konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

W przyszłym roku wydatki na reklamę w sieci w Polsce wzrosną o 23,7 proc., a w 2010 - o 27,9 proc.

podał:ZenithOptimedia


Macie swój kryzys:)

konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

To tylko prognozy, ale fakt faktem, reklama w sieci się rozwija się najszybciej. Pozostałe segmenty rynku mogą jednak ucierpieć.Maciej Zdaniuk edytował(a) ten post dnia 29.12.08 o godzinie 22:39

konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

Nie wiem jakoś nie widzę na razie cięć w budżetach na 2009.

konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

Nie widzisz ? Chociażby Grupa Żywiec rezygnuje z reklam wizerunkowych w przyszłym roku celem zaoszczędzenia kosztów.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Kryzys i co dalej

Cięcia są, choć faktycznie z tego co słysze tylko w ATL. Głównie TV i prasa mogą stracić.

Internet jest nie do ruszenia, to za dobrze rozwijające się medium... może czas się przenieść do jakiejś agencji interaktywnej :))

konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

W czasach kryzysu przeważnie szuka się najbardziej skutecznych narzędzi i metod prowadzenia konkretnych działań biznesowych. Nie dziwi mnie więc, że zmniejszają się budżety na ATL, a rosną środki przeznaczane na marketing internetowy. Obecnie efektywność ulokowana jest w sieci, a nie na szklanym ekranie.
Filip Dembski

Filip Dembski work in progress

Temat: Kryzys i co dalej

Grzegorz Skuza:
W czasach kryzysu przeważnie szuka się najbardziej skutecznych narzędzi i metod prowadzenia konkretnych działań biznesowych. Nie dziwi mnie więc, że zmniejszają się budżety na ATL, a rosną środki przeznaczane na marketing internetowy. Obecnie efektywność ulokowana jest w sieci, a nie na szklanym ekranie.

Czy aby napewno? Która witryna ma więcej odwiedzin niż "odsłon" ma TVN? Wiem, że można zawsze powiedzieć, że nie zawsze jest łątwo zatrzymac telewidza przed odbiownikiem podczas przerwy reklamowej ale obecne przeglądarki również pozwalają na uniknięcie znacznej części reklam. Nie rezygnowałbym z reklam w TV, uważam, że nadal jest to najlepszy kanał dostępu do konsumentów.
Nie wiem, czy wydatki na reklamę w TV się zmniejszyły, ale choćby te na reklamę kinową się zwiększyły, tak więc nie jest chyba tak źle.

konto usunięte

Temat: Kryzys i co dalej

Filip Dembski:
Wiem, że można zawsze powiedzieć, że nie zawsze jest łątwo zatrzymac telewidza przed odbiownikiem podczas przerwy reklamowej ale obecne przeglądarki również pozwalają na uniknięcie znacznej części reklam.

Obecne przeglądarki pozwalają na uniknięcie znacznej części reklam - należy w tym miejscu dodać, że chodzi o reklamy displayowe (banery wszelkiego typu) Reklamy internetowej nie można spłycać wyłącznie do samych banerów, to nie te czasy. Chcąc promować w internecie marki można wykorzystać naprawdę wiele narzędzi:
- SEO/SEM,
- virale,
- marketing w serwisach społecznościowych,
- reklamę w grach internetowych
oraz oczywiście displaye. Jak widać wybór jest dość duży i sądzę, że do tej listy można dopisać jeszcze kilka wartościowych pozycji. Poza tym dużym atutem internetu jest szeroki wachlarz modeli rozliczeniowych stosowanych w kampaniach - CPM, CPC, CPL czy CPA. Dzięki temu reklamodawca ma możliwość precyzyjnego zmierzenia efektywności prowadzonych kampanii, a w czasach recesji to bardzo poważny argument.
Nie twierdzę, że media tradycyjne można pominąć. Nadal mają przecież mocną pozycję i dają mnóstwo możliwości efektywnego wykorzystania. Patrząc na obecny potencjał narzędzi e-marketingowych rozsądnym wyjściem wydaje się być traktowanie internetu jako medium równorzędnego do tradycyjnych, a nie wyłącznie jako zapychacza budżetów marketingowych.
Filip Dembski

Filip Dembski work in progress

Temat: Kryzys i co dalej

Olbrzymim plusem kampanii prowadzonych w internecie jest też to, że reklamodawca może sobie nieco precyzyjniej wybrać target, reklamując się choćby na specjalistycznych stronach, gdzie każda odwiedzająca witrynę strona może być potencjalnym klientem. Jednak w odniesieniu do dóbr adresowanych do "każdego" to moim zdaniem nie ma lepszej platformy reklamowej niż TV, przecież w końcu "każdy" ten TVN przed Faktami włączy ;)

Aby uniknąć niepotrzebnych dygresji: Pisząc "każdy" mam na myśli zdecydowaną większość, wiadomo, że niewiele jest takich rzeczy pod która można by podpiąć 100 % populacji, i argumenty w stylu "nie oglądam faktów" nie przekonają mnie;)

Aby sensownie podsumować swój wywód nie postawię znaku równości między skutecznością reklamy w internecie i w TV, i tę pierwszą uważam jako broń precyzyjną, chirurgiczną a TV jako broń masowego rażenia:)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Kryzys i co dalej

Grzegorz Skuza:
W czasach kryzysu przeważnie szuka się najbardziej skutecznych narzędzi i metod prowadzenia konkretnych działań biznesowych.


E, tam! Tnie się te wydatki, które nie sa potrzebne, żeby przeżyć z dnia na dzień, czyli wcale nie te najmniej efektywne, tylko te z efektami odłożonymi w czasie.
Nie dziwi mnie więc, że zmniejszają się budżety na ATL, a rosną środki przeznaczane na marketing internetowy. Obecnie efektywność ulokowana jest w sieci, a nie na szklanym ekranie.

Mnie też nie dziwi, bo to tendencja obserwowana od paru lat i nie ma nic wspólnego z "kryzysem".



Wyślij zaproszenie do