Marek Dobrowolski

Marek Dobrowolski właściciel, EBK
Agencja Reklamowa

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Mam pytanie do właścicieli Agencji Reklamowych czy spotkaliscie się z kradzieża bazy danych przez waszych pracowników i oczywiście wykorzystywanie jej we własnej działalności.
Z tego co wiem zdarza się to systemaczynie.
Moze warto pomysleć na rozwiązaniami systemowymi.
Zapraszam do dyskusji.........
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Marek Dobrowolski:
Mam pytanie do właścicieli Agencji Reklamowych czy spotkaliscie się z kradzieża bazy danych przez waszych pracowników i oczywiście wykorzystywanie jej we własnej działalności.
Z tego co wiem zdarza się to systemaczynie.
Moze warto pomysleć na rozwiązaniami systemowymi.
Zapraszam do dyskusji.........

Wystarczy podpisać odpowiednią umowę :) Poza tym jeśli taktuje się pracownika odpowiednio to on też nie będzie w kulki leciał... raczej :P

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

W bazie jednak zaznaczyć kilka fałszywych rekordów stworzonych przez nas. Tak zabezpieczają się firmy sprzedawające bazy danych.
Późniejszy mailing - najczęściej robiony hurtowo trafi na specjalnie założone konto. Jest wtedy dowodem, że używana jest nasza baza danych.

Prawcownik systematycznie może kopiować rekordy a później powiedzieć, że robił sam w domu - po godzinach (jeśli będzie to dotyczyło informacji ogólnie dostępnych).
Jeśli wiemy, że pracownik który odszedł skopiował bazę danych trzeba zgłosić się do prokuratury i zabezpieczyć na jego komputerze pliki (ciężki temat).
Tylko porównanie i znalezienie podobieństw może doprowadzić do wyciągnięcia konsekwencji.
Jeśli nie ma na jego komputerze - mamy problem - fałszywe zgłoszenie popełnienia przestępstwa.
Ogólnie temat śliski.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Robert Załupski:
W bazie jednak zaznaczyć kilka fałszywych rekordów stworzonych przez nas. Tak zabezpieczają się firmy sprzedawające bazy danych.
Późniejszy mailing - najczęściej robiony hurtowo trafi na specjalnie założone konto. Jest wtedy dowodem, że używana jest nasza baza danych.

Prawcownik systematycznie może kopiować rekordy a później powiedzieć, że robił sam w domu - po godzinach (jeśli będzie to dotyczyło informacji ogólnie dostępnych).
Jeśli wiemy, że pracownik który odszedł skopiował bazę danych trzeba zgłosić się do prokuratury i zabezpieczyć na jego komputerze pliki (ciężki temat).
Tylko porównanie i znalezienie podobieństw może doprowadzić do wyciągnięcia konsekwencji.
Jeśli nie ma na jego komputerze - mamy problem - fałszywe zgłoszenie popełnienia przestępstwa.
Ogólnie temat śliski.

masz wyobraźnię :) nie wpadłbym na to hehe
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Myslę że problemem nie jest mailing a raczej ochodzacy handlowiec zabierający ze sobą klientów do nowej firmy ;)
Agnieszka Anna J.

Agnieszka Anna J. burza w szklance
wody

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Piotr L.:
Myslę że problemem nie jest mailing a raczej ochodzacy handlowiec zabierający ze sobą klientów do nowej firmy ;)
Jak szanujesz klienta to nic i nikt Ci go nie odbierze! Kiepska koncepcja.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Agnieszka Anna Janus:
Jak szanujesz klienta to nic i nikt Ci go nie odbierze! Kiepska koncepcja.

Oj ździwiłabyś się :) Jeśli osoba któa Ci go "złapała" i obsługiwała przez cały czas, odchodząc gdzieś indziej bez problemu może go zabrać ze sobą... Klient nawet się nie zorientuje albo da się urobić kilkoma słowami ;)

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Agnieszka Anna Janus:
Jak szanujesz klienta to nic i nikt Ci go nie odbierze! Kiepska koncepcja.

nieprawdaMalina Wąsowska edytował(a) ten post dnia 18.10.11 o godzinie 16:04

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

my wypożyczamy bazy danych do wysyłek SMS i dostawcy takowych baz zawsze dołączają do bazy kilka rekordów kontrolnych, aby właśnie monitorować sposób wykorzystania bazy
to chyba dobre rozwiązanie problemu

natomiast jeśli chodzi o przejmowanie klientów przez byłych pracowników - na to moim zdaniem nie ma skutecznej recepty
można ewentualnie w umowie o pracę zapisać, iż w przypadku ustania stosunku pracy pracownik nie może przez np. 5 lat próbować pozyskiwać klientów dotychczasowego pracodawcy na rzecz firmy, która świadczy podobne usługi.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Malina Wąsowska:
my wypożyczamy bazy danych do wysyłek SMS i dostawcy takowych baz zawsze dołączają do bazy kilka rekordów kontrolnych, aby właśnie monitorować sposób wykorzystania bazy
to chyba dobre rozwiązanie problemu

natomiast jeśli chodzi o przejmowanie klientów przez byłych pracowników - na to moim zdaniem nie ma skutecznej recepty
można ewentualnie w umowie o pracę zapisać, iż w przypadku ustania stosunku pracy pracownik nie może przez np. 5 lat próbować pozyskiwać klientów dotychczasowego pracodawcy na rzecz firmy, która świadczy podobne usługi.

W umowie o pracę można zapisać wszystko - kwestia tego, czy będzie zgodne to z obowiązującym prawem :D

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Faktycznie, jak odchodzi dobry pracownik to nie sam, ale z dużym bagażem na start w innej agencji. Jak sobie z tym radzić? A to podpowiem na priv :)

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

dobry pracownik nie odchodzi jeśli ma dobre warunki pracy, ot i cała filozofia.
Robert Radoński

Robert Radoński Robol od kreowania
wizerunku

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Przemysław Lisiecki:
dobry pracownik nie odchodzi jeśli ma dobre warunki pracy, ot i cała filozofia.


Chyba że nie ma możliwości rozwoju a takowej możliwości bardzo potrzebuje (ambicja) :)

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Przemysław Lisiecki:
dobry pracownik nie odchodzi jeśli ma dobre warunki pracy, ot i cała filozofia.

Prędzej czy później, dobry pracownik sięga sufitu... i wtedy musi odejść... bo tylko na swoim będzie właścicielem.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

nie każdy dobry pracownik marzy o tym aby będąc dyrektorem handlowym w dużej firmie produkującej chrupki brać kredyt i startować z konkurencją do niej po to by tylko być właścicielem. To tak dla przykładu. Bardzo dużo ludzi czuje sie dobrze w tym co robi i gdzie pracuje i nie ma dla nich sensu zakładanie własnej firmy po to aby tylko być właścicielem a chcą się rozwijać w tym co robią. Jeżeli pracownik chce czmychnąć to znaczy ze jest jakiś powód i pracodawca powinien się zastanowić dlaczego..
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Przemysław Lisiecki:
nie każdy dobry pracownik marzy o tym aby będąc dyrektorem handlowym w dużej firmie produkującej chrupki brać kredyt i startować z konkurencją do niej po to by tylko być właścicielem. To tak dla przykładu. Bardzo dużo ludzi czuje sie dobrze w tym co robi i gdzie pracuje i nie ma dla nich sensu zakładanie własnej firmy po to aby tylko być właścicielem a chcą się rozwijać w tym co robią. Jeżeli pracownik chce czmychnąć to znaczy ze jest jakiś powód i pracodawca powinien się zastanowić dlaczego..

Teoria może i zacna - ale do tematu ma się nijak - tyle, że nie bierzesz pod uwagę takich spraw jak choćby przeprowadzka, problemy zdrowotne i cały milion przypadków losowych, ktore również mogą wpłynąć na nie tyle chęć, ile mus zmiany pracy.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

a jak do tematu kradzieży bazy klientów ma się choroba, wydarzenie losowe czy przeprowadzka?? mówimy tutaj jak i dlaczego pracownik kradnie baze klientów - dlaczego tak sie dzieje i po co, no raczej nie z w/w przypadków losowych...
Pracownik kradnie baze klientów aby przejśc do konkurencji - proste a dlaczego tak robi? bo konkurencja jest w stanie mu zaproponować lepsze warunki - widocznie obecne sa słabe tzn. nie odpowiada mu wynagrodzenie, nie odpowiada atmosfera, nie odpowiada szef i masa innych rzeczy i wtedy to właśnie właściciel firmy powinien się zastanowiać co robi źle że go kantują. Człowiek który jest zadowolony z wynagrodzenia, atmosfery, podejścia szefa nie będzie kombinował a ni nawet myślał jak tu coś ukraść tylko skupi sie na efektywnej pracy bo wie że dzięki temu ma to co ma.
Dlatego autorowi wątku zadam pytanie: może warto się zastanowić dlaczego Twoi pracownicy Cię kantują i kradną bazy danych aby uciec gdzie indziej? może należysz do grupy tych co za "tysiąc pińcet" oczekują lojalnego woła roboczego?Przemysław Lisiecki edytował(a) ten post dnia 24.01.13 o godzinie 20:21
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Przemysław Lisiecki:
a jak do tematu kradzieży bazy klientów ma się choroba, wydarzenie losowe czy przeprowadzka??

Przemek, czytanie ze zrozumieniem :) Zobacz prosze co cytowałem, a na co zeszła rozmowa.
I tyle.

Pozdrowienia
Katarzyna P.

Katarzyna P. Koordynator sieci
aptek

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Przemysław Lisiecki:
Jeżeli pracownik chce czmychnąć to znaczy ze jest jakiś powód i pracodawca powinien się zastanowić dlaczego..

Niestety trafiają się i tacy, którzy potrafią się "sprzedać" dla 300zł więcej... A bazy danych i tak wyniosą, bo na czymś pracowali i pracować muszą.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracowników,kradzież baz danych, kradzeiż klientów

Z drugiej strony, zmiana pracy zawsze jest ryzykowna, więc pewnie nie chodzi o te 300zł :-)

Następna dyskusja:

Dla poszkiwaczy aktualnych ...




Wyślij zaproszenie do