmy oferujące przede wszystkim strony www. Agencja interaktywna, to taki synonim firmy internetowej, których jest masa...
Mnie interesują przede wszystkim banery reklamowe itp.
Agencje interaktywne się tym zajmują.

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

OK, a działy interaktywne agencji reklamowych?

Często widać w internecie banery, które nawiązują do np. do reklam telewizyjnych i prasowych, zawierają te same zdjęcia, co na ulotkach, tą samą lub podobną animację co reklama w TV...
Adam T.

Adam T. CEO w Czarny Kod
Software House i
CTO/Założyciel w Tap
To...

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Zbigniew Stępniewski:
OK, a działy interaktywne agencji reklamowych?

Często widać w internecie banery, które nawiązują do np. do reklam telewizyjnych i prasowych, zawierają te same zdjęcia, co na ulotkach, tą samą lub podobną animację co reklama w TV...

To zależy kto pracuje nad projektem.
Dostajesz zlecenie od projekt menagera na konkretną rzecz i tyle.
Działasz jako flash developer, to raz zrobisz stronę, raz baner innym razem animacje. Wątpliwa sprawa abyś zajmował się tylko bannerami.

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Czyli wychodzi na to, że produkcja banerów i innych form reklam internetowych jest bardzo rozsiana. Niektóre banery powstają w działach interaktywnych agencji reklamowych i bazują na tej samej kreacji/copy co reklamy robione dla tego samego klienta publikowane w innych mediach.
Część banerów robią agencje interaktywne, cześć "wolni szczelcy" z ztp.

Reasumując, mam wrażenie, że reklama internetowa jest u nas strasznie zaniedbywana. Ilość upierdliwych reklam jest ogromna, ale ich jakość... Mam wrażenie, że często bywa tak, że jak jakiś klient potrzebuje projekt opakowania dla swojego nowego produktu, to idzie do agencji reklamowej, która to zrobi dobrze, ale jak potrzebuje baner Flash, to zleca go freelanserowi z ztp za 30 pln... I potem takie reklamy wyskakują na strona www i straszą...

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Jeszcze kilka lat temu podział był wyraźny. Agencje reklamowe zajmowały się reklamą outdoorową, telewizyjną, drukowaną i innymi dziedzinami, natomiast agencje interaktywne obsługiwały internet, czyli strony www i bannery. Teraz wszystko tak się przemieszało, że praktycznie każda większa agencja reklamowa oferuje też pełną obsługę kanałów internetowych. I niektóre robią to na naprawdę wysokim poziomie. Co widać we wszelakich konkursach branżowych.

Podobnie agencje interaktywne - na początku zajmował je tylko internet, a w tej chwili lecą z drukiem, video i innymi pierdołami.

W międzyczasie doszły wszelkie bajki typu SEO/SEM, marketing wirusowy i społecznościowy.

Oczywiście nadal są firmy specjalizujące się jedynie w pewnym wycinku tematu, ale te, które mają know-how, obsługują skutecznie wszystkie kanały reklamowe.

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Zbigniew Stępniewski:
Reasumując, mam wrażenie, że reklama internetowa jest u nas strasznie zaniedbywana. Ilość upierdliwych reklam jest ogromna, ale ich jakość...
Jakość kreacji bardzo często nie jest kwestią umiejętności wykonawcy, lecz oczekiwań zleceniodawcy.

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Edward Łuska:
Jeszcze kilka lat temu podział był wyraźny. Agencje reklamowe zajmowały się reklamą outdoorową, telewizyjną, drukowaną i innymi dziedzinami, natomiast agencje interaktywne obsługiwały internet, czyli strony www i bannery. Teraz wszystko tak się przemieszało, że praktycznie każda większa agencja reklamowa oferuje też pełną obsługę kanałów internetowych. I niektóre robią to na naprawdę wysokim poziomie. Co widać we wszelakich konkursach branżowych.

Podobnie agencje interaktywne - na początku zajmował je tylko internet, a w tej chwili lecą z drukiem, video i innymi pierdołami.

W międzyczasie doszły wszelkie bajki typu SEO/SEM, marketing wirusowy i społecznościowy.

Oczywiście nadal są firmy specjalizujące się jedynie w pewnym wycinku tematu, ale te, które mają know-how, obsługują skutecznie wszystkie kanały reklamowe.
Ładnie powiedziane :) To mnie utwierdza w tym, że moje pytanie skąd się biorą banery wcale nie jest pozbawione sensu.

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Edward Łuska:
Zbigniew Stępniewski:
Reasumując, mam wrażenie, że reklama internetowa jest u nas strasznie zaniedbywana. Ilość upierdliwych reklam jest ogromna, ale ich jakość...
Jakość kreacji bardzo często nie jest kwestią umiejętności wykonawcy, lecz oczekiwań zleceniodawcy.
Też prawda, ale swoją drogą nawet na onecie widziałem banery Flash zawierające szkolne błędy, np. pikseloza na animowanej bitmapie, gdzie wystarczy zaznaczenie jednej opcji w proporties bitmapy w bibliotece Flasha... Nieważne szczegóły, ale profesjonaliści takich błędów nie robią.

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Zbigniew Stępniewski:
Nieważne szczegóły, ale profesjonaliści takich błędów nie robią.
Robią. Jak masz godzinę na zrobienie pięciu bannerów, bo rusza kampania, a ktoś tam zaspał i w ciągu tej godziny trzy razy zmienia się projekt graficzny (bo to, że zaspał nie znaczy, że nie będzie utrudniał), zdarza się zapomnieć odhaczyć "allow smoothing". ;)

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Edward Łuska:
Zbigniew Stępniewski:
Nieważne szczegóły, ale profesjonaliści takich błędów nie robią.
Robią. Jak masz godzinę na zrobienie pięciu bannerów, bo rusza kampania, a ktoś tam zaspał i w ciągu tej godziny trzy razy zmienia się projekt graficzny (bo to, że zaspał nie znaczy, że nie będzie utrudniał), zdarza się zapomnieć odhaczyć "allow smoothing". ;)
Racja, ale po to jest project manager, czy ktoś, żeby na takie błędy nie pozwolić... Ale to już inna kwestia...
Wychodzi na to, że banery robi kto popadnie, tak jak potrafi i mało jest firm (i klientów), które traktują tą formę reklamy poważnie...

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Zbigniew Stępniewski:
Racja, ale po to jest project manager, czy ktoś, żeby na takie błędy nie pozwolić... Ale to już inna kwestia...
Kwestia porównania teorii z praktyką. ;)
Jak klient, którego obsługujesz ma sytuację awaryjną i potrzebuje czegoś na wczoraj, to go nie spuszczasz na drzewo, tylko pomagasz wyjść z opresji. Od tego w końcu jesteś.
Wychodzi na to, że banery robi kto popadnie, tak jak potrafi i mało jest firm (i klientów), które traktują tą formę reklamy poważnie...
Nic takiego nie wychodzi. Bannery robią i amatorzy na freelansie i profesjonaliści w największych agencjach. I jednym i drugim czasem terminy i klient pozwolą zrobić coś fajnego, a czasem trzeba walnąć coś na szybko, bo musi być, a na dodatek musi się zmieścić w 15KB.

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Edward Łuska:
Zbigniew Stępniewski:
Racja, ale po to jest project manager, czy ktoś, żeby na takie błędy nie pozwolić... Ale to już inna kwestia...
Kwestia porównania teorii z praktyką. ;)
Jak klient, którego obsługujesz ma sytuację awaryjną i potrzebuje czegoś na wczoraj, to go nie spuszczasz na drzewo, tylko pomagasz wyjść z opresji. Od tego w końcu jesteś.
Wychodzi na to, że banery robi kto popadnie, tak jak potrafi i mało jest firm (i klientów), które traktują tą formę reklamy poważnie...
Nic takiego nie wychodzi. Bannery robią i amatorzy na freelansie i profesjonaliści w największych agencjach. I jednym i drugim czasem terminy i klient pozwolą zrobić coś fajnego, a czasem trzeba walnąć coś na szybko, bo musi być, a na dodatek musi się zmieścić w 15KB.
Może źle się wyraziłem, oczywiści są agencje reklamowe i interaktywne, które robią porządne reklamy internetowe, jeśli termin i klient na to pozwala... ale jest też dużo reklam na bardzo kiepskim poziomie... Zresztą to podobnie jest ze wszystkim, stronami www, logotypami, reklamami telewizyjnymi - choćby soki Cymes, które czasem straszą na TVN 24.

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

No to akurat jest normalne. Jakby wszystko było zajebiste, nic by takie nie było. Dzięki chujowym reklamom zauważamy te dobre. ;)
Raphaël Pudlowski

Raphaël Pudlowski Freelance Senior
Art&Creative
Director
www.pudlowski.net

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

myślę, że jest to podobnie jak w Francji, kiedy pracowałem w DDB:
wszystkie "większe" kreacje dla top brandów są robione przez te same agencje reklamowe które robią ATL i BTL, a cała reszta klientów robi to za grosze u freelancerów/małych firemkach/ZPN...
Wyjątkiem są złożone kampanie z social marketingiem większych brandów, gdzie się raczej zgłaszają do agencji interaktywnej.
Baner internetowy, jako medium, zszedł na psy (robi się to w 5min, mało płaci, nie ma pieniędzy na żadną kreacje)

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Raphaël Pudlowski:
myślę, że jest to podobnie jak w Francji, kiedy pracowałem w DDB:
wszystkie "większe" kreacje dla top brandów są robione przez te same agencje reklamowe które robią ATL i BTL, a cała reszta klientów robi to za grosze u freelancerów/małych firemkach/ZPN...
Wyjątkiem są złożone kampanie z social marketingiem większych brandów, gdzie się raczej zgłaszają do agencji interaktywnej.

Dochodzę do podobnych wniosków. Poważnie reklamę internetową traktują głównie duże firmy, które chcą aby ich wizerunek był tak samo dobry we wszystkich mediach.
Raphaël Pudlowski:
Baner internetowy, jako medium, zszedł na psy (robi się to w 5min, mało płaci, nie ma pieniędzy na żadną kreacje)

To zależy jaki baner. Widziałem przed chwilą interaktywny baner firmy reklamującej lody z hasłem "Złap patyk", bardzo fajna, zabawna kreacja. Trzeba więcej takich reklam :)

Przede wszystkim trzeba pomyśleć, co zrobić aby reklama internetowa przestała być tak strasznie wkur...jąca. Myślę, że należy się zastanowić nad sensem istnienia niektórych form reklamy, np. pop-upów i topolayerów (czy jak to zwą). Te wszystkie wyskakujące okna, nawet gdy maja zajebistą kreację, powodują głównie negatywną reakcję (zwłaszcza gdy przycisk zamykający nie działa). Lepszą formą są banery i inne formy rozwijane. Dźwięk w reklamach nigdy nie powinien pojawiać się nieproszony itp.
Krzysztof Śmiałek

Krzysztof Śmiałek ... nie ma rzeczy
niemożliych ...

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

ciekawe
Ty Zbigniewie chcesz wyeliminowac niektóre frmy reklamy w necie
a potezna grupa ludzi mysli juz nad nowymi, jeszcze bardziej inwazyjnymi formami :)Krzysztof Śmiałek edytował(a) ten post dnia 05.06.10 o godzinie 17:24
Mateusz Madura

Mateusz Madura CEO & Founder,
Vision Trust

Temat: Reklama internetowa, a agencje relamowe

Widziałem szereg naprawdę dobrych kampanii "bannerowych" w sieci - są to jednak wyjątki.
Moim zdaniem odpowiedź na kiepską jakość tej większości jest trochę inna i wcale nie jest to brak pieniędzy czy wąż w kieszeni zleceniodawcy:

Często reklamę (małe i średnie firmy) zaczynają od reklam drukowanych - a z tym zgłaszają się bezpośrednio do agencji reklamowych (często tych lokalnych). Następuje chęć również reklamy w sieci i wydawać by się mogło, że najlepszym rozwiązaniem będzie pozostanie przy obecnym wykonawcy - czyli agencji reklamowej.

I tu pojawia się problem - bo osobiście chyba nigdy nie spotkałem "Agencji Reklamowej", która posiadała by dział kreacyjny z prawdziwego zdarzenia - zazwyczaj wszystko sprowadza się do hasła "Zamów u nas reklamę, zajmiemy się jej drukiem w rewelacyjnych cenach, a do tego dostaniesz PROJEKT GRATIS!".

Sam osobiście oddawałem wizytówki do druku w Agencji Reklamowej gdzie razem z Panem Głównym Grafikiem zmienialiśmy kolor fontu w warstwie z imieniem i nazwiskiem - Pan mi powiedział, że nie ma takiego fontu na swoim komputerze i nie zmieni mi jego koloru bo "Wyskakuje mu błąd gdy chce edytować napis" ...

---
Problemem jest tu nazewnictwo w branży - bo Agencji Reklamowej w "Agencji Reklamowej" jest nie wiele ..

Następna dyskusja:

Dlaczego agencje reklamowe ...




Wyślij zaproszenie do