Robert W. Przedsiębiorca
konto usunięte
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Łukasz, dzięki za wsparcie, jestem zdania, że reklama nie może być standardowa, bo wtedy staje się nudna, niezauważalna.
Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko otworzyć butik, pozyskiwać klientów i kreować niestandardowe reklamy (i kosić gruby szmalec).
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
Łukasz Skorupski:
Jarosław Koć:
Ogólna zasada, od której są nieliczne wyjątki, dotyczy działalności każdej firmy i każdego biznesu: kreatywności oczekuje się wówczas, kiedy standardowe metody nie dają satysfakcjonujacych wyników. Kreatywnośc bowiem jest ryzykiem, które rozsądnie działający biznesmen podejmuje tylko wtedy, kiedy musi. A kiedy nie musi, to stosuje metody bezpieczne.
I tak i nie... To prawda, że kreatywności, a własciwie działań niestandartowych używamy wtedy kiedy sprawdzone metody nie działją, jednak jeśli będzięmy czekać na moment kiedy stwierdzimy "standart się nie sprawdził" często okaże się, że na kreatywność już jest za późno - konurencja nas odstawiła i szanse na dogonienie są niewielkie.
Moim zdaniem podstawa to właściwa diagnoza sytuacji i trafienie w moment, a kreatywność wskazana jest zawsze bo nawet spradzone sposoby wymagają często świeżego podejścia.
Zapewne można obronić to zdanie - jeśli odpowiednio rozumiemy słowo "kreatywność" :-)
Ale - wbrew pozorom i naszym napompowanym ego - praca w kreacji to 90% rutyny. Cykl życia produktu wszędzie jest podobny, problemy rynkowe do rozwiązania pochodzą z tej samej, znanej na pamięć po kilku latach puli, a komunikacja z konsumentem musi odbywać się według pewnych, podobnych reguł.
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Łukasz, dzięki za wsparcie, jestem zdania, że reklama nie może być standardowa, bo wtedy staje się nudna, niezauważalna. Nie mówię tu o kontrowersyjnej reklamie, lecz o takiej, która swoją formą wyróżni się wśród natłoku zwykłych przekazów, zostanie zapamiętana, utkwi w świadomości odbiorcy, a tym samym przyniesie zakładane cele reklamodawcy.
Nie chcę się spierać bez sensu, bo nie o to chodzi w tym wątku. Pomyślałbym tylko, kto i dlaczego utopił tyle pieniędzy w produkowanie "zwykłych" przekazów...
Alicja
K.
Account manager,
Grupa RMF
Temat: Kreatywność w reklamie
Drodzy moi Copywriter jak sama frazeologia wskazuje powinien być kreatywny, ale większość to tylko Copy ;) ich to jest na kopy ;)Poszukuję kreatywnych Copywriterów do współpracy czekam na oferty ;)
pozdr
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
Alicja Krępuła:
Drodzy moi Copywriter jak sama frazeologia wskazuje powinien być kreatywny, ale większość to tylko Copy ;) ich to jest na kopy ;)
Poszukuję kreatywnych Copywriterów do współpracy czekam na oferty ;)
pozdr
A łyżka na to "niemożliwe". Dobra: będę superkreatywny, jeśli Ty jako Klient obiecasz nie ingerować w przygotowane teksty.
Deal?
Jeśli tak, to się zgłaszam.
Łukasz
Skorupski
Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...
Temat: Kreatywność w reklamie
Zapewne można obronić to zdanie - jeśli odpowiednio rozumiemy słowo "kreatywność" :-)
Ale - wbrew pozorom i naszym napompowanym ego - praca w kreacji to 90% rutyny. Cykl życia produktu wszędzie jest podobny, problemy rynkowe do rozwiązania pochodzą z tej samej, znanej na pamięć po kilku latach puli, a komunikacja z konsumentem musi odbywać się według pewnych, podobnych reguł.
To prawda jednak diabeł tkwi w szczegółach, w przeciwnym wypadku nasze zawody byłyby zbędne
Łukasz
Skorupski
Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...
Temat: Kreatywność w reklamie
Nie chcę się spierać bez sensu, bo nie o to chodzi w tym wątku. Pomyślałbym tylko, kto i dlaczego utopił tyle pieniędzy w produkowanie "zwykłych" przekazów...
też mnie to dziwi;)
Jakub Wójtowicz Fotoplasty.com
Temat: Kreatywność w reklamie
Niestety coś co jest kreatywne, błyskotliwe albo konceptualne dla większości odbiorców będzie nieczytelne i niezrozumiałe. Mimo że już powoli się oswoiłem z tą myślą to ciągle nie mogę się pogodzić z tym jak prosty i czytelny musi być przekaz.Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Jakub Wójtowicz:
Niestety coś co jest kreatywne, błyskotliwe albo
Czyli kreatywne ma równać się czytelne i proste, nowatorskie w swojej prostocie i skuteczne.
Klemens
S
główny prowokator -
grafik - 2B3 STUDIO
Temat: Kreatywność w reklamie
A łyżka na to "niemożliwe". Dobra: będę superkreatywny, jeśli Ty jako Klient obiecasz nie ingerować w przygotowane teksty.
Deal?
Jeśli tak, to się zgłaszam.
A ja dorzucę do tego oprawę graficzną w gratisie :)
Jeśli natomiast chodzi o "kreatywnych" w agencjach to miałam wrażenie, że są wszędzie! Zwłaszcza account to teraz bardzo kreatywne stanowisko... Przesuń w prawo, w lewo, klient powiedział, że chce różowe tło i czerwone litery i koniecznie wyboldowane i wyrzuć jeszcze to! tylko po co mi ten art director na umowie?! Ja chce być przyciskiem od photoshopa! Ale dobry account to dobry projekt i tak uniknę zemsty tych kreatywnych ludzi :)
Aleksandra
W.
Marketing
strategiczny w
farmacji
Temat: Kreatywność w reklamie
A nie macie wrażenia, że w pewnych działaniach obowiązuje "terror kreatywności"? Zróbmy to inaczej, chociaż nie wiemy po co i nikomu to nie jest potrzebne, a nawet się na tym za bardzo nie znamy, więc chociaż kolor zmienimy, żeby było widać, że to my. Z drugiej strony tam, gdzie kreatywność powinna się pojawić, nie daje się jej szans, mówiąc: przesuń w lewo! a nie - może jednak w prawo. I bez dyskusji.Może to trochę pokrętnie ujęłam, ale to taka moja ogólna refleksja.Aleksandra T. edytował(a) ten post dnia 30.03.10 o godzinie 06:39
Artur
Mikucki
może czas na coś
nowego...
Temat: Kreatywność w reklamie
Kreatywnego marketingu w Polsce to ze świeczką szukać. Ciekawe akcje można na palcach jednej ręki policzyć. Większość to sztampa i kopia tego co było. Pytanie czy to źle. Moim zdaniem nie. Dlaczego? Ponieważ polskie społeczeństwo, w tym biznes, czyli zleceniodawcy, nie są przygotowani na takie akcje. Więc trzeba dostosować poziom przekazu do możliwości odbiorcy.Jeśli chodzi o pomysł usług outsorcingu pomysłów dla agencji kreatywnych to chyba nie jest najlepszy pomysł. Przecież po to właśnie są agencje, żeby takie pomysły wypracować. Jeśli tego nie potrafią to po co istnieją? To jak byś polecił się piekarzowi, że będziesz mu chleb dostarczał. Trochę nie ten kierunek.
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
Artur Mikucki:Ale na czym miałby polegać kreatywny marketing? Na kreatywnym traktowaniu grupy celowej? Lekceważeniu potrzeb konsumenta? Puszczaniu reklam od tyłu do przodu?
Kreatywnego marketingu w Polsce to ze świeczką szukać. Ciekawe akcje można na palcach jednej ręki policzyć. Większość to sztampa i kopia tego co było. Pytanie czy to źle. Moim zdaniem nie. Dlaczego? Ponieważ polskie społeczeństwo, w tym biznes, czyli zleceniodawcy, nie są przygotowani na takie akcje. Więc trzeba dostosować poziom przekazu do możliwości odbiorcy.
Artur
Mikucki
może czas na coś
nowego...
Temat: Kreatywność w reklamie
Jarosław Koć:
Artur Mikucki:Ale na czym miałby polegać kreatywny marketing? Na kreatywnym traktowaniu grupy celowej? Lekceważeniu potrzeb konsumenta? Puszczaniu reklam od tyłu do przodu?
Kreatywnego marketingu w Polsce to ze świeczką szukać. Ciekawe akcje można na palcach jednej ręki policzyć. Większość to sztampa i kopia tego co było. Pytanie czy to źle. Moim zdaniem nie. Dlaczego? Ponieważ polskie społeczeństwo, w tym biznes, czyli zleceniodawcy, nie są przygotowani na takie akcje. Więc trzeba dostosować poziom przekazu do możliwości odbiorcy.
Od słowa kreować, czyli tworzyć coś nowego. O tym pisałem, że w Polsce większość reklam, claymów, haseł to powielanie starych wzorców. Brak wyjścia po za pewien schemat.
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Artur Mikucki:
Jeśli chodzi o pomysł usług outsorcingu pomysłów dla agencji kreatywnych to chyba nie jest najlepszy pomysł. Przecież po to właśnie są agencje, żeby takie pomysły wypracować. Jeśli tego nie potrafią to po co istnieją? To jak byś polecił się piekarzowi, że będziesz mu chleb dostarczał. Trochę nie ten kierunek.
OK., ja liczę na to, że są agencje reklamowe, które mają dostęp do klientów, reklamodawców, ale nie mają dobrych pomysłów na ciekawe dla nich kampanie.
Marcin M. Sprzedaż
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
OK., ja liczę na to, że są agencje reklamowe, które mają dostęp do klientów, reklamodawców, ale nie mają dobrych pomysłów na ciekawe dla nich kampanie.
Robert, Agencje bez dobrych pomysłów raczej nie mają dostępu do Klientów, na których wyżyją dwie firmy ( Agencja i Ty). A jeżeli pomimo braku "dobrych" pomysłów mają jakichś zleceniodawców - to nie będą widziały powodu, żeby z Twoją pomocą podnieść gwałtownie poziom swojej pracy . Poszukaj lepiej kogoś, kto zajmie się sprzedażą Twoich usług lub sam zacznij to sam robić.
pozdro
Marcin
Artur
Mikucki
może czas na coś
nowego...
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Artur Mikucki:
Jeśli chodzi o pomysł usług outsorcingu pomysłów dla agencji kreatywnych to chyba nie jest najlepszy pomysł. Przecież po to właśnie są agencje, żeby takie pomysły wypracować. Jeśli tego nie potrafią to po co istnieją? To jak byś polecił się piekarzowi, że będziesz mu chleb dostarczał. Trochę nie ten kierunek.
OK., ja liczę na to, że są agencje reklamowe, które mają dostęp do klientów, reklamodawców, ale nie mają dobrych pomysłów na ciekawe dla nich kampanie.
Taka agencja nie ma racji bytu.
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Artur Mikucki:
OK., ja liczę na to, że są agencje reklamowe, które mają dostęp do klientów, reklamodawców, ale nie mają dobrych pomysłów na ciekawe dla nich kampanie.
Taka agencja nie ma racji bytu.
Dokładnie, właśnie dlatego agencja, aby nie utracić klientów powinna oferować im super pomysły na kampanie, robić dla nich coś niestandardowego inaczej reklamodawca pójdzie gdzie indziej.
Wartością dodaną agencji powinny być pomysły a nie zakupiony na rynku i odsprzedany klientowi zasięg.
Artur
Mikucki
może czas na coś
nowego...
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Artur Mikucki:
OK., ja liczę na to, że są agencje reklamowe, które mają dostęp do klientów, reklamodawców, ale nie mają dobrych pomysłów na ciekawe dla nich kampanie.
Taka agencja nie ma racji bytu.
Dokładnie, właśnie dlatego agencja, aby nie utracić klientów powinna oferować im super pomysły na kampanie, robić dla nich coś niestandardowego inaczej reklamodawca pójdzie gdzie indziej.
Wartością dodaną agencji powinny być pomysły a nie zakupiony na rynku i odsprzedany klientowi zasięg.
Powtarzam, czy do piekarza pójdziesz sprzedać chleb?
Podobne tematy
Następna dyskusja: