Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

... zastanawiam się jak mała agencja ma że tak powiem wyżej latać? Nie ma szans na wbicie się w rynek gdzie obracają się duże firmy, korporacje. Więc co zrobić, jak dotrzeć do dużych klientów?
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Mała agencja reklamowa

To proste, ciężko pracować zamiast szukać pomocy na forum.
Gabriel Daniel:
... zastanawiam się jak mała agencja ma że tak powiem wyżej latać? Nie ma szans na wbicie się w rynek gdzie obracają się duże firmy, korporacje. Więc co zrobić, jak dotrzeć do dużych klientów?
Mariusz Robert Dmowski

Mariusz Robert Dmowski Dobre życie przypada
w udziale tym,
którzy się o nie
star...

Temat: Mała agencja reklamowa

Wybaczcie, że wtrącę swoje 3 grosze do tej rozmowy.
99% małych Agencji wypada z rynku zaraz po zakończeniu okresu dotacji i okresu chronionego. Zaczynają się większe opłaty i brak dofinansowania miesięcznego i dopiero wtedy okazuje się, że w formie nie ma pieniędzy.
Mała firma reklamowa nigdy nie dojdzie do dużego klienta. Może to zrobić jako podwykonawca poprzez większą agencję lub dom mediowy, ale to już coraz większe ryzyko.
Pracowałem jako podwykonawca dla dużych Warszawskich i nie tylko Agencji Reklamowych więc wiem o czym mówię.
Ciężka praca nie wystarczy.
Trzeba zaczynać od maluczkich, rozwijać się i czekać na.... duże zlecenie.
Pozdrawiam
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Mała agencja reklamowa

Ciężka praca w zupełności wystarczy... + ewentualnie znajomości z poprzednich lat. Jeśli agencję zakłada osoba nie mająca wcześniejszej styczności z branżą... to nie ma szans!! (no może ten 1%)
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Mała agencja reklamowa

Na wszystko sa szanse... pytanie co możesz zaoferować i czy przez "wbicie" rozumiesz wykonywanie zleceń za kilka-kilkadziesiąt tysięcy dla dużego klienta, czy wzięcie go na wyłączność i obracanie milionami? ;)

Problem nie leży w wielkości a w kontaktach niestety, kto siedzi w branży wie jak to wygląda i nie będę się o tym rozpisywał na forum...
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Piotr L.:
Problem nie leży w wielkości a w kontaktach niestety, kto siedzi w branży wie jak to wygląda i nie będę się o tym rozpisywał na forum...

I tutaj drzemie cała tajemnica ewentualnego sukcesu...
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

W tej kwestii ciekawym zjawiskiem są też przetargi i zapytania od instytucji państwowych. Jakie macie tutaj doświadczenia, odczucia...
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin Ł.:
W tej kwestii ciekawym zjawiskiem są też przetargi i zapytania od instytucji państwowych. Jakie macie tutaj doświadczenia, odczucia...

Bardzo często sama lektura SIWZ wystarczy, żeby wiedzieć, że dostawca został wybrany jeszcze przed ogłoszeniem przetargu.
Bartosz M.

Bartosz M. Właściciel,
Gzoom.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin Ł.:
W tej kwestii ciekawym zjawiskiem są też przetargi i zapytania od instytucji państwowych. Jakie macie tutaj doświadczenia, odczucia...

Zgodzę się z Marcinem w tej kwestii. Dodatkowo często w takich zapytaniach / przetargach absurd goni absurd. Zapytanie z przed kilku dni, w którym w jednym punkcie widnieje:

"
Wykonawca zapewni dla wykonanej platformy pozycje na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google, dla słów kluczowych, które zostaną uzgodnione z Zamawiającym . Wyniki powinny utrzymywać się 16 miesięcy począwszy od 60 dnia po zakończeniu prac.
"

Oczywiście owe słowa kluczowe są "top secret" na dzień składania oferty.

konto usunięte

Temat: Mała agencja reklamowa

Mariusz Robert Dmowski:
Wybaczcie, że wtrącę swoje 3 grosze do tej rozmowy.
99% małych Agencji wypada z rynku zaraz po zakończeniu okresu dotacji i okresu chronionego. Zaczynają się większe opłaty i brak dofinansowania miesięcznego i dopiero wtedy okazuje się, że w formie nie ma pieniędzy.
Mała firma reklamowa nigdy nie dojdzie do dużego klienta. Może to zrobić jako podwykonawca poprzez większą agencję lub dom mediowy, ale to już coraz większe ryzyko.
Pracowałem jako podwykonawca dla dużych Warszawskich i nie tylko Agencji Reklamowych więc wiem o czym mówię.
Ciężka praca nie wystarczy.
Trzeba zaczynać od maluczkich, rozwijać się i czekać na.... duże zlecenie.
Pozdrawiam

Sporo prawdy, ale też nie w 100%.
Wystarczy że mamy jednego prawdziwego "artystę" w swojej drużynie i już możemy zdziałać cuda, zarówno z grafiką, jak i z naszym portfelem.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin M.:
Bardzo często sama lektura SIWZ wystarczy, żeby wiedzieć, że dostawca został wybrany jeszcze przed ogłoszeniem przetargu.

bo są przetargi i są przetargi... ;)

konto usunięte

Temat: Mała agencja reklamowa

Strasznie podejrzana rzecz z tymi przetargami!
Też już nieraz widziałam zamówienie na stronę, punkt:
"Strona powinna być wypozycjonowana".. już przy odbiorze :D

Moje zdanie - 80% jest ustawiona.
Znajomi z drukarni 'dla hecy' wysyłali wyceny poniżej kosztu materiałów...
ups, też przegrali..
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Mała agencja reklamowa

Zasadniczo z tego co mówicie marne szanse??
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Mała agencja reklamowa

Gabriel Daniel:
Zasadniczo z tego co mówicie marne szanse??

Szanse są ale:
a) prawdopodobieństwo sukcesu jest małe
b) wręcz zerowe przy stosowaniu książkowych metod
Zofia Kierylak

Zofia Kierylak Marketing i reklama

Temat: Mała agencja reklamowa

Małe agencje mają na pewno trudniejszy start do dużego klienta - z wielu powodów. Ale próbować można, a nawet trzeba :) Zaczynając od podwykonawstwa dla większych agencji, wypracowujemy sobie lepsze układy z dostawcami i pracujemy na ładne portfolio. Wiele zależy od czasu i energii wkładanych w pracę oraz od "talentu" do kontaktów międzyludzkich. Później jest coraz łatwiej utrzymać się na rynku.
Oczywiście to ten pozytywny scenariusz... Ale niech Ci się trafia - cokolwiek dobrego to znaczy :)
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Mała agencja reklamowa

Marcin Ł.:
Piotr L.:
Problem nie leży w wielkości a w kontaktach niestety, kto siedzi w branży wie jak to wygląda i nie będę się o tym rozpisywał na forum...

I tutaj drzemie cała tajemnica ewentualnego sukcesu...

Osobiście się nie zgadzam. Własne zlecenia jako właśnie bardzo mała agencja dostaję, również od średniej wielkości firm, ale nie przez kontakty zdobyte w korpo, tylko przez wypracowane swoimi drogami, przykład: 5 lat temu szef marketingu małej firmy jest teraz brand managerem dużej. Nadal współpracujemy.
Mateusz Dela

Mateusz Dela Senior Online
Marketing Manager

Temat: Mała agencja reklamowa

Kontakty, kontakty, konktakty i jeszcze raz picie dużo wódki z managerami firm... ;-)
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Mała agencja reklamowa

Wybaczcie, ale w sporej wiekszosci glupoty piszecie.
Wielkosc agencji nie ma nic do rzeczy.Adrian Spóz edytował(a) ten post dnia 09.04.12 o godzinie 13:05

konto usunięte

Temat: Mała agencja reklamowa

Duża agencja reklamowa - duże możliwości, ale i wyższe ceny, bo przecież są koszty. I nie po to jest duża, żeby mało zarabiać. Do tego jeszcze targety, etc.
Mała agencja reklamowa - możliwości mniejsze, ale wcale nie małe (także zależy w czym) i sporo taniej.

Ze względu na coraz wyższe koszty prowadzenia biznesu coraz mniej firm będzie stać na drogą kampanię reklamową, więc pójdą do mniejszych, albo duże agencje się zmniejszą. Z kolei jak sytuacja na rynku jest dobra, to brakuje rąk do pracy i małe agencje otrzymują zlecenia, których w innych przypadkach nie dostałyby.

Są zatem możliwości.
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Mała agencja reklamowa

Michał P.:
Ze względu na coraz wyższe koszty prowadzenia biznesu coraz mniej firm będzie stać na drogą kampanię reklamową, więc pójdą do mniejszych, albo duże agencje się zmniejszą. Z kolei jak sytuacja na rynku jest dobra, to brakuje rąk do pracy i małe agencje otrzymują zlecenia, których w innych przypadkach nie dostałyby.

Są zatem możliwości.

Sytuacja o której piszesz ma już miejsce, na oko od zeszłorocznej jesieni. Redukcja etatów w agencjach lub zamykanie biznesu, częstsze podzlecanie freelancerom, uciekający klienci, wygrywające najtańsze oferty w przetargach etc (choc to ostatnie to w sumie u nas zawsze ma miejsce;])Adrian Spóz edytował(a) ten post dnia 09.04.12 o godzinie 20:11

Następna dyskusja:

Agencja reklamowa - umowa o...




Wyślij zaproszenie do