Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Przykładam się do wiary Michała:):) Napijmy się wódki i stwórzmy własną religie której wyznawcy będą wierzyć w lepsze czasy :):)
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Michał Burakowski:
Kurcze, to zamiast gadać o piciu wódki - trzeba się jej wreszcie napić ^^ Ja właśnie założyłem firmę i po przeczytaniu tego forum troszkę posmutniałem, przyznaję... Wierze jednak, że teraz nadchodzi czas dla mniejszych agencji i ludzi kreatywnie niespokojnych! :))

No to siup! Pijemy za małych i ich duże zlecenia! ;-)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

Faktycznie sporo tu pesymizmu...
Ja bym zauważyła, że dobrze zdefiniować pojęcia "mała" i "duża" agencja. Większość najlepszych agencji, to w sumie agencje małe i kameralne. Za to z wielką bazą podwykonawców, freelancerów, lokacji, klientów, etc...
Czyli mały, ale pakowny i uzbrojony kombajn. Z reguły interdyscyplinarny.
"małość" czy "dużość" agencji raczej mierzyłabym zakresem działania, srawnością i polem manewru. Przy czym istnieje multum "dużych" agencji, z szerokim spektrum działania, ale będących raczej w kategorii średnio i mało zaawansowanych bytów, od względem jakości obsługi. Na starożytną obsługę też jest tutaj target. Są też biliony małych, czy większych "agencji reklamy", które w rzeczywistości nie są niczym innym jak studiem poligrafii.

Bycie rekinem jednak polega na czymś rozbudowanym i bardzo poważnym. To cała masa wiedzy na temat współczesnych i innowacyjnych metod reklamy wizerunkowej, jak i marketingu jako takiego.
Tu chodzi o współpracę z najlepszymi fotografami reklamy, designerami, operatorami kamer i reżyserami, eventowcami, grafikami, programistami i sprzętowcami, artystami z różnych dziedzin, poligrafią różnego rodzaju, oraz oczywiście działką mentorską-managerami, marketingowcami, przedsiębiorcami itd itp. Nie trzeba mieć ich wszystkich w biurze, ale trzeba mieć ich w portfolio. Można w niewielkim zespole pracować na zasadzie producenckiej.

Nie mają na pewno szans Ci, którzy żyją realiami sprzed 10-15lat. Ten biznes się ciągle rozwija i trzeba nieustannie go śledzić. A najlepiej być zawsze o krok w przód.
Każdy od czegoś zaczynał. Więc szansa na sukces gdzieś wisi nad każdym, ale nie mają szans osoby, które już weszły w oficjalny biznes reprezentując jeszcze niski poziom umiejętności i świadomości. Wtedy znajomości wystarczą co najwyżej na start. Ale dalej na takiej benzynie się nie pojedzie...
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Bardzo mądre i ciekawe słowa Doroto, jest tylko jeszcze kwestia pozyskania klientów i kontaktów do nich bo też o to tu bardziej się rozchodzi.
Pozdrawiam.
Gabriel
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

:D
Agencja Reklamowa, która nie może/nie potrafi/ nie wie jak dotrzeć do klienta, to warzywniak, a nie agencja :D

Startuje się ze świadomością "mam specjalistów od marketingu i złamaliśmy enigmę na dotarcie do każdego- teraz można na tym zarobić!" :)
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Każdy post Doroty to czasem esej, czasem rozprawka a czasem wypracowanie z puentą. Tylko pozazdrościć.

Dorota zwraca uwagę na bardzo ważną rzecz, którą należy rozpatrywać na początku. Definicja Agencji. Ja robię gadżety i nazywam się agencją. Ktoś robi nadruki na koszulkach tez nazywa się agencją, ktoś kręci spoty reklamowe też jest agencją, ktoś robi eventy też jest agencją itp itd.

Dorota bardzo fajnie to ujęła. Ale myślę też, że każda "agencyjna specjalizacja" też rządzi się własnymi prawami (wynikającymi właśnie ze specjalizacji) i na nie trzeba również zwracać baczną uwagę.
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Nie wiem czy Dorota czytała poprzednie posty ale nam się rozchodzi o to jak dotrzeć do dużego klienta, małych, mniejszych to nie problem i nie trzeba do tego sztabu ludzi
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Gabriel Daniel:
Nie wiem czy Dorota czytała poprzednie posty ale nam się rozchodzi o to jak dotrzeć do dużego klienta, małych, mniejszych to nie problem i nie trzeba do tego sztabu ludzi

Myślę, że tu nie ma jednej, dwóch czy nawet trzech recept.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin dobrze gada- polać mu! :)
Ja tego tak zgrabnie nie ujęłam. Specjalizacja jest kluczem.
Marcin Ł.:
Każdy post Doroty to czasem esej (...)
Tu mnie masz. Są takie dwa tematy- marketing i motoryzacja. Ja mogę o tym w nieskończoność :)
Gabriel Daniel:
rozchodzi o to jak dotrzeć do dużego klienta
A co to znaczy według Ciebie "duży"?
Strategiczny? Ważny? Dający duże zlecenie, Klient bogaty, Klient-partner, czy Klient "Stałe zlecenia"? Klient fajny do portfolio "fajnie taką markę mieć", klient dający się rozwinąć warsztatowo, czy taki zamawiający wszystko jak leci- "dużo, tanio, Tesco?" :))
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

I fakt Dorotko, klient duży to trzeba objaśnić bo każdy widzi go inaczej :)
Czyli dający możliwości rozwoju, projektowanie ulotek nie jest mount everestem projektanta oczywiście dużo płacący, no to to marzenie każdego :) dający stałe zlecenia czemu nie aby dobrze płatne :)
Moim zdaniem kasa to nie wszystko liczy się też spełnienie i satysfakcja zawodowa, można powiedzieć że ja dopiero zaczynam w tej branży a rozmowa z Wami to czysta przyjemność, no może pomijając uszczypliwe wpisy bo te nie są tak przyjemne :)
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Jedna uwaga. Duży klient nie oznacza dobry klient. Duży=dobry=dający duży zarobek to często tylko efekt rozbujałych fantazji i marzeń o "złotym strzale" czy "maga-dojnej krówce". :-)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

Gabriel Daniel:
I fakt Dorotko, klient duży to trzeba objaśnić bo każdy widzi go inaczej :)
Czyli dający możliwości rozwoju, projektowanie ulotek nie jest mount everestem projektanta oczywiście dużo płacący, no to to marzenie każdego :) dający stałe zlecenia czemu nie aby dobrze płatne :)

Wierz gdzie tkwi haczyk? w produkcie!
Podam przykład z branży około-tematycznej:
http://www.platige.com/pl
to są goście, którzy mogą wszystko! i z każdym ;)
Magia siedzi w produkcie. Ekipa rotuje, ale poznałam parę osób, będących w stałej współpracy. Znam ich możliwości i talenty. Z taką ekipą można się wdrapać na każdy szczyt. Jeżeli sprzedajesz taki "produkt" lub lepszy- gratuluję. To klienci się o Ciebie zabijają i to dla nich jest wielkim animuszem z Tobą pracować. Takie firmy uważam za rekiny (półkę Disney&Marvel zostawmy na razie na bok ;] ) .
Wystarczy nie dać się zbałamucić chłonnemu rynkowi. Jeśli liczy się na uznanie i naprawdę zasadniczego klienta, to trzeba mierzyć najwyżej jak się da. Wzorować na najlepszych, bo rynek połknie wszystko, ale to wszystko zwyczajnie zginie w morzu nijakości.

ps: ZAPAMIĘTAĆ (tak na marginesie, bo widziałam gdzieś w poprzednich postach). słowo "kreatywny" jest NAJMNIEJ KREATYWNYM "pozycjonerem" umiejętności czy możliwości, na świecie! TFU! Wyrzuć ze słownika na wstępie :))

edit: Akurat się natknęłam, to wklejam:
http://www.modernmarketing.pl/index.php?pg=arta&magnr=...
Krótko, zwięźle i na temat :)Dorota S. edytował(a) ten post dnia 17.05.12 o godzinie 01:03
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Bardzo ale to bardzo ciekawie piszesz Doroto :) Jak to Marcin napisał że Twoje wypowiedzi to eseje, rozprawka, wypracowanie ale za to jakie rzeczowe i na temat.
Rozwiązania nowoczesne niestety ciężko podporządkować staromodnemu klientowi a jak wszyscy wiemy robimy to dla pieniędzy i satysfakcji, lecz satysfakcja spada na drugie miejsce bo zarabiać trzeba. Na chwilę obecną pracuje w mieście 30.000 tyś mieszkańców na podlasiu, gorszego zadupia niż podlasie i mazury nie widziałem :) Rynek na przyszłość może być ciekawy, lecz uświadamianie klienta to trochę mozolna praca.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

Tobie to potrzebny prawdziwy kubeł zimnej wody...Wszystko rozumiesz zupełnie na opak i oczekujesz większych klientów...
http://www.youtube.com/watch?v=24arO_VfRLw&feature=rel...
Obczaj ze dwa pełne sezony. Tu masz w skrócie odpowiednią terapię dla swojego spostrzegania rynku, biznesu i reklamy :)
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Źle mnie zrozumiałaś, to nie jest moje postrzeganie rynku lecz rynek w jakim przyszło mi pracować
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Dorota S.:

Podam przykład z branży około-tematycznej:
http://www.platige.com/pl
to są goście, którzy mogą wszystko! i z każdym ;)

Zgoda. Ale to jest przykład z gwiazd... z gwiazdami tle. Dla większości szaraków jest to poziom nie do osiągnięcia.
Choć jakimś punktem odniesienia, pozagalaktycznym punktem docelowym... to może owszem!
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin Ł.:

Dla większości szaraków jest to poziom nie do osiągnięcia.
Gabriel Daniel:
Źle mnie zrozumiałaś, to nie jest moje postrzeganie rynku lecz rynek w jakim przyszło mi pracować
Póki będziesz takim jęczydu*ą to nigdy nie wydostaniesz się z okręgu szaraczków, o których tu pisze Marcin.
Dla szaraczka nic nigdy nie jest dostępne i wszystko jest za wysoko. Szaraczek ma problemy egzystencjalne pod tytułem- jestem w jakiejś dziurze zabitej dechami, zakładam tu biznes o znamionach agencji REKLAMOWEJ, ale kuźwa ten rynek jest beznadziejny i nie mam pojęcia jak znaleźć lepszych klientów. Szaraczek zawsze narzeka na wszystko dookoła, zamiast zrozumieć, że...
Bycie szaraczkiem tak naprawdę definiuje jedynie stan umysłu!

KAŻDY w Platige Image zaczynał od zera. Śledziłam losy znajomych, którzy po latach dostawali się do studia. Każdy okupił to ciężką robotą i rozwijaniem warsztatu. Nikt jednak nigdy nie wątpił w swoje możliwości.

Gabrielu- jeśli rynek w Twojej miejscowości jest kiepski, są dwa oczywiste rozwiązania:
1) Dla ambitnych, ufających sobie, kreatywnych i przebojowych:
STWÓRZ rynek! Nowy rynek! Daj ludziom świeżą jakość i nie sprzedawaj się za byle wizytówkę czy ulotkę. Albo zrób katalog mega kreatywnych wizytówek i mów ludziom, że poniżej tego poziomu nie schodzisz.

2) Dla odważnych, potrzebujących nowych wyzwań, myślących "outside the box"
WYNOŚ się stamtąd jak najszybciej!:) Zamiast marudzić, spakuj manatki i zakładaj się gdzieś, gdzie Ci pasuje. Świat stoi otworem. Problem kasy też można rozwiązać- wystarczy trochę pogłówkować.
Zbierz jeszcze lepszą ekipą- w internecie roi się od geniuszy. Wystarczy...wystarczy cholera chcieć. Czuć wiatr we włosach.

Ty go nie czujesz. Jesteś właścicielem agencji reklamowej, a sam nie rozumiesz, że po złoto wystarczy się schylić. Gdzie optymizm? Gdzie werwa do pracy i świadomość, że świat jest nieskończenie wielki, wspaniały i daje niesamowite możliwości? Bez iskry, albo nawet płomienia, nie da się wciskać ludziom reklamy. No way! ;)

EDIT:
Jeśli masz jakieś portfolio i kapitał, zapraszam do Warszawy! Albo Torunia- też fajne środowisko pracy. Dam Ci nawet trochę ludzi i sprzętowców do współpracy. Pomogę się wypromować i zostawię z Know How. Oczywiście za procencik ;)Dorota S. edytował(a) ten post dnia 17.05.12 o godzinie 14:34
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Ty to masz jednak gadane :) ale oczywiście przyznam ci racje, siedze na du...pie i tylko narzekać potrafię dobrze jest poczytać Twoje "eseje" bo są jak najbardziej budujące i motywujące. Sformułowanie "jeczy...upa " wypasione :)
Fakt trzeba mi było kopa... Dzięki :)
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

No cóż... Pij mleko. Będziesz wielki!
Janusz Siwek

Janusz Siwek właściciel

Temat: Mała agencja reklamowa

Julia Tabor:
Strasznie podejrzana rzecz z tymi przetargami!
Też już nieraz widziałam zamówienie na stronę, punkt:
"Strona powinna być wypozycjonowana".. już przy odbiorze :D [...]

A mi się wydaje, ze akurat takie kwiatki wynikają z braku wiedzy po stronie Zleceniodawcy.

Następna dyskusja:

Agencja reklamowa - umowa o...




Wyślij zaproszenie do